Final Fantasy

Moderator: GM

Re: Final Fantasy

Postprzez SALADYN » Wt gru 06, 16 22:59

Gillian napisał(a):Czwórka kolesi z fikuśnymi czuprynami, gimbo-klimacik i te sprawy. I'm too old for this shit...

Same here bro. Powiedzcie jeszcze że główny bohater ma naście lat to wysiadam z tego pociągu a jak sobie pooglądam scenek za jakiś czas to pewnie z jednej strony będzie to epic shit ale z niestrawnym humorem i patosem przez który z pociągu wyskoczę w czasie jazdy.
Avatar użytkownika
SALADYN
I was made to fight. I AM a gun
 
Posty: 10247
Dołączył(a): Cz maja 29, 08 09:53

Re: Final Fantasy

Postprzez uci » Śr gru 07, 16 01:37

albo okaże się ze gimbo-klimacik jest jak w DmC i w sumie jest przykrywką do zjadliwej fabuły
Avatar użytkownika
uci
Uber Big Boss
 
Posty: 8409
Dołączył(a): Cz lut 23, 06 14:05
Czytam: MGS:Guns of the Patrits - Project Itoh

Re: Final Fantasy

Postprzez Solidny » Śr gru 07, 16 09:57

Z tego co wyczytałem, to fabuły nie ma więcej niż w takim MGSV. Czyli mieści się w gatunku "stwórz swoją historię".
Avatar użytkownika
Solidny
Zanzibar
 
Posty: 2727
Dołączył(a): Pt lut 24, 06 16:10
Lokalizacja: Gduńsk
Gram: hipsterskie badziewia
Czytam: Komentarze na YT

Re: Final Fantasy

Postprzez kALWa888 » Śr gru 07, 16 12:19

Sam zrezygnowałem z zakupu gry już teraz, z tych właśnie powodów. Aczkolwiek design świata to naprawdę piękna rzecz, no ale co z tego jak nie potrafię utożsamić się z bohaterami. Fabuła miała mieć inny charakter, teraz opowiada ponoć o przyjaźni tych chłopców. No ale system walki bardzo spoko i kiedyś siądę do tej gry, tak samo jak do MGSV.
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
kALWa888
Liquid Snake
 
Posty: 2700
Dołączył(a): Pn cze 01, 09 12:28

Re: Final Fantasy

Postprzez Gillian » Śr gru 07, 16 13:19

System walki wygląda na randomowy chaos co jeszcze bardziej mnie zniechęca. Ale ja jestem #teamffxii i powrotu do takich klimatów oczekuję po tej serii. System w tamtej grze też był przyjemny, takie półautomatyczne szlajanie się po mapkach bez ADHD.
Avatar użytkownika
Gillian
Uber Big Boss
 
Posty: 8739
Dołączył(a): Wt maja 08, 07 22:30

Re: Final Fantasy

Postprzez Solidny » Śr gru 07, 16 13:37

Gillian napisał(a):System walki wygląda na randomowy chaos co jeszcze bardziej mnie zniechęca. Ale ja jestem #teamffxii i powrotu do takich klimatów oczekuję po tej serii. System w tamtej grze też był przyjemny, takie półautomatyczne szlajanie się po mapkach bez ADHD.

Przeczytałem ciekawą opinię, że ten system walki w FFXV jest pozornie real-time, ale potrafi mieć rytm typowy dla ATB. Więc są i tacy, którzy uważają tę grę za powrót do korzeni z pewnej perspektywy.

A niechęci do młodzieżowych klimatów nie zwalałbym na wiek, kiedy pieje się z zachwytu nad Ni no kuni, które pod każdym niemal względem celuje w target w okolicy wieku głównego bohatera ;)
Avatar użytkownika
Solidny
Zanzibar
 
Posty: 2727
Dołączył(a): Pt lut 24, 06 16:10
Lokalizacja: Gduńsk
Gram: hipsterskie badziewia
Czytam: Komentarze na YT

Re: Final Fantasy

Postprzez Gillian » Śr gru 07, 16 15:13

Nie nie, Ni no kuni celuje w dzieci. Klimat dziecięcy > klimat gimbazjalny :D

Pierwsze NNK tworzone było we współpracy z Ghibli, a ich filmy z pozoru dla dzieci były tak naprawdę skierowane do każdego :).
Zresztą jak tu porównywać FF z NNK pod względem klimatu, jak to dwie różne bajki ( ;) )
Avatar użytkownika
Gillian
Uber Big Boss
 
Posty: 8739
Dołączył(a): Wt maja 08, 07 22:30

Re: Final Fantasy

Postprzez Faja » Śr gru 07, 16 16:13

Jest ktoś w stanie mi jasno wytłumaczyć bez zbędnego pierdzielenia o co chodzi z tym FF Versus i FF Agito?
What is a man? A miserable little pile of secrets! But enough talk... Have at you!
Avatar użytkownika
Faja
Big Boss
 
Posty: 3031
Dołączył(a): Wt lip 29, 08 15:35
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Final Fantasy

Postprzez SALADYN » Śr gru 07, 16 16:34

Versus to FFXV, miało to wyjść krótko po XIII ale cóż. Agito to gra na komórki.
Avatar użytkownika
SALADYN
I was made to fight. I AM a gun
 
Posty: 10247
Dołączył(a): Cz maja 29, 08 09:53

Re: Final Fantasy

Postprzez Gillian » Śr gru 07, 16 16:39

A Agito to czasem nie Type-0 na PSP (i ostatnio na PS4)? Razem z XIII tworzy to jakieś uniwersum w FF.
Avatar użytkownika
Gillian
Uber Big Boss
 
Posty: 8739
Dołączył(a): Wt maja 08, 07 22:30

Re: Final Fantasy

Postprzez SALADYN » Śr gru 07, 16 17:41

To się nazywało "Fabula Nova Crystallis" o ile dobrze pamiętam. Nie wiem już co z tego wyszło i co ma jeszcze wyjść.
Avatar użytkownika
SALADYN
I was made to fight. I AM a gun
 
Posty: 10247
Dołączył(a): Cz maja 29, 08 09:53

Re: Final Fantasy

Postprzez kALWa888 » Cz gru 08, 16 00:27

No tak, Fabula Nova Crystalis - to jest jakby uniwersum, coś jak Ivalice (FF Tactics, XII) z całą swoją mitologią i terminologią. W jego skład wchodzą wszystkie trzynastki, XV (która wcześniej nazywała się Versus XIII), Type-0 (które wcześniej zwało się Agito) i... nie wiem czy XIV to też nie FNC, no ale już nie chce mi się sprawdzać. No i ponoć porzucono zamysł, ale są po nim pozostałości.
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
kALWa888
Liquid Snake
 
Posty: 2700
Dołączył(a): Pn cze 01, 09 12:28

Re: Final Fantasy

Postprzez uci » Pt gru 09, 16 01:12

Teorii o FNC tez troche narosło w swoim czasie - ja zrozumiałem że te 3 gry (tylko pierwsza trzynastka miała się łapać do FNC) mają się toczyć w tym samym uniwersum, łączyć je miała mitologia i bogowie ale rozgrywać się w innych światach/wymiarach/planetach. W sumie jakby Agito i Versus z czasem zmieniono w XIII 2 i 3

ale pewnie co czytający to inne wnioski wyciągał.
Avatar użytkownika
uci
Uber Big Boss
 
Posty: 8409
Dołączył(a): Cz lut 23, 06 14:05
Czytam: MGS:Guns of the Patrits - Project Itoh

Re: Final Fantasy

Postprzez SaladinAI » N gru 18, 16 00:22

Zajechałem piętnastkę. Blisko 26 godzin na liczniku, czy było warto? Chyba nie.

Początkowe wrażenie było pozytywne, chociaż mieszane. Sporo sprzecznych koncepcji autorów w realizacji głównego projektu, w końcu przypominało to śmietnik pełen pomysłów zrzucony z góry, który po dojściu do skutku przypominało kolaż koncepcji...który nadal w efekcie końcowym pozostał śmietnikiem, może lepiej wymieszanym ale dalej niczym niezorganizowanym.

Czas gry to nieporozumienie. Nie zaliczyłem żadnego grindu, szedłem przed siebie w końcu porzucając nawet rozwój postaci z racji niezbyt przejrzystej punktacji. Gdzieś w niecałych 40% postępu narracja zdawała się wycofywać z quasi-otwartej struktury opowieści kosztem ciągu linearnej fabularnej historii, której de facto nie ma. Jedna, góra dwie scenki na postacie będące uzasadnieniem fabularnego postępu, potem znikają, czasami giną, bez większego wyjaśnienia przyczynowo-skutkowego. Nie zdążymy się do nich przyzwyczaić, związać, są żeby zapchać narracyjną dziurę. Historia pozbawiona większego znaczenia - chłopaki wyruszają w quest, którego początkiem jest śmierć ojca protagonisty, czego dowiadujemy się z lokalnych środków medialnych. I tak jest z całą resztą. Jest złowrogie imperium, bodaj z całą swoją strukturą opisaną w jednej scence dotyczącą zupełnie niczego. Potem świat powoli upada, imperium ginie, a o zbliżającym się meta-fizycznym końcu znanej rzeczywistości, umieraniu słońca, krótszych dniach, dowiadujemy się dosłownie z przypadkowych rozmów w pociągu. Historia jest napisana szkicowo, fragmentarycznie, z czego do większości wydarzeń fabuła odnosi się przypadkowo na zasadzie informacji z gazet, radia, nigdy zaś bezpośrednio przez pokazanie meritum na czym traci nie tylko epickość, dramat sytuacji - gracz nie partycypuje w historii w żadnym sensie, wszystko toczy się obok, na marginesie zaś całą fabułę można streścić w kilku słowach.

To taki dramat w dosłownym sensie. Nikomu nie poświęcono większej uwagi, każdy z dramatis personae pojawia się na kilka chwil żeby odegrać swoją niezbyt transparentną rolę a potem znika - cała historia zajmuje kilka minut, mitologia jest szczątkowo naszkicowana, cel historii pozostaje w domysłach. Brakuje dosłownie wszystkiego: narracja toczy się jakby obok protagonisty, całości dowiadujemy się z zrzuconych na boczny tor konwersacji, nigdy nie pokazując graczowi co tak na prawdę się wydarzyło.

Versus XIII mogło w końcu umrzeć, w rezultacie zostało samo Versus jako kolektyw sprzecznych koncepcji na to jak projekt powinien wyglądać w końcowej fazie. Na początku nęcący otwarty świat, z czasem nużący swoją powtarzalnością, potem narracyjna pustka, linearne błądzenie, które przekształca się w korytarzową mechanikę z filmowymi wstawkami, z czasem przejmującymi główną rolę. Raz walczymy na otwartej arenie, robiąc wszystko co oferuję otwarte środowisko, potem zaczyna się spektakl z góry określonym scenariuszem - fabuła - gdzie walka zostaje zregulowana do banalnych sekwencji QTE, wreszcie modyfikując fabularny rytm do dwuwymiarowego łażenia z przeplatającymi się elementami steatlhu i horroru.

Totalny brak konsekwencji, ścierające się idee, wreszcie brak fabularnego gruntu, do którego chciałoby się wracać. Narracyjnych wątków jest za mało, bądź nie ma ich wcale zaś gameplay mutuje się wraz z każdym rozdziałem niczym pogoda w grze.Miałem napisać że Final Fantasy dostało swoje MGS V ale nie oto chodzi. Piąty metal miał źle wyważone proporcje, fabuła była obecna ale schowa z tyłu, trzeba było dociekać kontekstu. Piętnasty final nie ma nawet tego - kaleki otwarty świat będący karykaturą struktur dwunastki, z absencją fabularnego rdzenia. Z emgieesem łączą go tylko pasożyty, reszta to tylko łatanie pomysłów samodzielnie mających rację bytu, jednak zbyt pomieszanych żeby stanowić wartościowy tytuł.
To swego rodzaju błędne kolo: roboty tworzące inne roboty
Avatar użytkownika
SaladinAI
Cipher watches all
 
Posty: 7022
Dołączył(a): N maja 14, 06 12:35

Re: Final Fantasy

Postprzez SALADYN » N gru 18, 16 00:35

W skrócie, kolejny kaszalot który trzeba było dawno skasować zamiast na siłę kończyć. Boję się o The Last Guardian.
Avatar użytkownika
SALADYN
I was made to fight. I AM a gun
 
Posty: 10247
Dołączył(a): Cz maja 29, 08 09:53

Re: Final Fantasy

Postprzez Solidny » Pn gru 19, 16 11:28

SALADYN napisał(a):W skrócie, kolejny kaszalot który trzeba było dawno skasować zamiast na siłę kończyć. Boję się o The Last Guardian.

W skrócie opinie o grze są trochę podzielone. Z TLG podobnie.
Avatar użytkownika
Solidny
Zanzibar
 
Posty: 2727
Dołączył(a): Pt lut 24, 06 16:10
Lokalizacja: Gduńsk
Gram: hipsterskie badziewia
Czytam: Komentarze na YT

Re: Final Fantasy

Postprzez SALADYN » Pn gru 19, 16 13:43

Solidny napisał(a):W skrócie opinie o grze są trochę podzielone. Z TLG podobnie.

Nie śmiem nawet w to wątpić bo gusta i guściki ale fakt jest taki że obie gry ucierpiały przez takie przeciąganie produkcji jak zresztą każda inna gra z niekończącym się developingiem.
Avatar użytkownika
SALADYN
I was made to fight. I AM a gun
 
Posty: 10247
Dołączył(a): Cz maja 29, 08 09:53

Re: Final Fantasy

Postprzez kALWa888 » Pn gru 19, 16 15:45

TLG ma ten problem, że technicznie ludzi nie zadowala. Są spadki animacji, niezbyt imponująca grafika. Jeśli zaś chodzi o fabułę, klimat i design to jest tak dobrze jak poprzednio. No i fakt, niektórych może znudzić, bo w sumie to gra o skakaniu, wspinaniu się i wołaniu wielkiego zwierzaka. TLG nie cierpi na te same problemy co FFXV. W przypadku FF zmienił się twórca, stąd jak podejrzewam wynika większość problemów, bo to jednak wizja Nomury, którego później odsunęli i Tabata nie wiedział jak to pociągnąć. Przez to ciągle zmieniali system walki i nie do końca mogli zdecydować się na to jak będzie wyglądać fabuła - teraz z kolei mają ją aktualizować, dlatego ja poczekam aż będzie kompletna.

TLG tak samo jak ICO i SotC obrośnie kultem i nie jest grą dla każdego. A opóźnienia wynikały z tworzenia jej na zbyt słaby sprzęt i niechęć do zrezygnowania z pomysłów. FFXV to problemy z silnikiem graficznym stworzonym przez Square (cierpiał na tym różnież FFXIV, stąd powstanie A Realm Reborn, które jest ponoć świetne). No i nie pamiętam już z czego wynikało odsunięcie Nomury, ale ten jest z tego powodu mocno wkurzony
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
kALWa888
Liquid Snake
 
Posty: 2700
Dołączył(a): Pn cze 01, 09 12:28

Re: Final Fantasy

Postprzez SALADYN » Pn gru 19, 16 17:41

kALWa888 napisał(a): A opóźnienia wynikały z tworzenia jej na zbyt słaby sprzęt i niechęć do zrezygnowania z pomysłów.

Brak mocy w konsolach to żadne usprawiedliwienie gdy w tym samym czasie wychodziły dopracowane technicznie i piękne graficzne gry z nieraz słabszym wsparciem od Sony (choć wsparciem bym tego nazwał a zwykłym ratowaniem projektu przez uporczywe pompowanie kasy). I tak jest dobrze bo nikt po Uedzie nie spodziewał się dopracowanego w 100% technicznego majstersztyku, wypada się wiec cieszyć że z listy odpadła kolejna wiecznie produkująca się gra i w gruncie rzeczy nie jest zła.
Avatar użytkownika
SALADYN
I was made to fight. I AM a gun
 
Posty: 10247
Dołączył(a): Cz maja 29, 08 09:53

Re: Final Fantasy

Postprzez Gillian » Pn gru 19, 16 17:59

Dla mnie po reckach i opiniach innych TLG to pewniak, a FFXV crap do zaorania ;]. Wychodzi na to, że zeszłoroczne Xenoblade Chronicles X zjada fajnala pod każdym względem, no ale mało kto w to grał, bo na WiiU...
Avatar użytkownika
Gillian
Uber Big Boss
 
Posty: 8739
Dołączył(a): Wt maja 08, 07 22:30

Re: Final Fantasy

Postprzez kALWa888 » Pn gru 19, 16 19:49

Jest to usprawiedliwieniem jeśli faktycznie PS3 nie potrafiło (a tego tak naprawdę nie wiemy) udźwignąć inteligencji Trico, generowanych proceduralnie zachowań chłopca i np tego, że każde pióro Trico jest animowane niezależnie od innego, a z tego Ueda nie chciał rezygnować i właśnie to mogło pogrążyć ten projekt na PS3. Ale serio, jeśli TLG w jakimś względzie niedomaga, to są to sprawy techniczne, no chyba ze komuś nie odpowiada charakter gry/gier Uedy.

U mnie było tak, że na FFXV byłem całkiem nakręcony przed premierą (tak jak na MGSV), ale jak już gra się pojawiła i zaczęły wypływać opinie, odechciało mi się z tym obcować. W przypadku TLG gra się pojawiła i jedyne narzekania dotyczyły warstwy technicznej, co dla mnie problemem jest niewielkim. Więc też skłaniałbym się ku stwierdzeniu że TLG to po prostu pewniak, przynajmniej dla tych którzy na niego czekali.
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
kALWa888
Liquid Snake
 
Posty: 2700
Dołączył(a): Pn cze 01, 09 12:28

Re: Final Fantasy

Postprzez Gillian » Wt gru 20, 16 00:08

PS3 z pewnoscia bylo w stanie pociagnac AI Trico. Przeciez procek siedzial tam potezny. Inna sprawa, ze mogli miec problem zeby poskladac gre do kupy. Mysle ze tu nie sprzet ich trzymal ale bardziej logika zachowania gryfopsa. Mogli rownie dobrze kilka razy podchodzic do tematu implementujac idee na rozne sposoby. Z czasem generacje sie zmienily wiec i kod trzeba bylo przepisac na nowy sprzet. Ale jesli byl i dzialal to juz nie problem bylo zrobic port.
Avatar użytkownika
Gillian
Uber Big Boss
 
Posty: 8739
Dołączył(a): Wt maja 08, 07 22:30

Re: Final Fantasy

Postprzez Faja » Pt kwi 28, 17 18:16

Zacząłem grać w X i nie rozumiem dlaczego jest to ostatni dobry FF. Na razie po sznurku mnie historia wiedzie jak debila i ta masa tutoriali, a podobno zachodnie gry dla kitajców są zbyt skomplikowane. Ja nadal nie rozumiem systemu rozwoju postaci :D

Wysłane z mojego MI 5s Plus przy użyciu Tapatalka
What is a man? A miserable little pile of secrets! But enough talk... Have at you!
Avatar użytkownika
Faja
Big Boss
 
Posty: 3031
Dołączył(a): Wt lip 29, 08 15:35
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Final Fantasy

Postprzez Gillian » Pt kwi 28, 17 19:41

XII krulem wiadomka ;]
Avatar użytkownika
Gillian
Uber Big Boss
 
Posty: 8739
Dołączył(a): Wt maja 08, 07 22:30

Re: Final Fantasy

Postprzez kALWa888 » Pt kwi 28, 17 20:01

Nie wiem kto gada że X to ostatni dobry fajnal. Chyba ci co nienawidzą Square odkąd połaczyło się z Enix. Jak dla mnie X stoi obok przereklamowanej VII ;). Nie to żeby te gry były słabe, ale po prostu seria doczekała się lepszych odsłon. Ot, na PS2 XII, a na PS One IX. Wcześniej VI, czy V.
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
kALWa888
Liquid Snake
 
Posty: 2700
Dołączył(a): Pn cze 01, 09 12:28

Re: Final Fantasy

Postprzez Faja » So kwi 29, 17 16:43

A ten cały Blitzball jest tak samo do dupy jak minigierka z FF7, ja pierdziele jaka ta gra jest gówniana

Wysłane z mojego MI 5s Plus przy użyciu Tapatalka
What is a man? A miserable little pile of secrets! But enough talk... Have at you!
Avatar użytkownika
Faja
Big Boss
 
Posty: 3031
Dołączył(a): Wt lip 29, 08 15:35
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Final Fantasy

Postprzez Gillian » So kwi 29, 17 20:02

Mnie najbardziej odpychala dretwota i zenujacy VA Yuny, Wakawaka i przede wszystkim Tidusa. A gralem w 2008 zanim kupilem 360 i juz wtedy bylo to tragiczne, takze nie chodzi tu o skok generacji. To jak na standardy PS2 bylo ponizej pewnego poziomu.
Avatar użytkownika
Gillian
Uber Big Boss
 
Posty: 8739
Dołączył(a): Wt maja 08, 07 22:30

Re: Final Fantasy

Postprzez Faja » N kwi 30, 17 16:41

Czyli mowisz ze jak remake XII wyjdzie to brac w ciemno?

Wysłane z mojego MI 5s Plus przy użyciu Tapatalka
What is a man? A miserable little pile of secrets! But enough talk... Have at you!
Avatar użytkownika
Faja
Big Boss
 
Posty: 3031
Dołączył(a): Wt lip 29, 08 15:35
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Final Fantasy

Postprzez uci » N kwi 30, 17 18:38

to w FF7 były jakieś mini gierki? (prócz w sumie tego kasyna)?

X to ostatni fajnal który ciągnie za sobą pomysły stworzone jeszcze za czasów nesa - FF12 było zbyt dużym skokiem więc nie wszyscy go trawią. Zaś system rozwoju postaci w X jest do ogarniecia, wystarczy pobawić się nim chwile, a potem poczytać o umiejętnościach bohaterów w walce i dropić odpowiednie orby
Avatar użytkownika
uci
Uber Big Boss
 
Posty: 8409
Dołączył(a): Cz lut 23, 06 14:05
Czytam: MGS:Guns of the Patrits - Project Itoh

Re: Final Fantasy

Postprzez Faja » N kwi 30, 17 20:31

Tower defense byl w siodemce chyba

Wysłane z mojego MI 5s Plus przy użyciu Tapatalka
What is a man? A miserable little pile of secrets! But enough talk... Have at you!
Avatar użytkownika
Faja
Big Boss
 
Posty: 3031
Dołączył(a): Wt lip 29, 08 15:35
Lokalizacja: Sosnowiec

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Gry i Konsole

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

cron