Residenty

Moderator: GM

Postprzez nobodylikeyou » Cz mar 12, 09 21:24

Jesli ktos chce nieco sie zapoznac z cala dotychczasowa historia sagi polecam te retrospekcje:
http://www.gametrailers.com/player/46616.html
Avatar użytkownika
nobodylikeyou
Vulcan Raven
 
Posty: 197
Dołączył(a): Pn gru 22, 08 17:54

Postprzez SALADYN » Pt mar 13, 09 11:55

Gacu co masz na myśli że w Code Veronica trochę rozgrywkę zmienili ???
Przecież to jest ostatni klasyczny Resident jakiego znają wszyscy co już trochę w życiu grali do tego najlepszy z całej serii , po tej części aż do czwórki dostawaliśmy jakieś eksperymenty co uwidaczniało że Capcom szuka nowej formuły żeby ożywić tą dochodową markę.

No ale z resztą co napisałeś się zgadzam , nie wspomniałeś tylko o absurdalnych zagadkach (drzwi do bazy wojskowej otwierane medalionem czy posterunek policji z kluczami do pomieszczeń poukrywanymi w posągach itp) , marnym voice actingu i oklepanych chwytach na straszenie (zombie w szafie czy amunicja wydzielana jak racje żywnościowe chociaż mnie zawsze zostawało).
Avatar użytkownika
SALADYN
I was made to fight. I AM a gun
 
Posty: 10247
Dołączył(a): Cz maja 29, 08 09:53

Postprzez SaladinAI » Pt mar 13, 09 12:46

W Code Veronica kamera nie była chyba statyczna i lokacje były w 3D.
To swego rodzaju błędne kolo: roboty tworzące inne roboty
Avatar użytkownika
SaladinAI
Cipher watches all
 
Posty: 7022
Dołączył(a): N maja 14, 06 12:35

Postprzez Gac666xx » Pt mar 13, 09 13:25

I strzelanie się inaczej odbywało jak dobrze pamiętam. Zapomniałem też dopisać, że w te część nigdy nie grałem.
What the frag ya lookin' at huh?
Gac666xx
Big Boss
 
Posty: 3036
Dołączył(a): So cze 09, 07 13:34

Postprzez SaladinAI » Pt mar 13, 09 13:32

Nie pamiętam by w Beronice coś takiego było, natomiast można było odwrócić postać o 180 stopni.
To swego rodzaju błędne kolo: roboty tworzące inne roboty
Avatar użytkownika
SaladinAI
Cipher watches all
 
Posty: 7022
Dołączył(a): N maja 14, 06 12:35

Postprzez SALADYN » Pt mar 13, 09 14:04

Dobra czas na eksperta :)
Obrót o 180 stopni był już w RE3 w Veronice również znalazł zastosowanie , za to brak było uników z trójki.
Kamera była jak najbardziej statyczna z wyjątkiem kilku lokacji (np podczas ucieczki przed Stevem)
Lokacje rzeczywiście były w pełnym 3D ale to już kwestia sprzętu na którą gra została wydana (DC,PS2,GC)
A strzelanie odbywało się tak samo jak w każdej poprzedniej części , różnica była taka że były po dwie bronie z widokiem FPP i dwie które postać trzymała w obu dłoniach i mogła grzać do dwóch przeciwników naraz w różnych kierunkach.
No i była mała różnica w scenkach między edycją z DC a tymi z PS2 i GC.

Zapomniałem też dopisać, że w te część nigdy nie grałem.


Skoro tak to wybaczam niewiedze ;)
Avatar użytkownika
SALADYN
I was made to fight. I AM a gun
 
Posty: 10247
Dołączył(a): Cz maja 29, 08 09:53

Postprzez nobodylikeyou » Pt mar 13, 09 16:33

"Przecież to jest ostatni klasyczny Resident jakiego znają wszyscy co już trochę w życiu grali do tego najlepszy z całej serii"

Oj to jest kwestia subiektywna ;)
Dla wielu klasyczna "Dwójka" pozostanie najlepszą czescią:
Po 2 scenario dla Leona i Claire, 3 extra bronie, dodatkowe trypy, dosadne sceny smierci i odstrzeliwanie makówki; (tego zabrakło w "CV") czy w koncu Klimat przez duże K.
No i nie zapominajmy ze w 1998 to był tytuł Masakrator dla którego rzesze ludzi nabyło psxa.
(w tym i ja :>)
Avatar użytkownika
nobodylikeyou
Vulcan Raven
 
Posty: 197
Dołączył(a): Pn gru 22, 08 17:54

Postprzez SaladinAI » Pt mar 13, 09 18:24

Kamera była jak najbardziej statyczna z wyjątkiem kilku lokacji (np podczas ucieczki przed Stevem)


Otóż nie, podążała za graczem i nie była ustawiona w jednym miejscu. Można to zobaczyć na YT, choćby w korytarzu którym idzie Claire:

http://www.youtube.com/watch?v=Ym1VOAC832g

Po czym porównać to choćby z trójką:

http://www.youtube.com/watch?v=6AkP83Qh ... re=related

Przez te przeklęte sterowanie zawsze ciężko mi się wraca do Residentów. Wszak samo wyciągnięcie broni, obrócenie postacią i wycelowanie przypomina mini strategię.
To swego rodzaju błędne kolo: roboty tworzące inne roboty
Avatar użytkownika
SaladinAI
Cipher watches all
 
Posty: 7022
Dołączył(a): N maja 14, 06 12:35

Postprzez Gillian » Pt mar 13, 09 20:20

Przez te przeklęte sterowanie zawsze ciężko mi się wraca do Residentów.

No właśnie ja ostatnio kupiłem Code Veronica. To mój pierwszy Resident z tych starszych i rzeczywiście to sterowanie mi dokucza. Pograłem trochę i odłożyłem, poczeka na lepszy czas.
Avatar użytkownika
Gillian
Uber Big Boss
 
Posty: 8739
Dołączył(a): Wt maja 08, 07 22:30

Postprzez SALADYN » Pt mar 13, 09 21:03

nobodylikeyou napisał(a):Jesli ktos chce nieco sie zapoznac z cala dotychczasowa historia sagi polecam te retrospekcje:
http://www.gametrailers.com/player/46616.html


Nie wiedziałem że jest już retrospective do serii RE , już zasysam.

Otóż nie, podążała za graczem i nie była ustawiona w jednym miejscu. Można to zobaczyć na YT, choćby w korytarzu którym idzie Claire:


Oto dokładnie mi chodzi ten korytarz i jeszcze kilka lokacji to wyjątek od reguły , cała reszta to statyczna kamera która dość często przeszkadzała w grze ukrywając obecność wrogów.

[ Dodano: Pią Mar 13, 09 22:13 ]
Właśnie oglądam RE Retrospective i muszę ci Saladin01 oddać honor , kamera w Code Veronica rzeczywiście jest bardziej ruchoma i nie ogranicza to sie tylko do kilku lokacji , grę przeszedłem ostatnim razem jakieś 4 lata temu a przez ten czas kilka razy przeszedłem poprzednie części i ta ruchoma kamera jakoś mi z wspomnień o tym tytule z głowy wypadła.
Avatar użytkownika
SALADYN
I was made to fight. I AM a gun
 
Posty: 10247
Dołączył(a): Cz maja 29, 08 09:53

Postprzez Kazuun » Śr mar 18, 09 16:13

Mr Oogie Boogie says there's trouble close at hand
You better pay attention now, cause I'm the Boogie Man
And if you aren't shakin' there's something very wrong
Cause this may be the last time you hear the Boogie song
Avatar użytkownika
Kazuun
The End
 
Posty: 528
Dołączył(a): N cze 25, 06 23:59
Lokalizacja: Łódź

Postprzez Operator » Śr mar 18, 09 16:18

Kazuun napisał(a):Pewnie niektórych zaciekawi...
Ciekawe czy będą w nowej oprawie graficznej (jak na przykład REmake)
Avatar użytkownika
Operator
Laughing Octopus
 
Posty: 916
Dołączył(a): Śr sie 20, 08 15:08
Lokalizacja: Vault 13
Gram: USOSweb

Postprzez ArecaS » Śr mar 18, 09 17:37

Skąd pomysł, że miałyby mieć nową grafikę? Co najwyżej na jedynkę w wersji remake można by liczyć, a też nie, bo przecież Capcom zaś wydał to na Wii, a zawsze miał to być ex na Nintendo. Spodziewałbym się tych gier w swoich ostatecznych wcieleniach, ale z PSX. Chociaż... może te lekki zmiany w grafice, które na GC wprowadzono do RE2 bodajże zostaną, ale cóż... Na razie trza czekać.
Avatar użytkownika
ArecaS
Miał 0 punktów w quizie
 
Posty: 2862
Dołączył(a): Cz sie 21, 08 17:26
Lokalizacja: Katowice

Postprzez SALADYN » So mar 21, 09 18:19

W takiej Japonii to RE2 jest już dawno dostępny na PSP u nas z reszta chyba też.

[ Dodano: Sob Mar 21, 09 17:18 ]
http://www.youtube.com/watch?v=C-wM83ZNJRw

Nowa gra z uniwersum i drugi już argument zachęcający mnie do zakupu Wii.
Avatar użytkownika
SALADYN
I was made to fight. I AM a gun
 
Posty: 10247
Dołączył(a): Cz maja 29, 08 09:53

Postprzez Kazuun » So mar 21, 09 18:32

Hmm, tak mnie zaczęło jedno zastanawiać. Nie wiem na ile mogę mieć rację gdyż jak pisałem w topicu o RE5 moja znajomość serii kończy się na znaniu tytułów odsłon.. i tyle. Nie wiem nic o podłożach fabularnych itp.

A więc...
Niektórzy uważaliby robienie MGSa o przygodach Snake, Raidena, Ocelota, Big Bossa (starzy bohaterowie) za odcinanie kuponów z serii itp. Tymczasem nie macie podobnego wrażenia co do serii Resident Evil? W moim mniemaniu grami "głównymi" były zawsze RE1, RE2, RE3: Nemesis, RE4 i teraz RE5, a wszelkie RE Zero, Remake, Code Veronica i teraz to z powyższego linku to właśnie takie trochę odcinane kuponów robieniem czegoś "innego" pokroju Metal Gear AC!D...
Mr Oogie Boogie says there's trouble close at hand
You better pay attention now, cause I'm the Boogie Man
And if you aren't shakin' there's something very wrong
Cause this may be the last time you hear the Boogie song
Avatar użytkownika
Kazuun
The End
 
Posty: 528
Dołączył(a): N cze 25, 06 23:59
Lokalizacja: Łódź

Postprzez Gac666xx » So mar 21, 09 18:35

RE: Remake to jak Twin snakes, nawet w podobnym czasie się ukazały ^^.
What the frag ya lookin' at huh?
Gac666xx
Big Boss
 
Posty: 3036
Dołączył(a): So cze 09, 07 13:34

Postprzez SaladinAI » So mar 21, 09 18:37

Code Veronica to pełnoprawna kontynuacja tak jak RE 4. Żaden spin off. Natomiast wszelkie gry pokroju Resident Evil: Survivor czy Outbreak już prędzej. Zero przyrównałbym do trzeciego metala.
To swego rodzaju błędne kolo: roboty tworzące inne roboty
Avatar użytkownika
SaladinAI
Cipher watches all
 
Posty: 7022
Dołączył(a): N maja 14, 06 12:35

Postprzez SALADYN » So mar 21, 09 18:40

Trochę racji w tym jest ale fabuła serii nigdy nie była tak dopracowana jak ta z MGS'a , obfitowała za to w kicz i ograne motywy.
Avatar użytkownika
SALADYN
I was made to fight. I AM a gun
 
Posty: 10247
Dołączył(a): Cz maja 29, 08 09:53

Postprzez uci » So mar 21, 09 22:54

ale zawsze o to w tym chodziło, fabuła nigdy nie była tutaj najważniejszym czynnikiem, zawsze tlko pchała akcje do przodu
Avatar użytkownika
uci
Uber Big Boss
 
Posty: 8409
Dołączył(a): Cz lut 23, 06 14:05
Czytam: MGS:Guns of the Patrits - Project Itoh

Postprzez ArecaS » N mar 22, 09 00:45

Co nie zmienia faktu, że sama fabuła też potrafi nieźle wciągnąć. :)

SALADYN napisał(a):http://www.youtube.com/watch?v=C-wM83ZNJRw

Nowa gra z uniwersum i drugi już argument zachęcający mnie do zakupu Wii.

Dwójeczka piękna była, ale czy to faktycznie odcinanie kuponów nie będzie. Niby historie Claire i Leona to niejako "druga ścieżka fabularna" obok przygód byłych S.T.A.R.S., ale można to było upchnąć w UC wszystko. Niemniej prezentuje się lepiej od tego tytułu. ;) Swoją drogą, ciekawe czy mają zamiar wydać u nas REmake i RE0 w wersji na Wii... Nie wie ktoś?
Avatar użytkownika
ArecaS
Miał 0 punktów w quizie
 
Posty: 2862
Dołączył(a): Cz sie 21, 08 17:26
Lokalizacja: Katowice

Postprzez SALADYN » N mar 22, 09 11:57

ArecaS napisał(a):Co nie zmienia faktu, że sama fabuła też potrafi nieźle wciągnąć. :)

SALADYN napisał(a):http://www.youtube.com/watch?v=C-wM83ZNJRw

Nowa gra z uniwersum i drugi już argument zachęcający mnie do zakupu Wii.

Dwójeczka piękna była, ale czy to faktycznie odcinanie kuponów nie będzie. Niby historie Claire i Leona to niejako "druga ścieżka fabularna" obok przygód byłych S.T.A.R.S., ale można to było upchnąć w UC wszystko. Niemniej prezentuje się lepiej od tego tytułu. ;) Swoją drogą, ciekawe czy mają zamiar wydać u nas REmake i RE0 w wersji na Wii... Nie wie ktoś?


Na Wii bez problemu zagrasz w poprzednie Residenty z GC w końcu Wii jest w pełni kompatybilne z GC.
Avatar użytkownika
SALADYN
I was made to fight. I AM a gun
 
Posty: 10247
Dołączył(a): Cz maja 29, 08 09:53

Postprzez Gillian » N mar 22, 09 12:52

SALADYN napisał(a):Na Wii bez problemu zagrasz w poprzednie Residenty z GC w końcu Wii jest w pełni kompatybilne z GC.
Co nie znaczy, że nie mogą drugi raz zarobić na tym : ).
Avatar użytkownika
Gillian
Uber Big Boss
 
Posty: 8739
Dołączył(a): Wt maja 08, 07 22:30

Postprzez uci » N mar 22, 09 13:00

robiąc kolejne FPP na szynach ... to już gun survivory/dead aimy były lepsze
Avatar użytkownika
uci
Uber Big Boss
 
Posty: 8409
Dołączył(a): Cz lut 23, 06 14:05
Czytam: MGS:Guns of the Patrits - Project Itoh

Postprzez SALADYN » N mar 22, 09 13:02

uci napisał(a):robiąc kolejne FPP na szynach ... to już gun survivory/dead aimy były lepsze


Nie zgodzę się , z tej pod serii w miarę dobry był tylko Dead Aim dwie poprzednie to straszna kaszana była.
Avatar użytkownika
SALADYN
I was made to fight. I AM a gun
 
Posty: 10247
Dołączył(a): Cz maja 29, 08 09:53

Postprzez ArecaS » N mar 22, 09 15:17

SALADYN napisał(a):Na Wii bez problemu zagrasz w poprzednie Residenty z GC w końcu Wii jest w pełni kompatybilne z GC.

Chodzi mi o te wersje wydane konkretnie pod Wii, które już jakiś czas są w Japonii. :)
Avatar użytkownika
ArecaS
Miał 0 punktów w quizie
 
Posty: 2862
Dołączył(a): Cz sie 21, 08 17:26
Lokalizacja: Katowice

Postprzez Operator » N mar 22, 09 18:28

To całe DarkSide Chronicles ładnie się zapowiada, gdyby jeszcze dorzucili co-opa to by było jeszcze zabawniej.
Avatar użytkownika
Operator
Laughing Octopus
 
Posty: 916
Dołączył(a): Śr sie 20, 08 15:08
Lokalizacja: Vault 13
Gram: USOSweb

Postprzez ArecaS » N mar 22, 09 18:31

A czemu miałoby nie być co-opa? W Umbrella Chronicles chyba był, to tu też powinien.
Avatar użytkownika
ArecaS
Miał 0 punktów w quizie
 
Posty: 2862
Dołączył(a): Cz sie 21, 08 17:26
Lokalizacja: Katowice

Postprzez Operator » N mar 22, 09 21:49

Nie mam Wii, więc nie wiedziałem tego ^^"

[ Dodano: Nie Mar 29, 09 20:11 ]
http://kotaku.com/5168749/capcom-brings ... to-the-wii
Czyli jednak będzie poprawiona oprawa graficzna :P
Avatar użytkownika
Operator
Laughing Octopus
 
Posty: 916
Dołączył(a): Śr sie 20, 08 15:08
Lokalizacja: Vault 13
Gram: USOSweb

Postprzez SaladinAI » Cz kwi 09, 09 11:55

Dla osób które nie wiedzą dlaczego Resident nie nazywa się Biohazard, tak jak w Japonii:

In late 1994, Capcom Entertainment in the US was starting to ramp up marketing plans for the game that would eventually become known as Resident Evil in the US. Capcom Japan had let us know that the name of the game was going to be ‘Biohazard' in Japan, but I pointed out to the person who ran marketing at the time that it would be next to impossible for Capcom to register the name in the US.

As an example, I pointed out that a crappy DOS-based game had just come out in the US called ‘Biohazard' (not to mention the New York hardcore band of the same name) and that we'd never be able to secure the mark. As a result, the head of marketing held a company-wide contest to come up with a new name for the game.
To swego rodzaju błędne kolo: roboty tworzące inne roboty
Avatar użytkownika
SaladinAI
Cipher watches all
 
Posty: 7022
Dołączył(a): N maja 14, 06 12:35

Postprzez SaladinAI » Wt maja 19, 09 13:20

To swego rodzaju błędne kolo: roboty tworzące inne roboty
Avatar użytkownika
SaladinAI
Cipher watches all
 
Posty: 7022
Dołączył(a): N maja 14, 06 12:35

Następna strona

Powrót do Gry i Konsole

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

cron