Final Fantasy

Moderator: GM

Re: Final Fantasy

Postprzez ArecaS » Pn kwi 11, 16 21:52

A wskazywanie wrogów nie jest przypadkiem po to, żeby przeciwnik nie uciekł z kamery? Jak w 90% slasherów?

Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka
Avatar użytkownika
ArecaS
Miał 0 punktów w quizie
 
Posty: 2862
Dołączył(a): Cz sie 21, 08 17:26
Lokalizacja: Katowice

Re: Final Fantasy

Postprzez kALWa888 » Pn kwi 11, 16 22:32

Może i jest to w 90% slasherów, ale było też w KH i raczej to jest ważne. Tym bardziej że pomysłodawcą tego systemu walki, który ma funkcjonować w FFXV jest Nomura, a nie ludzie z Platinum Games.
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
kALWa888
Liquid Snake
 
Posty: 2700
Dołączył(a): Pn cze 01, 09 12:28

Re: Final Fantasy

Postprzez ArecaS » Wt kwi 12, 16 03:08

Tu nie chodzi o to, że było w KH. Tu chodzi o to, że jest tu i było w KH, bo to najprostszy sposób by kamera nie wariowała podczas chaotyczne walki. To nie tradycja, to logika.

Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka
Avatar użytkownika
ArecaS
Miał 0 punktów w quizie
 
Posty: 2862
Dołączył(a): Cz sie 21, 08 17:26
Lokalizacja: Katowice

Re: Final Fantasy

Postprzez Faja » Wt kwi 12, 16 07:10

ale to nie jest lockowanie jak powinno byc to jest zaznaczanie wroga tylko, które bardzo szybko się traci przy przypadkowych ruchach postacią/kamerą
What is a man? A miserable little pile of secrets! But enough talk... Have at you!
Avatar użytkownika
Faja
Big Boss
 
Posty: 3031
Dołączył(a): Wt lip 29, 08 15:35
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Final Fantasy

Postprzez Gillian » Wt kwi 12, 16 07:23

No odpalilem to demo. Porazka. Dalej rusza sie to jak 100 lat temu. Chaos na ekranie... FFXII dzis robi lepsze wrazenie. No ale pelniak moze nadrobi innymi elementami.
Avatar użytkownika
Gillian
Uber Big Boss
 
Posty: 8739
Dołączył(a): Wt maja 08, 07 22:30

Re: Final Fantasy

Postprzez Faja » Wt kwi 12, 16 07:52

i najbardziej wkurwiający dźwięk wszechczasów jak ten pieseł się odzywa
What is a man? A miserable little pile of secrets! But enough talk... Have at you!
Avatar użytkownika
Faja
Big Boss
 
Posty: 3031
Dołączył(a): Wt lip 29, 08 15:35
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Final Fantasy

Postprzez kALWa888 » Wt kwi 12, 16 12:28

ArecaS napisał(a):Tu nie chodzi o to, że było w KH. Tu chodzi o to, że jest tu i było w KH, bo to najprostszy sposób by kamera nie wariowała podczas chaotyczne walki. To nie tradycja, to logika.

Ale działa to dokładnie tak samo jak w KH, a nie jak w 90% gier akcji, o czym wspomniał Faja, bo kamera i tak wariuje. Zagrałeś w ogóle w to demo?
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
kALWa888
Liquid Snake
 
Posty: 2700
Dołączył(a): Pn cze 01, 09 12:28

Re: Final Fantasy

Postprzez Tidus93x » Wt kwi 12, 16 13:02

kALWa888 napisał(a):Zagrałeś w ogóle w to demo?


Do tego by trzeba mieć PS4 ;P. Ew. kumpla z PS4, to już prędzej. Ja niestety nie mam w okolicy ani jednego, ani drugiego, a Arek na pewno nie ma tego pierwszego ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Tidus93x
Jack the Ripper
 
Posty: 1827
Dołączył(a): N sty 31, 10 22:54
Lokalizacja: Zanarkand

Re: Final Fantasy

Postprzez kALWa888 » Wt kwi 12, 16 13:53

No to jakby zagrał to może by zauważył, że w tym demie walczy się prawie jak w KH, że koncept sytemu jest bardzo podobny. Gra się gorzej, ale walki są tak samo chaotyczne, kamera wciąż pracuje źle (jak w wielu japońskich grach), a do tego mocno odczuwalny jest input-lag, ale to wciąż kalka tego co mamy w KH (skakanie, przewroty, namierzanie wrogów i używanie czarów - ale tu już sami celujemy).
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
kALWa888
Liquid Snake
 
Posty: 2700
Dołączył(a): Pn cze 01, 09 12:28

Re: Final Fantasy

Postprzez ArecaS » Pn cze 06, 16 15:36

Jeeeej! Moja "ulubiona" część FF doczeka się remastera! :D Let the hate begin! ^^
Avatar użytkownika
ArecaS
Miał 0 punktów w quizie
 
Posty: 2862
Dołączył(a): Cz sie 21, 08 17:26
Lokalizacja: Katowice

Re: Final Fantasy

Postprzez Gillian » Pn cze 06, 16 15:51

Jeszcze nie widziałem newsa, ale strzelam że chodzi o XII. Jupi :)
Avatar użytkownika
Gillian
Uber Big Boss
 
Posty: 8739
Dołączył(a): Wt maja 08, 07 22:30

Re: Final Fantasy

Postprzez kALWa888 » Pn cze 06, 16 17:35

https://www.youtube.com/watch?v=D2-bWotLKqo
ja sie ciesze. moja ulubiona odslona z ps2 i to wersji International Zodiac Job System.
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
kALWa888
Liquid Snake
 
Posty: 2700
Dołączył(a): Pn cze 01, 09 12:28

Re: Final Fantasy

Postprzez Gillian » Pn cze 06, 16 18:24

Oj chyba kupie, choc pewnie znow nie przejde ;)
Avatar użytkownika
Gillian
Uber Big Boss
 
Posty: 8739
Dołączył(a): Wt maja 08, 07 22:30

Re: Final Fantasy

Postprzez ArecaS » Pn cze 06, 16 23:22

Ale tak szczerze mówiąc, to chętnie ogarnę. Właśnie ze względu na ten nowy Job System. Może chociaż gameplay będzie jakiś ciekawszy.
Avatar użytkownika
ArecaS
Miał 0 punktów w quizie
 
Posty: 2862
Dołączył(a): Cz sie 21, 08 17:26
Lokalizacja: Katowice

Re: Final Fantasy

Postprzez Gillian » Pn cze 06, 16 23:35

No byl pewnie najciekawszy w tej serii, wiec jesli bedzie jeszcze ciekawszy, tym lepiej :D
Avatar użytkownika
Gillian
Uber Big Boss
 
Posty: 8739
Dołączył(a): Wt maja 08, 07 22:30

Re: Final Fantasy

Postprzez ArecaS » Wt cze 07, 16 06:32

Tak ci się tylko wydaje, bo nie umiałeś raz a dobrze ustawić Gambita. :P
Avatar użytkownika
ArecaS
Miał 0 punktów w quizie
 
Posty: 2862
Dołączył(a): Cz sie 21, 08 17:26
Lokalizacja: Katowice

Re: Final Fantasy

Postprzez Gillian » Wt cze 07, 16 07:23

To bylo tam najlepsze. Zaprogramowanie gambitow i zero meki z leszczykami. Przy powazniejszych mobkach trzeba bylo uwazac i zmieniac taktyke. Jak to sie ma do innych FF, gdzie z wyskakujacymi randomowo leszczami walczy sie 5 sekund a animacje przed i po trwaja pol minuty? I tak co chwila...
Avatar użytkownika
Gillian
Uber Big Boss
 
Posty: 8739
Dołączył(a): Wt maja 08, 07 22:30

Re: Final Fantasy

Postprzez Tidus93x » Wt cze 07, 16 08:09

Kurde, to była jedna z pierwszych gier, które przeszedłem na mojej poczciwej PS2 (po X i X-2 oczywiście) i nic już z niej nie pamiętam. System był całkiem ciekawy, ale pamiętam, że się trochę nagrindowałem i durne były te quickeningi. Nie wspominając o beznadziejnym protagoniście i fabule takiej jakiejś miałkiej - coś tam się niby dzieje, jest złe Imperium, jest dobre, biedne, małe państewko, fajnalowy klasyk, a jednak jakoś mnie nie porwała. Niemniej z czystej ciekawości obczaiłbym drugi raz... Jakbym miał na to czas.
Obrazek
Avatar użytkownika
Tidus93x
Jack the Ripper
 
Posty: 1827
Dołączył(a): N sty 31, 10 22:54
Lokalizacja: Zanarkand

Re: Final Fantasy

Postprzez ArecaS » Wt cze 07, 16 08:17

Gillian napisał(a):To bylo tam najlepsze. Zaprogramowanie gambitow i zero meki z leszczykami. Przy powazniejszych mobkach trzeba bylo uwazac i zmieniac taktyke. Jak to sie ma do innych FF, gdzie z wyskakujacymi randomowo leszczami walczy sie 5 sekund a animacje przed i po trwaja pol minuty? I tak co chwila...

Gdyby było tak jak mówisz, to właśnie spoko. Rzecz w tym, że ja nawet na bossów nie musiałem zmieniać strategii. Nie trzeba było. No a nawet to było w sumie zbędne, bo można było zwyczajnie zasypać ich Quickeningami, które były strasznie tanie (choć wyglądały efektownie).
Avatar użytkownika
ArecaS
Miał 0 punktów w quizie
 
Posty: 2862
Dołączył(a): Cz sie 21, 08 17:26
Lokalizacja: Katowice

Re: Final Fantasy

Postprzez kALWa888 » Wt cze 07, 16 19:10

Ja tam lubiłem sobie gambity ustawić jedynie do grindu (który przecież sam w sobie umiejętności nie wymaga) oraz w momentach, w których po prostu chciałem szybko przejść przez lokację, gdzie znajdowało się masa słabych potworków. Z bossami walczyłem samodzielnie, tak było ciekawiej. Ogólnie przejście samej fabuły jest raczej bardzo proste, gorzej z tymi dodatkowymi przeciwnikami. Z jednym walczyłem chyba dwie godziny.

Co do quickeningów, to sam nie za bardzo z nich korzystałem. Denerwowała mnie ich losowość, poza tym miałem wrażenie że dobre są jedynie na wykończenie przeciwnika. Summony w ogóle nie były przydatne - przywołujesz stwora, a ten nie dość że ledwie rani przeciwników, to jeszcze oni skupiają się na bohaterze, bo ten wiąż jest obecny na arenie walki.
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
kALWa888
Liquid Snake
 
Posty: 2700
Dołączył(a): Pn cze 01, 09 12:28

Re: Final Fantasy

Postprzez kALWa888 » Pt cze 24, 16 16:43

Wow, ale to fajnie wygląda. Momentami fotorealistycznie. Szkoda że u nas tego nie zagrają, a chętnie bym sprawdził.
https://youtu.be/ZJ8psuxbiSQ

Jak ktoś jeszcze nie wie, to wspomniana animacja ma służyć za wstęp do Final Fantasy XV. Oprócz tego ma być jeszcze kilka epizodów anime. Sam nie oglądałem, ale ponoć biednie to wygląda.
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
kALWa888
Liquid Snake
 
Posty: 2700
Dołączył(a): Pn cze 01, 09 12:28

Re: Final Fantasy

Postprzez SALADYN » Pt cze 24, 16 18:43

Do trzech razy sztuka.
Avatar użytkownika
SALADYN
I was made to fight. I AM a gun
 
Posty: 10247
Dołączył(a): Cz maja 29, 08 09:53

Re: Final Fantasy

Postprzez uci » So cze 25, 16 04:05

z filmem czy anime?

bo Spirit Within w kinie oglądałem, a co do animców, niezależny był ok, Last Order bardzo mi się podobał, a ten do FF15 chętnie sprawdzę
Avatar użytkownika
uci
Uber Big Boss
 
Posty: 8409
Dołączył(a): Cz lut 23, 06 14:05
Czytam: MGS:Guns of the Patrits - Project Itoh

Re: Final Fantasy

Postprzez SALADYN » So cze 25, 16 10:06

Filmem, trzy razy animacja CG za grube miliony a jak dotąd dwie porażki. Jeszcze Advent Children udał się jako tako bo był kierowany do fanów siódemki i serii ale w kinowym światku przeszedł bez echa.
Chodzą plotki, poparte zresztą obserwacjami, że to Spirit Within wpędził firmę w tarapaty z których do dziś nie potrafi się wygrzebać. W którymś z PSX Extreme był cały artykuł o tym filmie, muszę go jeszcze raz przeczytać.
Avatar użytkownika
SALADYN
I was made to fight. I AM a gun
 
Posty: 10247
Dołączył(a): Cz maja 29, 08 09:53

Re: Final Fantasy

Postprzez ArecaS » So cze 25, 16 18:45

No to nie tylko plotki, bo TSW było bodaj główną przyczyną fuzji z Enix. No ale od tamtej pory to jednak dość mocno się podnieśli. Ba, nawet Eidos kupili i obecnie chyba z ich tytułów są nawet bardziej znani niż z FF.
Avatar użytkownika
ArecaS
Miał 0 punktów w quizie
 
Posty: 2862
Dołączył(a): Cz sie 21, 08 17:26
Lokalizacja: Katowice

Re: Final Fantasy

Postprzez kALWa888 » So cze 25, 16 19:50

No tak, raczej się podnieśli skoro te gry jak Kingdom Hearts wracają. Kontynuacja Nier - produkcja która nie powinna i nie sprzedała się dobrze też o tym świadczy. A to właśnie gry Eidos były ich głównym repertuarem za siódmej generacji. To był dobry ruch z ich strony.

Co do TSW - film jest z 2001 roku, a firmy miały się ponoć połączyć już w 2000. Zostało to przełozone bo TSW przyniósł ogromne straty, jednak sukces Kingdom Hearts i Final Fantasy X pozwolił square stanąć na nogi (na 2003 rok przypadło 8mln sprzedanych egzemplarzy FFX - dla porównania na ten sam rok dla FFVII przypadło ich prawie 10mln, a to największy sukces dla squaresoftu). Ponoć też Sony jakoś pomogło Square. Tak czy siak, wychodzi na to, że TSW o mało co nie przyczyniło się do tego, że Square i Enix nigdy by się nie połączyły.
http://www.jp.square-enix.com/ir/e/expl ... 000-01.pdf
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
kALWa888
Liquid Snake
 
Posty: 2700
Dołączył(a): Pn cze 01, 09 12:28

Re: Final Fantasy

Postprzez SaladinAI » Wt gru 06, 16 02:11

Siedem godzin w nowym finalu pyknęło na liczniku - jest ok choć dziwnie. Za nic nie mogę się przestawić na taką formułę open worlda co jest albo wynikiem wad strukturalnych albo pozostałością po kreacji świata Wiedźmińskiego gdzie każdy pagórek miał swoje miejsce a szum lasu budził natchnienie. Prędzej to drugie. Bo tu jest trochę pusto, czasem też mało różnorodnie a przestrzenie zbyt duże żeby nadać pojedynczym elementom ich indywidualny charakter więc wszystko ginie w rozmiarach. W ogóle mało się dzieje a przeciwników jak już widać to tych większych, ci mniej znaczący atakują w grupach i stają się widoczni kiedy już ugryzą w dupę. Nie narzekam, po prostu nie mogę się przełączyć na inną wizję otwartego świata.

Przestrzenie są wielkie a nacisk na eksplorację nie aż tak duży, wręcz drugorzędny. Typowy jrpg. Niby jest co podziwiać ale grind jest nadrzędny od zwiedzania. Chociaż nie ma go aż tak wiele. Jednak podróże na większe odległości potrafią frustrować. Auto niby jest ale w formie elementu świata przedstawionego jako fragment dekoracji a nie prawdziwy środek transportu. To nie Mako - pojazd porusza się na szynach, jeden przycisk służy do zawracania ale w ogóle się nim nie steruje jeśli nie liczyć regulacji gazu. Poza tym można wrzucić auto pilota, tylko że wtedy zostaje podziwianie widoków bo podróż do celu zajmuje 4-5 minut a skrótów nie ma. Można też buta, tylko noc zapada zbyt szybko a to oznacza rychły wpierdol.

Walka wygląda poetycko. Zrezygnowano z topornych menusów, wyboru ataków więc broń zmienia się w mgnieniu oka na czym zyskuje dynamika. To prawie slasher ale z większym stopniem doboru narzędzi zbrodni. Mieczem kasuje lżejszych przeciwników, toporem załatwiam hordy co łączę z technikami drużyny Noctisa co wraz z warpowaniem (taka teleportacja plus wykorzystanie otoczenia) oraz spontaniczną magią (takie granaty/pociski jak w fpsach) tworzy burdel nie do ogarnięcia. Raczej trudno się nudzić.

Nawet tego projektu nie oceniam, jestem zbyt świeży, za daleko nie doszedłem. Ledwo liznąłem pierwsze miasto - metropolia wygląda jakby posiadała własną substancję, ze swoimi ulicami, zaułkami, społecznością. Na wpół GTA a więc nie tylko hub sklepowy z ładnym nie interaktywnym tłem. Ciekawy tytuł, tak różny od poprzednich projektów, widać że ewoluował przez różne koncepcje. Zobaczymy co dalej.
To swego rodzaju błędne kolo: roboty tworzące inne roboty
Avatar użytkownika
SaladinAI
Cipher watches all
 
Posty: 7022
Dołączył(a): N maja 14, 06 12:35

Re: Final Fantasy

Postprzez Gillian » Wt gru 06, 16 08:31

Design mnie odpycha od tej gry na tyle ze pewnie nigdy nie sprobuje. Patrze na filmiki i sie krzywie... moze zle robie i warto wpisac to na wishliste? Ale z drugiej strony widzac piekny trailer Ni no kuni 2 mam ochote zagrac juz dzis, a w sumie jeden jrpg raz na kilka lat jest w sam raz.
Avatar użytkownika
Gillian
Uber Big Boss
 
Posty: 8739
Dołączył(a): Wt maja 08, 07 22:30

Re: Final Fantasy

Postprzez Solidny » Wt gru 06, 16 15:34

Gillian napisał(a):Design mnie odpycha od tej gry na tyle ze pewnie nigdy nie sprobuje. Patrze na filmiki i sie krzywie... moze zle robie i warto wpisac to na wishliste? Ale z drugiej strony widzac piekny trailer Ni no kuni 2 mam ochote zagrac juz dzis, a w sumie jeden jrpg raz na kilka lat jest w sam raz.

Grubo. Skąd ta niechęć? Za bardzo dude bro? :P
Avatar użytkownika
Solidny
Zanzibar
 
Posty: 2727
Dołączył(a): Pt lut 24, 06 16:10
Lokalizacja: Gduńsk
Gram: hipsterskie badziewia
Czytam: Komentarze na YT

Re: Final Fantasy

Postprzez Gillian » Wt gru 06, 16 20:14

Czwórka kolesi z fikuśnymi czuprynami, gimbo-klimacik i te sprawy. I'm too old for this shit...
Avatar użytkownika
Gillian
Uber Big Boss
 
Posty: 8739
Dołączył(a): Wt maja 08, 07 22:30

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Gry i Konsole

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

cron