przez SALADYN » Cz cze 17, 10 13:22
Luźne spostrzeżenia i ciekawostki , postarałem sie uniknąć spoilerów.
- bardzo podoba mi się voice acting postaci którzy mówią po hiszpańsku , tego brakowało w MGS3 gdzie postacie mogły mówić wyraźnym akcentem a najlepiej czysto po rosyjsku z napisami , dodaje to klimatu , BB też zna hiszpański , Amandzie przedstawia się jako Serpiente
- świetnym pomysłem było dodanie komiksowych dymków do scenek , kolejne klimatyczne zagranie
- gra przesadnie trudna nie jest ale widać że KojiPro słucha fanów bo taki Mk22 ma tłumik ograniczony do jednego na misje , przy czym widać że w demie dostaliśmy napakowane na maxa bronie bo taki Mk22 Rank 1 Lv1 to tłumik traci po jednym wystrzelonym magazynku
- ekstra ops to bardzo przyjemny element gry , proste kilkuminutowe misje dzięki którym można zdobyć sporo nowych rekrutów , nabić level broni i zwyczajnie w świecie wydłużyć zabawę
- każda broń podlega levelowaniu , w trakcie używania nabijają się punkty w zależności od ilości wystrzelonych pocisków , trafień i trafionych części ciała
- jest pięć rang na każdą broń z której każda posiada trzy levele , póki co zauważyłem zmianę w ilości amunicji i wytrzymałości tłumika , kustomizacji jeszcze nie doświadczyłem
- analyzer pozwala sprawdzić zdolności żołnierza bez rekrutacji jednak z góry wiadomo że lepiej rekrutować więźniów FSLN , grupy uderzeniowe wrogów które przybiegają po alarmie i najlepiej dowódców pojazdów
- rekrutując dowódcę pojazdu do naszej zbrojowni od razu trafia jego pojazd tyle że uszkodzony który z czasem się naprawia
- baza matka rozwija sie sama , naszym jedynym zadaniem jest zarządzanie ludźmi i dewelopingiem sprzętu
- przydział ludzi wygląda podobnie jak w MPO , mamy poczekalnie z nowymi żołnierzami jednostkę uderzeniową , techników , medyków , szpiegów i kucharzy do tego więzienie i szpital , przydzielanie jest bardzo proste wystarczy patrzeć na graficzne przedstawienie skillów żołnierza
- wraz z nowymi żołnierzami rośnie level jednostki a bez odpowiednio wysokiego levelu nie wyprodukujemy broni i przedmiotów
- rośnie również level załogi danej jednostki , największy przyrost zalicza skill według którego żołnierz został przydzielony
- samo tworzenie sprzętu kosztuje póki co nie zauważyłem jakieśgoś szczególnego przyrostu kasy , na pewno dostajemy coś ekstra za każdego nowego żołnierza i każdą wykonaną misję
- każdy żołnierz może zostać zraniony lub zachorować wtedy przenosimy go do szpitala aż wyzdrowieje , jeśli ranny żołnierz będzie służył w jakieś jednostce to jego skille będą o połowę mniejsze a do tego zaniży morale i level danej jednostki
- Napoleon mawiał "Żołnierze maszerują na żołądkach" , wraz z każdym nowym członkiem MSF spada procent posiadanej żywności który musi utrzymywać się na poziomie powyżej stu procent , zwiększamy go poprzez przydzielanie żołnierzy do kuchni , to bardzo ważny element gdyż bez stu procentowego stanu spada morale a w końcu może to doprowadzić do dezercji żołnierzy
- czas gry rzeczywiście może wynieść te 50 godzin , póki co mam na liczniku 8,5h a jestem w pierwszym rozdziale
- Briefieng Files w postaci kaset to kolejne klimatyczne zagranie , jest ich od cholery od samego początku i przejęły one role rozmów przez Codec jako źródło informacji o tle fabularnym , samej grze i postaciach (wyjaśnione jest jak BB i Miller się poznali) , trafiają się również śmieszne gadki , wraz z każdą kolejną misją dochodzą nowe
- każdą cutscenkę można obejrzeć ponownie z poziomu wyboru misji