Xbox360 czy PlayStation 3?

Och mój słodki, ach mój piękny pierdolniku.

Moderatorzy: Hal, GM

Postprzez ColonelAI » Śr maja 13, 09 17:50

Saladin01 napisał(a):
reszta to funkcjonalność i możliwości.


Estetyka i walenie gruchy bo ma Blu-ray...kiedyś takie same argumenty słuchałem na temat PC. Mogę oglądać zdjęcia i słuchać muzyki....łał, biegnę do sklepu....


Niby ja atakuje Xboxa, a tu proszę. Sorry, że kupiłem PS3. Widocznie źle zrobiłem. Proponuje ponowne przeczytanie moich argumentów, chyba jest ich więcej. Znowu nie mogę się swobodnie wypowiedzieć? Uwierz, że oglądanie i słuchanie w pokoju z fajnym dźwiękiem i jakością obrazu jest dla mnie ważne.

Powoli zaczyna się tworzyć front Xbox 360 vs PS3. Nie chcę tego.
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." Stanisław Lem
Avatar użytkownika
ColonelAI
Raging Raven
 
Posty: 1039
Dołączył(a): Pn sie 27, 07 17:18
Lokalizacja: GW

Postprzez Gillian » Śr maja 13, 09 18:25

ColonelAI napisał(a):Sorry, że kupiłem PS3. Widocznie źle zrobiłem.
Masz problem ze sobą.

ColonelAI napisał(a):Powoli zaczyna się tworzyć front Xbox 360 vs PS3. Nie chcę tego.
Ty go tworzysz. Również.
Avatar użytkownika
Gillian
Uber Big Boss
 
Posty: 8740
Dołączył(a): Wt maja 08, 07 22:30

Postprzez Gac666xx » Śr maja 13, 09 18:30

Osobiście jeśli chodzi o nowy napęd to mnie do siebie nie przekonuje. Fakt, że nie posiadam, ale podobną sytuacje miałem zawsze na PC. Dopiero jakoś w 2001 roku zaopatrzyłem się w napęd CD, ponieważ nie był mi wcześniej potrzebny, a drogie było pieroństwo jeszcze, że hej. W 2005 zaopatrzyłem się w DVD, bo wyszedł Chaos Theory i na prawde musiałem zagrać (a cena nagrywarek DVD wtedy już byla w okolicy 150zł), teraz to samo będę miał z blurayem. Stanieje do miłych 200-300zł to się zastanowię ;].

Gry spokojnie mogą wychodzić na DVD, ba nawet na dwóch (jak to w przypadku GTA 4 było) i jakoś nikomu to nie przeszkadza. Stworzenie 50gb danych na potrzeby gry to długi i monotonny proces, nie wiem zupełnie po co. Do filmów Bluray jak najbardziej, widziałem w akcji i polecam, ale do gier nie widze sensu.
What the frag ya lookin' at huh?
Gac666xx
Big Boss
 
Posty: 3036
Dołączył(a): So cze 09, 07 13:34

Postprzez Kazuun » Śr maja 13, 09 19:01

Z tego co się orientuję to obecne gry wydane na Blu Ray zajmują ile.. z połowę płyty? MGS 4 zajmuje 33gb i to jest chyba jedna z bardziej wypchanych płytek obecnie, nie?

Co do argumentów dlaczego JA kupiłem PS3 a nie X'a:
- w chwili kupowania PS3 miała mieć ciekawsze ekskluzywy (MGS 4, Tekken, GT5, GoW3)
- wspomniane wcześniej przywiązanie do marki Sony oraz samych serii
- ogromna awaryjność pierwszych modeli X'a



[Offtop]
Boras, skąd u Ciebie nazewnictwo "x0"? pierwszy raz się z tym spotykam i w pierwszej chwili myślałem, że miałeś na myśli "xD".
Mr Oogie Boogie says there's trouble close at hand
You better pay attention now, cause I'm the Boogie Man
And if you aren't shakin' there's something very wrong
Cause this may be the last time you hear the Boogie song
Avatar użytkownika
Kazuun
The End
 
Posty: 528
Dołączył(a): N cze 25, 06 23:59
Lokalizacja: Łódź

Postprzez ColonelAI » Śr maja 13, 09 19:17

Proponuję zawieszenie broni. Rozmawiajmy normalnie. Ja już przesadzałem, inni też.
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." Stanisław Lem
Avatar użytkownika
ColonelAI
Raging Raven
 
Posty: 1039
Dołączył(a): Pn sie 27, 07 17:18
Lokalizacja: GW

Postprzez Gac666xx » Śr maja 13, 09 20:29

xO = IKS i koło (a koło ma 360stopni)
What the frag ya lookin' at huh?
Gac666xx
Big Boss
 
Posty: 3036
Dołączył(a): So cze 09, 07 13:34

Postprzez ColonelAI » Śr maja 13, 09 21:58

Lepiej XO ponieważ xO wygląda jak otwarta buźka.

[ Dodano: Sro Maj 13, 09 22:11 ]
Wracając do BD. Gry na początku też mało zabierały miejsca na DVD, niektóre wychodziły jeszcze na CD (np PS2). Dopiero po paru latach potencjał DVD w grach został wykorzystany, a czasami nawet nie starczało miejsca na wszystkie dane (np FFXII). Tak samo jest z BD. Teraz wydaje nam się, że 50GB to bardzo dużo, ale za parę lat i tak będzie to już ilość niewystarczająca. Jednak już dzisiaj mamy dobre wykorzystanie płyt BD w grach. Dźwięk 7.1, wiele ścieżek dźwiękowych, rendery w Full HD, tekstury, materiały dodatkowe... Potrzeba jednak przyznać, że z powodu wolnego napędu w PS3 niektóre dane na płycie muszą być zapisywane wielokrotnie. Czytałem także, że prawdopodobnie po aktualizacji firmware'u możliwe będize odtwarzanie płyt 400GB które to już opatentował Pioneer.
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." Stanisław Lem
Avatar użytkownika
ColonelAI
Raging Raven
 
Posty: 1039
Dołączył(a): Pn sie 27, 07 17:18
Lokalizacja: GW

Postprzez Gac666xx » Śr maja 13, 09 23:08

Colonel, z tym że będzie za mało to już tak nie przesadzaj. Od kilku lat gry zajmują od 3 do 10 gb, więcej nie daje zbytnio rady zapełnić niczym innym jak audio i video.
Gry powoli osiągają swój limit graficzny, nie dlatego, że technologia nie pozwala tylko dlatego, że jeszcze lepsza grafika spowoduje, że tworzenie gier nie będzie się już opłacało... Raz, że detal wymaga dużo więcej rąk do pracy, dwa że zajmuje to z roku na rok więcej czasu.

Zaś nagrywanie 500godzin dialogów też kosztuje i nie wszyscy to wykorzystają nie uważasz ;).

Zaś co do filmików full hd, fakt, że to dużo zajmuje i BR jest jak znalazł na to, ale wyprodukowanie długiego filmiku takie jakości jak chociażby to co w FF XIII jest mija się z celem. Dlatego też coraz więcej filmików robi się na enginie gry, po to by zminimalizować koszty produkcji.

Zaś zauważ, że im większa produkcja tym niestety gra więcej potrzebuje miejsca na dysku konsoli (dogrywanie lokacji w MGS4 anyone? moim zdaniem porażka na całej linii), a im więcej zajmuje sama gra tym ciaśniej się robi nie? To tak jak zjadanie własnego ogona.
What the frag ya lookin' at huh?
Gac666xx
Big Boss
 
Posty: 3036
Dołączył(a): So cze 09, 07 13:34

Postprzez ColonelAI » Cz maja 14, 09 12:27

No z tymi instalkami to tak jest. Chociaż Killzone 2 nie musi instalować hektolitrów danych, Uncharted też i może jeszcze parę by się znalazło. Jeszcze co do ilości danych na BD. Przytoczę wypowiedź Kitasego z Square Enix:

Obviously, when we talk about XIII it's for PS3 and Xbox 360 with PS3 being on Blu ray there would be enough memory, but on Xbox probably not. At the moment we're thinking of releasing the voice in English only. Are there many people who would like to play with Japanese voices?


Niech nikt się nie obraża, ale nie chcę by Fajnal na PS3 miał cierpieć przez DVD Xboxa 360.
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." Stanisław Lem
Avatar użytkownika
ColonelAI
Raging Raven
 
Posty: 1039
Dołączył(a): Pn sie 27, 07 17:18
Lokalizacja: GW

Postprzez Gac666xx » Cz maja 14, 09 12:30

Pfff... a wystarczy wydac na dwóch dvd. chcesz grac po jap. wkładasz DVD 2 i tyle. A że tam tylko najwazniejsze pliki są to nie bedzie się dało zrobić z tego dwóch kopii gry by oddać koledze.
What the frag ya lookin' at huh?
Gac666xx
Big Boss
 
Posty: 3036
Dołączył(a): So cze 09, 07 13:34

Postprzez ColonelAI » Cz maja 14, 09 12:44

Tylko, że jest problem. FFXIII będzie wydany na co najmniej 4 płytach jeśli nie lepiej. Lost Odyssey wyszedł na 4 dwuwarstwowych, a jak wiadomo grafika jest gorsza, a renderów w FF będzie znacznie więcej, Blue Dragon na 3.
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." Stanisław Lem
Avatar użytkownika
ColonelAI
Raging Raven
 
Posty: 1039
Dołączył(a): Pn sie 27, 07 17:18
Lokalizacja: GW

Postprzez Gac666xx » Cz maja 14, 09 13:26

Grafika w grze czy w filmikach? W filmach nie ma to znaczenia, w grze ma to już bardzo małe znaczenie. Zauważ, że rozdzielczość tekstury jest taka sama, zmienia się tylko ich ilość, zaś szczegółowość bohaterów to polygony, zapisane w bitach, a to zajmuje grosze.
What the frag ya lookin' at huh?
Gac666xx
Big Boss
 
Posty: 3036
Dołączył(a): So cze 09, 07 13:34

Postprzez ColonelAI » Cz maja 14, 09 13:37

W grze. Nie wiem jak to jest z różnorodnością obiektów czy tekstur. FF zawsze słynęło z różnorodnych miejscówek. Przykładowo demo na PS3 zajmowało 5.09GB z czego zresztą większość zajmowały filmiki. Dodam, że dużo osób zachwalało sobie bardzo dobre AA, ale to już chyba zależy od konsoli.
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." Stanisław Lem
Avatar użytkownika
ColonelAI
Raging Raven
 
Posty: 1039
Dołączył(a): Pn sie 27, 07 17:18
Lokalizacja: GW

Postprzez Gillian » Cz maja 14, 09 13:38

Gac666 napisał(a):zaś szczegółowość bohaterów to polygony
Oraz teksturki do shaderów.
Avatar użytkownika
Gillian
Uber Big Boss
 
Posty: 8740
Dołączył(a): Wt maja 08, 07 22:30

Postprzez Gac666xx » Cz maja 14, 09 13:53

AA to filtrowanie, nie zajmuje to nic miejsca na płycie.

Teraz to tak na prawde ilość zajmowanego miejsca zależy od długości filmików, ilości dialogów i ewentualnie od ilości lokacji (wiadomo inne lokacje, inne dźwięki, inne tekstury i przeciwnicy, a im więcej to tym więcej to zajmuje). Ale jakość grafiki już nie wpływa tak bardzo na ilość zajmowanego miejsca, może 10-20% płyty.

Gdyby takiego MGSa 4 okroić z dialogów to zajmowałby góra 5gb.
What the frag ya lookin' at huh?
Gac666xx
Big Boss
 
Posty: 3036
Dołączył(a): So cze 09, 07 13:34

Postprzez ColonelAI » Cz maja 14, 09 14:28

http://translate.google.com/translate?j ... ry_state0=

Link to ciekawej analizy dema FFXIII oraz filmu FFVIIACC. Jak widać najwięcej zajmują pliki .wmp, razem 4.41GB. 256MB to update do PS3. Tak więc będą musieli zastosować niezłą kompresję filmików, które pewnie będą w 720p (demo PS3 1080p) oraz kompresja dźwięku. Lost Odyssey ma 27GB biorąc pod uwagę powtarzalność miejscówek i modeli postaci. Z tego co wiem gra miała dwa CGI reszta filmików była ingame. Wsiąść pod uwagę także trzeba, że kamera w LO jest statyczna co nie wymuszało na twórcach zastosowania tekstur w wysokiej rozdzielczości. Tak więc SE czeka dużo pracy, ale może Crystal Tools (multiplatformowy silnik SE) pozwoli na straty, które nie będą dla nas widoczne. Jak wiadomo grafika w grach często opiera się na oszukiwaniu ludzkiego oka. Zobaczymy, ale taki wielki producent nie może sobie pozwolić na babola, chociaż przypadek Last Remnant mówi co innego, a na PS3 jeszcze nic nie wydali oprócz popierdółkowatego Crystal Defenders na JPSS, który pokazuje moc PS3.

Screen:


Obrazek

[ Dodano: Czw Maj 14, 09 14:51 ]
http://kontownia.wordpress.com/2009/05/ ... w-gamepro/

Wygląda na to, że moc X'a jest również wielka. Będzie to prztyczek w nos Sony (gra ma wykorzystać 100% mocy PS3), jeśli port będzie się niewiele różnił od wersji na PS3. No chyba, że będą to tak tłumaczyć, że to właśnie ich konsola pozwoliła stworzyć taką grę. Tak już wspominałem wszytko jest ok dopóki nie okaże się, że wersja na PS3 musiała być pogorszona.
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." Stanisław Lem
Avatar użytkownika
ColonelAI
Raging Raven
 
Posty: 1039
Dołączył(a): Pn sie 27, 07 17:18
Lokalizacja: GW

Postprzez Kazuun » Cz maja 14, 09 15:30

Ładny screen, nie ma co :P

Co do wykorzystywania 100% mocy PS3. Nie wierzę, zęby obecnie jakaś gra wykorzystywała 100% mocy którejkolwiek z konsol (no, może Wii :P). Developerzy dopiero uczą się pisania na PS3 (a wiemy że jest to najtrudniejszy z obecnych systemów). Popatrzcie choćby na przykład starej generacji. God of War 2, czyli jedno z ostatnich wielkich dzieł na PS2 pozamiatał graficznie. Teraz też tak będzie. z roku na rok gry na PS3 i X 360 będą coraz ładniejsze.
Mr Oogie Boogie says there's trouble close at hand
You better pay attention now, cause I'm the Boogie Man
And if you aren't shakin' there's something very wrong
Cause this may be the last time you hear the Boogie song
Avatar użytkownika
Kazuun
The End
 
Posty: 528
Dołączył(a): N cze 25, 06 23:59
Lokalizacja: Łódź

Postprzez ColonelAI » Cz maja 14, 09 15:49

Wiadomo, że to ściema. Może chodzi im o to, że wtedy jeszcze Square Soft pokazywał powera konsol Sony. Kitase podaje przykład VII i X.
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." Stanisław Lem
Avatar użytkownika
ColonelAI
Raging Raven
 
Posty: 1039
Dołączył(a): Pn sie 27, 07 17:18
Lokalizacja: GW

Poprzednia strona

Powrót do Pierdolnik

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron