Wyjaśnienie technologicznego paradoksu

O brakującym ogniwie w historii Big Bossa

Moderator: GM

Postprzez uci » Pt mar 19, 10 18:49

A czy gdzieś jest potwierdzone że wszelkiej maści EWG czy inne stealth kocyki dostajemy na dzień dobry?
Jak były pokazane demka MGS4 Old biegał z Mosin Nagatem Przed scenką jak dostajemy broń od MK.II, tutaj może być identycznie.
Primo - kocyk, EWG czy inne cuda jakie mogą się pojawić, mogą właśnie być dopiero po przejściu gry, albo za odp. wysoki poziom tech w bazie.

Twilite - a jak w wyjaśniali że Patriot ma nie skończą ammo bo ma symbol nieskończoności to jest ok i nic ci to nie przeszkadza, a jak dostaniesz stealth gun i wyjaśnienie że coś tam coś tam bo ma symbol stealth to już będzie źle?
Avatar użytkownika
uci
Uber Big Boss
 
Posty: 8409
Dołączył(a): Cz lut 23, 06 14:05
Czytam: MGS:Guns of the Patrits - Project Itoh

Postprzez fightclub87 » Pt mar 19, 10 21:35

Jeśli te zabawki pojawią się tylko w co-op, to nawet będę się cieszył. Więcej zabawy z gry :] Tylko ten płaszczyk niewidzialności w solo misji mi coś nie pasi.. Hmm.. Chociaż może Kojima robi sobie jaja z graczy i sf będzie tylko w co-op.
They believed they were creating a Paradise
Avatar użytkownika
fightclub87
Fire Trooper
 
Posty: 40
Dołączył(a): Wt mar 16, 10 14:16
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez SaladinAI » Cz mar 25, 10 12:46

Rail Gun nie jest już ekskluzywny dla Fortune - można nim walczyć z śmigłowcami.
To swego rodzaju błędne kolo: roboty tworzące inne roboty
Avatar użytkownika
SaladinAI
Cipher watches all
 
Posty: 7022
Dołączył(a): N maja 14, 06 12:35

Postprzez uci » Cz mar 25, 10 16:12

Ale dalej jest bronią Co-opową, kurcze troche szkoda że co zabawniejsze/fajniejsze zabawki są tylko dla 2-4 graczy
Avatar użytkownika
uci
Uber Big Boss
 
Posty: 8409
Dołączył(a): Cz lut 23, 06 14:05
Czytam: MGS:Guns of the Patrits - Project Itoh

Postprzez fightclub87 » Cz mar 25, 10 16:33

A ja mam pytanie. W CO-OP można grać tylko przez neta czy jest możliwość.. nie wiem, podłączenia dwóch psp ( czy jakoś bezprzewodowo ) i grania tak?
They believed they were creating a Paradise
Avatar użytkownika
fightclub87
Fire Trooper
 
Posty: 40
Dołączył(a): Wt mar 16, 10 14:16
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez ArecaS » Cz mar 25, 10 18:50

Jest możliwość. Przez adhoc. W sumie to jak na razie tylko taka możliwość gry została potwierdzona.
Avatar użytkownika
ArecaS
Miał 0 punktów w quizie
 
Posty: 2862
Dołączył(a): Cz sie 21, 08 17:26
Lokalizacja: Katowice

Postprzez fightclub87 » Cz mar 25, 10 18:53

Aha, dzięki. Resztę wytłumaczy mi google :D
They believed they were creating a Paradise
Avatar użytkownika
fightclub87
Fire Trooper
 
Posty: 40
Dołączył(a): Wt mar 16, 10 14:16
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez Coldman » Wt sie 31, 10 21:57

Praktycznie powtarzam swój post, ale po to, żeby tę sporną kwestię objaśnić i najwyżej dalej wałkować tutaj, a nie gdzie popadnie.

Teraz Was wszystkich załatwię, bo te ataki na maszyny "z przyzwyczajenia" trochę wkurzają.

- Pupa - na identycznej technologii co Shagohod dekadę wcześniej;
- Cocoon - imponujące wielkością, ale dużo bardziej prymitywne cielsko niż Pupa;
- Chrysalis - lata na tej samej zasadzie, co ówczesne "ptaki wojny";
- Peace Walker - wszelakie bronie, które miał na stanie już istniały, system chodu to spory bajer, ale na pewno nie większy niż Shagohod z '64 oraz Raxa z '70;
- AI - u Świętej Trójcy jest prymitywne jak kalkulator, Mammal Pod to ten ezoteryczny element tej części (jak ludzie-pająki, ludzie-duchy, latający popaprańcy, 3-metrowi Szamani, itd. w poprzednich częściach) i jak pijemy to realizmu, to tylko do tego elementu można się doczepić.
"All those moments will lost in time like tears in the rain..."
Avatar użytkownika
Coldman
banan
 
Posty: 539
Dołączył(a): N kwi 11, 10 18:03

Postprzez Simon » Wt sie 31, 10 22:07

Coldman napisał(a):- Chrysalis - lata na tej samej zasadzie, co ówczesne "ptaki wojny";

Lata, posiada railguna i do tego wypuszcza te mendy cyphery, które już na Big Shell były dla mnie ogromnym zdumieniem a co dopiero 35 lat wcześniej.
Ja Chrysalisa w ogóle nie kupuję, jest zbyt zaawansowany...railgun, latanie, AI, cyphery
Masakroza jednym słowem.
'A cornered fox is more dangerous than a jackal!'

Obrazek
Avatar użytkownika
Simon
Liquid Snake
 
Posty: 2505
Dołączył(a): Wt maja 27, 08 23:50
Lokalizacja: Skwierzyna
Gram: MGSV The Phantom Pain

Postprzez Coldman » Wt sie 31, 10 22:14

Latanie, AI zostały już wytłumaczone. Nie ma potrzeby tego wałkować. Railgun i Ciphery - mocna sprawa. Ale tak w ogóle, to lepiej skupić się na kwestiach bardziej istotnych. Problemach i częściowych odpowiedziach, jakie dostarcza nam maszyna (Peace Walker), jej związki z motywami z filmów Kubrick'a (nie, nie chodzi mi bynajmniej o tak "wyszukane" motywy jak ksywa Strangelove). Ale to już chyba dyskusja na zupełnie nowy temat. Może go spłodzę.
"All those moments will lost in time like tears in the rain..."
Avatar użytkownika
Coldman
banan
 
Posty: 539
Dołączył(a): N kwi 11, 10 18:03

Postprzez Coldman_3 » So lis 05, 11 23:44

Zgodzę się z Coldmanem co do wszystkich maszyn w PW, prócz Chrysalisa. Faktycznie bajerów ma on sporo. Myślę jednak, że ten swoisty technologiczny paradoks nie jest żadną wadą fabuły, ba, dokłada wielgaśną cegłę do technologii, na bazie której stworzono A.I. Patriotów. No i na potrzeby rozgrywki maszyny te świetnie się przełożyły.
"Revenge with a Vengeance"
Avatar użytkownika
Coldman_3
banan
 
Posty: 253
Dołączył(a): Pt lis 04, 11 21:01
Lokalizacja: Universyty for Peace

Postprzez Snake_VR5 » N lis 06, 11 00:27

Angel de la Paz napisał(a):Zgodzę się z Coldmanem


Witaj Coldman :iconbiggrin:
Snake_VR5
Jack the Ripper
 
Posty: 1373
Dołączył(a): Wt kwi 20, 10 17:13
Lokalizacja: Konami

Postprzez Coldman_3 » N lis 06, 11 00:29

Raiden napisał(a):Witaj Coldman


Nie czaję bazy z tym mną Coldmanem :/

Simon napisał(a):Ja Chrysalisa w ogóle nie kupuję, jest zbyt zaawansowany...railgun, latanie, AI, cyphery


O, dokładnie. Tutaj Kojiego już za mocno fantazja poniosła.
"Revenge with a Vengeance"
Avatar użytkownika
Coldman_3
banan
 
Posty: 253
Dołączył(a): Pt lis 04, 11 21:01
Lokalizacja: Universyty for Peace

Postprzez Snake_VR5 » N lis 06, 11 00:39

Angel de la Paz napisał(a):Nie czaję bazy z tym mną Coldmanem :/

Dobrze że wrócił

Angel de la Paz napisał(a):Myślę jednak, że ten swoisty technologiczny paradoks nie jest żadną wadą fabuły


Niestety jak najbardziej w pewnych aspektach (a zwłaszcza w jednym) jest wadą fabuły. Chodzi oczywiście o kwestie AI, ale nie chce już tego wątku roztrząsać. Pupa,Cocoon,Chrysalis to maszyny których technologie i istnienie mogę jeszcze zaakceptować biorąc pod uwagę że fakt że jeszcze kilka lat wstecz mam Shagohoda. Zresztą ta trójka mocno bazuje na nim, nie kupuje natomiast tego całego zbyt zaawansowanego Peace Walkera.
Snake_VR5
Jack the Ripper
 
Posty: 1373
Dołączył(a): Wt kwi 20, 10 17:13
Lokalizacja: Konami

Postprzez Coldman_3 » N lis 06, 11 15:32

Raiden napisał(a):Zresztą ta trójka mocno bazuje na nim, nie kupuje natomiast tego całego zbyt zaawansowanego Peace Walkera.


Czyli rozumiem, że problem z technologicznym paradoksem w twoim przypadku sprowadza się do Peace Walkera/The Boss A.I.? Jeśli tak, to zgodzę się z tobą tylko w kwestii prawdopodobieństwa tak zaawansowanego A.I. w latach 70-tych. Ale z drugiej strony, to historia alternatywna względem naszej, dlatego naprawdę nie widzę w tym większego problemu, choć, jak wynika z samego tematu na forum, może być to kwestia dyskusyjna. Samego wątku A.I. pewnej pani w tym temacie już nie ciągnę, gdyż w stosownym do tego miejscu dokładnie jej obecność jako niezbędną, wyjaśniłem.
"Revenge with a Vengeance"
Avatar użytkownika
Coldman_3
banan
 
Posty: 253
Dołączył(a): Pt lis 04, 11 21:01
Lokalizacja: Universyty for Peace

Postprzez Snake_VR5 » N lis 06, 11 15:35

Angel de la Paz napisał(a):Samego wątku A.I. pewnej pani w tym temacie już nie ciągnę, gdyż w stosownym do tego miejscu dokładnie jej obecność jako niezbędną

Tą niezbędność i tak można jednak podważyć na przykładzie właśnie MGS3
Snake_VR5
Jack the Ripper
 
Posty: 1373
Dołączył(a): Wt kwi 20, 10 17:13
Lokalizacja: Konami

Postprzez Coldman_3 » N lis 06, 11 15:37

Raiden napisał(a):Tą niezbędność i tak można jednak podważyć na przykładzie właśnie MGS3


Myślę, że już nie warto się do tego wątku odnosić, bo w naszym przypadku będzie to klasyczna rozmowa bez końca ;)
"Revenge with a Vengeance"
Avatar użytkownika
Coldman_3
banan
 
Posty: 253
Dołączył(a): Pt lis 04, 11 21:01
Lokalizacja: Universyty for Peace

Postprzez Snake_VR5 » N lis 06, 11 22:10

Angel de la Paz napisał(a):Czyli rozumiem, że problem z technologicznym paradoksem w twoim przypadku sprowadza się do Peace Walkera/The Boss A.I.?

Inne w grze dosłownie nie rzuciły mi się aż tak bardzo w oczy, więc tak sprowadza się tylko do tych dwóch rzeczy. Na szczęście ten technologiczny paradoks mamy tylko w Peace Walker. W Portable Ops wszystko było bardziej wyważone i nie budziło tylu kontrowersji. Chwała za to twórcą.
Snake_VR5
Jack the Ripper
 
Posty: 1373
Dołączył(a): Wt kwi 20, 10 17:13
Lokalizacja: Konami

Re: Wyjaśnienie technologicznego paradoksu

Postprzez SaladinAI » Pn sie 13, 12 16:41

My to gadu gadu o AI a chyba to:

She designed your codec, as well as your Soliton radar system


Kłóci się z tym co używa Big Boss. Ale w sumie mamy Rail Gun więc wszystko co zobaczymy w późniejszych grach będzie już recyklingiem.
To swego rodzaju błędne kolo: roboty tworzące inne roboty
Avatar użytkownika
SaladinAI
Cipher watches all
 
Posty: 7022
Dołączył(a): N maja 14, 06 12:35

Re: Wyjaśnienie technologicznego paradoksu

Postprzez SALADYN » Wt sie 14, 12 00:41

Big Boss używał po prostu radia o ile dobrze pamiętam.
Avatar użytkownika
SALADYN
I was made to fight. I AM a gun
 
Posty: 10247
Dołączył(a): Cz maja 29, 08 09:53

Re: Wyjaśnienie technologicznego paradoksu

Postprzez SaladinAI » Wt sie 14, 12 12:19

Ale mam na myśli radar co to niby Mei Ling go skroiła.
To swego rodzaju błędne kolo: roboty tworzące inne roboty
Avatar użytkownika
SaladinAI
Cipher watches all
 
Posty: 7022
Dołączył(a): N maja 14, 06 12:35

Re: Wyjaśnienie technologicznego paradoksu

Postprzez SALADYN » Wt sie 14, 12 12:32

Ach no racja ale w sumie nie wyjaśnili w PW skąd ten radar jest więc mozna go traktować jako taki wynalazek od nie wiadomo kogo.
Avatar użytkownika
SALADYN
I was made to fight. I AM a gun
 
Posty: 10247
Dołączył(a): Cz maja 29, 08 09:53

Re: Wyjaśnienie technologicznego paradoksu

Postprzez SaladinAI » Wt sie 14, 12 12:41

Może ojciec ML był w dziale R&D ;)
To swego rodzaju błędne kolo: roboty tworzące inne roboty
Avatar użytkownika
SaladinAI
Cipher watches all
 
Posty: 7022
Dołączył(a): N maja 14, 06 12:35

Re: Wyjaśnienie technologicznego paradoksu

Postprzez uci » Wt sie 14, 12 13:19

a ja tam zawsze uważałem ze wynalazki i bronie zdobywane w extra opsach to już takie bajery niekanoniczne, dzięki czemu mogliśmy biegać w kamuflarzach predatora (oprócz maty czy tego działa bo ta jako prototyp pasuje) mieliśmy radary, railguny etc.
Fabularnie takie cuda nie wpadały.
Avatar użytkownika
uci
Uber Big Boss
 
Posty: 8409
Dołączył(a): Cz lut 23, 06 14:05
Czytam: MGS:Guns of the Patrits - Project Itoh

Re: Wyjaśnienie technologicznego paradoksu

Postprzez SALADYN » Wt sie 14, 12 16:00

Saladin01 napisał(a):Może ojciec ML był w dziale R&D ;)


Może to przybrana siostra Otacona, któraś z kolei ;)

Uci nam to sensownie wyłożył, trzymajmy sie tej wersji o niekanonicznych bajerkach.
Avatar użytkownika
SALADYN
I was made to fight. I AM a gun
 
Posty: 10247
Dołączył(a): Cz maja 29, 08 09:53

Re: Wyjaśnienie technologicznego paradoksu

Postprzez SaladinAI » Wt sie 14, 12 16:53

Zwłaszcza broni pokroju "wypal mi w plery to bende niewidzialny"
To swego rodzaju błędne kolo: roboty tworzące inne roboty
Avatar użytkownika
SaladinAI
Cipher watches all
 
Posty: 7022
Dołączył(a): N maja 14, 06 12:35

Re: Wyjaśnienie technologicznego paradoksu

Postprzez uci » Śr sie 15, 12 08:00

działo niewidzialności wpadało jednak za przejście gry - więc dalej nie wlicza się w sprzęt kanoniczny.
Avatar użytkownika
uci
Uber Big Boss
 
Posty: 8409
Dołączył(a): Cz lut 23, 06 14:05
Czytam: MGS:Guns of the Patrits - Project Itoh

Re: Wyjaśnienie technologicznego paradoksu

Postprzez Sheva » So paź 06, 12 21:18

popieram, zresztą pasowała by do tego np bandana z mgsa pierwszego.
Sheva
Arnold
 
Posty: 21
Dołączył(a): N mar 02, 08 10:48

Re: Wyjaśnienie technologicznego paradoksu

Postprzez Solidny » N paź 07, 12 16:44

Sheva napisał(a):popieram, zresztą pasowała by do tego np bandana z mgsa pierwszego.

Problem w tym, że pojawiła się w dwójce jako wyjaśnienie skąd Snake ma wystarczająco amunicji żeby podzielić się z Raidenem. Wniosek - MGS2 jest niekanoniczny. :flower:
Avatar użytkownika
Solidny
Zanzibar
 
Posty: 2727
Dołączył(a): Pt lut 24, 06 16:10
Lokalizacja: Gduńsk
Gram: hipsterskie badziewia
Czytam: Komentarze na YT

Re: Wyjaśnienie technologicznego paradoksu

Postprzez Sheva » N paź 07, 12 22:04

jakoś mi to umknęło chyba.... ale absurd jest aż porażający.... znaczy mgs dopuszcza magie bo inaczej tej bandany nie umiem wytłumaczyć... Magiczna bandana dająca nieskończoną amunicje...
Sheva
Arnold
 
Posty: 21
Dołączył(a): N mar 02, 08 10:48

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do MGS Peace Walker

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

cron