Trofea / osiągnięcia w Metal Gear Rising

Kontynuacja losów Raidena od Platinum Games we współpracy z Kojima Productions. Czy fani to przeżyją?

Moderatorzy: Snake., GM

Re: Trofea / osiągnięcia w Metal Gear Rising

Postprzez uci » Cz mar 28, 13 08:31

Dzbwu00 świetna robota - zdecydowanie przyda się
Avatar użytkownika
uci
Uber Big Boss
 
Posty: 8409
Dołączył(a): Cz lut 23, 06 14:05
Czytam: MGS:Guns of the Patrits - Project Itoh

Re: Trofea / osiągnięcia w Metal Gear Rising

Postprzez Dzbwu00 » Cz mar 28, 13 08:40

R-04 (12 walk rankingowych)
1 - walka w recepcji przy schodach
2** - zanim wsiądziemy do windy musimy wybić wszystkich wrogów nawet Grada, konieczna będzie Wig A
3 - w trakcie rozbrajania systemu bezpieczeństwa trzeba włączyć alarm
4 - sekwencja Ninja Run
5 - pierwsza walka w japońskim ogrodze
6 - pierwsza walka na pierwszej windzie przemysłowej
7 - druga walka na pierwszej windzie przemysłowej
8 - trzecia walka na pierwszej windzie przemysłowej
9 - walka na drugiej windzie przemysłowej
10 - walka z SI Mistral i Monnsoon'a
11** - po cutscence z Sundowner'em wracamy do pomieszczenia gdzie walczyliśmy z SI
12 walka z Sundowner'em

R-05 (4 walki rankingowe)
1 - pierwsza walka z cyborgami
2 - walka z Heavily Armed Cyborg
3** - plac ze schodami gdzie latają slidery, obowiązkowo wł. alarm
4** - na samym końcu levelu musimy włączyć alarm wtedy w budynku po lewej otworzą się drzwi, wewnątrz czekają trzy Mafisty

R-06 (1 walka rankingowa)
1 - walka z Sam'em

R-07 (3 walki rankingowe)
1 - pierwsza walka pod bramą, obowiązkowo alarm
2 - Metal Gear Excelsus
3 - walka z Armstrngiem, wszystkie trzy etapy
Avatar użytkownika
Dzbwu00
Fire Trooper
 
Posty: 45
Dołączył(a): Wt mar 13, 12 17:22

Re: Trofea / osiągnięcia w Metal Gear Rising

Postprzez SALADYN » Cz mar 28, 13 17:33

To teraz warto zapamiętać aby skopiować save przed tą długa walką w systemie korytarzy która kończy się bieganiem po ścianie budynku, jeśli Raiden wam spadnie po restarcie skasują się wszystkie osiągnięte cele koniecznie do oceny S a bieżący save się nadpisuje.
Avatar użytkownika
SALADYN
I was made to fight. I AM a gun
 
Posty: 10247
Dołączył(a): Cz maja 29, 08 09:53

Re: Trofea / osiągnięcia w Metal Gear Rising

Postprzez uci » Cz mar 28, 13 17:44

chodzi ci o ten kawałek w World marshall HQ?
Avatar użytkownika
uci
Uber Big Boss
 
Posty: 8409
Dołączył(a): Cz lut 23, 06 14:05
Czytam: MGS:Guns of the Patrits - Project Itoh

Re: Trofea / osiągnięcia w Metal Gear Rising

Postprzez SALADYN » Cz mar 28, 13 18:02

yup
Avatar użytkownika
SALADYN
I was made to fight. I AM a gun
 
Posty: 10247
Dołączył(a): Cz maja 29, 08 09:53

Re: Trofea / osiągnięcia w Metal Gear Rising

Postprzez Dzbwu00 » So mar 30, 13 09:32

Ja zginąłem w ostatnim etapie tej sekwencji (bieg po ścianie) i mimo użycia restartu dostałem ocenę S. W trakcie tego biegu zabiłem wszystkich wrogów, a na Grad'zie zdobyłem spore combo i zandatsu. Tak czy siak warto robić kopię save'ów w w/w momęcie jak i w pierwszym etapie walki z każdym boss'em. Szczególnie Sundowner'em, na którym trzeba wbić całkiem spore combo by wpadła ocena S.
Avatar użytkownika
Dzbwu00
Fire Trooper
 
Posty: 45
Dołączył(a): Wt mar 13, 12 17:22

Re: Trofea / osiągnięcia w Metal Gear Rising

Postprzez SALADYN » So mar 30, 13 12:34

Jakim cudem dostałeś ocenę S skoro zaraz po wejściu na jedną z tych "min" następuje scenka i nadpisanie save'a ?

Przy walce z Sundownerem problemem nie jest combo a liczba ubitych przeciwników, na normalu trzeba ich mieć 3 a więc poza bossem trzeba jeszcze zestrzelić dwa Hammerheady.
Avatar użytkownika
SALADYN
I was made to fight. I AM a gun
 
Posty: 10247
Dołączył(a): Cz maja 29, 08 09:53

Re: Trofea / osiągnięcia w Metal Gear Rising

Postprzez Dzbwu00 » So mar 30, 13 13:15

Masz rację jest checkpoint zaraz po walce z Grad'em a jak się zginie wszystke statystyki się zerują, więc mój błąd.
Jednak co do walki z Sundownerem nie trzeba martwić się hammerhead'ami, gdyż wystarczy zestrzelić 2 slidery w ostatnim etapie walki (lot na sliderze) i uzyskujemy 3 kille wymagane do oceny S.
Avatar użytkownika
Dzbwu00
Fire Trooper
 
Posty: 45
Dołączył(a): Wt mar 13, 12 17:22

Re: Trofea / osiągnięcia w Metal Gear Rising

Postprzez Konsola » So mar 30, 13 18:01

1)Ja mam z kolei pytanie odnośnie Perfect Parry. Żeby je wykonać trzeba odpalić blok w idealnym momencie kiedy pojawia się ten czerwony błysk, czy w ostatnim momencie, ułamek sekundy zanim Nas coś trafi?
2)Jak to jest z tym parrowaniem serii ciosów? Należy trzymać przechyloną gałkę w kierunku ataku i naparzać kwadrat, czy razem z kwadratem ruszać gałką? Chodzi mi np. o serię Monsoon'a.
3)Walkę z SI można przejść z uszkodzeniami, ale w niezłym czasie. Jak to jest możliwe, że pokonuję obu boss'ów w niecałe 5 minut, a czas końcowy pokazuje mi równy 10+?
Obrazek
Avatar użytkownika
Konsola
Ultra Box
 
Posty: 89
Dołączył(a): Śr cze 24, 09 15:33
Lokalizacja: Kraków

Re: Trofea / osiągnięcia w Metal Gear Rising

Postprzez uci » So mar 30, 13 18:15

1- musisz parowac tuż przed ciosem - wtedy też wchodzi kontra, błysk to tylko ostrzeżenie że coś się zbliża
2 - Musisz tylko naparzać kwadrat, gałką już ruszać nie musisz, byle była wychylona. Ważne żeby patrzec na kolory ataków, bo trzeba wiedziec kiedy parować a kiedy unikać
Avatar użytkownika
uci
Uber Big Boss
 
Posty: 8409
Dołączył(a): Cz lut 23, 06 14:05
Czytam: MGS:Guns of the Patrits - Project Itoh

Re: Trofea / osiągnięcia w Metal Gear Rising

Postprzez Konsola » So mar 30, 13 18:19

Miałbym jakoś sterowanie przestawione, że u mnie kiedy Monsoon robi combo, to muszę cały czas kiwać gałką na zmianę z kwadratem? (tzn. "na zmianę" - zawsze wydawało mi się, że parry to właśnie wychylenie gałki + kwadrat, więc jeśli jest 10 hitów, to muszę 10 razy wcisnąć kombinację kierunek gałki + kwadrat). Jeżeli będę trzymał ją wychyloną w kierunku ataku, a naparzał kwadrat, to obronię tylko pierwszy cios. Dodam, że gram na standardowych ustawieniach, które były po włączeniu gry.
Obrazek
Avatar użytkownika
Konsola
Ultra Box
 
Posty: 89
Dołączył(a): Śr cze 24, 09 15:33
Lokalizacja: Kraków

Re: Trofea / osiągnięcia w Metal Gear Rising

Postprzez Dzbwu00 » So mar 30, 13 18:41

Jeżeli zginiesz w czasie walki robi się save game i jeśli wtedy użyjesz restartu masz zsumowany czas, z pierwszego podejścia i z tego zakończonego sukcesem. Może tu leży przyczyna.
Co do parowania, to ja każdy cios zadany w moim kierunku paruję indywidualnie. Czyli macham gałką i wciskam kwadrat jak szalony ;)
Avatar użytkownika
Dzbwu00
Fire Trooper
 
Posty: 45
Dołączył(a): Wt mar 13, 12 17:22

Re: Trofea / osiągnięcia w Metal Gear Rising

Postprzez Konsola » So mar 30, 13 18:55

To by miało sens, bo za pierwszym razem zanim padłem mogłem się bawić trochę z tymi bossami.
Eh, żeby pokonać ich z No Damage, ale w dobrym czasie trzeba powtórzyć cały poziom, a jak sobie pomyślę o 2 checkpoint'cie, gdzie trzeba używać Stingera - eh.
Pozostaje walczyć dalej o No Damage. O ile Mistral siada na hita (Perfect Parry), które niestety nie siada zawsze, tak z Monsoon'em już ciężej.
Czy w grze istnieje jakiś auto-lock? Często po tym jak utnę mu głowę po użyciu EMP muszę odpalać wizję AR, żeby ją namierzyć.
Obrazek
Avatar użytkownika
Konsola
Ultra Box
 
Posty: 89
Dołączył(a): Śr cze 24, 09 15:33
Lokalizacja: Kraków

Re: Trofea / osiągnięcia w Metal Gear Rising

Postprzez Dzbwu00 » So mar 30, 13 19:36

I tu warto wspomnieć ponownie o robieniu kopii save'ów na pendrive bądź PS+. Co do walki z SI włącz lock-on zanim użyjesz EMP, a gdy zetniesz mu głowe wystarczy zrobić wślizg z dobitką i walnąć z pincer blades raz i drugi naładować pincer. W trakcie ładowania Monnsoon wstanie ale jak już wyprowadzisz cios to zbijesz 30% mocy jak nic, w trakcie "trąby" jesteś chwilowo niezniszczalny.
Avatar użytkownika
Dzbwu00
Fire Trooper
 
Posty: 45
Dołączył(a): Wt mar 13, 12 17:22

Re: Trofea / osiągnięcia w Metal Gear Rising

Postprzez SALADYN » N mar 31, 13 09:34

Ja też przy tym parowaniu nawalam w kwadrat i jednocześnie za każdym razem wychylam gałkę bo gdy ją trzymałem to blokowało mi ledwie pierwszy cios, może to rzeczywiście kwestia ustawień.
Avatar użytkownika
SALADYN
I was made to fight. I AM a gun
 
Posty: 10247
Dołączył(a): Cz maja 29, 08 09:53

Re: Trofea / osiągnięcia w Metal Gear Rising

Postprzez uci » N mar 31, 13 20:30

w trybie Rippera mamy blok jak na easy - wystarczy klepać kierunek, więc może to jest sposób? (było tu coś mówione jak odpalić infinite ripper mode)

Auto lock był pod R2
Avatar użytkownika
uci
Uber Big Boss
 
Posty: 8409
Dołączył(a): Cz lut 23, 06 14:05
Czytam: MGS:Guns of the Patrits - Project Itoh

Re: Trofea / osiągnięcia w Metal Gear Rising

Postprzez Konsola » Pn kwi 01, 13 10:42

Rozmawiałem z kilkoma osobami, które grają w MGR'a i każda używa bloku poprzez wychylanie nonstop gałki + naciskanie kwadratu. Chodzi mi o combo, bo jeden cios można odeprzeć jednym ruchem.
Odnośnie Auto-Lock'a to trochę się rozleniwiłem, bo wszystko opisane w opcjach w grze. Co by nie było - już raczej go nie potrzebuję. Potrafię rozkminić gdzie poleci głowa Monsoon'a.
PS. Do osób, które wbiły platynę albo są bardzo blisko. Co trudniejsze, cała gra na S, czy 20 misji VR na złoto?
Obrazek
Avatar użytkownika
Konsola
Ultra Box
 
Posty: 89
Dołączył(a): Śr cze 24, 09 15:33
Lokalizacja: Kraków

Re: Trofea / osiągnięcia w Metal Gear Rising

Postprzez Dzbwu00 » Pn kwi 01, 13 13:19

Ja VR'ki zostawiłem na koniec i wydaje mi się, że bardziej irytowałem się właśnie w tarkcie wbijania złotych medali. W niektórych próbach przekraczałem czas zaledwie o 0,1s i trzeba było je powtarzać raz jeszcze. Sam story mode na Revengeance jest o tyle prostszy, że wcześniej grę trzeba było ukończyć min. 3 razy i do tego czasu ma się rozwinięte najważniejsze upgrade'y.
Reasumując, misje VR rozgrywamy "surową" postacią i bazują one przede wszystkim na skillu gracza, story mode można sobie ułatwić używając Wigs i potężniejsze miecze. Teraz jestem w trakcie VR'ek z DLC i przyznam że są naprawdę satysfakcjonujące, szczególnie gdy wpadnie złoty medal.
Avatar użytkownika
Dzbwu00
Fire Trooper
 
Posty: 45
Dołączył(a): Wt mar 13, 12 17:22

Re: Trofea / osiągnięcia w Metal Gear Rising

Postprzez uci » Pn kwi 01, 13 18:13

jedyne ułatwienie jest takie ze w VRki przechodza bronie bossow i kupione skille
Avatar użytkownika
uci
Uber Big Boss
 
Posty: 8409
Dołączył(a): Cz lut 23, 06 14:05
Czytam: MGS:Guns of the Patrits - Project Itoh

Re: Trofea / osiągnięcia w Metal Gear Rising

Postprzez uci » So lip 06, 13 17:57

- tak swoją drogą - jak u licha zdobyć Skę w file 00?
ja na hardzie zgarniam conajwyżej C przy walce z rayem?
Avatar użytkownika
uci
Uber Big Boss
 
Posty: 8409
Dołączył(a): Cz lut 23, 06 14:05
Czytam: MGS:Guns of the Patrits - Project Itoh

Re: Trofea / osiągnięcia w Metal Gear Rising

Postprzez SALADYN » So lip 06, 13 22:16

Skończyć obie walki z RAY'em poniżej 3 minut lub dłużej ale bez obrażeń, dużo czasu zajmuje likwidowanie zbroi która najlepiej przeciąć raz, to wystarczy.
Avatar użytkownika
SALADYN
I was made to fight. I AM a gun
 
Posty: 10247
Dołączył(a): Cz maja 29, 08 09:53

Re: Trofea / osiągnięcia w Metal Gear Rising

Postprzez uci » Śr lip 17, 13 17:32

Ray pękł - dobrze że każdy blok = automatyczne niszczenie zbroi, ale o co chodzi z tymi mini gekko - nie ważne ile razy powatarzam misje cały czas wpada mi D ( dostaje 31 sek, chodź przechodzę na pewno szybciej) jakiś glitch?
Avatar użytkownika
uci
Uber Big Boss
 
Posty: 8409
Dołączył(a): Cz lut 23, 06 14:05
Czytam: MGS:Guns of the Patrits - Project Itoh

Re: Trofea / osiągnięcia w Metal Gear Rising

Postprzez SALADYN » Śr lip 17, 13 17:37

Chyba jakiś glitch, sam farmiłem tam kasę przebiegając na pałę i za każdym razem miałem S. Może spróbuj ogłuszyć wszystkich cyborgów.
Avatar użytkownika
SALADYN
I was made to fight. I AM a gun
 
Posty: 10247
Dołączył(a): Cz maja 29, 08 09:53

Re: Trofea / osiągnięcia w Metal Gear Rising

Postprzez uci » Cz lip 18, 13 07:29

cóż boleśnie odkryłem że śmierć + restart czasami daje nam brak no Damage i dodatkowo jakiś zapas czasu już w momencie startu ( w tym wypadku 20 sek) - bez pendriva nie ma się co czasem zabierać.
Avatar użytkownika
uci
Uber Big Boss
 
Posty: 8409
Dołączył(a): Cz lut 23, 06 14:05
Czytam: MGS:Guns of the Patrits - Project Itoh

Re: Trofea / osiągnięcia w Metal Gear Rising

Postprzez SALADYN » Cz lip 18, 13 16:27

Czyli taka sama sytuacja jak po spadnięciu z mostu w Abkhazi i nieudanym sprincie po froncie budynku World Marshall.
Avatar użytkownika
SALADYN
I was made to fight. I AM a gun
 
Posty: 10247
Dołączył(a): Cz maja 29, 08 09:53

Re: Trofea / osiągnięcia w Metal Gear Rising

Postprzez uci » Cz lip 18, 13 19:29

jest takich miejsc więcej - są to walki które zapisują się już w chwili kiedy walka rusza - śmierć w nich automatycznie odbiera nam no damage/bonus czasowy.

Oprócz mostu w Abhazi miejsca które znalazłem to misja Dwarf Gekko i długie schody przed monologiem Sama.

BTW. SAL w opisach broni na głównej pisałeś o ich statystykach - skąd je masz ? albo gdzie jest możliwość wglądu w staty broni?
Avatar użytkownika
uci
Uber Big Boss
 
Posty: 8409
Dołączył(a): Cz lut 23, 06 14:05
Czytam: MGS:Guns of the Patrits - Project Itoh

Re: Trofea / osiągnięcia w Metal Gear Rising

Postprzez SALADYN » Pt lip 19, 13 09:15

Staty mam z poradnika przy czym zastosowano tam odnośnik do podstawowego miecza gdzie Muramasa w stanie surowym zadaje obrażenia 1.5 punktu a HF Blade 1.0, tylko tabelki nie chciało mi się robić dlatego taki opisowy charakter tego tekstu. To samo powinieneś znaleźć na MGS wiki.
Może też w poradniku będzie informacja przy których starciach warto skopiować stan.
Avatar użytkownika
SALADYN
I was made to fight. I AM a gun
 
Posty: 10247
Dołączył(a): Cz maja 29, 08 09:53

Re: Trofea / osiągnięcia w Metal Gear Rising

Postprzez uci » Pt lip 19, 13 10:40

Na Wiki jest ogólny opis broni + plusy i minusy względem standardowego HF bladea, liczyłem bardziej na tabelkę ze statami. Ale trudno.
Co do zapisów w starciach - można dodać tez monsoona.
Avatar użytkownika
uci
Uber Big Boss
 
Posty: 8409
Dołączył(a): Cz lut 23, 06 14:05
Czytam: MGS:Guns of the Patrits - Project Itoh

Re: Trofea / osiągnięcia w Metal Gear Rising

Postprzez uci » Pn wrz 16, 13 17:36

nie wiem czy to kwestia łatek - jak pamiętam komentarze to amateur radio operator wpadał gdzieś pod file 07.
masterując te trofeum i dzwoniąc na codec do wszystkich po 5 razy co checkpoint/bossa/nowego przeciwnika to trofik mi wpadł na początku File 05. Może zmniejszyli ilość dialogów wymaganych?
Avatar użytkownika
uci
Uber Big Boss
 
Posty: 8409
Dołączył(a): Cz lut 23, 06 14:05
Czytam: MGS:Guns of the Patrits - Project Itoh

Re: Trofea / osiągnięcia w Metal Gear Rising

Postprzez SALADYN » Pn wrz 16, 13 23:51

Nope, raczej dobiłeś te kilka brakujących gadek które wcześniej ci umknęły, u mnie trofik wpadł przy drugim podejściu do tego pucharu w File 02 gdy znowu spotkałem się z Vodomjerkami.
Avatar użytkownika
SALADYN
I was made to fight. I AM a gun
 
Posty: 10247
Dołączył(a): Cz maja 29, 08 09:53

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Metal Gear Rising: Revengeance

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

cron