Nie jest tajemnicą że każda kolejna część sagi niesie spory ładunek nawiązań do poprzednich epizodów. Czasem ma to uzasadnienie w fabule, innym razem są to czysto humorystyczne wstawki. W Peace Walkerze też tego nie brakuje, z tą różnicą że te powiązania mają charakter...hołdu? Za dużo powiedziane, ale kilka przykładów pokazuje że coś jest na rzeczy:
- konstrukcja Mother Base silnie wzorowana jest na platformie Big Shell
- ktoś rzucił że mapa walki z ZEKE jest identyczna z konstrukcją planszy na której walczymy z Rayami
- podobnie wejście do bazy (Miners) załadowane jest prototypami maszyn AI, co przypomina hangar z Rayami w Arsenal Gear (ułożenie mechów)
- powitanie Snake'a przez Strangelove to kopia sceny pierwszego spotkania Solidusa z Raidenem (klasyczne I've been waiting for you, podobna postawa przy wejściu)
- zarówno Ocelot jak i Paz kradną Metal Geara, oboje używają przy tego samego tekstu: I'm taking it back, w domyśle mając Patriotów
- Adam i Paz mają więcej wspólnego: byli potrójnymi szpiegami
- wariujące AI
Oczywiście to mogą być subtelne nawiązania i nic więcej; sporo z nich to typowe powtórzenie tematu, jak tortury czy uwalnianie się z rodzinnych więzów. Znacie może coś jeszcze?