MGS Ps2 problem

Problemy techniczne. Przed założeniem tematu sprawdż czy problem nie został już opisany.

Moderator: GM

MGS Ps2 problem

Postprzez Bizon » Śr paź 03, 07 16:11

Więc mam już w domu MGS'a na PSX i odpaliłem go sobie na ps2.
Wszystko chodzi jak trzeba oprócz... gameplay'u.
Animacja jest wolniejsza niż na PC (widać to wyraźnie), a Snake reaguje z opóźnieniem (nie jest tak straszne, że nie można grać, ale denerwuje).
Cut-scenki i codec są chyba ok, bo jakoś nie zauważyłem zmiany w stosunku do wersji PC (no może oprócz tych filtrów obrazu ;) )

Jest jakieś rozwiązanie?

[ Dodano: Sro Paź 03, 07 22:56 ]
Pograłem przed chwilą trochę w VR Trening (wow, fajnie, że dali parę tych misji nawet do oryginału) i idzie się przyzwyczaić do tego opóźnienia.
Teraz za to, nie mam pewności co do zwolnień. Może po zbyt długim graniu w MGS2 mam problemy z odczytywaniem płynności ;).
Nie mniej jednak, ja odczuwam lekkie opóźnienie w ruchach Snejka (już myślę, co będzie przy np. pojedynku ze Sniper Wolf :/).
A może to ja się mylę? Może na PC'cie sterowanie było inne?
Ludzie nakierujcie mnie chociaż ;)
https://www.youtube.com/user/BizonBlady
My mama said to get things done.
You'd better not mess with Major Tom...
Avatar użytkownika
Bizon
Rozwalił beton w drobny mak
 
Posty: 2045
Dołączył(a): Cz lut 23, 06 09:51

Postprzez Gillian » Pt paź 05, 07 21:13

A spróbuj odpalić tę grę na jakimś PSXie. Może to poprostu kwestia tego, że konwersja się różniła. Ja pamiętam, że gdy zagrałem pierwszy raz na PC gra dla mnie była za szybka jakoś.
Avatar użytkownika
Gillian
Uber Big Boss
 
Posty: 8740
Dołączył(a): Wt maja 08, 07 22:30

Postprzez Johny Sasaki » Cz paź 11, 07 12:13

Na kompie masz ~60 (tzn masz moze i wiecej, ale jakos duzo wiekszej liczby niz 60 oko i tak nie zarejestruje) klatek zapewne a wersji pal MGS (zapewne taka posiadasz) masz 50fps max (nie liczac niektorych zjebek w czasie ktorych framerate spada do ~15). Nie ma czegos takiego jak doczytywanie plynnosci, plyta w konsoli nie jest czytana przez laser non stop tylko w pewnych momentach.
ObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Johny Sasaki
Zanzibar
 
Posty: 1392
Dołączył(a): Pn paź 03, 05 22:39
Lokalizacja: Warszawa
Gram: MGS2,3,5

Postprzez Bizon » Cz paź 11, 07 16:52

No mówiąc szczerze, to po jakimś czasie się przyzwyczaiłem i grało mi się normalnie.
Fakt, w wielu miejscach animacja potrafi się zwolnić, czego na PC nie było.
Daje sobie radę, ale jeszcze nie zamykajcie tematu, bo muszę coś sprawdzić (kul wie o co chodzi ;) )
https://www.youtube.com/user/BizonBlady
My mama said to get things done.
You'd better not mess with Major Tom...
Avatar użytkownika
Bizon
Rozwalił beton w drobny mak
 
Posty: 2045
Dołączył(a): Cz lut 23, 06 09:51

Postprzez Gillian » So paź 13, 07 23:35

Co do koncepcji dotyczacej frameratu. To w jaki sposób zostala rozwiazana sprawa z dialogami? Zostały przyspieszone zeby nadgonic te 60fps? Nie wydaje mi sie
Avatar użytkownika
Gillian
Uber Big Boss
 
Posty: 8740
Dołączył(a): Wt maja 08, 07 22:30

Postprzez Johny Sasaki » Pn paź 15, 07 11:16

A po co? Przeciez 50fps to jest plynna animacja a nie slow motion. Wszystkie gry w PAL maja domyslnie 50fps (niektore maja przelacznik 50/60 Hz) i nie ma problemu z nadganianiem, a na komputerze mozesz miec wiecej, bo nie wchodza w gre ograniczenia telewizora/sygnalu jakim plynie obraz tylko wydajnosci podzespolow komputera. A, ze wyglada to troche wolniej niz 60fps, to nie jest przeszkoda. Odpal sobie Tekken Tag Tournament w wersji NTSC oraz PAL i porownaj to zrozumiesz o czym mowie.
ObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Johny Sasaki
Zanzibar
 
Posty: 1392
Dołączył(a): Pn paź 03, 05 22:39
Lokalizacja: Warszawa
Gram: MGS2,3,5

Postprzez Gac666xx » Pn paź 15, 07 11:24

"Wszystkie gry w PAL maja domyslnie 50fps (niektore maja przelacznik 50/60 Hz)"

Johny... co ty chrzanisz.

50 kl/s, a 50/60 Hz czyli ODŚWIEŻANIE monitora to zupełnie dwie różne rzeczy.

Różnica w płynności może sie wydawać tylko taka, że na 50 Hz ekran telewizora bardziej mruga od 60 Hz, gdzie 60 Hz i tak jest tragicznie.

Zaś co do płynności gry na PSX.

Nie jestem tego taki pewien czy chodzi 50 kl/s MGS na PSXa. Raczej mi sie wydaje, że oscyluje w granicach 20-30kl/s. Zaś dlatego wydaje ci sie, że jest wolniej ponieważ na PCcie wyciągasz więcej niż 60kl/s (bo nie ma ogranicznika) ale prędkość gry się nie zmienia. Jak ktoś grywa po sieci w Quake'i (do Quake 3 włącznie) to wie o co mi chodzi.
What the frag ya lookin' at huh?
Gac666xx
Big Boss
 
Posty: 3036
Dołączył(a): So cze 09, 07 13:34

Postprzez Johny Sasaki » Pn paź 15, 07 12:42

No niby co innego, ale tak jakos dziwnie sie sklada, ze gry w 50Hz wyswietlaja grafike w 50fpsach a w 60Hz w 1 ramce czyli w 60fpsach. Chyba, ze jakies ograniczenia we frameracie naloza, tak jak w takiej jednej wyscigowce z Batmanem gdzie w 50Hz bylo z 10fps.
ObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Johny Sasaki
Zanzibar
 
Posty: 1392
Dołączył(a): Pn paź 03, 05 22:39
Lokalizacja: Warszawa
Gram: MGS2,3,5

Postprzez Gac666xx » Pn paź 15, 07 15:56

Zaraz pęknę ze śmiechu, naprawdę ;].

To co, jak ustawię na swoim monitorze 100Hz odświeżanie, to mam we wszystkich grach 100kl/s lub będzie to maks jaki osiągnę? Otóż nie.


Weź mi pokaż film prosto z konsoli, gdzie masz benchmark średni wyciągnięty w klatkach na sekundę to zmienię zdanie.
What the frag ya lookin' at huh?
Gac666xx
Big Boss
 
Posty: 3036
Dołączył(a): So cze 09, 07 13:34

Postprzez Johny Sasaki » Pn paź 15, 07 17:14

przeciez ja nie pisze, ze ilosc Hz = ilosc fps, tylko, ze wiekszej ilosci fpsow niz jest liczba Hz gry na konsoli nie wyswietlaja...
ObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Johny Sasaki
Zanzibar
 
Posty: 1392
Dołączył(a): Pn paź 03, 05 22:39
Lokalizacja: Warszawa
Gram: MGS2,3,5

Postprzez Gac666xx » Pn paź 15, 07 17:18

Framerate conversion

There is a large difference in framerate between film, which runs at 24.0 frames per second, and the NTSC standard, which runs at approximately 29.97 frames per second.


Więcej twoja konsola nie wyciągnie.
What the frag ya lookin' at huh?
Gac666xx
Big Boss
 
Posty: 3036
Dołączył(a): So cze 09, 07 13:34


Powrót do Problemy Techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron