Wrażenia z gry [SPOILERY]

O brakującym ogniwie w historii Big Bossa

Moderator: GM

Wrażenia z gry [SPOILERY]

Postprzez SaladinAI » N cze 06, 10 19:23

Premiera gry nastąpi za trochę ponad tydzień, mieszkańcy obu Ameryk będą cieszyć się grą pojutrze, część i tak już piraciła ale się nie przyznaje. Zanim wszystko to nastąpi prezentujemy pierwsze opinie o grze, coby się napalić:

http://mgs.gram.pl/wordpress/?p=69

PSM3: Końcowa nota dla gry to 91%.


http://mgs.gram.pl/wordpress/?p=130

Gamekult: Końcowy werdykt dla gry wyniósł 8/10
Ostatnio edytowano N cze 20, 10 20:14 przez SaladinAI, łącznie edytowano 1 raz
To swego rodzaju błędne kolo: roboty tworzące inne roboty
Avatar użytkownika
SaladinAI
Cipher watches all
 
Posty: 7022
Dołączył(a): N maja 14, 06 12:35

Postprzez Snake_VR5 » N cze 06, 10 20:07

Wg autorów gra bierze wszytko co najlepsze z serii, począwszy od systemu rekrutacji z Portable Ops, po rozgrywkę między graczami i kamuflaże z MGS 3, sterowanie z czwartej odsłony serii a nawet bonusowe zadania z misji VR.


Zgadzam się w 100%, jednak skoro już jesteśmy przy wrażeniach. Z założenia Peace Walker miał być brakującym ogniwem w historii Big Bossa, wielu oczekiwało przełomu. Czegoś wielkiego, co pchnie Big Bossa w stronę Outer Heaven. W stronę realizowania jego wizji, było jednak inaczej. Nie mówię że fabularnie poszczególne elementy do siebie nie pasują, oczekiwałem jednak czegoś większego. Być może otrzymam to jeszcze, osobiście mam nadzieje że jakiś MGS zawita jeszcze na PSP. Zastanawiam się również czy powrót The Boss był rzeczywiście potrzebny, czy nie lepiej było jej historie zostawić wraz z MGS3.
Snake_VR5
Jack the Ripper
 
Posty: 1373
Dołączył(a): Wt kwi 20, 10 17:13
Lokalizacja: Konami

Postprzez Gillian » N cze 06, 10 22:35

Raiden napisał(a):Zgadzam się w 100%
Czyli grałeś w japończyka albo dostałeś kopie recenzencką czy może należysz do tych co się nie przyznają? :p
Avatar użytkownika
Gillian
Uber Big Boss
 
Posty: 8739
Dołączył(a): Wt maja 08, 07 22:30

Postprzez uci » N cze 06, 10 22:38

ja czekam, jeszcze 2 tygodnie...

a potem to będzie się działo
Avatar użytkownika
uci
Uber Big Boss
 
Posty: 8409
Dołączył(a): Cz lut 23, 06 14:05
Czytam: MGS:Guns of the Patrits - Project Itoh

Postprzez Snake_VR5 » N cze 06, 10 23:19

twilite kid napisał(a):Czyli grałeś w japończyka albo dostałeś kopie recenzencką czy może należysz do tych co się nie przyznają? :p


Podpuszczasz mnie bym się ujawnił i dostał ostrzeżenie albo bana ?:p
Nie zapominaj że sobą osoby rządne wiedzy, które nie są w posiadaniu i nie planują posiadać PSP
Snake_VR5
Jack the Ripper
 
Posty: 1373
Dołączył(a): Wt kwi 20, 10 17:13
Lokalizacja: Konami

Postprzez SALADYN » N cze 06, 10 23:42

uci napisał(a):ja czekam, jeszcze 2 tygodnie...

a potem to będzie się działo


17 to będę siedział jak na szpilkach a kurier to niech lepiej zostawi przesyłkę w skrzynce , choć nie może a więc biada mu :D
Avatar użytkownika
SALADYN
I was made to fight. I AM a gun
 
Posty: 10247
Dołączył(a): Cz maja 29, 08 09:53

Postprzez Snake_VR5 » Pn cze 07, 10 17:13

Wracając do wrażeń, zastanawiam się jak traktować te całe AI w Peace Walker. Jako zwykłą pomyłkę twórców (to budzi wątpliwości), czy raczej swoiste nawiązanie do MGS2. A co do siedzenia jak na szpilkach i czekania na kuriera, czasem dobrze jest nie dawkować sobie aż takiego stresu i emocji :icon_smile:
Snake_VR5
Jack the Ripper
 
Posty: 1373
Dołączył(a): Wt kwi 20, 10 17:13
Lokalizacja: Konami

Postprzez SALADYN » Pn cze 07, 10 23:01

Raiden napisał(a):A co do siedzenia jak na szpilkach i czekania na kuriera, czasem dobrze jest nie dawkować sobie aż takiego stresu i emocji :icon_smile:


Jaki tam stres ja po prostu chce w to już zagrać bo hamburgery wnet zaczną sypać spoilerami gdzie popadnie :D
Avatar użytkownika
SALADYN
I was made to fight. I AM a gun
 
Posty: 10247
Dołączył(a): Cz maja 29, 08 09:53

Postprzez Snake_VR5 » Śr cze 09, 10 16:21

Zapewne wiesz jak to jest z tym stresem, jak się na coś czeka a poczta niestety zawodzi...
Jeszcze trochę o wrażeniach, jakoś osobiście podobnie jak w przypadku Portable Ops nie ma lokacji która naprawdę jakoś przyciągnęła by mohą uwagę. Ok odwiedzamy bazę, zabudowania, czy Kostarykańską dżunglę. Jednak nie ma jakieś lokacji, która jakoś zapadła by mi w pamięci. No może poza Selva de la Muerte po walce z Hind D, przypomina trochę Yavin 4 ze Star Wars pod względem ruin. Końcowy dialog w grze też jest niczego sobie, ale to postawiam już do oceny wam... i pamiętajcie pooyan miażdży !!!
Snake_VR5
Jack the Ripper
 
Posty: 1373
Dołączył(a): Wt kwi 20, 10 17:13
Lokalizacja: Konami

Postprzez SALADYN » Śr cze 09, 10 17:37

Raiden niebezpiecznie zbliżyłeś się do spoilera w tym temacie a więc następuje łańcuch wydarzeń , temat -> spoiler -> ignorowane , do usłyszenia po premierze.
Avatar użytkownika
SALADYN
I was made to fight. I AM a gun
 
Posty: 10247
Dołączył(a): Cz maja 29, 08 09:53

Postprzez Snake_VR5 » Śr cze 09, 10 19:53

E tam od razu niebezpiecznie, po prostu dziele się wrażeniami nie odsłaniając wszystkich kart ;)
Snake_VR5
Jack the Ripper
 
Posty: 1373
Dołączył(a): Wt kwi 20, 10 17:13
Lokalizacja: Konami

Postprzez uci » Śr cze 09, 10 19:59

nie powinienes odsłaniać niczego w tym temacie ;)
Avatar użytkownika
uci
Uber Big Boss
 
Posty: 8409
Dołączył(a): Cz lut 23, 06 14:05
Czytam: MGS:Guns of the Patrits - Project Itoh

Postprzez Snake_VR5 » Śr cze 09, 10 20:04

Spokojnie uci ;) , wiem że niektórych zżera ciekawość i że niektórzy obawiają się spoilerów. Wszystkiego nie zdradzam i nie obnażam, to zostawiam wam. Niebawem i tak przecież każdy będzie miał na półeczce swój Peace Walker (kwestia czasu) i będzie się dzielił wrażeniami na lewo i prawo.
Snake_VR5
Jack the Ripper
 
Posty: 1373
Dołączył(a): Wt kwi 20, 10 17:13
Lokalizacja: Konami

Postprzez SALADYN » Śr cze 16, 10 15:15

Nie muszę chyba zbytnio przypominać że będą spoilery co ???

Dobra to tak dla pewności ,SPOILERY


Sam początek to takie tekstowe przypomnienie wydarzeń z Snake Eater'a , po instalacji (ponad kwadrans na pełną 860 mega) następuje intro z turtorialem które znamy z dema , tu następuje pierwsza różnica gdzie po wizycie na plaży i strzelaniu do kokosów następuje druga część scenki gdzie Big Boss zostaje ostatecznie przekonany do udziału w misji dzięki pewnemu nagraniowi , zgadza sie mimo tego że Galvez że tak powiem wykłada kawę na ławę dla kogo pracuje i jakie ma zamiary a czerwona proteza ręki (z zapalniczką) i literami CCCP mówi sama za siebie , czyli nie będzie zwrotu akcji z zdradą profesorka.
Wracamy do misji gdzie mamy za zadanie przedostać sie do budynku na wschodzie planszy , po drodze do zebrania jest min love box , w czasie trwania misji pokazywano są nazwiska osób odpowiedzialnych za grę a po wyminięciu strażników następuje pierwsza interaktywna scenka z pojedynkiem na CQC , na koniec której wyskakuje napis z tytułem gry , dość klasyczny początek jak na MGS'a.
Sama misja jest prologiem i można ją rozegrać jedynie w pojedynkę , na końcu dostajemy statystyki wraz z oceną i zdobytym levelem broni który zdaje się rosnąć wraz jej używaniem.
Tyle na początek , dalej napisze coś jak tylko ukończę grę.
Avatar użytkownika
SALADYN
I was made to fight. I AM a gun
 
Posty: 10247
Dołączył(a): Cz maja 29, 08 09:53

Postprzez Tidus93x » Śr cze 16, 10 15:44

Także zaczynam grać, i także podzielę się swoimi wrażeniami.
SPOILERY
Początek, scena w domku jest klimatyczna. Moje ukochane obrazki z PO powracają, podoba mi się też motyw z pisanym tekstem w dymkach. Co do samej fabuły jest coraz ciekawiej, motyw z AI weapons ostro przegięty pod kątem tamtejszych czasów.
Co do gameplayu nie mam zastrzeżeń. Musiałem się lekko przestawić (ostatnio grałem w PO rok temu, poza tym w 4 też nie grałem), ale teraz już zgrabnie mi akcje wychodzą. Poziom trudności nie jest zły.
Sama Mother Base jest genialna. Wysyłanie ludzi na akcje, developing własnych broni, recrutacja, no i przede wszystkim Metal Gear ZEKE. Wczuwam się mocno w rolę lidera MSF XD (choć wszystkie nowe pomysły wysmaża Kaz XD)
Aktualnie mam w teamie Cecile, pokonałem Chrysaslisa i ruszam w pościg za tą tubą a'la The Boss. Mój ulubiony fragment jak na razie to deja vu przy Big Bossie i Huey'u.
Misje poboczne są niezłe, lubię szczególnie ratować dobrych zakładników oraz zdobywać nowe pojazdy.
Jak na razie wrażenia niesamowite. MSF rośnie w siłę, a w mych oczach rośnie PW. Zobaczymy, co dalej.
Obrazek
Avatar użytkownika
Tidus93x
Jack the Ripper
 
Posty: 1827
Dołączył(a): N sty 31, 10 22:54
Lokalizacja: Zanarkand

Postprzez Snake_VR5 » Śr cze 16, 10 19:50

A swoja drogą nie wiem czy zwróciliście uwagę na Paz kiedy pojawia się po raz pierwszy u boku Galveza, taka niepozorna cicha i spokojna dziewczynka / kobieta. A okażę się ogromnym zagrożeniem i to dosłownie dla Big Bossa. Pierwsza misja to wiadomo, głównie Mk22 w dłoń i jazda. To również tak jakby jeden wielki Opening, swoją drogą jak wam się podoba głos inglisz Millera ? dla mnie na dłuższą metę trochę mdły i bez wyrazu.
Snake_VR5
Jack the Ripper
 
Posty: 1373
Dołączył(a): Wt kwi 20, 10 17:13
Lokalizacja: Konami

Postprzez SALADYN » Cz cze 17, 10 13:22

Luźne spostrzeżenia i ciekawostki , postarałem sie uniknąć spoilerów.

- bardzo podoba mi się voice acting postaci którzy mówią po hiszpańsku , tego brakowało w MGS3 gdzie postacie mogły mówić wyraźnym akcentem a najlepiej czysto po rosyjsku z napisami , dodaje to klimatu , BB też zna hiszpański , Amandzie przedstawia się jako Serpiente
- świetnym pomysłem było dodanie komiksowych dymków do scenek , kolejne klimatyczne zagranie
- gra przesadnie trudna nie jest ale widać że KojiPro słucha fanów bo taki Mk22 ma tłumik ograniczony do jednego na misje , przy czym widać że w demie dostaliśmy napakowane na maxa bronie bo taki Mk22 Rank 1 Lv1 to tłumik traci po jednym wystrzelonym magazynku
- ekstra ops to bardzo przyjemny element gry , proste kilkuminutowe misje dzięki którym można zdobyć sporo nowych rekrutów , nabić level broni i zwyczajnie w świecie wydłużyć zabawę
- każda broń podlega levelowaniu , w trakcie używania nabijają się punkty w zależności od ilości wystrzelonych pocisków , trafień i trafionych części ciała
- jest pięć rang na każdą broń z której każda posiada trzy levele , póki co zauważyłem zmianę w ilości amunicji i wytrzymałości tłumika , kustomizacji jeszcze nie doświadczyłem
- analyzer pozwala sprawdzić zdolności żołnierza bez rekrutacji jednak z góry wiadomo że lepiej rekrutować więźniów FSLN , grupy uderzeniowe wrogów które przybiegają po alarmie i najlepiej dowódców pojazdów
- rekrutując dowódcę pojazdu do naszej zbrojowni od razu trafia jego pojazd tyle że uszkodzony który z czasem się naprawia
- baza matka rozwija sie sama , naszym jedynym zadaniem jest zarządzanie ludźmi i dewelopingiem sprzętu
- przydział ludzi wygląda podobnie jak w MPO , mamy poczekalnie z nowymi żołnierzami jednostkę uderzeniową , techników , medyków , szpiegów i kucharzy do tego więzienie i szpital , przydzielanie jest bardzo proste wystarczy patrzeć na graficzne przedstawienie skillów żołnierza
- wraz z nowymi żołnierzami rośnie level jednostki a bez odpowiednio wysokiego levelu nie wyprodukujemy broni i przedmiotów
- rośnie również level załogi danej jednostki , największy przyrost zalicza skill według którego żołnierz został przydzielony
- samo tworzenie sprzętu kosztuje póki co nie zauważyłem jakieśgoś szczególnego przyrostu kasy , na pewno dostajemy coś ekstra za każdego nowego żołnierza i każdą wykonaną misję
- każdy żołnierz może zostać zraniony lub zachorować wtedy przenosimy go do szpitala aż wyzdrowieje , jeśli ranny żołnierz będzie służył w jakieś jednostce to jego skille będą o połowę mniejsze a do tego zaniży morale i level danej jednostki
- Napoleon mawiał "Żołnierze maszerują na żołądkach" , wraz z każdym nowym członkiem MSF spada procent posiadanej żywności który musi utrzymywać się na poziomie powyżej stu procent , zwiększamy go poprzez przydzielanie żołnierzy do kuchni , to bardzo ważny element gdyż bez stu procentowego stanu spada morale a w końcu może to doprowadzić do dezercji żołnierzy
- czas gry rzeczywiście może wynieść te 50 godzin , póki co mam na liczniku 8,5h a jestem w pierwszym rozdziale
- Briefieng Files w postaci kaset to kolejne klimatyczne zagranie , jest ich od cholery od samego początku i przejęły one role rozmów przez Codec jako źródło informacji o tle fabularnym , samej grze i postaciach (wyjaśnione jest jak BB i Miller się poznali) , trafiają się również śmieszne gadki , wraz z każdą kolejną misją dochodzą nowe
- każdą cutscenkę można obejrzeć ponownie z poziomu wyboru misji
Avatar użytkownika
SALADYN
I was made to fight. I AM a gun
 
Posty: 10247
Dołączył(a): Cz maja 29, 08 09:53

Postprzez Tidus93x » Cz cze 17, 10 16:09

Możliwe spoilery
Zgadzam się z tym, że voice acting z użyciem hiszpańskiego jest świetny. Podoba mi się również akcent Cecile, która już jest w moim teamie, silnie francuzki. To rzeczywiście dość znaczna poprawa względem poprzednich części.
Mój Metal Gear ZEKE ma już korpus :3. To jest dopiero duma XD.
Walki z przeróżnymi bossami są schematyczne, każdemu trzeba najpierw wyeliminować pomocników, a na końcu kapitana (zwykle strzał z RPG2 wystarcza). Wyjątkiem są walki z AI weapons, których akcji trzeba się wyuczyć i reagować instynktownie. Najłatwiejszy z nich był na razie Cocoon, łatwo takiego kloca było zniszczyć. Najdłużej męczyłem się z Pupą (swoją drogą genialna nazwa XD)
Obrazek
Avatar użytkownika
Tidus93x
Jack the Ripper
 
Posty: 1827
Dołączył(a): N sty 31, 10 22:54
Lokalizacja: Zanarkand

Postprzez Snaker » Cz cze 17, 10 21:35

Gra jest świetna. Moim zdaniem zasługuję na miano najlepszej dostępnej w tej chwili na PSP. Mam na liczniku 27h przeszedłem całe MAIN OPS i 70% EXTRA OPS. Takiego dopracowanego i bogatego tytułu brakowało na PSP. Scena jak
DALEJ SPOILERY
:[spoiler] MSF Amanda, Chico i reszta ratują w ostatniej chwili BB a potem słyszymy okrzyki "Vic Boss!" - niesamowita :) jedyny minus w tej chwili to 5 Chapter który sprowadza się do tego, że ciągle musimy szukać profesorka...[/spoiler]
Ostatnio edytowano Pt cze 18, 10 23:21 przez Snaker, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Snaker
Black Color
 
Posty: 51
Dołączył(a): Pn wrz 24, 07 20:17
Lokalizacja: Londyn

Postprzez SALADYN » Pt cze 18, 10 21:58

Ładnie mi się gra rozwija , gram sobie powolutku i jestem dopiero na początku drugiego rozdziału ale nie spieszy mi się , zdecydowanie jest co robić w tej grze.
Avatar użytkownika
SALADYN
I was made to fight. I AM a gun
 
Posty: 10247
Dołączył(a): Cz maja 29, 08 09:53

Postprzez Tidus93x » So cze 19, 10 20:01

Spojlery wciąż na topie :P
Obczaiłem sobie briefing files. Genialna sprawa. Moje ulubione to fakty na temat nazwiska Cecile. [spoiler]Cosina Caminades brzmi jak z japońskiego Kojima Kaminandes. Przyrostek "nandes" znaczy "jest" natomiast "kami" znaczy "bóg". Wychodzi Kojima to bóg (eng. Kojima is god). Reakcja Millera ("It's a message! Kojima is god, Kojima is god!) - coś genialnego ^^.[/spoiler]
[spoiler]Walka z Peace Walkerem niezła, ale najlepszy jest pościg na koniu The Boss. Super sekwencja, potem zabijamy rannego konia, by mu skrócić cierpienie i jest porównywana ta scena do zabójstwa The Boss. Znowu morderczy "kwadrat".[/spoiler]
Obrazek
Avatar użytkownika
Tidus93x
Jack the Ripper
 
Posty: 1827
Dołączył(a): N sty 31, 10 22:54
Lokalizacja: Zanarkand

Postprzez SALADYN » So cze 19, 10 20:51

Tak Brefing Files to świetny pomysł a opisany przez ciebie motyw z nazwiskiem Cecile rozwalił mnie na łopatki , przy okazji okazało się że Koji albo jest narcyzem albo ma duży dystans do tego co o nim myślą i mówią fani.

BTW w grze mamy trofea choć nazywają się inaczej i powróciły emblematy ze zwierzątkami tyle że tym razem dostajemy je w czasie rozgrywki.
Avatar użytkownika
SALADYN
I was made to fight. I AM a gun
 
Posty: 10247
Dołączył(a): Cz maja 29, 08 09:53

Postprzez Snake_VR5 » So cze 19, 10 23:20

Mi podobał się moment z pierwszym pojawieniem się konia, który nagle się wyłania przed Big Bossem. I oczywiście późniejszy monolog Dr Strangelove, wraz z zabawą w środku tego pojemnika. Przypominało mi się od razu AI z MGS2, a potem to już tylko powiew MGS3. Chapter 3 już mi się tak mniej podobał od poprzednich, do czasu kolejnych dialogów i tortur oczywiście. Fajny głos ma Coldman, gość pasuje idealnie do filmu o 007. Walka z Peace Walkerem rzeczywiście niezła, aczkolwiek wole ostatnią i cały Chapter 4. (US. Missile Base (Nicaragua))
Snake_VR5
Jack the Ripper
 
Posty: 1373
Dołączył(a): Wt kwi 20, 10 17:13
Lokalizacja: Konami

Postprzez Xello » N cze 20, 10 11:12

Tu miał być fragment, w którym jadę inteligencji Raidena za ciągłe spoilerowanie, ale jednak zostawię to komuś innemu.
W temacie dopowiem, że sekwencja wspominana przez Tidusa jest moją ulubioną w grze, zrobiła na mnie wielkie wrażenie.
Popularność MGSów: MGS2 - 7 mln, MGS4 - 5 mln MGS3 - 4 mln. Zapamiętać i nie opowiadać głupot!
Xello
Black Viper
 
Posty: 159
Dołączył(a): Wt cze 16, 09 21:35

Postprzez Snake_VR5 » N cze 20, 10 11:33

Xello napisał(a):Tu miał być fragment, w którym jadę


A takim razie może rzeczywiście nie jedź, bo możesz nie dojechać ;)
Ostatnio edytowano N cze 20, 10 13:40 przez Snake_VR5, łącznie edytowano 1 raz
Snake_VR5
Jack the Ripper
 
Posty: 1373
Dołączył(a): Wt kwi 20, 10 17:13
Lokalizacja: Konami

Postprzez Xello » N cze 20, 10 13:16

Raiden napisał(a):nie jedz

O jedzeniu nie wspominałem ;)
Popularność MGSów: MGS2 - 7 mln, MGS4 - 5 mln MGS3 - 4 mln. Zapamiętać i nie opowiadać głupot!
Xello
Black Viper
 
Posty: 159
Dołączył(a): Wt cze 16, 09 21:35

Postprzez Snake_VR5 » N cze 20, 10 13:41

A o jeżdżeniu tak ? ok o jeżdżeniu się wypowiedziałem koniec offtopu
Snake_VR5
Jack the Ripper
 
Posty: 1373
Dołączył(a): Wt kwi 20, 10 17:13
Lokalizacja: Konami

Postprzez SALADYN » N cze 20, 10 13:42

No w temacie z fabułą nieźle pojechaliście.
Avatar użytkownika
SALADYN
I was made to fight. I AM a gun
 
Posty: 10247
Dołączył(a): Cz maja 29, 08 09:53

Postprzez Xello » N cze 20, 10 18:06

Raiden napisał(a):A o jeżdżeniu tak ? ok o jeżdżeniu się wypowiedziałem koniec offtopu
Gratuluję umiejętności edycji postu :) Szkoda jednak, że dalej nie rozumiesz co to spoiler ;) Może kiedyś, jak dorośniesz :P

Właśnie pierwszy raz powalczyłem z potworami z MH - trzeba przyznać Kojiemu, że świetnie je oddał, klimat kapitalny, a i pomysł na przedłużenie rozgrywki i dodanie ciekawych bossów niezły.
Popularność MGSów: MGS2 - 7 mln, MGS4 - 5 mln MGS3 - 4 mln. Zapamiętać i nie opowiadać głupot!
Xello
Black Viper
 
Posty: 159
Dołączył(a): Wt cze 16, 09 21:35

Postprzez Gac666 » N cze 20, 10 20:07

Raiden ostrzeżenie za brak ostrzeżenia o spoilerach.
Obrazek
Avatar użytkownika
Gac666
Big Boss
 
Posty: 3443
Dołączył(a): N sie 23, 09 12:22
Lokalizacja: Ultramar/Warszawa

Następna strona

Powrót do MGS Peace Walker

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron