Bridge of Sorrow

Wszystkie pytania i opinie dotyczące którejś z gier: - Metal Gear - Metal Gear 2 - Metal Gear: Snake's Revenge

Moderatorzy: Snake., GM

Bridge of Sorrow

Postprzez Snake_VR5 » So maja 08, 10 14:22

Bridge of Sorrow miejsce znajdujące się na terenie fortecy Zanzibar, przecina duże szczeliny na północ od Tower Building. Oddziela od siebie główne budynki fortecy od Highland, Detention Camp, Bio-Research Center. Chodzi mi jednak konkretne o nawiązanie poprzez tą nazwę do postaci The Sorrow z MGS3 i do wątku mostu który łączy się w obu tych przypadkach. Z tego co się orientuje ciało tego członka Cobra Unit ciągle leży pod mostem w Cherno Yaruski (Tselinoyarsk), tak więc czy to nawiązanie to kolejny sygnał i dowód że Kojima lubi powracać i wykorzystywać swoje stare pomysły w nowych odsłonach MGS ? Nie sądzę by miał on już w ten czas zarys fabuły MGS3, ale zastanówmy się czy Kojima powróci i wykorzysta jeszcze w przyszłości jakiś wątek z MG2:SS ?
Snake_VR5
Jack the Ripper
 
Posty: 1373
Dołączył(a): Wt kwi 20, 10 17:13
Lokalizacja: Konami

Postprzez SaladinAI » So maja 08, 10 15:04

Kiedyś chyba była nawet teoria o tym że Zanzibar był umieszczony na terenie łączącym w sobie Tselinoyarsk....
To swego rodzaju błędne kolo: roboty tworzące inne roboty
Avatar użytkownika
SaladinAI
Cipher watches all
 
Posty: 7022
Dołączył(a): N maja 14, 06 12:35

Postprzez Snake_VR5 » So maja 08, 10 21:39

Swoją drogą ciekawe czy dane nam będzie jeszcze spotkać na swojej drodze uczestników MG2:SS, czyli Holly White, Kaslera, Pettrovicha Madnara czy chociażby Johana Jacobsena. Którąś z tych postaci chętnie bym jeszcze zobaczył, gdyż wiadomo żyją a Hideo Kojima lubi powracać do pewnych wątków z przeszłości w serii MGS.A co do teorii, na pewno Zanzibar i Tselinoyarsk łączy jedno a mianowicie most. W obu przypadkach przejście przez niego kończy się ostatecznie w tragiczny sposób...
Snake_VR5
Jack the Ripper
 
Posty: 1373
Dołączył(a): Wt kwi 20, 10 17:13
Lokalizacja: Konami

Postprzez Tidus93x » So maja 08, 10 23:15

Ja osobiście żałuję, że ani w MGS2, ani w MGS4 Holly White nie wystąpiła. Pojawiła się raz i znikła. Aż szkoda babki :D
Obrazek
Avatar użytkownika
Tidus93x
Jack the Ripper
 
Posty: 1827
Dołączył(a): N sty 31, 10 22:54
Lokalizacja: Zanarkand

Postprzez uci » So maja 08, 10 23:26

bo ona umarła z głodu ;)
Avatar użytkownika
uci
Uber Big Boss
 
Posty: 8409
Dołączył(a): Cz lut 23, 06 14:05
Czytam: MGS:Guns of the Patrits - Project Itoh

Postprzez Snake_VR5 » N cze 06, 10 12:43

A to było dobre :D

Wracając do tematu, weźmy pod uwagę również scenę z MGS2 z Harrierem. O dziwo też toczącą się właściwie na moście, jakoś więc tak się ciekawie złożyło że motyw mostu i jakiś ważnych na nim wydarzeń przewija się w zasadzie przez serie (najpierw MG:SS, MGS2 i MGS3). Kolejny dowód na to że Kojima lubi powracać i wykorzystywać stare pomysły ?
Snake_VR5
Jack the Ripper
 
Posty: 1373
Dołączył(a): Wt kwi 20, 10 17:13
Lokalizacja: Konami

Postprzez ArecaS » N cze 06, 10 14:43

Raiden napisał(a):Kolejny dowód na to że Kojima lubi powracać i wykorzystywać stare pomysły ?

Albo dowód na to, że naprawdę ktoś tu lubi nadinterpretacje. Gdzie w MGS2 mielibyśmy walczyć z Harrierem jak nie na moście? Zostaje jeszcze dach jakiegoś Struta, ale to znowu musiałby być ten, gdzie walczyliśmy z Fatmanem. I co? Dwóch bossów w tym samym miejscu? Zostaje jeden z mostów.
Avatar użytkownika
ArecaS
Miał 0 punktów w quizie
 
Posty: 2862
Dołączył(a): Cz sie 21, 08 17:26
Lokalizacja: Katowice

Postprzez Snake_VR5 » N cze 06, 10 16:39

Pytanie tylko kto je lubi, nie widzę sensu pytania gdzie mielibyśmy walczyć Harrierem jak nie na moście. Równie dobrze można zadać pytanie czemu akurat walka z Harrierem, przecież przez serie MGS przewija się częściej Hind D. Zresztą z nim jest właśnie tak jak mostem, przewija się przez serie.
Snake_VR5
Jack the Ripper
 
Posty: 1373
Dołączył(a): Wt kwi 20, 10 17:13
Lokalizacja: Konami

Postprzez ArecaS » N cze 06, 10 16:53

Raiden napisał(a):nie widzę sensu pytania gdzie mielibyśmy walczyć Harrierem jak nie na moście.

A ja nie widzę sensu doszukiwania się w tym drugiego dna. Most to most. Tak samo można uznać, że to, iż akcja każdej części dzieje się na Ziemi też jest smaczkiem dla fanów, bo mógłby to być równie dobrze Księżyc. Hind to co innego, bo to faktycznie jest dla serii tradycja w stylu kartonowego pudła, ale doszukiwać się podtekstu w umieszczeniu walki na moście? Litości...
Avatar użytkownika
ArecaS
Miał 0 punktów w quizie
 
Posty: 2862
Dołączył(a): Cz sie 21, 08 17:26
Lokalizacja: Katowice

Postprzez Snake_VR5 » N cze 06, 10 16:58

Litości... nie doszukuje się podtekstu w umieszczeniu walki na moście (tej konkretnej) , tylko w samym moście. Gdyby ten nie pojawiał się na przestrzeni serii, to pewnie nawet nie tknął bym tego wątku. Biorąc pod uwagę jednak również to napisał wcześniej Saladin01 (mam nadzieje że dane mi będzie szeżej poznać tą teorie), oraz to że Hideo lubi powracać i wykorzystywać stare pomysły - temat powstał. Już nie wspomnę nawet o tym, że Bridge of Sorrow z MG:SS jest jakimś nawiązaniem do postaci z MGS3.
Snake_VR5
Jack the Ripper
 
Posty: 1373
Dołączył(a): Wt kwi 20, 10 17:13
Lokalizacja: Konami

Postprzez ArecaS » N cze 06, 10 17:16

Raiden napisał(a):Już nie wspomnę nawet o tym, że Bridge of Sorrow z MG:SS jest jakimś nawiązaniem do postaci z MGS3.

No i tutaj punkt za obserwację, bo faktycznie nawiązanie jest, choć pewnie sam Kojima wymyślił to dopiero przy okazji MGS3 albo nawet nie miał tego w głowie. Ale co z tego, że mosty (różne, należy dodać) pojawiają się we wszystkich częściach serii i coś się na nich dzieje? Trawa też się pojawia. To są po prostu oczywiste elementy otoczenia i zdziwiłbym się, gdyby któregoś z nich nie było.
Avatar użytkownika
ArecaS
Miał 0 punktów w quizie
 
Posty: 2862
Dołączył(a): Cz sie 21, 08 17:26
Lokalizacja: Katowice

Postprzez Snake_VR5 » N cze 06, 10 18:05

ArecaS napisał(a):Ale co z tego, że mosty (różne, należy dodać) pojawiają się we wszystkich częściach serii i coś się na nich dzieje?


Może to że nie jest to tak do końca przypadek, może ma on wymiar symboliczny. W MGS3 to na nim dowiadujemy się właściwie że The Boss przechodzi na tą drugą stronę, w MG:SS gdy wchodzimy na niego ginie Natasha Marcova / Gustava Heffner.W MGS2 z kolei dowiadujemy się who is who, chociaż dla niektórych to kim jest Iroquois Pliskin nie było żadną tajemnicą (co innego z Solidusem)
Ostatnio edytowano N cze 06, 10 18:24 przez Snake_VR5, łącznie edytowano 3 razy
Snake_VR5
Jack the Ripper
 
Posty: 1373
Dołączył(a): Wt kwi 20, 10 17:13
Lokalizacja: Konami

Postprzez ArecaS » N cze 06, 10 18:17

No to ja cały czas próbuję wytłumaczyć, że, choć to może się wydać niewiarygodne i absurdalne, to MOŻE BYĆ zwykły przypadek. Naprawdę, niektórzy tutaj mocno cierpią na tendencję do nadinterpretowania niektórych rzeczy (zwłaszcza związanych z MGS2) i jak tak dalej pójdzie, to jutro wyczytam o jakimś głębszym przesłaniu sraczki Sasakiego. Naprawdę, wyluzujcie trochę...
Avatar użytkownika
ArecaS
Miał 0 punktów w quizie
 
Posty: 2862
Dołączył(a): Cz sie 21, 08 17:26
Lokalizacja: Katowice

Postprzez Snake_VR5 » Pn cze 07, 10 14:26

Nie sądzę żeby ktoś tutaj cierpiał na coś, to normalne że czasem się w danym temacie drąży i szuka drugiego dna. Jeśli chodzi o MGS2 to gdyby nie było podstaw do tego, pewnie nikt by tego nie robił. Czasami ciekawie jest zapoznać się z interpretacją czy punktem widzenia innej osoby...
Snake_VR5
Jack the Ripper
 
Posty: 1373
Dołączył(a): Wt kwi 20, 10 17:13
Lokalizacja: Konami

Postprzez Sheva » Pn mar 14, 11 10:03

Ale ja uważam, że to nie są zwykłe przypadki. Most jest symbolicznym elementem nie tylko w serii mgs. Zawsze łączy dwie niedostępne inaczej strony (i to nie tylko o teren chodzi) np właśnie w mgs3 The boss po pewnym moście przechodzi na drugą stronę (i dlatego uważam, że pokazanie tego na moście było najlepszym wyborem) W mgs2 tylko ten most dzieli Dwóch "Snejków" czyli pokazuje ich wreszcie (bo wcześniej przecież nie wiadomo kto jest kto i po której stronie stoi) po dwóch stronach, jako przeciwników.
Sheva
Arnold
 
Posty: 21
Dołączył(a): N mar 02, 08 10:48

Postprzez SaladinAI » Pn mar 14, 11 13:49

Ciekawa interpretacja, warto ją rozwinąć.
To swego rodzaju błędne kolo: roboty tworzące inne roboty
Avatar użytkownika
SaladinAI
Cipher watches all
 
Posty: 7022
Dołączył(a): N maja 14, 06 12:35

Postprzez Sheva » Śr mar 16, 11 09:54

Warto też zauważyć, że jak piszecie ciało The Sorrow skończyło pod mostem (jestem w trakcie przechodzenia MGS3 jeszcze do niego nie dotarłem) zawieszony między dwoma jego stronami miedzy światem żywych a zaświatami... Ciekawe te mosty musiałbym jeszcze jakiś mostów z serii poszukać ale chyba za mało w metale grałem bo tylko w mgs 1 2 no i teraz 3....
Sheva
Arnold
 
Posty: 21
Dołączył(a): N mar 02, 08 10:48

Postprzez Hal » Cz mar 17, 11 02:09

Pod Twoje rozważania można spokojnie też podpiąć scenę z Metal Gear 2: Solid Snake. Mam na myśli ten fragment scenariusza, w którym to Gray Fox przy pomocy Metal Geara niszczy most nad rozpadliną w Zanzibar, doprowadzając przy tym do śmierci jednej z głównych postaci MG2.
Przeczytałem setki książek, po to tylko by zrozumieć, że wcale ich nie potrzebuję
Avatar użytkownika
Hal
Zanzibar
 
Posty: 1246
Dołączył(a): Pn wrz 18, 06 15:30
Lokalizacja: Brandy Hall
Gram: Gran Turismo 6

Postprzez Snake_VR5 » N kwi 03, 11 14:35

Sheva napisał(a):Ale ja uważam, że to nie są zwykłe przypadki.


Coś jednak za dużo tych przypadków :P Niemniej jak jak wcześniej już pisałem w tym temacie, motyw mostu i jakiś ważnych na nim wydarzeń przewija się w zasadzie przez całą serie. Warto dodać w kontekście MGS2 jeszcze most nad rzeką Hudson, scena na nim rozpoczyna przecież Tanker.
Snake_VR5
Jack the Ripper
 
Posty: 1373
Dołączył(a): Wt kwi 20, 10 17:13
Lokalizacja: Konami


Powrót do Seria Metal Gear

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

cron