Metal Gear Liquid

O wszystkich projektach Polskich (i nie tylko) fanów.

Moderatorzy: Bizon, Operator, GM

Metal Gear Liquid

Postprzez plastus » Pn wrz 24, 07 13:44

Zawsze marzyłem,aby była gra w serii MGS z Liquidem.W końcu Snake ma,Big Boss ma,a czemu Liquid miałby jej nie mieć?
Ostatnio zacząłem pomagać przy jednym modzie do San Andreas,GTA:Truth City.W pewnym momencie pomyślałem,że można by zrobić mod do SA,w którym głównym bohaterem jest Liquid.Zaproponowałem,że po skończeniu Truth City,moglibyśmy się zająć tym projektem.
Szef teamu się zgodził,ale dopiero po skończeniu TC.Ja ucieszony zacząłem myśleć nad projektem,i pomysłami do niego.
Mod opowiadał by historię w której Liquid Snake,który jeszcze nie wie że jest wynikiem genetycznych eksperymentów.Zostaje wysłany na tajną misję,do Zatoki Perskiej w 1991,podczas operacji Pustynna Burza.Na początku zostaje złapany,i spędził w niewoli 5 miesięcy,poddawany torturom i praniu mózgu.Wtedy też dowiaduje się o tym,że jest tylko odpadem przy produkcji solida.Po pięciu miesiącach ciągłego prania mózgu,już zaczyna zapominać wszystko co znał,również to,że jest tylko próbnym egzemplarzem.Któregoś dnia,ktoś wysadza drzwi od celi i ucieka.
Liquid wie że musi wykonać swoje zadanie,i uciec.Lecz ma bolesne przebłyski,co stało się podczas tych 5 miesięcy,również to co powiedział do niego ten człowiek z kapturem na twarzy,że jest tylko próbnym egzemplarzem...
Mod będzie pokazywał przemianę Liquida w złego bohatera,oraz jego rosnącej nienawiści.
To że czegoś brakuje,to albo wynik nie chcenia odkrywania od razu wszystkiego,albo nie zostało jeszcze dokładnie opisane :)
Kul zgodził się pomóc mi z fabułą,oraz złożeniem jej w kupę.
Gdy skończy się mod GTA:TC,i zacznie produkcja MGL,powinno wszystko być już złożone w kupę i opracowane.Używamy silnika San Andreas,bo jest dobrze moddowalny,i ma te możliwości co trzeba:skradanie,dobre animacje,można by nawet coś w stylu plecaka zrobić,oraz przerobić troche AI wroga,tylko trzeba dobrego codera.Można też użyć silnika SA do zrobienia jakiegoś szturmu pod koniec,lub jazdę jeepem.Mam już zarys fabuły(nr.1)
i mapy,oraz innych rzeczy.


Teraz ważne:Jeżeli jesteś coderem,lub modelerem,lub znasz kogoś kto był by w stanie pomóc przy projekcie,napisz w topicu.Projekt dopiero jest w fazie planowania.Jest on możliwy do zrobienia.
Jeżeli masz jakieś dobre pomysły,najlepiej na bossów,lub na inne rzeczy,też napisz.Napisz również co sądzisz o projekcie :)
Jeżeli macie jakieś pytania,to pytać.
Jak coś zapomiałem,to przypomnijcie.
Ważne:Potrzeba skonstruować jakiś filmik,który mówiłby o co chodzi w MGS,oraz pokazywał jakieś sceny z niego,bo tam mało osób w teamie zna MGS :( (Proponuje TTS dla jego scen,i audio z MGS 1)
Ostatnio edytowano Wt wrz 25, 07 09:05 przez plastus, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
plastus
Psycho Mantis
 
Posty: 200
Dołączył(a): Pt gru 08, 06 19:02

Postprzez uci » Wt wrz 25, 07 01:40

no pisałem do ciebie na PM, jak co to odpisz. A co do filmiku to polecam ten dlugi trailer z TTS, po nim kazdy ma zamiar pograć w MGSa
Avatar użytkownika
uci
Uber Big Boss
 
Posty: 8409
Dołączył(a): Cz lut 23, 06 14:05
Czytam: MGS:Guns of the Patrits - Project Itoh

Postprzez Old Snake » Wt wrz 25, 07 02:35

Hm, ja bym polecił bardziej Operation Flashpoint. Łatwiej się modduje, mniej problemów ze skryptami, i w zasadzie można zrobić wszystko. W sumie to sobie zrobię jedną misję i zobaczę jak się będzie sprawować.
Aha plastus poucz się jeszcze trochę historii bo wojna w zatoce trwała 1990-1991 (pustynna burza- 17 stycznia '91).
Świat to poligon między dobrem, a złem
Avatar użytkownika
Old Snake
Vamp
 
Posty: 364
Dołączył(a): Śr paź 11, 06 07:54
Lokalizacja: Groznyj Grad

Postprzez uci » Wt wrz 25, 07 08:47

no ale jak ma modderów od SA, to po co przerzucać teraz na Flashpointa.
A kul chyba wyłapie te wszelkie błedy?
Avatar użytkownika
uci
Uber Big Boss
 
Posty: 8409
Dołączył(a): Cz lut 23, 06 14:05
Czytam: MGS:Guns of the Patrits - Project Itoh

Postprzez kul2 » Wt wrz 25, 07 09:05

A kul chyba wyłapie te wszelkie błedy?

A ma inne wyjscie skoro sie sam zglosil do pomocy?;)
'Tak kompleksowe podejście do budowania społecznej odpowiedzialności obywateli za swój osobisty i grupowy wpływ na konieczność obniżenia emisji gazów cieplarnianych w tym CO2, jest przesłanką wysokiej efektywności uzyskanych efektów.'
Avatar użytkownika
kul2
Niewidzialna Armia
 
Posty: 2927
Dołączył(a): Śr lip 13, 05 17:55

Postprzez Gac666xx » Wt wrz 25, 07 09:10

Szczerze to faktycznie Flashpoint byłby łatwiejszy w modowaniu, ponieważ są do niego lepsze narzędzia.

Jednakże Flashpoint jest symulatorem i praktycznie nikt by go nie ruszył w porównaniu do SA.

SA jest prostą skradanką, prostą strzelanką ale jako mod może będzie dobry.

Życzę powodzenia ;)
What the frag ya lookin' at huh?
Gac666xx
Big Boss
 
Posty: 3036
Dołączył(a): So cze 09, 07 13:34

Postprzez uci » Wt wrz 25, 07 09:31

kul napisał(a):
A kul chyba wyłapie te wszelkie błedy?

A ma inne wyjscie skoro sie sam zglosil do pomocy?;)


No to teraz bedziesz mial zabawy z tymi datami :P
Avatar użytkownika
uci
Uber Big Boss
 
Posty: 8409
Dołączył(a): Cz lut 23, 06 14:05
Czytam: MGS:Guns of the Patrits - Project Itoh

Postprzez plastus » Wt wrz 25, 07 15:40

sorry za pomyłę z datami,pomyliło mi się z somalią...
Whosever takes up this blade shall wield power eternal.Just as the blade rends flesh, so must power scar the spirit. (Frostmourne madafaka)
Avatar użytkownika
plastus
Psycho Mantis
 
Posty: 200
Dołączył(a): Pt gru 08, 06 19:02

Postprzez Bizon » Wt wrz 25, 07 16:01

Gac666 napisał(a):Szczerze to faktycznie Flashpoint byłby łatwiejszy w modowaniu, ponieważ są do niego lepsze narzędzia.

Jednakże Flashpoint jest symulatorem i praktycznie nikt by go nie ruszył w porównaniu do SA.

W Flashpoint'cie jak wiadomo można zrobić wszystko, kampania pustynna była by do zrobienia bez problemu (trochę się bawiłem w edytorze do OFP, ale nie znam tych skryptów, potrafię tylko bitewkę zrobić itp.).
Gorzej by było z Cut-scenkami, ale miałem ściągniętą amatorską kampanię w której były zrobione prawie jak w oryginalnej kampanii, więc to pewnie tez nie jest strasznie trudne.

Jak jednak chodzi o mod do SA, to się nie wypowiadam, bo to nie moja bajka ;)

PS Dziwne, ze skoro ktoś nawet zaczynał robić do OFP mody Falloutowe, to nigdy nie powstał chociażby najmniejszy modek z MGS'a...
https://www.youtube.com/user/BizonBlady
My mama said to get things done.
You'd better not mess with Major Tom...
Avatar użytkownika
Bizon
Rozwalił beton w drobny mak
 
Posty: 2045
Dołączył(a): Cz lut 23, 06 09:51

Postprzez uci » Wt wrz 25, 07 22:56

cóz MGS to gra konsolowa, a Fallout PCtowa, stad pewnie.
Avatar użytkownika
uci
Uber Big Boss
 
Posty: 8409
Dołączył(a): Cz lut 23, 06 14:05
Czytam: MGS:Guns of the Patrits - Project Itoh

Postprzez plastus » Cz wrz 27, 07 22:23

musze oznajmić,że będzie multiplayer w modzie.To za sprawą MTA:DM,dzięki któremu będzie można dawać swoje własne mody/mapy do gry.Prawdopodobnie będzie tylko DM,ale kto wie.Trzeba na razie czekać na MTA,ale już nie dlugo wydazą nową wersję,a do czasu końcowego odcinka moda powinna już być bardzo dobrze grywalna wersja :D
Whosever takes up this blade shall wield power eternal.Just as the blade rends flesh, so must power scar the spirit. (Frostmourne madafaka)
Avatar użytkownika
plastus
Psycho Mantis
 
Posty: 200
Dołączył(a): Pt gru 08, 06 19:02

Postprzez Gac666xx » Pt wrz 28, 07 00:03

Musisz to wpierw oznajmić, że nie masz nikogo do roboty.
What the frag ya lookin' at huh?
Gac666xx
Big Boss
 
Posty: 3036
Dołączył(a): So cze 09, 07 13:34

Postprzez plastus » Pt wrz 28, 07 07:24

a ja muszę oznajmić,że będe miał.Namówiłem 2 ekipy,plus jeszcze ta jedna,co robi TC.
Ale wiesz jaka jest sprawa.Na razie się planuje.
Whosever takes up this blade shall wield power eternal.Just as the blade rends flesh, so must power scar the spirit. (Frostmourne madafaka)
Avatar użytkownika
plastus
Psycho Mantis
 
Posty: 200
Dołączył(a): Pt gru 08, 06 19:02

Postprzez Gac666xx » Pt wrz 28, 07 10:21

No to od tego powinineś zacząć. Pisanie co gra będzie mieć bez uprzedniego stworzenia grupy (założenia strony) i stworzenia design doca nie ma za bardzo sensu.

No ale skoro mówisz, że kogoś znalazłeś to tylko czekać na jakieś postępy ;).
What the frag ya lookin' at huh?
Gac666xx
Big Boss
 
Posty: 3036
Dołączył(a): So cze 09, 07 13:34

Postprzez uci » Pt wrz 28, 07 22:58

no, powiem ci że to z początku wydaje się proste, ale mam grupke znajomych pragnacych zrobić film CG i naprawde troche z tym roboty jest.
Grupa, stronka, jakies forum zamkniete :P

No ale juz jakies poczatki.
Avatar użytkownika
uci
Uber Big Boss
 
Posty: 8409
Dołączył(a): Cz lut 23, 06 14:05
Czytam: MGS:Guns of the Patrits - Project Itoh

Postprzez Gac666xx » Pt wrz 28, 07 23:32

No a ja zaś jestem w grupie tworzącej gry i akurat wiem jak bardzo łatwe... to nie jest.
What the frag ya lookin' at huh?
Gac666xx
Big Boss
 
Posty: 3036
Dołączył(a): So cze 09, 07 13:34

Postprzez uci » So wrz 29, 07 07:08

Offtop - a co takiego za gry robisz gac? - Koniec Offtopu
Avatar użytkownika
uci
Uber Big Boss
 
Posty: 8409
Dołączył(a): Cz lut 23, 06 14:05
Czytam: MGS:Guns of the Patrits - Project Itoh

Postprzez Gac666xx » So wrz 29, 07 09:25

What the frag ya lookin' at huh?
Gac666xx
Big Boss
 
Posty: 3036
Dołączył(a): So cze 09, 07 13:34

Postprzez uci » So wrz 29, 07 15:00

off - No prosze prosze...
Avatar użytkownika
uci
Uber Big Boss
 
Posty: 8409
Dołączył(a): Cz lut 23, 06 14:05
Czytam: MGS:Guns of the Patrits - Project Itoh

Postprzez plastus » So wrz 29, 07 15:09

łal...Gac666,fajne,ja czekam na Unrest of Universe...

[ Dodano: Wto Paź 02, 07 14:16 ]
em,mam pytanie.Czy ktoś mógłby zrobić filmik najlepiej z MGS 1,który będzie opisywał o co chodzi w całej serii,będzie pokazywał postać Liquida,i jego życiorys(z briefingu może)oraz tą całą rzecz o genach,i o całej rywalizacji braci.Tylko najlepiej z polskimi napisami,i troche scen akcji z TTS,aby było fajne.Mógłby ktoś zrobić taki filmik?Będzie wymieniony w creditsach :)

[ Dodano: Wto Paź 02, 07 14:20 ]
i jeszcze jakby troche by było można z big bossem związanych informacji...
Whosever takes up this blade shall wield power eternal.Just as the blade rends flesh, so must power scar the spirit. (Frostmourne madafaka)
Avatar użytkownika
plastus
Psycho Mantis
 
Posty: 200
Dołączył(a): Pt gru 08, 06 19:02

Postprzez kul2 » Wt paź 02, 07 16:42

Podbijam.
'Tak kompleksowe podejście do budowania społecznej odpowiedzialności obywateli za swój osobisty i grupowy wpływ na konieczność obniżenia emisji gazów cieplarnianych w tym CO2, jest przesłanką wysokiej efektywności uzyskanych efektów.'
Avatar użytkownika
kul2
Niewidzialna Armia
 
Posty: 2927
Dołączył(a): Śr lip 13, 05 17:55

Postprzez uci » Wt paź 02, 07 17:30

Plastus możesz poszukać MGS TTS - filmu zmontowanego z cut scenek, 2 godzinki a wszytsko co najwazniejsze jest tam zawarte.
Avatar użytkownika
uci
Uber Big Boss
 
Posty: 8409
Dołączył(a): Cz lut 23, 06 14:05
Czytam: MGS:Guns of the Patrits - Project Itoh

Postprzez Gac666xx » Wt paź 02, 07 18:16

Ja cie prosze kul oszczędź plastusiowi nerwów.
What the frag ya lookin' at huh?
Gac666xx
Big Boss
 
Posty: 3036
Dołączył(a): So cze 09, 07 13:34

Postprzez plastus » Wt paź 02, 07 18:24

hmm?
Jeżeli uważasz,że to nie wypali,to rozumiem.Ale będzie.
Avatar użytkownika
plastus
Psycho Mantis
 
Posty: 200
Dołączył(a): Pt gru 08, 06 19:02

Postprzez Gac666xx » Wt paź 02, 07 19:47

Dam ci jedną radę wiążącą się z jedną prośbą.

Znajdź grupę i zacznij od programowania, nie rób od dupy strony, bo to nie ma sensu (a zaczynasz robić od dupy strony). Jeśli masz grupę to pokaż mi jej doświadczenie co zrobili, a powiem ci jak niemożliwe jest to do zrobienia.


Totalne konwersje GTA:SA można policzyć na palcach, jest ich zero.
Popatrz ile siedza nad MTA. 5 lat już, jak nie więcej bo zaczynali od GTA 3.

To, że można podmieniać modele samochodów i postaci nie znaczy, że to co chcesz zrobić da tak łatwo zaimplementować. Mianowicie chodzi mi o skryptowanie. Tworzenie cutscenek odpowiednich zachowań NPCów itp. Ty zaczynasz od scenariusza i jestem pewien, że na tym się skończy, bo nie będziecie wiedzieli co dalej.

Posłuchaj mnie jako kogoś, kto troche w tym maczał palce i wie jak takie produkty kończą.

Powiem ci na pewnym znanym mi przykładzie. Tworzono pod koniec tamtego roku pewną gierkę. Prosta gierka gdzie sterujesz statkiem i strzelasz do róznych badziewi. Nad grą siedziało bodajże 10 osób i powinno im to zająć góra 2 miesiące (wiadomo szkoła, studia, praca). Gra pod koniec czerwca dostała dopiero status beta, a do dzisiaj ją w Playu testują. Dodam też, że ludzie, którzy nad tym pracowali/pracują mają minimum po 2 lata doświadczenia w grafice, a programiści ponad 5 lat siedzą w tego typu rzeczach.

Z twoim zerowym doświadczeniem w dziedzinie designu gier jestem pewny porażki. Nie piszę tego po to, by ci dopiec, chcę ci tylko uświadomić ile przy tym jest pracy i że zmarnujesz kupe czasu na darmo, a przy okazji poszarpiesz nerwy.

Przykładowo:

Masz grupę 5 luda.

2 programistów i 3 grafików.

Stworzenie mapy potrzebnej do twojego scenariusza (musi być otwarta i ogólnie dostępna) zajęłoby wam przy dobrych wiatrach rok (popatrz jak mało jest map do GTA o dużej wielkości).

Stworzenie minimum 15 modeli pojazdów i innych pierdół to zadanie na jakieś 2-3 miesiące. Dodatkowo dodajmy do tego animację to z miesiąc.

Stworzenie minimum 10-20 NPCów to robota na miesiące, nie biore pod uwage ich animacji, bo pewnie użylibyście standardowej.

Zobacz jak to się rozciąga w czasie, bo nie da się pracować nad wszystkim naraz.

Do tego bronie, propsy, wasze angielskie głosy i teksty...


To już naprawde lepiej by było jakbyście wzieli zrobili kilka modeli żołnierzy i broni, głównego bohatera i walneli go gdzies do istniejącego miejsca w SA.

Tak więc dobrze się zastanów zanim zmarnujesz kupe czasu, bo to nie jest łatwa robota.
What the frag ya lookin' at huh?
Gac666xx
Big Boss
 
Posty: 3036
Dołączył(a): So cze 09, 07 13:34

Postprzez uci » Wt paź 02, 07 20:07

Myśle czy nie było lepszym pomysłem skupić sie nad tym DM do SA, z bohaterami sagi?
Gac ma racje robienie gry (nawet moda) to długa praca
Avatar użytkownika
uci
Uber Big Boss
 
Posty: 8409
Dołączył(a): Cz lut 23, 06 14:05
Czytam: MGS:Guns of the Patrits - Project Itoh

Postprzez plastus » Wt paź 02, 07 20:25

jakbym nie wiedział że mody się długo robi.
Wiem o co w tym biega,ale przecież jest pare TC do SA...
Wiem ile to trwa i wszystko.
Chciałbym przynajmniej dojść do etapu bety/dema,jeżeli się pełnej wersji nie uda.
Pare rzeczy można z listy twojej wyrzucić,takie jak pojazdy i bronie(można poprosić jakiś modderów o udostępnienie takich rzeczy,przy NPC w GTA jest troche inna sprawa...O wiele je łatwiej robić.Ja może nie mam tego doświadczenia,ale inni je mają.
A ten przykład co dałeś,to jakieś gierki z twojego teamu?
Whosever takes up this blade shall wield power eternal.Just as the blade rends flesh, so must power scar the spirit. (Frostmourne madafaka)
Avatar użytkownika
plastus
Psycho Mantis
 
Posty: 200
Dołączył(a): Pt gru 08, 06 19:02

Postprzez Bizon » Wt paź 02, 07 21:02

Plastuś, ja bym radził zrezygnować z modu do SA.
To nie jest proste, a w wielu grach robi się to o wiele łatwiej (np. wspomniany tutaj Flashpoint, bo w tym przypadku jednostki, mapy, pojazdy itd. już są zrobione. Tylko odpowiedzi wszystko dobrać i zaprogramować).
https://www.youtube.com/user/BizonBlady
My mama said to get things done.
You'd better not mess with Major Tom...
Avatar użytkownika
Bizon
Rozwalił beton w drobny mak
 
Posty: 2045
Dołączył(a): Cz lut 23, 06 09:51

Postprzez plastus » Wt paź 02, 07 21:27

też grywam w flashpointa,ale on ma też pare wad,przez które troche by się tak dziwnie grało w MGS na silniku Operation Flashpoint...
Whosever takes up this blade shall wield power eternal.Just as the blade rends flesh, so must power scar the spirit. (Frostmourne madafaka)
Avatar użytkownika
plastus
Psycho Mantis
 
Posty: 200
Dołączył(a): Pt gru 08, 06 19:02


Powrót do Fan Works

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron