Odczucia podczas przechodzenia MG/MG2/SR

Wszystkie pytania i opinie dotyczące którejś z gier: - Metal Gear - Metal Gear 2 - Metal Gear: Snake's Revenge

Moderatorzy: Snake., GM

Postprzez Bizon » Śr sie 01, 07 00:22

Chyba każdy przyzna że stare MG, są o WIELE trudniejsze od MGS'ów.
Po prostu stare gry zawsze były takie trudne (chyba ;) ).
Ja sam nie dałem rady przejść MG2: SS. Nawet z Solucją :D
https://www.youtube.com/user/BizonBlady
My mama said to get things done.
You'd better not mess with Major Tom...
Avatar użytkownika
Bizon
Rozwalił beton w drobny mak
 
Posty: 2045
Dołączył(a): Cz lut 23, 06 09:51

Postprzez Gac666xx » Śr sie 01, 07 00:41

Alfabet Morse'a:

http://pl.wikipedia.org/wiki/Alfabet_Morse%27a#Litery

W ten sposób naprzykład nadajemy S.O.S. trzy krótkie (S) trzy długie (O) trzy krótkie (S) (Save Our Souls lub Save Our Ship). Warto wiedzieć, ponieważ używa się tego nawet dzisiaj jak sięjest na morzu chociażby (a nawet jak się zgubisz w lesie).

Zaś tak na marginesie polecałbym sięgnąć czasem do słownika ortograficznego. Tak na przyszłość.
What the frag ya lookin' at huh?
Gac666xx
Big Boss
 
Posty: 3036
Dołączył(a): So cze 09, 07 13:34

Postprzez Pabian01 » Śr sie 01, 07 10:31

No to zescie wygrzebali temat(nawet nie wiedzialem ze taki jest, ach to forum;p )...
Oczywiscie przeszedlem MG i MG2:SS, a zrobilem to przy uzyciu plytki Persistence.
Zaczolem grac w nie dopiero po ukonczeniu 3 azeby mi sie nie pomieszalo w glowie fabularnie (troche bezsensu byloby grac we wszystkie naraz). Zaraz po przejsciu 3 wlaczylem MG...Nie bede sie tu rozpisywal, powiem tylko tyle ze motyw z kartami nie byl dla mnie az tak frustrujacy jak dla innych. Ogolnie gra sie wypasnie i wiekszych zarzutow do tej czesci jako gry nie mam(jako czesc serii wypada pozytywnie).
MG2:SS hmmm gralo mi sie wysmienicie. Pelno swiezych patentow ktorych na prozno szukac w grach (no chyba ze w serii ;)). Tutaj fabula jest znaacznie rozbudowana, i dlatego tez milo bylo wszystko sobie w glowie "skladac" z innymi czesciami(Fajnie pogadadc sobie z Masterem). Spoko motyw jest z tym jak trzeba ekwipunek zrzucic bo plonie. Jedynie co mnie denerwuje w tej czesci to ostatnia walka w ktorej latwo zginac w kazdym momencie (kwas...;/).
Obie gry sa trudne - a gralem na Easy !! Choc nie chodzi w sumie o trudnosc z przechodzeniem a o poziom skomplikowania jaki owe produkcje soba reprezentuja. Co do backtrackingu to na poczatku potrafi wkurzyc ale pozniej juz doszedlem do wprawy i szybko smigalem po mapach intuicyjnie.
Bizon napisał(a):Ja sam nie dałem rady przejść MG2: SS. Nawet z Solucją

Bo ta solucja na Zanzibarze to sam nie wiem dla jakiej konsoli jest. Na bank nie jest ona do tej wersji dodawanej do MGS3:S. To dlatego ze kilka razy tez bym sie zaciol (opis nie jest wystarczajaco dokladny)ale bylem zbyt uparty i musialem branac dalej nawet jak sie meczylem z jednym motywem tydzien (!!)
W SS byl motyw pod koniec co Campbell zmienil swoj numer czestotliowsci i mowil zeby do niego na ten numer zadzwoni... nie zadzwonilem wcale ;/ Probowalem kazdy numer i nic :/
Jesli mialbym oceniac obiektywnie to kolejno 8+ i 9- (A okiem fana 9- i 9+)
Avatar użytkownika
Pabian01
Jack the Ripper
 
Posty: 1654
Dołączył(a): Pn maja 07, 07 20:25
Lokalizacja: Sosnowiec

Postprzez Zychu(snipershit) » Śr sie 01, 07 11:17

No z tym alfabetem morska to juz przegieli:) A na te dwie czesci MG patrze fabularnie z przymruznieme oka. Pewnie jakby wydali Remak to troche zminenili by fabule aby pasowaly do najnowszych czesci. Och zeby wydali Remak, walka Sneak z Big Bossem cudo..
Zychu(snipershit)
Dostanie bana!
 
Posty: 136
Dołączył(a): Cz cze 29, 06 22:14
Lokalizacja: Toruń

Postprzez Gac666xx » Śr sie 01, 07 20:29

Motyw z alfabetem morse'a jest też w polskiej grze Skaut Kwatermaster, tylko, że tam dali na końcu instrukcji rozpiskę alfabetu. Pewnie w MG2:SS też było ale nie wiem czy w wersji Subsistance.

To wcale nie jest przegięcie, ponieważ alfabet morse'a jest bardzo poręczny i warto go znać. Gdy będzie taka potrzeba, a jedyną formą komunikacji będzie twoja latarka (bo np. jesteś na otwartym morzu na pontonie lub podobnej sytuacji) to naprawde docenisz fakt, że fajnie by było znać chociażby wyrażenie S.O.S.
What the frag ya lookin' at huh?
Gac666xx
Big Boss
 
Posty: 3036
Dołączył(a): So cze 09, 07 13:34

Postprzez Solid Snake 1989 » Cz sie 02, 07 19:31

Ja przeszedłem MG i MG2 dzięki temu że były w MGS3:S. Miło było sie oderwać od nowoczesnej grafiki i na chwile dać sie pochłonąć oldschoolowi. Gierki są trudne, ale dają również sporo zabawy. Fajnie było jak wykombinowałem patent na rationy w MG. Wchodzisz do pomieszczenia, zabieasz rationka, wychodzisz i znowu wchodzisz :).
You got to live your life.
You got to find your own way.
Find your own flavour
Avatar użytkownika
Solid Snake 1989
Pyro Bison
 
Posty: 133
Dołączył(a): So maja 12, 07 14:02
Lokalizacja: z WARszawy

Postprzez Zychu(snipershit) » Pt sie 03, 07 14:36

A Fox zabił tą swoją ukochana olimpijkę na moście przy pomocy metal gera?
No jestem po zakonczeniu MG2;SS Myslalem ze wiecej sie wyjasni, a wyszlo na to ze BigBoss sobie zabija aby miec co robic, zadnego gadania o wyzszych celach..
Zychu(snipershit)
Dostanie bana!
 
Posty: 136
Dołączył(a): Cz cze 29, 06 22:14
Lokalizacja: Toruń

Postprzez Bizon » Pt sie 03, 07 14:40

SniperShit napisał(a):Myslalem ze wiecej sie wyjasni, a wyszlo na to ze BigBoss sobie zabija aby miec co robic, zadnego gadania o wyzszych celach..


No a walka z Patriotami? To był chyba cel Big Boss'a czyż nie? PO prostu w MG2:SS nie ma o tym mowy...
https://www.youtube.com/user/BizonBlady
My mama said to get things done.
You'd better not mess with Major Tom...
Avatar użytkownika
Bizon
Rozwalił beton w drobny mak
 
Posty: 2045
Dołączył(a): Cz lut 23, 06 09:51

Postprzez Zychu(snipershit) » So sie 04, 07 12:09

No wlasnie jesli nie bylo o tym mowy w MG2, to gdzie byla o tym mowa?
Zychu(snipershit)
Dostanie bana!
 
Posty: 136
Dołączył(a): Cz cze 29, 06 22:14
Lokalizacja: Toruń

Postprzez kotlet_schabowy » Pn sie 06, 07 17:07

Kwestia domysłu, po skończeniu MGS 2, MGS 3 i MGS : PO.
Avatar użytkownika
kotlet_schabowy
Zanzibar
 
Posty: 500
Dołączył(a): Pt lip 15, 05 16:10
Lokalizacja: Kraków : Nowa Huta

Postprzez raven_raven » Pn sty 14, 08 19:11

Mówicie, że macie problemy z alfabetem morse'a - wystarczy spojrzeć do manuala MG2 bądź MGS3:S - w pierwszym jest bodajże alfabet Morse'a a w drugim podana dokładna częstotliwość.

Mi się Metal Gear bardzo podobał, nie wiedziałem, że pewne motywy (Big Boss, SS, codec, cardbox, Metal Gear, uciekanie z celi) mają już 20 lat! Grało się super, mimo, że grafika stara, muzyczka to brzdąkanie, mi się bardzo podobało, lubię oldschool. No i dobrze poznać historię od samego początku.

Na razie poznaję MG2:SS. Jedyne co mogę powiedzieć to - MGS w 3d O_o. No i że gry są trudne. O wiele trudniejsze od MGS-ów.

Gram w porty na PS2, jakby co.
There is place for only one Snake, and one Big Boss!
Avatar użytkownika
raven_raven
Młody Ocelot
 
Posty: 189
Dołączył(a): N gru 30, 07 00:41

Postprzez Snake_VR5 » So maja 01, 10 13:45

Po Metal Gear Solid: Ghost Babel, zdecydowałem się nawet nie zapoznawać się z MG/MG2/SR. Ostatnio jednak przy okazji premiery Metal Gear Solid: Peace Walker, naszła mnie ochota że może wypadało by to zmienić. Wahałem się , ale postanowiłem ostatecznie zagrać w Metal Gear 2: Solid Snake i dziś uważam że dobrze zrobiłem. Metal Gear 2: Solid Snake podobnie jak wcześniej Metal Gear Solid: Ghost Babel, jeszcze dobitniej potwierdził że Hideo Kojima lubi korzystać z tych samych schematów i rozwiązań. I tak w Nariko Desert przywitał mnie ''One of your fans'' informując że teren jest zaminowany, miałem walkę z Hind D, z tajemniczym Ninja, spotkanie w WC i mogłem korzystać z rad Master Millera i Campbella. Wszystko to i jeszcze więcej miałem w Metal Gear Solid. Jednak ta gra mnie nie znudziła, aczkolwiek muszę przyznać że jest trudna. Sporo w niej łażenia, znów pojawia się Backtraking. Przejdę jednak do tego co nie podobało i co mi się podobało.

Nie podobał mi się motyw z gołębiem / ptakiem, kroplami kwasu, bagnami. Potrzeba dużo cierpliwości do tego, bo można być mocno narażonym na poirytowanie. Warto też wspomnieć o Natasha's brooch, choć akurat do tego elementu powinienem przywyknąć w kontekście karty PAL z Metal Gear Solid. Walka z Running Man, za łatwa moim zdaniem. Wygląd postaci w MSX2 version , swoją drogą zmieniony na plus w Re-released version (chyba za sprawą Shinkawy). Wygląd Codeca, a właściwie radia.

Podobały mi się natomiast rozwiązania techniczne, zgrabnie poradzono sobie z przedstawieniem np walki z Hind D. Wprowadzenie kamer, gazu, laserów, zapadni i Cardboard Box. Końcowa walka z MG, Big Boss'em i Gray Fox'em. Najbardziej jednak spodobała mi się muzyka, ''Theme Of Solid Snake'', "Night Fall", "The Front Line'' i zwłaszcza a może przede wszystkim świetny i wspaniały ''Advance Immediately''. Pojawiły się też dobrze znane utwory, co zresztą też uważam na duży plus bo umila to czas jaki poświęca się na granie.

- ''Frequency 140.85'' znany potem jako ''Advanced Mode''

- ''Theme of Tara'' znany potem jako ''Sneaking Mode''
Snake_VR5
Jack the Ripper
 
Posty: 1373
Dołączył(a): Wt kwi 20, 10 17:13
Lokalizacja: Konami

Postprzez Tidus93x » So maja 01, 10 13:56

Ja z wielką chęcią podszedłem do MG i MG2:SS. Specjalnie dla nich kupiłem wersję Subsistence :P. I nie zawiodłem się - kapitalna grywalność i ciekawe patenty oraz muzyka, którą od razu musiałem przesłuchiwać ponownie na YT. Naprawdę aż dziw bierze, że w tamtych czasach stworzono tak głębokie tytuły. Choć muszę przyznać, że były trudne (szczególnie MG2)
Obrazek
Avatar użytkownika
Tidus93x
Jack the Ripper
 
Posty: 1827
Dołączył(a): N sty 31, 10 22:54
Lokalizacja: Zanarkand

Postprzez Snake_VR5 » So maja 01, 10 14:00

Hal Emmerich napisał(a):bezbarwne sylwetki bossów (za wyjątkiem Schneidera)


Zgoda, Kyle Schneider się na tym tle wyróżnia zdecydowanie. Jednak czy czasem nie wymagasz za wiele od gry wydajnej w 1990 roku ?
Snake_VR5
Jack the Ripper
 
Posty: 1373
Dołączył(a): Wt kwi 20, 10 17:13
Lokalizacja: Konami

Postprzez Coldman » Cz lip 01, 10 23:57

Wstyd się przyznać, ale za MG2: SS biorę się dopiero na dniach. Gość z PSX Extreme powiedział mi, że nie grając bardzo dużo tracę, przede wszystkim fabularnie, mając na rozkładzie "Peace Walker".

W MG grałem kiedyś na emulatorze NES'a. Powiem tak - fabularne dno, gameplay - jak na lata 80. to prawdziwe "Heavy Rain" ;)
"All those moments will lost in time like tears in the rain..."
Avatar użytkownika
Coldman
banan
 
Posty: 539
Dołączył(a): N kwi 11, 10 18:03

Postprzez Gillian » Pt lip 02, 10 00:41

Gameplayowo MG na NESa to też dno. Polecam recenzję AVGN : )
Ja wytrzymałem przy grze z 15 minut...
Avatar użytkownika
Gillian
Uber Big Boss
 
Posty: 8739
Dołączył(a): Wt maja 08, 07 22:30

Postprzez Coldman » Pt lip 02, 10 01:00

Ja miałem na myśli, że w czasach NES'a nie tylko szło się w prawo/lewo/góra/dół, co w każdej tego typu grze pruło się do hord popaprańców, którzy mieli inteligencję na poziomie ameby ;) Tutaj trochę chodzenia, chowania. Ale jak mówisz, fabularnie dno. A to już straszny grzech.
"All those moments will lost in time like tears in the rain..."
Avatar użytkownika
Coldman
banan
 
Posty: 539
Dołączył(a): N kwi 11, 10 18:03

Postprzez Gac666 » Pt lip 02, 10 01:22

Zagraj w MG i MG2 dołączoną do MGS3 Subsistance, to są najbardziej zbliżone wersje do oryginałów. MG na NES'a jest tragiczne...
Obrazek
Avatar użytkownika
Gac666
Big Boss
 
Posty: 3443
Dołączył(a): N sie 23, 09 12:22
Lokalizacja: Ultramar/Warszawa

Postprzez Snake_VR5 » Pt lip 02, 10 17:40

Coldman napisał(a):Wstyd się przyznać, ale za MG2: SS biorę się dopiero na dniach.


To nie żaden wstyd, ja niedawno temu zagrałem w MG2:SS i grę ci polecam bo warto zagrać. Moje wrażenia z gry masz zresztą już w tym temacie
Snake_VR5
Jack the Ripper
 
Posty: 1373
Dołączył(a): Wt kwi 20, 10 17:13
Lokalizacja: Konami

Postprzez Coldman » Cz sie 05, 10 22:38

No i obszedłem. Coż, po połowie dałem sobie spokój. Powiem tak; nie mam nic do klasyki, ale wszystko ma swój czas...
"All those moments will lost in time like tears in the rain..."
Avatar użytkownika
Coldman
banan
 
Posty: 539
Dołączył(a): N kwi 11, 10 18:03

Postprzez Snake_VR5 » Pn sie 09, 10 10:51

Gra w pewnych momentach (wymienionych przeze mnie w tym temacie wcześniej) jest naprawdę wręcz irytująca i potrzeba tu trochę cierpliwości. Ewentualnie jakaś solucja, dla tych co chcą szybko, łatwo i przyjemnie. Jednak czas na powrót i przejście MG2:SS zawsze się znajdzie...
Snake_VR5
Jack the Ripper
 
Posty: 1373
Dołączył(a): Wt kwi 20, 10 17:13
Lokalizacja: Konami

Postprzez Coldman » Pn paź 11, 10 11:48

Nie wiem czemu, nie wiem skąd, ale zaczęły mnie męczyć myśli, co w kwestii obu MG planować może Sony. Popatrzmy, co działo się, aby przyciągnąć znaną marką posiadaczy PSP - dwie części kanoniczne, dwa spin-off i jeszcze dwa digitalizowane komiksy. Skoro 3DS wyprowadziło cios w szczenę, angażując Kojime z remake'iem MGS3, mam dziwne przeczucie, że na PSP2 może pojawić się temat remaku'ów MG...
"All those moments will lost in time like tears in the rain..."
Avatar użytkownika
Coldman
banan
 
Posty: 539
Dołączył(a): N kwi 11, 10 18:03

Postprzez ArecaS » Pn paź 11, 10 20:27

Raiden napisał(a):temat remaku'ów MG...

Jeżeli do tej pory się nie pojawił, to czemu teraz by miał? Wyczekiwanie na remake'i MG1 i 2 to jak wyczekiwanie na remake FF7 - nie wiadomo dlaczego, ale wszyscy się upierają, że to musi nadejść. Relax, MGSy to jedna z mniej remake'owanych serii póki co (pomijając konwersje MG1 i 2, to remake'u doczekał się tylko MGS przeca), więc niech lepiej tak zostanie. :) No i Kojima chyba nic w tej materii robić nie zamierza. Osobiście oczekiwałbym dalszego katowania Big Bossa, Raidena lub jakichś spin-offów. Tyle. MG to co najwyżej oryginalne w formie jakiegoś minisa (choć fakt, byłoby to miłe).
Avatar użytkownika
ArecaS
Miał 0 punktów w quizie
 
Posty: 2862
Dołączył(a): Cz sie 21, 08 17:26
Lokalizacja: Katowice

Postprzez Coldman » Pn paź 11, 10 22:15

I po co to całe udawanie, że na te remake'i nie czekasz? FF7 a MG i MG2, to zupełnie inna bajka, bo dwie ostatnie to w skali tak wielkiej serii jedna wielka umowność, która jednak musi zostać odziana w odpowiednie szaty.

ArecaS napisał(a):Jeżeli do tej pory się nie pojawił, to czemu teraz by miał?

Bo nadchodzi nowy sprzęt. Dlatego.
"All those moments will lost in time like tears in the rain..."
Avatar użytkownika
Coldman
banan
 
Posty: 539
Dołączył(a): N kwi 11, 10 18:03

Postprzez ArecaS » Wt paź 12, 10 17:12

Coldman napisał(a):I po co to całe udawanie, że na te remake'i nie czekasz?

Bo po prostu nie czekam? :P

A sam nowy sprzęt argumentem jest średnim. Mówię - KP do tej pory nie wzięło się za remake'i tych gier, to pewnie teraz też tego nie zrobi. Zwłaszcza, że dostosowanie ich do obecnych standardów wiązałoby się z mocnym nagięciem kanonu i pewnie Kojima też zdaje sobie z tego sprawę. No chyba, że czekasz na coś w stylu remake'ów dwóch pierwszych FF na PSP - przerdzewiałe trybiki w wypolerowanej obudowie. Tylko, że to raczej nikogo nie przyciągnie nikogo do konsoli. No i jeszcze jest kwestia tego, że nowe tytuły mają raczej większą siłę przebicia niż remake'i. Dla system sellera ma to niebagatelne znaczenie.
Avatar użytkownika
ArecaS
Miał 0 punktów w quizie
 
Posty: 2862
Dołączył(a): Cz sie 21, 08 17:26
Lokalizacja: Katowice

Postprzez Coldman » Cz paź 14, 10 00:39

ArecaS napisał(a):Mówię - KP do tej pory nie wzięło się za remake'i tych gier, to pewnie teraz też tego nie zrobi.

Bez żartów. Nie brali się za nie dotychczas, bo aż do 2011 mają w produkcji kolejne gry z kanonu (od 2008: 4, PW, Snake Eater 3D, Rising). Jako że seria trzyma poziom, a także się rozwija, zapotrzebowanie na rynku na MGS wciąż jest bardzo duże. Kanon jest zamknięty. "Rising" się w niego wpisuje, podobno jako boczna seria. Jeśli zarobić na czymś z MGS, a jednocześnie zrobić coś naprawdę twórczego, to remake'i MG i MG2. Skoro mamy już TTS i MGS 3D, to chyba żadne s-f, że na klasyczne części przyjdzie czas.
"All those moments will lost in time like tears in the rain..."
Avatar użytkownika
Coldman
banan
 
Posty: 539
Dołączył(a): N kwi 11, 10 18:03

Postprzez Gillian » Cz paź 14, 10 09:38

Równie dobrze możesz powiedziec, że sie n ie brali bo mieli PO, AC!Dy, trójkę, czwórkę itp itd... To żadne wytłumaczenie.
TTS i 3DS można było zremakować bo były dość bogate i się nie zestarzały fabularnie. MG1 i 2 trzeba by napisać od nowa.
Avatar użytkownika
Gillian
Uber Big Boss
 
Posty: 8739
Dołączył(a): Wt maja 08, 07 22:30

Postprzez SALADYN » Cz paź 14, 10 10:00

twilite kid napisał(a): MG1 i 2 trzeba by napisać od nowa.


I znając Kojime nieźle by przy okazji namieszali w kanonie podczas dodawania tego i owego.
Avatar użytkownika
SALADYN
I was made to fight. I AM a gun
 
Posty: 10247
Dołączył(a): Cz maja 29, 08 09:53

Postprzez Snake_VR5 » Cz paź 14, 10 12:42

ArecaS napisał(a):Osobiście oczekiwałbym dalszego katowania Big Bossa, Raidena lub jakichś spin-offów. Tyle. MG to co najwyżej oryginalne w formie jakiegoś minisa (choć fakt, byłoby to miłe).


Katowanie to w tym przypadku dobre określenie, nie jestem jakimś wielkim entuzjastom PO i PW. Oczekuje pod tym względem jednak jeszcze jednej gry z Big Bossem i na tym w tej materii koniec. Następnie coś z Raidnem i z dorosłą Sunny ewentualnie. Szczerze wiem że wielu dało by się wręcz pokroić za walkę Solid Snake'a z Gray Fox na polu minowym w 3D, ale osobiście niech MG i MG2:SS pozostaną takie jakie są.
Snake_VR5
Jack the Ripper
 
Posty: 1373
Dołączył(a): Wt kwi 20, 10 17:13
Lokalizacja: Konami

Postprzez Coldman » Cz paź 14, 10 13:50

Raiden napisał(a):niech MG i MG2:SS pozostaną takie jakie są

Dlaczego?

I dlaczego w każdym poście piszesz powinno/powinien? To jest w jakimś kodeksie unormowane, są w nim właśnie takie nakazy?
"All those moments will lost in time like tears in the rain..."
Avatar użytkownika
Coldman
banan
 
Posty: 539
Dołączył(a): N kwi 11, 10 18:03

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Seria Metal Gear

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

cron