Odczucia podczas przechodzenia MG/MG2/SR

Wszystkie pytania i opinie dotyczące którejś z gier: - Metal Gear - Metal Gear 2 - Metal Gear: Snake's Revenge

Moderatorzy: Snake., GM

Postprzez ArecaS » Cz paź 14, 10 14:48

SALADYN napisał(a):
twilite kid napisał(a): MG1 i 2 trzeba by napisać od nowa.


I znając Kojime nieźle by przy okazji namieszali w kanonie podczas dodawania tego i owego.

Dlatego. Tutaj akurat wszyscy mają te same zdanie chyba.
Avatar użytkownika
ArecaS
Miał 0 punktów w quizie
 
Posty: 2862
Dołączył(a): Cz sie 21, 08 17:26
Lokalizacja: Katowice

Postprzez Coldman » Cz paź 14, 10 15:10

A ja myślę, że nadrzędnym argumentem, aby remake'i powstały jest fakt, iż w stare części praktycznie... nie da się grać. I niech ortodoksi i fani oldschoolu mówią sobie co chcą, martwią się o kanon, itd. Nie zmienia to faktu, że te remake'i są bardzo potrzebne, bo takie uniwersum jak MGS powinno mieć tak ważne dla siebie wydarzenia przedstawione na odpowiednim poziomie. A tamte kilku-bitowce tego nie spełniają.
"All those moments will lost in time like tears in the rain..."
Avatar użytkownika
Coldman
banan
 
Posty: 539
Dołączył(a): N kwi 11, 10 18:03

Postprzez maciej1- » Cz paź 14, 10 15:35

Coldman, ale w tych dwóch grach nie ma tak naprawdę czego remake'ować. Trzeba by te gry stworzyć całkowicie od nowa. Nie ma co się oszukiwać, gdyby nie kontynuacje w postaci serii MGS tamte stare części raczej by nie zapadły w pamięć jako klasyki. To seria MGS nadała im jakieś głębsze znaczenie, bo pod względem fabuły to tam nic nie ma. Wiele rzeczy i faktów z tamtego okresu to informacje pozyskane później i domysły na podstawie wydarzeń przedstawionych w kolejnych odsłonach.

W MG i MG II nie ma nawet podstaw do stworzenia remake'a. Trzeba by te gry od nowa napisać, stworzyć. Jeżeli Konami decyduje się na remake MGS w postaci TTS i MGS3 jako MGS 3D to wiedzą jaki będzie efekt końcowy, bo nie będzie on się różnił diametralnie od oryginału - pod kątem rozgrywki i linii fabularnej. W przypadków starych "girów" nie ma takiej sytuacji, trzeba zaprojektować gameplay, napisać wszystkie dialogi od nowa, rozbudować fabułę która gdyby zostałaby przeniesiona "żywcem" wyglądałaby śmiesznie i naiwnie.
maciej1-
Predator
 
Posty: 97
Dołączył(a): Pn mar 09, 09 19:39

Postprzez Coldman » Cz paź 14, 10 15:47

maciej1- napisał(a):ale w tych dwóch grach nie ma tak naprawdę czego remake'ować. Trzeba by te gry stworzyć całkowicie od nowa.

Ależ to oczywiste. Terminu "remake" używam tutaj dość umownie, bo przecież MG i MG2 już były, a chciałoby się je jeszcze raz, ale inaczej i nowocześniej.
"All those moments will lost in time like tears in the rain..."
Avatar użytkownika
Coldman
banan
 
Posty: 539
Dołączył(a): N kwi 11, 10 18:03

Postprzez Gillian » Cz paź 14, 10 17:15

No ale po cholerę w takim razie, skoro byłyby to właściwie nowe gry?
To już bym wolał rzeczywiście jakieś osobne nowe gry, "spinoffy" opowiadające historie Ocelota czy Liquida.
Avatar użytkownika
Gillian
Uber Big Boss
 
Posty: 8739
Dołączył(a): Wt maja 08, 07 22:30

Postprzez maciej1- » Cz paź 14, 10 18:06

Skoro byłyby to praktycznie całkowicie nowe gry to lepiej poświęcić ten czas na stworzenie czegoś świeżego. Bo o ile gameplay można przenosić z jednej gry na drugą i będzie on pasował o tyle fabuła musi być nowa. A ja osobiście wolę poznać jakąś nową ciekawą historię niż odgrywać znane już wydarzenia w odprawie/gameplay'u powiedzmy w skrócie HD.
maciej1-
Predator
 
Posty: 97
Dołączył(a): Pn mar 09, 09 19:39

Postprzez Coldman » Cz paź 14, 10 18:13

Trochę Was nie rozumiem. Gdyby MG i MG2 miały na dziś oprawę i mechanikę 32-bitową, to pewnie bym się z Wami zgodził. Ale w sytuacji, kiedy te dwie części są bardzo umowne, 8-bitowe, nowa wersja jest bardzo wskazana. A może nie gry, a coś na wzór Digital Graphic Novel? Chodzi mi o to, że obie te historie z uniwersum należy opowiedzieć raz jeszcze, od nowa i inaczej.
"All those moments will lost in time like tears in the rain..."
Avatar użytkownika
Coldman
banan
 
Posty: 539
Dołączył(a): N kwi 11, 10 18:03

Postprzez ArecaS » Cz paź 14, 10 20:00

Sęk w tym, że tu nie chodzi o gameplay, a o przerobienie fabuły w taki sposób, by nie ucierpiał na tym kanon. Zrozum, że seria wcale nie zyskałaby na tym, że ludziom, którzy w oryginalne MG1 i 2 nie grali zacznie coś nie pasować w poszczególnych wydarzeniach. Najsensowniejsze co Konami może zrobić, to wydać obie gry w tych aktualnych wcieleniach na komórki (jedynka w sumie nawet u nas już jest)/ Minis / inne XBLA. Inaczej efekt końcowy byłby, delikatnie rzecz biorąc, nieadekwatny do nakładów.
Avatar użytkownika
ArecaS
Miał 0 punktów w quizie
 
Posty: 2862
Dołączył(a): Cz sie 21, 08 17:26
Lokalizacja: Katowice

Postprzez Coldman » Cz paź 14, 10 20:22

ArecaS napisał(a):Najsensowniejsze co Konami może zrobić, to wydać obie gry w tych aktualnych wcieleniach na komórki

Chyba sobie żartujesz. Konami już je wydało, choćby przy okazji MGS3 na PS2 czy TTS na GaCka. Sorry, ale piszesz trochę bez argumentów, tak jak Raiden zwykle.
"All those moments will lost in time like tears in the rain..."
Avatar użytkownika
Coldman
banan
 
Posty: 539
Dołączył(a): N kwi 11, 10 18:03

Postprzez Gillian » Cz paź 14, 10 22:31

Coldman, ty sie prosisz o kolejnego bana za glupie gadanie. Jest taki punkt regulaminu w razie czego. Głupota jest zabroniona.

ArecaS akurat podaje rzeczowe argumenty. I robi to wyraźnie. Wszyscy boimy się, że znów Koji namiesza w kanonie. Dlatego dla dobra serii te remaki są niepotrzebne.
Avatar użytkownika
Gillian
Uber Big Boss
 
Posty: 8739
Dołączył(a): Wt maja 08, 07 22:30

Postprzez Coldman » Pt paź 15, 10 01:24

Ok. Wszystko jest cacy. Mnie tam kręcą MG i MG2 - to nie jest offtop, w końcu to do tematu postu odnosi się bezpośrednio. Mam nadzieję, że w kanonie, w którym wielokrotnie namieszano (?), nikt już kija nie włoży. A już na pewno nie Konami i Kojima, czyli największe zło dla serii MGS.
"All those moments will lost in time like tears in the rain..."
Avatar użytkownika
Coldman
banan
 
Posty: 539
Dołączył(a): N kwi 11, 10 18:03

Postprzez Snake_VR5 » Pt paź 15, 10 13:17

Coldman napisał(a):Dlaczego?


Dlatego że nie jestem wielkim zwolennikiem remaków, poza tym żeby zrobić remake musi być uważam wyraźny powód ku temu. MGS doczekał się remaku w postaci MGS:TTS głównie dlatego że sama gra okazała się hitem, w remaku przecież zastosowano warianty i rozwiązania z MGS2. MGS:TTS miał być też haczykiem i chwytem marketingowym do zakupu Nintendo GameCube. Podobnie będzie w przypadku remake'u MGS3 czyli MGS3D, jeśli chodzi o Nintendo 3DS. Zresztą będziemy mogli spojrzeć na grę nieco inaczej, co już pokazywał sam trailer. Za MG i MG2:SS przemawia w tej chwili tylko taki powód, skoro remakowany był MGS i MGS3 to zróbmy to samo w przypadku tych dwóch tytułów. Za kilkanaście lat uznasz że wart remake'ów jest Risng lub MGS4.

ArecaS napisał(a):Najsensowniejsze co Konami może zrobić, to wydać obie gry w tych aktualnych wcieleniach na komórki


Jeśli chodzi o Mobile Phone version to Konami chyba zadbała w tej kwestii o MG2:SS, gra zawiera przede wszystkim nowe tryby (Easy Mode, Boss Survival) i nowy wygląd postaci za sprawą Shinkawy.
Ostatnio edytowano Pt paź 15, 10 13:22 przez Snake_VR5, łącznie edytowano 1 raz
Snake_VR5
Jack the Ripper
 
Posty: 1373
Dołączył(a): Wt kwi 20, 10 17:13
Lokalizacja: Konami

Postprzez Gillian » Pt paź 15, 10 13:19

Koji mówił, że zrobił TTS jako wyraz szacunku dla Miyamoto.
Avatar użytkownika
Gillian
Uber Big Boss
 
Posty: 8739
Dołączył(a): Wt maja 08, 07 22:30

Postprzez Snake_VR5 » Pt paź 15, 10 13:27

Ok ale elementy które wymieniłem zapewne też miały znaczenie, no i pewnie ewentualny zysk
Snake_VR5
Jack the Ripper
 
Posty: 1373
Dołączył(a): Wt kwi 20, 10 17:13
Lokalizacja: Konami

Postprzez Gillian » Pt paź 15, 10 13:31

No pewnie też, ale trzeba zwrócić uwagę na to jak szybko po oryginale ukazał się TTS i fakt, że był to excl dla GCN.
Avatar użytkownika
Gillian
Uber Big Boss
 
Posty: 8739
Dołączył(a): Wt maja 08, 07 22:30

Postprzez Solidny » Śr lis 03, 10 23:33

Raiden napisał(a):
Coldman napisał(a):Dlaczego?


Dlatego że nie jestem wielkim zwolennikiem remaków, poza tym żeby zrobić remake musi być uważam wyraźny powód ku temu. MGS doczekał się remaku w postaci MGS:TTS głównie dlatego że sama gra okazała się hitem, w remaku przecież zastosowano warianty i rozwiązania z MGS2. MGS:TTS miał być też haczykiem i chwytem marketingowym do zakupu Nintendo GameCube. Podobnie będzie w przypadku remake'u MGS3 czyli MGS3D, jeśli chodzi o Nintendo 3DS. Zresztą będziemy mogli spojrzeć na grę nieco inaczej, co już pokazywał sam trailer. Za MG i MG2:SS przemawia w tej chwili tylko taki powód, skoro remakowany był MGS i MGS3 to zróbmy to samo w przypadku tych dwóch tytułów. Za kilkanaście lat uznasz że wart remake'ów jest Risng lub MGS4.


Za kilkanaście lat to ja bym chciał remake całej serii w jednym packu :D

Moim zdaniem remake MG i MG2 na PSN byłby świetną rzeczą, właśnie jako minis. Forma minigry sprawiłaby, że wybaczalne będą: rzut izometryczny jak w oryginale, prosty scenariusz, prosta mechanika. Dzięki temu zachowałyby wszystkie cechy oryginału, ale w grafice 3D w HD z nowymi elementami rozgrywki (CQC).

Kurde, aż się napaliłem :D

Potrzeba wynika chociażby z poznania przez nowych graczy (osobiście ukończyłem obie gry w wersji z MSX i na PS2) pierwszych misji Snake'a i legendarnego Outer Heaven z Big Bossem u szczytu złej sławy na czele. Przez całą serię MGS słychać o nich tylko wspomnienia (i jeden powrót na sam koniec).

Szkoda, że nigdy się tego nie podejmą. Są w stanie wydawać rozszerzone wersje po roku, ale remake'ów to już absolutnie nie ;/
Avatar użytkownika
Solidny
Zanzibar
 
Posty: 2727
Dołączył(a): Pt lut 24, 06 16:10
Lokalizacja: Gduńsk
Gram: hipsterskie badziewia
Czytam: Komentarze na YT

Postprzez Snake_VR5 » Cz sty 06, 11 15:14

Zastanawiając się nad głębszym sensem poswatania nadchodzącego MGS3D, zastanawiam się czy na Nintendo 3DS lub PSP2 nie powinien ukazać się właśnie jakiś MG3D lub MG2 3D. Bo właśnie na mniejszą konsole widział bym któryś z tych tytułów, miało by to chyba większy sens i taki nadchodzący tytuł bez wątpienia by zelektryzował. No chyba że poczekamy na jakąś konkretną rocznice dla samej serii.
Snake_VR5
Jack the Ripper
 
Posty: 1373
Dołączył(a): Wt kwi 20, 10 17:13
Lokalizacja: Konami

Postprzez kALWa888 » Cz sty 06, 11 22:57

Ja też oczekiwałbym czegoś w tym stylu o czym pisze Raiden. Dziwne że jeszcze nie ma tych gier zremake'owanych. Fabułę oczywiście troszkę podrasować i byłoby świetne jeśli za projektem zasiadłby sam Kojima.
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
kALWa888
Liquid Snake
 
Posty: 2700
Dołączył(a): Pn cze 01, 09 12:28

Postprzez Simon » Cz sty 06, 11 23:05

KaLwA888 napisał(a):Fabułę oczywiście troszkę podrasować i byłoby świetne jeśli za projektem zasiadłby sam Kojima.

O stary...i tym samym otworzyłeś puszkę Pandory:D
'A cornered fox is more dangerous than a jackal!'

Obrazek
Avatar użytkownika
Simon
Liquid Snake
 
Posty: 2505
Dołączył(a): Wt maja 27, 08 23:50
Lokalizacja: Skwierzyna
Gram: MGSV The Phantom Pain

Postprzez Snake_VR5 » Pt sty 07, 11 17:09

Akurat prace pana Hideo Kojime w przypadku nowego MG czy MG2:SS ograniczył bym do niezbędnego minimum, trzymania ręki na pulsie i jedynie nadzorowania nad pracami. Dałbym tym samym wolną rękę innym, a skoro już mówimy o jakimś ''podrasowaniu'' to na pewno nowe / świeże spojrzenie było by na plus. Pomysł z MGS3D też można by było przecież jak wcześniej wspominałem wykorzystać.
Snake_VR5
Jack the Ripper
 
Posty: 1373
Dołączył(a): Wt kwi 20, 10 17:13
Lokalizacja: Konami

Postprzez ArecaS » Pt sty 07, 11 17:31

Raiden napisał(a):na pewno nowe / świeże spojrzenie było by na plus

W wypadku starych gier, których jedynym celem byłoby w miarę wiernie trzymać się kanonu? Gdzie jak gdzie, ale tu to ja bym chciał pełny konserwatywizm. Eksperymentować to można przy okazji nowych części, ale nie remake'ów. I to TAKICH remake'ów, które pewnie byłby nastawione głównie na fanów serii.
Avatar użytkownika
ArecaS
Miał 0 punktów w quizie
 
Posty: 2862
Dołączył(a): Cz sie 21, 08 17:26
Lokalizacja: Katowice

Postprzez kALWa888 » Pt sty 07, 11 20:22

ArecaS napisał(a):
Raiden napisał(a):na pewno nowe / świeże spojrzenie było by na plus

W wypadku starych gier, których jedynym celem byłoby w miarę wiernie trzymać się kanonu? Gdzie jak gdzie, ale tu to ja bym chciał pełny konserwatywizm. Eksperymentować to można przy okazji nowych części, ale nie remake'ów. I to TAKICH remake'ów, które pewnie byłby nastawione głównie na fanów serii.



Zgadzam się. Ja nie chciałbym eksperymentów jeśli chodzi o remake tych gier. Dotyczą one Snake'a, nie Big Bossa, a przecież to Snake jest z fanami MGS od początku. BB był jedynie jakąś tajemniczą postacią. Zmieniło się to dopiero w części trzeciej gdzie mogliśmy być nim. I teraz praktycznie każdy nowy MGS poświęcany jest jemu. Portable Ops, Peace Walker, Snake Eater. Snake pojawił się ostatnio w Guns of the Patriots (nie grałem) i tam (podobno) umiera. W następnej części też nie wiadomo jak to będzie. Głównym bohaterem Rising jest przecież Raiden i w Sons of Liberty też był Raiden. Mi tam brakuje Snake'a jako protagonisty i chętnie ujrzałbym go takiego jakiego stworzył Hideo Kojima. W dodatku jeśli chodzi o gameplay. Ten znany z MGS1-3 byłby doskonały.
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
kALWa888
Liquid Snake
 
Posty: 2700
Dołączył(a): Pn cze 01, 09 12:28

Postprzez Gillian » Pt sty 07, 11 22:17

Głównym bohaterem (...) Sons of Liberty też był Raiden
Wielu by polemizowało. W tym i ja ; )


Ale jakby nie było. Remake MG 1 i 2 z ówczesna fabułą byłby biedny. Za to nie chciałbym widzieć jakichś zmian w tejże fabule. W sumie taki "remake" jaki widzieliśmy w Subsistence niech wystarczy...
Avatar użytkownika
Gillian
Uber Big Boss
 
Posty: 8739
Dołączył(a): Wt maja 08, 07 22:30

Postprzez kALWa888 » Pt sty 07, 11 23:58

No dobra wiem że Snake wcale z tyłu w dwójce nie był, ale miałem na myśli to, że się nim nie kieruje a przynajmniej nie przez całą grę. Dodatkowo większość jego działań jest powiedzmy utajnione. Z jedenj strony to jest dobre bo przedstawia Snake'a jako mentora itp, ale co innego jest gdy się nim kieruje i widzi wszystkie poczynania. Gdy grałem pierwszy raz w MGS byłem zawiedziony tym "brakiem" Snake'a, jak pewnie większość fanów. Dopiero później dotarło do mnie że to dobry ruch ze strony Hideo.

Ja jednak wolałbym lekko podrasowaną fabułę. Leciutko. Ale to już rzecz jasna kwestia gustu. Choć myślę że automatycznie fabuła się zmieni podczas remakowania, na to nikt nie ma wpływu.
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
kALWa888
Liquid Snake
 
Posty: 2700
Dołączył(a): Pn cze 01, 09 12:28

Postprzez Snake_VR5 » N sty 23, 11 13:28

Wizualnie na pewno gra była by poadresowana, to oczywiste. A fabularnie ? hmm na pewno jest co zmienić, tak by gra oczywiście nie straciła na klimacie.By rozwiązania techniczne nie były wręcz anachroniczne, od 1990 roku czyli daty wydania MG2:SS wiele się przecież zmieniło. Osobiście stawiał bym też na większe nawiązywała do sequelu tej gry jakim jest Metal Gear Solid. I tak osobiście zmienił bym kilka rzeczy, począwszy od walk z bossami. Przykład, walkę z Black Color przeniósł bym do sali komputerowej. Było by więc samo odniesienie do MGS i walki z Gray Foxem. W oryginale mamy ciąg skrzynek, pozostawienie tego w ewentualnym remakeu w takich układzie jakoś mi się nie widzi. Motyw gołębia od którego otrzymujemy numer Dr. Marva i motyw jajek z sową i wężem całkowicie bym odrzucił. To było może dobre kiedyś, remake niech idzie z duchem czasu i postępu.
Snake_VR5
Jack the Ripper
 
Posty: 1373
Dołączył(a): Wt kwi 20, 10 17:13
Lokalizacja: Konami

Postprzez Coldman_3 » N lis 06, 11 00:22

Spróbowałem przysiąść do pierwszej i drugiej części, ale po godzinie dupa - nie mogę w to grać :/ Remake bardzo wskazany. A jeśli nie remake, to chociaż coś na wzór wydanego w Japonii Bande Dessinee 1-2.
"Revenge with a Vengeance"
Avatar użytkownika
Coldman_3
banan
 
Posty: 253
Dołączył(a): Pt lis 04, 11 21:01
Lokalizacja: Universyty for Peace

Postprzez Snake_VR5 » N lis 06, 11 00:32

O ile jak pokazał Angry Video Game Nerd do MG trzeba mieć wręcz w sobie potężne pokłady cierpliwości i samozaparcia, o tyle MG2:Solid Snake jest uważam grą co do której spokojnie można się przysiąść na długie godziny. Niestety gra jest trudna i trzeba w niektórych miejscach korzystać z solucji, czego nie lubię robić. Niemniej zbudowana jest na znanych schematach z innych gier z serii MGS i jak na grę 1990 ma kilka fajnych rozwiązań.
Snake_VR5
Jack the Ripper
 
Posty: 1373
Dołączył(a): Wt kwi 20, 10 17:13
Lokalizacja: Konami

Postprzez Coldman_3 » N lis 06, 11 00:38

W dodatku fabuła MG to dno. W MG2: SS jest naprawdę niezła, ale o niej dowiedziałem się ze strony głównej i MGS Retrospective z GameTrailers.
"Revenge with a Vengeance"
Avatar użytkownika
Coldman_3
banan
 
Posty: 253
Dołączył(a): Pt lis 04, 11 21:01
Lokalizacja: Universyty for Peace

Postprzez Snake_VR5 » N lis 06, 11 00:54

A nie lepiej było po prostu samemu zagrać ?
Snake_VR5
Jack the Ripper
 
Posty: 1373
Dołączył(a): Wt kwi 20, 10 17:13
Lokalizacja: Konami

Postprzez Coldman_3 » N lis 06, 11 01:07

Mówię właśnie, że chciałem, ale jeśli miało wyglądać to tak, że się przymuszam, wolałem podziękować.
"Revenge with a Vengeance"
Avatar użytkownika
Coldman_3
banan
 
Posty: 253
Dołączył(a): Pt lis 04, 11 21:01
Lokalizacja: Universyty for Peace

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Seria Metal Gear

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

cron