O tym jak może wyglądać walka w Rising

Kontynuacja losów Raidena od Platinum Games we współpracy z Kojima Productions. Czy fani to przeżyją?

Moderatorzy: Snake., GM

O tym jak może wyglądać walka w Rising

Postprzez SaladinAI » Pn sie 10, 09 20:33

Karumijutsu - wywodząca się z świątynnego tańca sztuka i sztuka walki kładąca szczególny nacisk na pracę stóp czy też sztuka doskonalenia skoków. Chodzi o zestaw ruchów który pozwalał mnichowi na obniżenie ciężaru swojego ciała - w języku angielskim body lightening art. Polegać to miało na skupieniu energii Ki w określone miejsce ciała co pozwalało na obniżenie lub zwiększenie masy ciała. Nie wdając się w szczegóły, wraz z innymi technikami pozwalała ona na walkę w kwadracie dając możliwość skoku w kierunku napastnika, lub w bok albo do tyłu od atakującego. Wszystko to było przydatne przy atakach w skradaniu się. Ostatecznie zespół technik walki opierał się na prędkości, podstępie i oślepieniu.

To nie jest moja teoria lecz opiera się na znajomości podstaw walki do których zalicza się Karumijutsu czyli body lightening art. Komu jeszcze kojarzy się to z lightning bolt action? Może ta technika jest podstawą przy tworzeniu walki dla MGS Rising? Doskoki, odskoki, oślepienie i uderzenie - mi to do Raidena pasuje jak nic.
To swego rodzaju błędne kolo: roboty tworzące inne roboty
Avatar użytkownika
SaladinAI
Cipher watches all
 
Posty: 7022
Dołączył(a): N maja 14, 06 12:35

Postprzez Simon » Pn sie 10, 09 22:33

Mi się od razu przypomniał Raiden vs Gekkos...Być może trafiłeś w dziesiątkę, Sal.
'A cornered fox is more dangerous than a jackal!'

Obrazek
Avatar użytkownika
Simon
Liquid Snake
 
Posty: 2505
Dołączył(a): Wt maja 27, 08 23:50
Lokalizacja: Skwierzyna
Gram: MGSV The Phantom Pain

Postprzez Pabian01 » Wt sie 11, 09 09:12

Też mi się to kojarzy z Lightning Bolt Action, a jeśli nazwa bezpośrednio się nie zgadza to może dlatego, że Raiden sam lekko zmodyfikuję tę sztukę i doda coś od siebie.
Wkońcu on nie walczy bare hands - body, tylko ninja-to - bolt ;)
Nie pamiętam tylko czy Hideo coś mówił o CQC w tej części czy nie.
Priority my butt
Avatar użytkownika
Pabian01
Jack the Ripper
 
Posty: 1654
Dołączył(a): Pn maja 07, 07 20:25
Lokalizacja: Sosnowiec

Postprzez uci » Wt sie 11, 09 11:43

CQC w wykonaniu Raidena napewno było by znacznie szybsze i bardziej widowiskowe niż jak to robił BB czy OS. Co do systemu walki w MGS1 juz coś próbowali robić w VR missions, w MGS2 mielismy machanie mieczem za pomocą gałek, może to będzie jednak ewolucja tych pomysłów?
Avatar użytkownika
uci
Uber Big Boss
 
Posty: 8409
Dołączył(a): Cz lut 23, 06 14:05
Czytam: MGS:Guns of the Patrits - Project Itoh

Postprzez SaladinAI » Wt sie 11, 09 11:44

O CQC nic nie mówił ale takie rozwiązania mi pasują - wszystko to zmierza do Ninjutsu jako sztuki szpiegostwa, podają znawcy tematyki. Hideo miał rację mówiąc że gra pozostanie skradanką dlatego też uważam iż lightning bolt action to nie oznaka totalnej rozpierdzuchy, jeno zapowiedź nowego systemu skradania z wykorzystaniem umiejętności ninja - takie podrasowane, futurystyczne Tenchu?
To swego rodzaju błędne kolo: roboty tworzące inne roboty
Avatar użytkownika
SaladinAI
Cipher watches all
 
Posty: 7022
Dołączył(a): N maja 14, 06 12:35

Postprzez Crusher » Wt sie 11, 09 11:59

CQC, Ninjitsu i Karumijutsu w stylu Raidena = nowy rodzaj gameplay'u. Oh, Yeah!
Karumijutsu jest rzeczywiście bardzo podobne w opisie, do tego co Raiden odwalał w MGS4.

Tylko jak już zrobią te wygibasy i akcje w stylu Tenchu to żeby nie było jakichś japońskich archaizmów w rozgrywce(chodzi o to żeby np. nie naciskać pierdyliard przycisków tylko po to żeby zeskoczyć na przeciwnika z dachu i zabić go nożem). Może na gamescomie coś Kojipro oznajmi... wątpliwe.

Niezła by była rzeź jakby Kojima na gamescomie/TGS powiedział że jednak zajmie się Risingiem... :/
Ostatnio edytowano Wt sie 11, 09 12:07 przez Crusher, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Crusher
Vamp
 
Posty: 359
Dołączył(a): Pt maja 16, 08 14:24
Lokalizacja: Gdynia

Postprzez SaladinAI » Wt sie 11, 09 12:04

Wystarczy pod jeden przycisk podpiąć skok - po czym dodać kierunek za pomocą gałki by już wykręcać odpowiednie akcje jak to jest opisane powyżej. Mnie interesuje czy będzie skupianie energii Ki :D
To swego rodzaju błędne kolo: roboty tworzące inne roboty
Avatar użytkownika
SaladinAI
Cipher watches all
 
Posty: 7022
Dołączył(a): N maja 14, 06 12:35

Postprzez Crusher » Wt sie 11, 09 12:14

Saladin01 napisał(a):Wystarczy pod jeden przycisk podpiąć skok - po czym dodać kierunek za pomocą gałki by już wykręcać odpowiednie akcje jak to jest opisane powyżej.

No i tak powinno być, ale jak ostatnio grałem w Tenchu na PSP to to jednak inaczej wyglądało ;) i jeśli to będzie wyglądać tak jak kierowanie Raidenem w MGO to mi też nie przypadnie do gustu, to jest po prostu zbyt sztywne...

Saladin01 napisał(a):Mnie interesuje czy będzie skupianie energii Ki :D

Use your Ki! Pewnie będzie zwykłe "ładowanie" ataku, by np. zrobić mocniejsze cięcie mieczem.
Avatar użytkownika
Crusher
Vamp
 
Posty: 359
Dołączył(a): Pt maja 16, 08 14:24
Lokalizacja: Gdynia

Postprzez uci » Wt sie 11, 09 14:27

tylko że jak np. mieliśmy MGS2 to przeciwnicy padali od jednego ciosu mieczem, więc nie widzę potrzeby ładowanych ciosów (chyba że miałby tym Gekko kroić na kawałki).
O tym że Rising to może byc cyberpunkowe tenchu to już chyba wspominałem, styl by bardzo pasował, skradanie po dachach budynków czy ukrywanie w cieniu, przyczajenie na idacego strażnika, w odpowiednim momencie wyskok z cieciem i ponowny skok w ciemność.
Byle tylko po prostu nie podrasowali machania mieczem z MGS2 na silniku z 4ki, bo naprawdę może wtedy być za sztywno.
Avatar użytkownika
uci
Uber Big Boss
 
Posty: 8409
Dołączył(a): Cz lut 23, 06 14:05
Czytam: MGS:Guns of the Patrits - Project Itoh

Postprzez Crusher » Wt sie 11, 09 15:53

uci napisał(a):tylko że jak np. mieliśmy MGS2 to przeciwnicy padali od jednego ciosu mieczem, więc nie widzę potrzeby ładowanych ciosów (chyba że miałby tym Gekko kroić na kawałki).

Przeciwnicy w Risingu raczej powinni być trudniejsi do pokonania, zwłaszcza jeśli będzie się kierować takim szybkim i zwinnym czochraczem jak Raiden - gra byłaby nudna gdyby każdego wroga(może oprócz Bossów) pokonywało się jednym chlaśnięciem. Sądzę że w tej części będzie się więcej walczyło z robotami, niż z ludźmi.

uci napisał(a):Byle tylko po prostu nie podrasowali machania mieczem z MGS2 na silniku z 4ki, bo naprawdę może wtedy być za sztywno.

Właśnie oto się boję najbardziej.
Avatar użytkownika
Crusher
Vamp
 
Posty: 359
Dołączył(a): Pt maja 16, 08 14:24
Lokalizacja: Gdynia

Postprzez SaladinAI » Wt sie 11, 09 16:18

uci napisał(a):Byle tylko po prostu nie podrasowali machania mieczem z MGS2 na silniku z 4ki, bo naprawdę może wtedy być za sztywno.


Silnik i system i tak będzie inny.

uci napisał(a):tylko że jak np. mieliśmy MGS2 to przeciwnicy padali od jednego ciosu mieczem, więc nie widzę potrzeby ładowanych ciosów (chyba że miałby tym Gekko kroić na kawałki).


W MGSach cutscenki nie równa się gameplay
To swego rodzaju błędne kolo: roboty tworzące inne roboty
Avatar użytkownika
SaladinAI
Cipher watches all
 
Posty: 7022
Dołączył(a): N maja 14, 06 12:35

Postprzez SALADYN » Wt sie 11, 09 19:25

Ta sztuka walki Karumijutsu to bardziej mi pasuje do tego co wyczyniał Vamp w czwórce.
O ile w MGS2 po prostu tańczył Flamenco i przy okazji unikał pocisków tak w czwórce to co opisywałeś Sal bardziej pasuje mi do Vampa niż do Raidena.
Avatar użytkownika
SALADYN
I was made to fight. I AM a gun
 
Posty: 10247
Dołączył(a): Cz maja 29, 08 09:53

Postprzez uci » Wt sie 11, 09 20:04

ale z drugiej strony dziwnie by wyglądało gdyby przeciwnicy wytrzymywali po kilka ciosow mieczem, chyba że każdy miał by pancerz na poziomie solidusa.
Jakby nie było przy headshotach Snake też zabijał 1 strzałem.
Avatar użytkownika
uci
Uber Big Boss
 
Posty: 8409
Dołączył(a): Cz lut 23, 06 14:05
Czytam: MGS:Guns of the Patrits - Project Itoh

Postprzez SaladinAI » Wt sie 11, 09 20:30

Frogs i Tengu to wymarzeni przeciwnicy. Nawet w Peace Walkerze pojawiają się siły w dość zaawansowanych kombinezonach. Zresztą walka frontalna nie zawsze musi się opłacać i pewnie i tak będziemy korzystać z karabinów, pistoletów. Miecz zaś przyda się także w stealth killach - podwieszenie na suficie i spad w dół z klingą wymierzoną w czerep wojaka.
To swego rodzaju błędne kolo: roboty tworzące inne roboty
Avatar użytkownika
SaladinAI
Cipher watches all
 
Posty: 7022
Dołączył(a): N maja 14, 06 12:35

Postprzez uci » Wt sie 11, 09 20:47

pamiętam że Tengu też biegali z mieczami, może będzie dane nam powalczyć w pojedynkach na miecze?
Avatar użytkownika
uci
Uber Big Boss
 
Posty: 8409
Dołączył(a): Cz lut 23, 06 14:05
Czytam: MGS:Guns of the Patrits - Project Itoh

Postprzez SaladinAI » Wt sie 11, 09 20:48

Tylko nie w takich ilościach - to by było zwykłe mashowanie przycisków
To swego rodzaju błędne kolo: roboty tworzące inne roboty
Avatar użytkownika
SaladinAI
Cipher watches all
 
Posty: 7022
Dołączył(a): N maja 14, 06 12:35

Postprzez uci » Wt sie 11, 09 20:55

egzoszkielet jaki nosi raiden był zbudowany w arenie 51 tak jak zbroje bestii, może i więc pojawią się inni cyber ninja i to właśnie walki na miecze z takimi kolesiami mnie ciekawią.
bo wiadomo że będziemy się skradać, ale mając miecz, aż szkoda żeby nie dali jakiś walk na miecze
Avatar użytkownika
uci
Uber Big Boss
 
Posty: 8409
Dołączył(a): Cz lut 23, 06 14:05
Czytam: MGS:Guns of the Patrits - Project Itoh

Postprzez Pabian01 » Śr sie 12, 09 10:03

Może doczekamy się jakiś QTE :) Mam nadzieje, że będzie bardzo wysoka efektywność walk, a nie coś ala VR w Integralu jako Gray Fox.
Dobry system blokowania ciosów by nie zawadził. W sensie idziemy i wyskakuje załóżmy 2 kolesi. Jeden na 10 drugi na 2. My natomiast prawą gałke kierujemy w kierunku tego, który zadaje cios by zblokować. Jeżeli z jednym "siłujemy" się na miecz[odpowiednio wychylamy gałke], a drugi nas zaatakuje, robimy unik lewą gałką wskazując kierunek X odskakując i ładnie załatwiamy gościa z kontry.
Tylko, że przy takim rozwiązaniu prawa gałka byłaby zajęta co wiąże się z doskonałą pracą kamery, a jak wiemy za dobrzy to oni w tym nie są. Kamera ma być ta z 4 i Subsistence jeśli dobrze pamiętam
Priority my butt
Avatar użytkownika
Pabian01
Jack the Ripper
 
Posty: 1654
Dołączył(a): Pn maja 07, 07 20:25
Lokalizacja: Sosnowiec

Postprzez SALADYN » Śr sie 12, 09 18:47

Dobrze by było gdyby gra zachowała skradankowy balans z głównej serii , to znaczy w każdym klasycznym MGS był duży nacisk na unikanie konfrontacji ale też z drugiej strony w trzeciej części można było urządzić przeciwnikom krwawą łaźnię jeśli się tylko chciało.
Avatar użytkownika
SALADYN
I was made to fight. I AM a gun
 
Posty: 10247
Dołączył(a): Cz maja 29, 08 09:53

Postprzez uci » Śr sie 12, 09 19:17

ale raiden aż będzie prosił się o mashowanie guzików, więc mam nadzieje że dadzą nam powody do skradania, np. że raiden nie będzie takim megakozakiem, tylko coś w nim będzie takiego że zmusi nas do skradania.
Avatar użytkownika
uci
Uber Big Boss
 
Posty: 8409
Dołączył(a): Cz lut 23, 06 14:05
Czytam: MGS:Guns of the Patrits - Project Itoh

Postprzez SALADYN » Śr sie 12, 09 20:29

więc mam nadzieje że dadzą nam powody do skradania, np. że raiden nie będzie takim megakozakiem, tylko coś w nim będzie takiego że zmusi nas do skradania.


Zakładnicy pod lufa jak w nowym Batmanie ???
Avatar użytkownika
SALADYN
I was made to fight. I AM a gun
 
Posty: 10247
Dołączył(a): Cz maja 29, 08 09:53

Postprzez Crusher » Cz sie 13, 09 08:48

Możliwe że np. Raiden będzie zużywał pasek Staminy, jeśli będzie za dużo biegał i machał mieczem.
Avatar użytkownika
Crusher
Vamp
 
Posty: 359
Dołączył(a): Pt maja 16, 08 14:24
Lokalizacja: Gdynia

Postprzez Simon » Cz sie 13, 09 12:55

RyuEX napisał(a):Możliwe że np. Raiden będzie zużywał pasek Staminy, jeśli będzie za dużo biegał i machał mieczem.
Jeśli tak nie będzie, to Raiden będzie mógł odpowiedzieć twierdząco na zaczepkę:
You too...Immortal?
'A cornered fox is more dangerous than a jackal!'

Obrazek
Avatar użytkownika
Simon
Liquid Snake
 
Posty: 2505
Dołączył(a): Wt maja 27, 08 23:50
Lokalizacja: Skwierzyna
Gram: MGSV The Phantom Pain

Postprzez SaladinAI » Cz sie 13, 09 15:09

Stamina już była obecna w poprzednich częściach więc to dobry pomysł - można by ją było rozwijać poprzez kupno części do egzoszkieletu Raidena.
To swego rodzaju błędne kolo: roboty tworzące inne roboty
Avatar użytkownika
SaladinAI
Cipher watches all
 
Posty: 7022
Dołączył(a): N maja 14, 06 12:35

Postprzez Snake. » Cz sie 13, 09 15:20

Może na mieczu się nie skończy; nóż-widelec można będzie używać broni. Mieć taki pistolecik jak Gray Fox.
[center]Nie pieprz,
[/center]
[center] CZATUJ![/center]
Avatar użytkownika
Snake.
The Fury
 
Posty: 586
Dołączył(a): Śr mar 26, 08 22:01
Lokalizacja: Z Raju Niemych Żądz

Postprzez SaladinAI » Cz sie 13, 09 15:34

Nie widzę powodu by Raiden miał nie biegać z karabinem czy pistoletem. Miecz jest bardzo ograniczony jeżeli chodzi o starcia z masą przeciwników, w walce na odległość itp. itd.
To swego rodzaju błędne kolo: roboty tworzące inne roboty
Avatar użytkownika
SaladinAI
Cipher watches all
 
Posty: 7022
Dołączył(a): N maja 14, 06 12:35

Postprzez uci » Cz sie 13, 09 19:27

ponad to jak widać w mgs4, raiden ma przy sobie pistolet, więc nie widzę problemu żeby jej używać, wiadomo że jack bardziej kozaczy z mieczem, ale broń palna też może być potrzebna (np. walka z taką C. Raven)

co do ograniczeń, może zamiast staminy, jakiś pasek energii, ktory bedziemy ładować zamiast zjadać racje
Avatar użytkownika
uci
Uber Big Boss
 
Posty: 8409
Dołączył(a): Cz lut 23, 06 14:05
Czytam: MGS:Guns of the Patrits - Project Itoh

Postprzez Simon » Cz sie 13, 09 23:57

uci napisał(a):może zamiast staminy, jakiś pasek energii, ktory bedziemy ładować zamiast zjadać racje
Kurde, ja nie chcę by się okazało, że będziemy grać kompletnym cyborgiem...To będzie takie futurystyczne zbyt IMHO i jeszcze by się okazało, że nowa 'żelazna gira' to nic innego jak sam Raiden:/
'A cornered fox is more dangerous than a jackal!'

Obrazek
Avatar użytkownika
Simon
Liquid Snake
 
Posty: 2505
Dołączył(a): Wt maja 27, 08 23:50
Lokalizacja: Skwierzyna
Gram: MGSV The Phantom Pain

Postprzez Tyka » Pt sie 14, 09 08:57

Tak sobie pomyślałem że może głownie przeciwnikami będą frogs, i np. ciężko będzie je trafić mieczem bo się uchylą czy coś, więc jak wybiegniemy na środek i zleci się cała ekipa to nas rozstrzela...
Avatar użytkownika
Tyka
Revolver Ocelot
 
Posty: 171
Dołączył(a): Wt sty 01, 08 23:39
Lokalizacja: Łódź

Postprzez Crusher » Pt sie 14, 09 11:15

SolidSimon napisał(a):uci napisał/a:
może zamiast staminy, jakiś pasek energii, ktory bedziemy ładować zamiast zjadać racje
Kurde, ja nie chcę by się okazało, że będziemy grać kompletnym cyborgiem...To będzie takie futurystyczne zbyt IMHO i jeszcze by się okazało, że nowa 'żelazna gira' to nic innego jak sam Raiden:/

hoho! To byłaby jazda! Masz misje jako Raiden by zniszczyć Metal Geara, a tu BACH! Okazuję się że to Ty jesteś tym Metal Gearem i musisz popełnić samobójstwo, ale nieee bo wtedy wchodzi Big Boss, który po raz kolejny wstaje z grobu i ratuje Raidena.

Myślę że Raiden będzie walczył głównie z robotami i może też innymi cyborgami. Raiden będzie miał taki pasek stamino-energii, trza będzie zbierać bateryjki i cyber-dopalacze by się uzdrowić, zamiast racji i napojów energetycznych. Raiden raczej będzie używać broni palnej, bo dotychczas we wszystkich MGSach gracz miał wybór: mógł omijać przeciwników, zabijać ich właśnie z broni palnej lub usypiać itd. Pewnie co do broni to trzeba je będzie przerabiać u nowych Drebinsów(może nawet spotkamy tego samego co w MGS4?)by z nich korzystać.
Avatar użytkownika
Crusher
Vamp
 
Posty: 359
Dołączył(a): Pt maja 16, 08 14:24
Lokalizacja: Gdynia

Następna strona

Powrót do Metal Gear Rising: Revengeance

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron