Wyjaśnienie technologicznego paradoksu

O brakującym ogniwie w historii Big Bossa

Moderator: GM

Wyjaśnienie technologicznego paradoksu

Postprzez SaladinAI » Cz sie 20, 09 11:29

Przeglądając stare koncepcje tego jak może wyglądać przyszłość z punktu widzenia projektantów z lat 70-tych, doszedłem do wniosku że dziś nic z tego się nie ziściło. Oglądając zwiastuny najnowszej części z serii możemy zaobserwować niepokojący trend, w którym technologie z przeszłości zdają się wyprzedzać sprzęty z przyszłości. UAV w 1974 roku? Ta technologia powstawała pod koniec następnej dekady. Jednak technologiczna historia w serii ma charakter wysoce alternatywny. Spójrzmy tylko na klonowanie, wirtualną rzeczywistość lub nanomaszyny - według optymistów te ostatnie wejdą do powszechnego użytku za trzydzieści lat, według pesymistów za sto lat. Historia MGSa już dawno wyprzedziła nas o kilka dekad i nawet twierdzenie że technologia w serii wyprzedza nas o dziesięć lat nie ma tutaj zastosowania.

Wewnątrz serii sprawa wygląda inaczej. Wydaje się że faktycznie twory z okresu Zimnej Wojny wyprzedzają to co mogliśmy zobaczyć choćby na Shadow Moses. Jest to mylne wrażenie. Wspominałem o niezrealizowanych koncepcjach projektantów przyszłości - tutaj jest podobnie. Nawet takie wynalazki jak Raxa czy nowy Metal Gear są eksperymentami które podlegają swoistej ewolucji. Natura odrzuciła kupę mięsa w postaci dinozaurów, podobnie jest tutaj - one nie przetrwały ale stały się zalążkiem czegoś nowego. W końcu musiał być ten pierwszy raz, ewolucyjny skok o którym mówił Granin tutaj pod postacią wizji szalonych naukowców i niespełnionych koncepcji. Zaawansowane bojowe kombinezony? Z czasem przejadą w jednostkowy egzoszkielet, który w końcu stanie się rozpowszechniony a ta technologia będzie obecna w każdym wojskowym stroju. To samo tyczy się Railguna obecnego przy nowym Gearze - koncept mecha nie przetrwał próby, ostatecznie stał się wysoce nieefektywny ale elementy zostały tak jak idea maszyny zdolnej wystrzelić głowice nuklearną z każdego miejsca na ziemi. To ewolucja.
To swego rodzaju błędne kolo: roboty tworzące inne roboty
Avatar użytkownika
SaladinAI
Cipher watches all
 
Posty: 7022
Dołączył(a): N maja 14, 06 12:35

Postprzez SALADYN » Cz sie 20, 09 11:47

Sam koncept Metal Gear'a jest nieefektywny zwłaszcza jeśli zwracamy uwagę na realizm w serii , po co komu chodzący czołg zdolny atakować bronią jądrową skoro taka możliwość już dawno istniała w postaci atomowych okrętów podwodnych czy pocisków balistycznych.
Metal Gear'y w serii zostały wymyślone pod publikę żeby gracz mógł na końcu walczyć z czymś większym od czołgu i jako ikona serii , nie można ich brać na poważnie.
Avatar użytkownika
SALADYN
I was made to fight. I AM a gun
 
Posty: 10247
Dołączył(a): Cz maja 29, 08 09:53

Postprzez ColonelAI » Cz sie 20, 09 11:52

No, tak, ale tutaj chodzi o design, który nijak ma się do lat 70. Latające spodki, tarcze i hud mogą być, tylko niech pasują do tamtego okresu. Przypomina mi to nową trylogię SW gdzie statki są bardziej opływowe od X-Wingów...
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." Stanisław Lem
Avatar użytkownika
ColonelAI
Raging Raven
 
Posty: 1039
Dołączył(a): Pn sie 27, 07 17:18
Lokalizacja: GW

Postprzez SaladinAI » Cz sie 20, 09 12:05

Design to koncept artystyczny i nic więcej - przecież już pisałem że w tamtym okresie istniały wyjątkowo futurystyczne koncepty. Nic z nich nie zostało ale świat Metal Gear to właśnie takie pole do eksperymentów. Ktoś zrealizował daną idee ale ona nie przeszła.
To swego rodzaju błędne kolo: roboty tworzące inne roboty
Avatar użytkownika
SaladinAI
Cipher watches all
 
Posty: 7022
Dołączył(a): N maja 14, 06 12:35

Postprzez uci » Cz sie 20, 09 12:16

ale ten nowy Mg raxa wyglądający jak ufo pasuje stylem do lat 70tych, kręcące się kolorowe spodki itd.
jedynie tarcze wyglądają nowocześnie
Avatar użytkownika
uci
Uber Big Boss
 
Posty: 8409
Dołączył(a): Cz lut 23, 06 14:05
Czytam: MGS:Guns of the Patrits - Project Itoh

Postprzez ColonelAI » Cz sie 20, 09 12:35

To mi bardziej ZoE przypomina. Po prostu nowy MGS ma być modny i tyle, nawet w MGS3 nie było jakiś futurystycznych rzeczy (z wyglądu).
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." Stanisław Lem
Avatar użytkownika
ColonelAI
Raging Raven
 
Posty: 1039
Dołączył(a): Pn sie 27, 07 17:18
Lokalizacja: GW

Postprzez SaladinAI » Cz sie 20, 09 17:00

ColonelAI napisał(a):nawet w MGS3 nie było jakiś futurystycznych rzeczy (z wyglądu).


Były w sumie jeżeli zaakceptować artowrki widziany w czasie przemowy Granina. Swoją drogą to pokazuje i uzasadnia takie rozwiązania - wszystkie te projekty powstają właśnie w wysoce zaawansowanych ośrodkach badawczych gdzie testuje się taką broń. Tyle tylko że ona nigdy nie trafia do wojskowego mainstreamu.
To swego rodzaju błędne kolo: roboty tworzące inne roboty
Avatar użytkownika
SaladinAI
Cipher watches all
 
Posty: 7022
Dołączył(a): N maja 14, 06 12:35

Postprzez ColonelAI » Cz sie 20, 09 17:18

Te projekty to był bardziej taki "fanserfis". Mi nie chodzi o projekty zresztą, a o gotowe produkty.
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." Stanisław Lem
Avatar użytkownika
ColonelAI
Raging Raven
 
Posty: 1039
Dołączył(a): Pn sie 27, 07 17:18
Lokalizacja: GW

Postprzez Gillian » Cz sie 20, 09 18:42

nanomaszyny - według optymistów te ostatnie wejdą do powszechnego użytku za trzydzieści lat, według pesymistów za sto lat

Właściwie już są w użytku: http://hotnews.pl/arttechnika-358.html


Nawet takie wynalazki jak Raxa czy nowy Metal Gear są eksperymentami które podlegają swoistej ewolucji.

Tak, ale nawet jako eksperymenty nie miały wtedy racji bytu przez wzgląd na ograniczenia technologiczne.
Avatar użytkownika
Gillian
Uber Big Boss
 
Posty: 8740
Dołączył(a): Wt maja 08, 07 22:30

Postprzez SaladinAI » Cz sie 20, 09 18:51

twilite kid napisał(a):Tak, ale nawet jako eksperymenty nie miały wtedy racji bytu przez wzgląd na ograniczenia technologiczne.


Nie ponieważ takie technologię jak VR i klonowanie osiągnięto znacznie wcześniej. O nanomaszynach mówiłem w kategorii tego jak używa ich seria - na bardzo rozpowszechnionym i zaawansowanym poziomie.
To swego rodzaju błędne kolo: roboty tworzące inne roboty
Avatar użytkownika
SaladinAI
Cipher watches all
 
Posty: 7022
Dołączył(a): N maja 14, 06 12:35

Postprzez kotlet_schabowy » Pt sie 21, 09 01:51

Ale to jest zła analogia. MGS od zawsze przedstawiał technologię wyprzedzającą nasze czasy : ok. Jednak nie może być tak, że nagle nowy MGS pokazuje technikę wyprzedzającą nawet czasy następnej chronologicznie części, która TEŻ wyprzedzała epokę. Brak konsekwencji i ciągłości, niestety, nie przekonujesz mnie, Saladin.

Pamiętam, jak wyszukałem informacje o latającym spodku z lat 60tych (ba, jeden z pierwszych tekstów na OH o tym pisałem). Przed premierą MGS3 też było poruszenie, że spodki są zbyt futurystyczne, a okazało się, że jednak, w rzeczywistości, były one w tych czasach opracowane. Różnica polega na tym, że w MGS3 był to jeden z niewielu tego typu elementów, a w Peace Walkerze mamy trochę grube nagromadzenie.

Materiały Granina otworzyły niestety furtkę dla takich ceregieli, bo teraz jest w razie czego dobre wytłumaczenie. Swoją drogą, te szkice też uważam za nietrafiony do końca pomysł. Powinny tam być zarysy maszyny z MG, ewentualnie MG2. Jednak zagrywkę tę pewnie skonstruowano dla fanów, którzy znają MGS, ale nie poprzednie części.
Avatar użytkownika
kotlet_schabowy
Zanzibar
 
Posty: 500
Dołączył(a): Pt lip 15, 05 16:10
Lokalizacja: Kraków : Nowa Huta

Postprzez SaladinAI » Pt sie 21, 09 10:17

kotlet_schabowy napisał(a):Jednak nie może być tak, że nagle nowy MGS pokazuje technikę wyprzedzającą nawet czasy następnej chronologicznie części, która TEŻ wyprzedzała epokę.


Tyle że te późniejsze Geary które wyprzedzały swoją epokę też na czymś bazowały - już Gurlukovich mówi że technologia jest rosyjska, a ja gdzieś napisałem iż uważam że to Rosjanie nie bez powodu. Dlaczego coś nie mogło powstać wcześniej w obozie przeciwników po czym zniknąć i pojawić się na gruncie techniki amerykańskiej? Można podawać różne powody takich zajść - wysoka nieefektywność czy właśnie to że technologia wyprzedzała swoją epokę przez co nie doczekała się właściwych rozwiązań zapewniających jej funkcjonalność, po czym została właściwie wykorzystana ileś lat później.

Wracając do Granina to Kojima dobrze to opracował. Przypominam co mówił Granin:

Bronie stworzone tutaj zapoczątkują zupełnie nową formę wojska !


I w czym problem? Już wtedy było to stwierdzone a teraz wszyscy się czepiaja.
To swego rodzaju błędne kolo: roboty tworzące inne roboty
Avatar użytkownika
SaladinAI
Cipher watches all
 
Posty: 7022
Dołączył(a): N maja 14, 06 12:35

Postprzez uci » So sie 22, 09 09:36

ale tak piszemy że to ufo jest zbyt nowoczesne, ale jakby nie patrząc, technologia pozwalająca na budowę kroczących maszyn jest przecież nowocześniejsza, jak do tej pory 2 nogie maszyny chodzące ledwo poruszają się z jakąś sensowną prędkością, a takie kroczące mg spokojnie doganiały czołgi.
stad wydaje mi się że w uniwersum MGS latające maszyny wszelkich kształtow w latach 70 to nic takiego, desing pasuje do starych filmow o ufo, wiec ja tak rozumuje nowego latającego mecha.
Nie pasuje mi tylko railgun... ale wiadomo że nowoczesny railgun rexa może okazać się tylko kopią railguna z 70 który jest made in russia czy china
Avatar użytkownika
uci
Uber Big Boss
 
Posty: 8409
Dołączył(a): Cz lut 23, 06 14:05
Czytam: MGS:Guns of the Patrits - Project Itoh

Postprzez SaladinAI » So sie 22, 09 14:07

uci napisał(a):Nie pasuje mi tylko railgun... ale wiadomo że nowoczesny railgun rexa może okazać się tylko kopią railguna z 70 który jest made in russia czy china


Zasadniczo to plany które Granin pokazywał Snake'owi, dotyczyły projektu właśnie Rexa. Więc z powodzeniem możemy uznać że projekt Railguna jak i Rexa pochodzi bezpośrednio od Granina, po czym za sprawą Ocelota został przekazany władzom USA. To co widzimy teraz to realizowanie projektu Granina w częściach. Warto także odnotować znaczenie stwierdzenia iż Peace Walker to bezpośrednia i prawdziwa kontynuacja MGS 3 - staje się to bardzie zrozumiałe widząc jak projekty z trójki przechodzą wprost do najnowszej części.
To swego rodzaju błędne kolo: roboty tworzące inne roboty
Avatar użytkownika
SaladinAI
Cipher watches all
 
Posty: 7022
Dołączył(a): N maja 14, 06 12:35

Postprzez SaladinAI » Cz wrz 03, 09 17:27

Z głównej:

Co wciąż trapi fanów po obejrzeniu ostatniego zwiastuna gry, to wysoko zaawansowany wygląd nowych jednostek bojowych. Sean Eyestone nie pozostawia złudzeń - to nie tylko estetyka, wiązać się to będzie z fabułą a więc ma znaczenie w grze.
To swego rodzaju błędne kolo: roboty tworzące inne roboty
Avatar użytkownika
SaladinAI
Cipher watches all
 
Posty: 7022
Dołączył(a): N maja 14, 06 12:35

Postprzez dante195 » Cz wrz 03, 09 19:36

uci napisał(a):ale tak piszemy że to ufo jest zbyt nowoczesne

Tak w ogóle to podobno podczas II Wojny Światowej niemieccy naukowcy pracowali nad pionowym startem i tzw."latającym skrzydłem" więc ta technologia nie koniecznie jest obca i te maszyny nie są dla wszystkich u.f.o.(undefined flying object), a że w obu amerykach było trochę niemieckich naukowców po zakończeniu wojny to pomysły nasuwają się same.
Avatar użytkownika
dante195
Running Man
 
Posty: 60
Dołączył(a): So cze 07, 08 10:22
Lokalizacja: Białystok

Postprzez ColonelAI » Cz wrz 03, 09 19:42

Co wciąż trapi fanów po obejrzeniu ostatniego zwiastuna gry, to wysoko zaawansowany wygląd nowych jednostek bojowych. Sean Eyestone nie pozostawia złudzeń - to nie tylko estetyka, wiązać się to będzie z fabułą a więc ma znaczenie w grze.


Podróże w czasie?

Tak na serio to ta wiadomość trochę uspokaja.
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." Stanisław Lem
Avatar użytkownika
ColonelAI
Raging Raven
 
Posty: 1039
Dołączył(a): Pn sie 27, 07 17:18
Lokalizacja: GW

Postprzez Gillian » Pt wrz 04, 09 00:30

ColonelAI napisał(a):Tak na serio to ta wiadomość trochę uspokaja.
Mnie podróże w czasie w MGS nic a nic nie uspokajają.
Avatar użytkownika
Gillian
Uber Big Boss
 
Posty: 8740
Dołączył(a): Wt maja 08, 07 22:30

Postprzez ColonelAI » Pt wrz 04, 09 13:07

Mam nadzieję, że też żartujesz. Przecież zaznaczyłem, że z tymi podróżami w czasie to był joke.
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." Stanisław Lem
Avatar użytkownika
ColonelAI
Raging Raven
 
Posty: 1039
Dołączył(a): Pn sie 27, 07 17:18
Lokalizacja: GW

Postprzez Sylvan Wielki » Wt wrz 29, 09 13:22

Może Kojimie spodobał się "Powrót do przyszłości"? Wiecie, taka fascynacja danym tytułem i przelanie patentu do swego pomysłu.
Obrazek
Avatar użytkownika
Sylvan Wielki
Mniejsza połówka "Myth busted"
 
Posty: 16777215
Dołączył(a): Śr wrz 10, 08 22:13

Postprzez Wysłannik » Wt wrz 29, 09 15:04

W sumie dziwne by to było, gdyby Metal Geary pojawiły się tak nagle znikąd w latach 90-tych. Nic dziwnego, że już dużo tej technologii było wcześniej.
Avatar użytkownika
Wysłannik
Fire Trooper
 
Posty: 48
Dołączył(a): Pn wrz 07, 09 11:19
Lokalizacja: Outer Haven

Postprzez SaladinAI » N mar 14, 10 18:31

Wygląda na to że nasz mały cypher nazywa się Kidnapper. Ciekawe jak uzasadnią stealth.
To swego rodzaju błędne kolo: roboty tworzące inne roboty
Avatar użytkownika
SaladinAI
Cipher watches all
 
Posty: 7022
Dołączył(a): N maja 14, 06 12:35

Postprzez uci » N mar 14, 10 18:37

pomijając stealth jako bonus, to kocyk stealth jest jednak materiałem który jest niewidzialny i zasłania obiekt ,stealth z MGS1 wzwyż to urządzenie wielkości pudełka papierosów które tworzy wokół bohatera pole stealth. Czy jakiś taki krok w tył w tej technologi jest.
Avatar użytkownika
uci
Uber Big Boss
 
Posty: 8409
Dołączył(a): Cz lut 23, 06 14:05
Czytam: MGS:Guns of the Patrits - Project Itoh

Postprzez Bizon » N mar 14, 10 21:07

Płachta stealth jest jak najbardziej sensowna (artykuł), ale to, że BB jest dzięki niej osłonięty w 3D, to już przesada ;).
https://www.youtube.com/user/BizonBlady
My mama said to get things done.
You'd better not mess with Major Tom...
Avatar użytkownika
Bizon
Rozwalił beton w drobny mak
 
Posty: 2045
Dołączył(a): Cz lut 23, 06 09:51

Postprzez uci » N mar 14, 10 21:30

mnie ona koniec końców przypomina elfickie płaszcze z władcy :P
Ale może on tą płachtą nie tyle się zasłania co wręcz "otula" wtedy zasłaniała by w 3D ;p
Avatar użytkownika
uci
Uber Big Boss
 
Posty: 8409
Dołączył(a): Cz lut 23, 06 14:05
Czytam: MGS:Guns of the Patrits - Project Itoh

Postprzez Gac666 » Pn mar 15, 10 01:07

Bizon napisał(a):Płachta stealth jest jak najbardziej sensowna (artykuł), ale to, że BB jest dzięki niej osłonięty w 3D, to już przesada ;).


Wiesz, że to co widzisz w artykule to photoshop? Taka technologia jest jak na razie we wczesnych fazach testów i nie jest to jeszcze ubranie.
Avatar użytkownika
Gac666
Big Boss
 
Posty: 3443
Dołączył(a): N sie 23, 09 12:22
Lokalizacja: Ultramar/Warszawa

Postprzez SALADYN » Pn mar 15, 10 01:30

uci napisał(a):Ale może on tą płachtą nie tyle się zasłania co wręcz "otula" wtedy zasłaniała by w 3D ;p


Ale wygląda jakby ja trzymał przed sobą i to psuje efekt.
Avatar użytkownika
SALADYN
I was made to fight. I AM a gun
 
Posty: 10247
Dołączył(a): Cz maja 29, 08 09:53

Postprzez uci » Pn mar 15, 10 08:05

po rzuceniu wrogiem o ścianę jak ten zsuwa się po niej jak w kreskówce też jest przerysowane, więc tutaj jest czepianie o jeden detal - po prostu jest to płachta a'la technu ninjas tylko w nowszych czasach
Avatar użytkownika
uci
Uber Big Boss
 
Posty: 8409
Dołączył(a): Cz lut 23, 06 14:05
Czytam: MGS:Guns of the Patrits - Project Itoh

Postprzez Bizon » Pn mar 15, 10 16:47

Wiesz, że to co widzisz w artykule to photoshop? Taka technologia jest jak na razie we wczesnych fazach testów i nie jest to jeszcze ubranie.

Ok, ale masz tam sensowne wytłumaczenie sposobu działania takiej "płachty" :).
https://www.youtube.com/user/BizonBlady
My mama said to get things done.
You'd better not mess with Major Tom...
Avatar użytkownika
Bizon
Rozwalił beton w drobny mak
 
Posty: 2045
Dołączył(a): Cz lut 23, 06 09:51

Postprzez Gac666 » Pn mar 15, 10 20:22

Bizon napisał(a):
Wiesz, że to co widzisz w artykule to photoshop? Taka technologia jest jak na razie we wczesnych fazach testów i nie jest to jeszcze ubranie.

Ok, ale masz tam sensowne wytłumaczenie sposobu działania takiej "płachty" :).


Po uju a nie sensowne. Tam mam wytłumaczone, że jak założe płaszcz to bede niewidzialny. OK. Ale tu masz kocyk który trzymasz 30 cm przed ryjem! Nie mogli dac zamiast koca właśnie płaszczyk widmo? Snake szybkim ruchem zawija sie w taki i GIT! Nie mam nic przeciwko.
Avatar użytkownika
Gac666
Big Boss
 
Posty: 3443
Dołączył(a): N sie 23, 09 12:22
Lokalizacja: Ultramar/Warszawa

Następna strona

Powrót do MGS Peace Walker

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron