Wiedzmin

Moderator: GM

Re: Wiedzmin

Postprzez Faja » Wt sty 27, 15 21:05

Tylko opowiadania. Saga to bełkot
What is a man? A miserable little pile of secrets! But enough talk... Have at you!
Avatar użytkownika
Faja
Big Boss
 
Posty: 3031
Dołączył(a): Wt lip 29, 08 15:35
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Wiedzmin

Postprzez Tidus93x » Wt sty 27, 15 23:33

Książki są super, jedna z pierwszych serii jakie przeczytałem w życiu. Naprawdę polecam.
Obrazek
Avatar użytkownika
Tidus93x
Jack the Ripper
 
Posty: 1827
Dołączył(a): N sty 31, 10 22:54
Lokalizacja: Zanarkand

Re: Wiedzmin

Postprzez Gillian » Pt kwi 10, 15 23:20

Trailer podsumowujący wszystko z Wiedźmina 3 w zgrabny i bezspoilerowy sposób:
http://www.gamersyde.com/hqstream_the_w ... 68_en.html

Wygląda to obłędnie. Nie tylko graficznie (na PC będzie miażdżyć), ale ogólnie. W tej grze będzie wszystko! Byleby tylko jeszcze było dobrze zrobione. Ja się nakręciłem mocno. Od dawna W3 to był dla mnie day-one, ale jakoś cierpliwie czekałem. Teraz poczułem ekscytację na myśl o grze! Będzie GOTY?
Avatar użytkownika
Gillian
Uber Big Boss
 
Posty: 8739
Dołączył(a): Wt maja 08, 07 22:30

Re: Wiedzmin

Postprzez uci » So kwi 11, 15 09:44

pewnie tak, choć z drugiej strony nie wiem czy nie lepiej poczekać na Enchanced edyszyn jak w przypadku poprzedników
Avatar użytkownika
uci
Uber Big Boss
 
Posty: 8409
Dołączył(a): Cz lut 23, 06 14:05
Czytam: MGS:Guns of the Patrits - Project Itoh

Re: Wiedzmin

Postprzez Gillian » So kwi 11, 15 10:29

No ja kupiłem W2 na premierę i tak siedziało i siedziało... Zagrałem rok później w wersję rozszerzoną (kiedy była warta ułamek tego co zapłaciłem) i nie zrobiła na mnie wielkiego wrażenia (gierka na 8/10 a miał być mesjasz). Tym razem wolę kuć żelazo póki gorące.
Avatar użytkownika
Gillian
Uber Big Boss
 
Posty: 8739
Dołączył(a): Wt maja 08, 07 22:30

Re: Wiedzmin

Postprzez SaladinAI » Cz lip 02, 15 05:04

Pierwsze kroki w trójce - w sumie to powiedziałem pierdolę to i po pierwszej wizycie w wiosce udałem się do lasu. I umarłem. Bo kuźwa tak realistycznego zagęszczenia jeszcze nigdzie nie widziałem. Ta generacja zdecydowanie będzie najlepsza dla odwzorowywania lasów :) Poziom swobody nie do opisania, nie tylko na przykładzie aspektów eksploracji lecz raczej samej estetyki - taki wizualny pożeracz duszy i gałek ocznych. Po odbiciu w kierunku lasu nieomal zgubiłem się zaroślach, olałem zadania i zacząłem uganiać się za zającami o mało nie przypłacając tego życiem po wdarciu się na jakiś magiczny cmentarzyk, żeby potem odnaleźć się na toksycznych bagnach i wrócić na koniu obserwując jak świnie taplają się w błocie, chłopi pracują na roli, kobiety wywieszają pranie ostro przy tym plotkując a psotne dzieci przeskakują przez płoty. No rzesz istny symulator wiejskiego życia ale przede wszystkim wszędzie tam w przedstawieniu tego jak organicznie pracuje świat - nawet zwykłe ścieżki sprawiają wrażenie czegoś zupełnie naturalnego co przekłada się na to, że chłonę świat jakbym w nim był. Bo dalej nie mogę się nadziwić jak po wejściu do lasu słuchałem szumu wiatru, patrząc na ruchy drzew, falę na morzu wibrującej trawy...z nadrzecznego klifu uciekałem nie przed utopcami, ale przed burzą, ciągnącą nawałnicą granatowych chmur, wiatrem wpychającym wodę w zatoczki, podnoszącymi się liściami i piachem zasłaniającymi drogę :)
To swego rodzaju błędne kolo: roboty tworzące inne roboty
Avatar użytkownika
SaladinAI
Cipher watches all
 
Posty: 7022
Dołączył(a): N maja 14, 06 12:35

Re: Wiedzmin

Postprzez Faja » Cz lip 02, 15 07:12

Bo świat w Wiedźminie3 ma taką zasadę, że był zanim pojawił się w nim Geralt i będzie jeszcze długo po jego odejściu :D
What is a man? A miserable little pile of secrets! But enough talk... Have at you!
Avatar użytkownika
Faja
Big Boss
 
Posty: 3031
Dołączył(a): Wt lip 29, 08 15:35
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Wiedzmin

Postprzez Gillian » Cz lip 02, 15 14:38

Ja teraz płytwam po wyspach i wow - jak to się prezentuje i jaki ma klimat. Ciężko uniknąć porównań do Skyrima, ale Skellige chyba jak dla mnie robi robotę lepiej, mimo że światem Skyrim byłem zachwycony. Za to trudniej mi teraz zachwycić się jakimś questem w podobny sposób, jak na początku. Bo to był szok - gra uderzyła świetnie napisanymi, złożonymi i mało popierdółkowatymi questami już na wstępie, czego kulminacją było Velen. Potem albo poziom nieco spadł, albo przywykłem i trudniej mi się czymś zachwycić.

Na pewno na plus muszę zaliczyć to, że każda lokacja ma swój unikalny klimat i charakter. Ciężko pomylić wyspy na Skellige, różne partie Velen z okolicami Novigradu itd.
Avatar użytkownika
Gillian
Uber Big Boss
 
Posty: 8739
Dołączył(a): Wt maja 08, 07 22:30

Re: Wiedzmin

Postprzez SaladinAI » Cz lip 02, 15 20:55

Ogólnie mam ochotę wyjebać interfejs i chłonąć czysty świat bez przegródek. Organiczność przyrody to po prostu magia. Ostatnie takie wrażenie pojawiło się przy okazji RDR, tam też właściwie tylko lizałem otoczenie, czyściłem tereny i zbierałem co się da jednocześnie będąc ciągle absorbowanym przez piękno i niepowtarzalność środowiska.

Tak czy siak filozofia "nic nie muszę" opisuje całą zabawę i jest tym co odróżnia tytuł od korytarzowej dwójki.

Muzyka w tej grze to już kompletny szczyt, buduje połowę klimatu. Stoję zanurzony do połowy przez zboże nasączając się posępnymi skrzypcami...

Jedyne co mi się nie podoba to interfejs i menusy - znów, jak w dwójce, są nieprzejrzyste i chaotyczne. Za dużo tego.
To swego rodzaju błędne kolo: roboty tworzące inne roboty
Avatar użytkownika
SaladinAI
Cipher watches all
 
Posty: 7022
Dołączył(a): N maja 14, 06 12:35

Re: Wiedzmin

Postprzez Gillian » Cz lip 02, 15 21:10

Zgadzam sie. UI to chyba najwieksza wada Wiedzmina. Jak przybedzie Ci przedmiotow to przekopywanie sie zeby czegos uzyc albo co gorsza sprzedac bedzie udreka - zwlaszcza ze zapchany ekswipunek zamula...
Avatar użytkownika
Gillian
Uber Big Boss
 
Posty: 8739
Dołączył(a): Wt maja 08, 07 22:30

Re: Wiedzmin

Postprzez SaladinAI » Śr lip 08, 15 16:15

Macie jakieś ogólne rady w jakim kierunku levelować Geralta? Na początek wymaksowałem mieczyk (zwykłe ataki), zahaczyłem punktami o znak Igni, teraz trochę dopakowałem umiejętności związane z regeneracją/życiem. Nie wiem co ruszać dalej czy lepiej zbierać punkty. Ogólnie sprawia mi problem, że gniazda na umiejętności otwierają się co drugi level, w rezultacie punkty marnują się na nieaktywne skille.
To swego rodzaju błędne kolo: roboty tworzące inne roboty
Avatar użytkownika
SaladinAI
Cipher watches all
 
Posty: 7022
Dołączył(a): N maja 14, 06 12:35

Re: Wiedzmin

Postprzez Faja » Śr lip 08, 15 16:23

Znak ten od kontroli umysłu podleveluj, a nowe opcje dialogowe będziesz mieć
What is a man? A miserable little pile of secrets! But enough talk... Have at you!
Avatar użytkownika
Faja
Big Boss
 
Posty: 3031
Dołączył(a): Wt lip 29, 08 15:35
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Wiedzmin

Postprzez SaladinAI » Pt lip 31, 15 17:41

Przyroda Skellige, normalnie nie do ogarnięcia. Sztormy uderzają o skały, wędruje przez las, zaczyna sypać śnieg, nad wszystkim unosi się śpiew kobiety - północny klimat budzi nachalne skojarzenia z pierwszym Metal Gear Solid. Każda miejscówka wygląda tak jakby miała oddzielnego artystę, który przy niej pracował. Raz jest to skryta w gęstej mgle latarnia, innym razem głęboka dzika puszcza bez końca, z której z konarów drzew przebija się światło porannego słońca żeby zaraz przejść w przeorane pole kikutów drzew, wystających z ziemi jak z makabrycznego pola bitwy. Wizualny orgazm niemal na każdym kroku.

A teraz zastanawiam się kiedy nadejdzie moment, kiedy zostanę zmuszony do przerwania gry. To się ciągnie i ciągnie. Nie mam nic przeciwko ale na liście zadań doliczyłem się już dobrze ponad stu odhaczonych misji, a kolejne wciąż wpadają, jedna wynika z drugiej a ta prowadzi do następnej. Sam sobie powiedzieć "dość" jak na razie nie potrafię :) Ale też wątpię żeby ten gigant skruszył się do nadejścia The Phantom Pain.
To swego rodzaju błędne kolo: roboty tworzące inne roboty
Avatar użytkownika
SaladinAI
Cipher watches all
 
Posty: 7022
Dołączył(a): N maja 14, 06 12:35

Re: Wiedzmin

Postprzez Gillian » Pt lip 31, 15 21:45

Gram od dwóch miesięcy i chyba zbliżam się do fabularnego końca, ale pobocznych zadań wciąż kupa. Teraz życie mnie odciągnęło od gry, ale to dobrze. Zaczynałem czuć się zmęczony grą i trochę biegłem po łepkach nie chłonąc klimatu. Przerwa dobrze mi zrobi, zwłaszcza że już ciągnie do gry po ok tygodniu przerwy.
Avatar użytkownika
Gillian
Uber Big Boss
 
Posty: 8739
Dołączył(a): Wt maja 08, 07 22:30

Re: Wiedzmin

Postprzez SaladinAI » So sie 01, 15 13:35

Ano, można się zagubić i stracić wątek chociaż w moim przypadku robota na boku idzie i podoba mi się lepiej niż rozgryzanie głównego wątku.

Dzisiaj zrobiłem sobie krótki obchód po jednej z wysp - całkowicie pod pretekstem dotarcia do fabularnego celu i klasycznie nie dało rady żeby po drodze nie zaliczyć kilku randomowych wątków, spustoszyć jakiś wystający ze skały zameczek, przeleźć kilku jaskiń by na końcu rzucić "gdziejakurwajestem". Ale żeby nie było, jest też wesoło jak w misji z wkurwianiem milczącego mnicha czy zapuszczając się z wikingami do jaskini na halucynogennych grzybach :D
To swego rodzaju błędne kolo: roboty tworzące inne roboty
Avatar użytkownika
SaladinAI
Cipher watches all
 
Posty: 7022
Dołączył(a): N maja 14, 06 12:35

Re: Wiedzmin

Postprzez Faja » So sie 01, 15 13:43

Dobrze, że będzie NG+ to se zagram jesio raz
What is a man? A miserable little pile of secrets! But enough talk... Have at you!
Avatar użytkownika
Faja
Big Boss
 
Posty: 3031
Dołączył(a): Wt lip 29, 08 15:35
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Wiedzmin

Postprzez SaladinAI » Pt sie 21, 15 20:49

Skończyłem :) A myślałem że to będzie niemożliwie. O dziwo efekt końcowy całkiem miły, nie tylko ze względu na zakończenie, także przed zwieńczeniem fabularnego wątku udało mi się zaliczyć wszystkie wiedźmińskie cechy, również na polu zadań z bocznego toru zrobiło się wręcz pusto. Nie będę się rozpisywał, to była piękna przygoda (pomimo moich problemów z fabułą, szczególnie zbytnim bazowaniu na literackim pierwowzorze oraz rozkręceniu się historii dopiero na samym końcu). Na DLC się skusze ale to za jakiś czas, jak już wymęczę nowego Snake'a.

BTW. Jakie mieliście zakończenie?
To swego rodzaju błędne kolo: roboty tworzące inne roboty
Avatar użytkownika
SaladinAI
Cipher watches all
 
Posty: 7022
Dołączył(a): N maja 14, 06 12:35

Re: Wiedzmin

Postprzez Faja » So sie 22, 15 10:08

Ja miałem to najbardzie pozytywne
What is a man? A miserable little pile of secrets! But enough talk... Have at you!
Avatar użytkownika
Faja
Big Boss
 
Posty: 3031
Dołączył(a): Wt lip 29, 08 15:35
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Wiedzmin

Postprzez SaladinAI » So sie 22, 15 14:33

U mnie pozytywne chyba drugie, w sumie nie wiem jakim trzeba być хуй żeby zjechać do najbardziej negatywnego poziomu ;) Niemniej i tak sądzie, że część wyborów trudno uznać za takowe gdy brak im wyrazistości gdzie zwykła nieświadoma podróż do jednego miejsca potrafi zmienić wydźwięk finału.
To swego rodzaju błędne kolo: roboty tworzące inne roboty
Avatar użytkownika
SaladinAI
Cipher watches all
 
Posty: 7022
Dołączył(a): N maja 14, 06 12:35

Re: Wiedzmin

Postprzez Gillian » Cz sie 27, 15 11:08

Tez skonczylem. Zakonczenie jedno z pozytywnych, ale nie wiem ktore ma byc "bardziej" pozytywne. W sumie im dalej konca tym bardziej mi sie ta gra rozmywala. Pierwsze questy dawaly czadu, potem Skellige dalo mi powiew swiezosci, ale pozniej to skakanie z miejsca na miejsce mnie meczylo. Gra swietna, ale rozciagnieta powtarzalnymi questami pobocznymi, z ktorych wiekszosc polegala na tropieniu i walce. Te historie, klimat, widoczki, postacie - super. Gameplayowo kilka rzedow nizej niz taki Skyrim. Mysle ze bylbym bardziej zachwycony gdybym nie zrobil polowy byle jakich zadan pobocznych i skompresowal sobie gre z ok 80-90h do 50. Btw nie jestem w stanie powiedziec ile gralem bo licznik mi sie zeresetowal ze 4 razy.
Avatar użytkownika
Gillian
Uber Big Boss
 
Posty: 8739
Dołączył(a): Wt maja 08, 07 22:30

Re: Wiedzmin

Postprzez Faja » Cz sie 27, 15 11:10

Gillian napisał(a):Gameplayowo kilka rzedow nizej niz taki Skyrim


toś teraz jebnął jak łysy grzywą o kant kuli :D
What is a man? A miserable little pile of secrets! But enough talk... Have at you!
Avatar użytkownika
Faja
Big Boss
 
Posty: 3031
Dołączył(a): Wt lip 29, 08 15:35
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Wiedzmin

Postprzez Gillian » Cz sie 27, 15 11:13

Skyrim mial multum mechanik. Wiedzmin ma chodzenie, sledzenie, gadanie i machanie mieczem. Bieda straszna.

Innymi slowy - lepiej mi sie Wiedzmina ogladalo i sluchalo niz sie w niego gralo.
Avatar użytkownika
Gillian
Uber Big Boss
 
Posty: 8739
Dołączył(a): Wt maja 08, 07 22:30

Re: Wiedzmin

Postprzez Faja » Cz sie 27, 15 11:38

faktycznie zapomniałem, że można było siadać na krzesłach
What is a man? A miserable little pile of secrets! But enough talk... Have at you!
Avatar użytkownika
Faja
Big Boss
 
Posty: 3031
Dołączył(a): Wt lip 29, 08 15:35
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Wiedzmin

Postprzez Gillian » Cz sie 27, 15 12:36

Można było się skradać. Była magia, łucznictwo, kowalstwo itd...
Avatar użytkownika
Gillian
Uber Big Boss
 
Posty: 8739
Dołączył(a): Wt maja 08, 07 22:30

Re: Wiedzmin

Postprzez SaladinAI » Cz sie 27, 15 13:33

W Skyrima w sumie nie grałem ale z Obliviona pamiętam, że rzadko z tych różnych technik się korzystało - strzelanie z łuku było dla mnie bezużyteczne, z całej zaś masy opcji najlepiej wychodziło mi rąbanie mieczem na lewo i prawo. A Wiedźmin? Przecież masz także różne techniki, łączenie znaków, kombinacja broni (bomby z ulatniającym się gazem+plus znak ognia, znak oszołomienia+plus wybuchające bełty z kuszy), różne sposoby manipulacji przeciwnikami (zwracanie ich przeciwko sobie), słowem wszystko od zabójczych piruetów do palenia żywcem wszystkiego co się rusza. Nie mówiąc już o łykaniu eliksirów i poszukiwaniu oraz wykuwaniu lepszych schematów zbroi, tudzież mieczy z łączeniem różnych efektów w rodzaju zamrażania przeciwników. Gdzie tu bieda?
To swego rodzaju błędne kolo: roboty tworzące inne roboty
Avatar użytkownika
SaladinAI
Cipher watches all
 
Posty: 7022
Dołączył(a): N maja 14, 06 12:35

Re: Wiedzmin

Postprzez uci » Cz sie 27, 15 20:09

w sumie do wieśka to tylko skradania brakowało, strzelanie było, "magia" jest i jako taki crafting także
Avatar użytkownika
uci
Uber Big Boss
 
Posty: 8409
Dołączył(a): Cz lut 23, 06 14:05
Czytam: MGS:Guns of the Patrits - Project Itoh

Re: Wiedzmin

Postprzez Gillian » Cz sie 27, 15 20:42

Niby jest "crafting", niby jest "magia" ale to wszystko sprawia wrażenie płytkiego. W pewnym momencie przestałem się tym przejmować a kolejne receptury i schematy zbierałem przy okazji i przy okazji upgradowałem nie widząc szczególnie jakichś sporych efektów. W TESach te różne mechaniki są głęboko wpisane w grę, tak jak i różnorodność klas - ja tam zawsze grałem skradającym się łucznikiem i się dało. Ale można było grać tankiem, magiem (i nawet różne szkoły były), złodziejem itp. W Wiedźminie jest jedna klasa - Wiedźmin :). Ja nie mówię, że to źle, bo to przecież taka konwencja.

Nie mówię też, że Wiesiek jest grą gorszą od Skyrima. Mówię tylko, że odczułem brak i w porównaniu do ostatniego TESa Wiedźmin 3 jest gameplayowo płytkawy. A te wychwalane questy w pewnym momencie tak naprawdę wpadają w ten sam schemat, co zdarza się w każdym RPGu. Byłoby lepiej, gdyby było ich mniej, ale w każdym robiło się coś innego. A tak to wszystko wygląda podobnie - jakiś potwór gdzieś kogoś rozszarpał, bierzemy zlecenie, zbieramy ślady, potem gadamy, potem znów odpalamy tryb detektywa no i na koniec ubijamy bestię. Historyjki wokół tych questów są fajne, ale w pewnym momencie też pomysły się kończą.

W3 to i tak dla mnie dyszka, ale na pewno lepiej bym odebrał całość, gdybym nie cisnął w grę przez 3 miesiące robiąc koło 90h, bo mi zdążyła gdzieniegdzie zbrzydnąć.
Avatar użytkownika
Gillian
Uber Big Boss
 
Posty: 8739
Dołączył(a): Wt maja 08, 07 22:30

Re: Wiedzmin

Postprzez Aszyn » Cz sie 27, 15 23:51

Ja sobie na spokojnie w dwa dni dokończyłem niszczenie gniazd potworów i zbieranie wszystkoch kart i zrobiłem gotowca do ng+. Brakuje kilku trofek fabularnych/zadaniowych, które nadgonie w nowym przejściu po którym chyba wieśka sprzedam. Chłonąłem go intensywnie przez miesiąc albo i dłużej toteż czuję zmęczenie. W sam raz przed mgsem. We wrześniu jeszcze raz przebiegnę grę i rozdział zamknięty przynajmniej na jakiś rok. :)

Ps. Kiedyś trzeba wrócić do destiny :p
Obrazek
Avatar użytkownika
Aszyn
The End
 
Posty: 524
Dołączył(a): Pn maja 15, 06 15:10
Lokalizacja: Katowice
Gram: Destiny
Czytam: Solaris

Re: Wiedzmin

Postprzez Tidus93x » Cz sty 14, 16 21:34

Chciałbym zrobić drugie podejście do serii i zagrać w jedynkę, dwójkę i trójkę. Podejrzewam, że na moim leciwym lapku trójka nie pójdzie, ale to może na konsoli zagram. Stąd kilka szybkich pytań:
1) Czy save z poprzednich części importuje się do kolejnej? Czy warto importować jak np. w Mass Effect?
2) Czy warto od razu uderzać w wersję rozszerzoną?
3) Widziałem pudełkowe wersje jedynki i dwójki. Czyli nie muszę mieć steama?
Z góry dzięki za odpowiedź :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Tidus93x
Jack the Ripper
 
Posty: 1827
Dołączył(a): N sty 31, 10 22:54
Lokalizacja: Zanarkand

Re: Wiedzmin

Postprzez ArecaS » Cz sty 14, 16 22:42

1) Tak.
2) Innych obecnie chyba nawet nie ma w obiegu.
3) Nawet kupując grę przez Steam można aktywować grę na GoG i pobrać wersję bez DRM. Natomiast gry na Steam też są sprzedawane w pudełkach, czasem nawet gra jest na płycie, także to żaden wyznacznik. No i nie rozumiem niechęci do Steama, ale to już inna bajka.
Avatar użytkownika
ArecaS
Miał 0 punktów w quizie
 
Posty: 2862
Dołączył(a): Cz sie 21, 08 17:26
Lokalizacja: Katowice

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Gry i Konsole

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

cron