Małe Gierki Solidnego

A właściwie to bardziej blogi ;) Jeden temat na użytkownika.

Moderatorzy: Operator, Wilczyca, GM

Małe Gierki Solidnego

Postprzez Solidny » Cz wrz 21, 17 05:33

Od kilku lat raczkuję sobie po branży gamedevu, ucząc się i łapiąc designerskie robótki, zwykle projektowanie poziomów bez ruszania kodu. Nie mogę się pochwalić żadnym ciekawszym tytułem, może poza Standpoint, o którym nikt nie słyszał. W trakcie studiów (bardziej projektancko graficznych), a później w wolnym czasie, uczyłem się podstaw programowania i robiłem jakieś prototypy. Ćwiczyłem planowanie, samodyscyplinę, a przede wszystkim kończenie projektów. Ta ostatnia umiejętność to coś, czego wagi się nie rozumie, póki się nie spróbuje. Większość twórców indie (tych mniej znancyh) ma problem z masochizmem, jakiego trzeba by doprowadzić projekt do końca i ja nie jestem tu żadnym wyjątkiem. Nie jest idealnie i choć czuję się pod tym względem dużo bardziej kompetentny niż kiedyś, to nie ukrywam, że czeka mnie wiele pracy nad sobą.
Potrzebuję dodatkowych motywatorów i stąd między innymi ten post, jako forma zewnętrznego zobowiązania.

Ostatnio postanowiłem wskoczyć w to obiema stopami i robić swoje gry nie tylko "po godzinach", choć możliwe, że będę musiał się przestawić na pół etatu. Mniejsza o to.

Szukałem sobie nowego tematu na gierkę. Chciałem coś większego i ambitniejszego niż ostatni projekt (prosta strzelanka kosmiczna), ale w podobnych ramach technicznych, wymagający większej ilości pracy, ale w zasięgu moich umiejętności. Musi być ekscytujący, żebym przetrwał proces (nie zdechł z nudów), ale nie może być zbyt rewolucyjny, bo jeszcze szlifuję podstawy.
Po kilku dniach eksperymentowania z pomysłami i nieustającej frustracji doszła do mnie odpowiedź tak oczywista, że przez to chyba była niewidzialna.

Chcę zrobić grę w stylu klasycznych Metal Gearów.

Prostą technicznie, ale z możliwościami, jakich nie było kiedyś przez ograniczenia sprzętów. Z polem do popisu w designie, którego mało kto używa. Metroidvanie rozmnażają się jak króliki i święcą triumfy, format Zeldy nikomu się najwyraźniej nie nudzi, a styl MG jakoś wyparował. Jeszcze badam teren, ale nie było wiele gier indie korzystających z widoku z góry i stopniowej, skradankowej infiltracji przerywanej wykręconymi bossami. Nie na taką skalę jak metroidvanie. Być może świadczy to o mniejszym potencjale gatunkowym, ale to akurat mnie nie zniechęca, bo jeszcze też w pełni nie wiem co chcę z tym zrobić.

Piszę tutaj nie tylko dla motywacji czy kroniki tworzenia. Liczę, że temat skusi chociaż jedną osobę na wymianę zdań i pomysłów, czy podzielenia się wiedzą. Może w późniejszym etapie ktoś nawet dołączy do tej przygody, bo tak to traktuję.

Zdaję sobie sprawę, że ogłaszanie czegokolwiek kiedy ma się pomysł wyłącznie w głowie to potencjalnie solidna skucha, ale nie tak na to patrzę. To nie press kit, tylko po prostu mój blog.

Ok, znudziło mi się smęcenie, chcę już wejść w konkrety :)

Żeby ustalić ramy, zacznę od tego, czego NIE zamierzam robić:
- Otwartego, dynamicznego świata
- Prowadzenia swojej bazy, która jest hubem
- Proceduralnie generowanych baz
- W pełni zniszczalnego środowiska
- Grafiki 3D

To są spoko rzeczy na przyszłość, a lista się pewnie wydłuży w miarę progresu. Teraz zależy mi na jak najprostszej strukturze, w której będę mógł eksperymentować z core gameplay'em, czyli skradaniem, odwracaniem uwagi i walką. Te podstawy zajmą mi wystarczająco dużo czasu i wygenerują sporo siwych włosów. Nie znaczy to, że nie będzie niczego nowego względem klasyków, w końcu mamy dzisiaj mniej ograniczneń technicznych, a dzięki niskim wymaganiom gier 2D można trochę poszaleć.

Tutaj więc zaczyna się przygoda. Przez najbliższy tydzień będę robił "badanie rynku", czyli mam przed sobą sporo grania w skradanki, oglądania gameplay'ów, wykładów, analiz oraz robienia notatek i rysunków. W międyczasie zakoduję podstawowe ruchy postaci i zacznę eksperymentować z implementacją mechanik "pożyczonych" z innnych gier. Jest to zatem świetny moment na dzielenie się pomysłami, wspomnieniami i bolączkami na temat skradanek.

Nazwa kodowa projektu: Domino

Nie obrażę się jednak, jeśli nikt nie będzie pisał. Funkcja bloga jako kroniki projektu też mnie zadowala.

Fission Mailed!

PS. Byłbym wdzięczny za darowanie sobie tekstów w stylu "i tak ci nie wyjdzie" albo "to się nie uda", słyszę to wystarczająco często w mojej głowie, więc nie potrzebuję tego ;)
Avatar użytkownika
Solidny
Zanzibar
 
Posty: 2727
Dołączył(a): Pt lut 24, 06 16:10
Lokalizacja: Gduńsk
Gram: hipsterskie badziewia
Czytam: Komentarze na YT

Re: Małe Gierki Solidnego

Postprzez Pandora » Cz wrz 21, 17 06:49

Powodzenia, co mogę dodać wiecej.
Jak będzie Ci potrzebna pomoc z jakimiś grafikami to daj mi znać, może znajdę chwile i pomoge.
Avatar użytkownika
Pandora
Predator
 
Posty: 93
Dołączył(a): Śr sie 17, 16 20:36
Lokalizacja: Shadow Moses
Gram: Uncharted, CS GO, L4D2
Czytam: Metro 2035

Re: Małe Gierki Solidnego

Postprzez Gillian » Pt wrz 22, 17 12:07

Mialem identyczny pomysl na gre. Tez uwazam ze gry w stylu klasycznych MG (i MGS1) to zapomniana nisza, ktora czeka na wypełnienie.

Zbieram sie do tematu od kilku lat, ale coraz ciężej z wolnym czasem, zwlaszcza kiedy założy sie rodzine. I z motywacja ciezko kiedy pracuje sie w IT i mysli o dlubaniu w kodzie jeszcze po godzinach. Ale mysle ze moglbym sprobowac calkiem dorywczo i gdybys potrzebował konsultacji programisty to dawaj znac, zobaczymy co sie z tego wykluje ;)
Avatar użytkownika
Gillian
Uber Big Boss
 
Posty: 8739
Dołączył(a): Wt maja 08, 07 22:30

Re: Małe Gierki Solidnego

Postprzez uci » Pt wrz 22, 17 19:25

to ja z ciekawością bloga oglądać będę.

Swoja drogą chcesz sie bawić w "pixelart" czy inny typ grafiki?
Avatar użytkownika
uci
Uber Big Boss
 
Posty: 8409
Dołączył(a): Cz lut 23, 06 14:05
Czytam: MGS:Guns of the Patrits - Project Itoh

Re: Małe Gierki Solidnego

Postprzez Solidny » Pt wrz 22, 17 22:52

Dzięki za wsparcie :)

Gillian, tak właśnie skojarzyłem :). Pamiętam wzmianki o demake'u MGSa i jeszcze przeglądałem sobie znowu temat o Remake'ach MG. A potem zniknąłeś ;)
Sam miałem identyczny problem, 8h przed komputerem a potem to samo w domu. Udało mi się pociągnąć tylko malutki projekcik, a teraz mam trochę lepiej z czasem i gorzej z życiem socjalnym, więc.. no cóż, ma to swoje zalety.
Z porady pewnie skorzystam, bo jestem tylko średnio-początkujacym samoukiem. A w czym robiłeś swoją gierkę? Zdradzisz jak daleko zaszła? Jakiś fajny system wyskrobałeś? :)

Uci, jeszcze nie zdecydowałem się w pełni na styl, będę dopiero eksperymentował, ale trochę później. Przyzwyczaiłem się zostawiać robienie grafiki na czas kiedy mam już trochę gameplay'u.
Nie chcę kopiować MG, ale też i nie odjechać za bardzo. Nie mam zespołu artystów, więc cukierka nie zrobię, chyba że będzie to albo bardzo krótka gra, albo 5 lat mojego życia (a najprawdopodobniej oba).
Ale na pixel art jest duża szansa. Gdyby tak było, chciałbym mieć animacje na poziomie Ghost Babel, ale bardziej z detalami MG2. Chociaż nawet to może mnie przerosnąć, jeśli będę chciał skończyć w mniej niż 4 lata. Nie będę jednak zaniżał jakości do czegoś takiego jak Undertale - nie bez powodu szybko powstała, coś za coś ;). Najwięcej zajmuje tworzenie otoczenia i animacji, więc jak będzie demo z już określonym stylem, a gra szczegółowo rozplanowana, to można szukać pomocy. Zobaczymy.

A chcecie się podzielić preferencjami co do stylu? ;)
Może ktoś wyobraża sobie coś, czego nigdy nie widziałem albo nie wpadłem na to.
Avatar użytkownika
Solidny
Zanzibar
 
Posty: 2727
Dołączył(a): Pt lut 24, 06 16:10
Lokalizacja: Gduńsk
Gram: hipsterskie badziewia
Czytam: Komentarze na YT

Re: Małe Gierki Solidnego

Postprzez uci » N wrz 24, 17 14:12

Dobry pixel art nie jest zły :)
Obrazek
Avatar użytkownika
uci
Uber Big Boss
 
Posty: 8409
Dołączył(a): Cz lut 23, 06 14:05
Czytam: MGS:Guns of the Patrits - Project Itoh

Re: Małe Gierki Solidnego

Postprzez SALADYN » N wrz 24, 17 14:58

Kluczem do sukcesu jest animacja tych kilku pikseli.

Obrazek
Avatar użytkownika
SALADYN
I was made to fight. I AM a gun
 
Posty: 10247
Dołączył(a): Cz maja 29, 08 09:53

Re: Małe Gierki Solidnego

Postprzez uci » N wrz 24, 17 16:00

I powiewająca bandana (a obecne gry mają problemy z lustrami ;) )
Avatar użytkownika
uci
Uber Big Boss
 
Posty: 8409
Dołączył(a): Cz lut 23, 06 14:05
Czytam: MGS:Guns of the Patrits - Project Itoh

Re: Małe Gierki Solidnego

Postprzez Solidny » Śr wrz 27, 17 17:08

No to widzę że się dobrze rozumiemy :)

Rozważam też inne style ze względu na wygodę w animacji. Gdybym tworzył postacie na bazie szkieletu, byłoby prościej z dodawaniem nowych elementów, podmianką broni w rękach itp. Wydaje mi się jednak, że nie wyglądałoby to za dobrze w pixel arcie, chyba że pogarszałbym celowo jakość po wytworzeniu, co generuje kolejne problemy. Trochę mam eksperymentów do przeprowadzenia :)

Teraz jednak ciągle spisuję pomysły i tworzę trochę wstępnego kodu, np poruszanie się postacią czy ścieżki patrolowe przeciwników.
Avatar użytkownika
Solidny
Zanzibar
 
Posty: 2727
Dołączył(a): Pt lut 24, 06 16:10
Lokalizacja: Gduńsk
Gram: hipsterskie badziewia
Czytam: Komentarze na YT

Re: Małe Gierki Solidnego

Postprzez Gillian » Pt wrz 29, 17 20:22

W czym piszesz? Ja próbowałem ugryźć Phasera, bo chciałem przy okazji ruszyć TypeScripta. Ale mi przeszło. Popularny jest GameMaker Studio, ale to narzędzie raczej dla osób zielonych w programowaniu. Potem robiłem research i stwierdziłem ze jeśli kiedyś wrócę do tematu to pewnie C# i Monogame.
Avatar użytkownika
Gillian
Uber Big Boss
 
Posty: 8739
Dołączył(a): Wt maja 08, 07 22:30

Re: Małe Gierki Solidnego

Postprzez Solidny » So wrz 30, 17 17:33

No właśnie siedzę w Game Maker Studio. Przez kilka ostatnich lat skakałem między GMS, Unreal i Unity, ale postanowiłem zostać przy tym silniczku, który najwięcej chwalą solowi developerzy, zwłaszcza gier indie, które bardzo lubię.
Avatar użytkownika
Solidny
Zanzibar
 
Posty: 2727
Dołączył(a): Pt lut 24, 06 16:10
Lokalizacja: Gduńsk
Gram: hipsterskie badziewia
Czytam: Komentarze na YT

Re: Małe Gierki Solidnego

Postprzez Gillian » So wrz 30, 17 20:57

Czytałem kiedyś opinie że GMS jest ok dla małych projektów lub do prototypowania. Kiedy projekt rośnie, zaczyna się problem. Kiedy kod rośnie i zaczyna się komplikować, to z reguły znak że trzeba zrobić refactoring i zastanowić się czy nie użyć jakiegoś wzorca projektowego. Podobno nie jest to łatwe w tym ichniejszym języku.
Avatar użytkownika
Gillian
Uber Big Boss
 
Posty: 8739
Dołączył(a): Wt maja 08, 07 22:30

Re: Małe Gierki Solidnego

Postprzez Solidny » Pt paź 06, 17 15:45

Też słyszałem taką opinię, nawet od znanego deva (Tom Francis), który cały czas używa GMS. Choć nie wiem czy nie zmieni zdania po tej grze, którą bardzo niedawno wydał - Heat Signature - wydaje się spoko. Pewnie zagram za jakiś czas, bo też stealth :)

Ostatecznie wybrałem coś, co poniekąd już znałem i ma historię dobrych gier indie, które udało się zrealizować w bólach nie większych od typowych. Jak wspominałem, motałem się między różnymi silnikami i ten pasuje do małej skali projektu. Nie jestem prosem w programowaniu, C++ dopiero się uczę podstaw na boku, więc to chyba doć logiczny wybór dla mnie. Zobaczymy w przyszłości jak z bugami będzie :D

Aktualnie zaczynam się męczyć z najgorszą bestią - AI - podstawa każdej skradanki. Mam nadzieję, że nie będę zmuszony zmienić ludzi na roboty lub działka automatyczne po zbyt długim czasie frustracji :D. Chwilowo mam wrażenie, jakby to był cały osobny projekt. Robiłem już podobne rzeczy w Unrealu, ale tam był do tego gotowy kod (do nawigacji AI, nie do stealth ;)).
Ostatnio edytowano So paź 07, 17 12:13 przez Solidny, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Solidny
Zanzibar
 
Posty: 2727
Dołączył(a): Pt lut 24, 06 16:10
Lokalizacja: Gduńsk
Gram: hipsterskie badziewia
Czytam: Komentarze na YT

Re: Małe Gierki Solidnego

Postprzez SALADYN » So paź 07, 17 11:24

Solidny napisał(a):Mam nadzieję, że nie będę zmuszony zmienić ludzi na roboty lub działka automatyczne po zbyt długim czasie frustracji :D.


Droga na skróty to nic złego. W niskobudżetowej grze wiele jestem w stanie wybaczyć. Poza tym wolę metodycznie zachowujące się roboty czy wieżyczki na które jest kilka sposobów a które nie będą sypać paradoksami jak strażnicy w klasycznych odsłonach Metal Gear zapominających po chwili że przed chwilą był alarm.
Avatar użytkownika
SALADYN
I was made to fight. I AM a gun
 
Posty: 10247
Dołączył(a): Cz maja 29, 08 09:53

Re: Małe Gierki Solidnego

Postprzez Solidny » So paź 07, 17 12:11

Hah, a wiesz, że zacząłem myśleć jak by to było zaraz po tym jak to napisałem? Metal Giry poruszały tematy terapii genetycznych, dronów, AI, kontroli umysłu, cyborgów, więc pełna eliminacja czynnika ludzkiego wydaje się naturalnym krokiem w przód. Nie ograniczam się jednak do myślenia, że to musi być pseudo kontynuacja MGSów, nawet tematyczna (no może trochę tematyczna). Mnie po prostu rajcują bardziej klimaty sci-fi niż militarne, choć Kojima trochę zmienił ten balans ;)
Avatar użytkownika
Solidny
Zanzibar
 
Posty: 2727
Dołączył(a): Pt lut 24, 06 16:10
Lokalizacja: Gduńsk
Gram: hipsterskie badziewia
Czytam: Komentarze na YT

Re: Małe Gierki Solidnego

Postprzez uci » So paź 07, 17 20:26

Zawsze można biegać Dickiem Recardem i załatwiać zbuntowane wieżyczki i inne roboty ;)
Avatar użytkownika
uci
Uber Big Boss
 
Posty: 8409
Dołączył(a): Cz lut 23, 06 14:05
Czytam: MGS:Guns of the Patrits - Project Itoh

Re: Małe Gierki Solidnego

Postprzez Solidny » N paź 08, 17 17:16

uci napisał(a):Zawsze można biegać Dickiem Recardem i załatwiać zbuntowane wieżyczki i inne roboty ;)

Załatwiłeś mnie. Teraz muszę to zrobić, bo nie mogę wyobrazić sobie niczego lepszego :D
Avatar użytkownika
Solidny
Zanzibar
 
Posty: 2727
Dołączył(a): Pt lut 24, 06 16:10
Lokalizacja: Gduńsk
Gram: hipsterskie badziewia
Czytam: Komentarze na YT

Re: Małe Gierki Solidnego

Postprzez Faja » N paź 08, 17 17:21

Nie ucz się C++, ucz się Pythona, Ruby, albo jwkiegoś innego współczesnego języka

Wysłane z mojego MI 5s Plus przy użyciu Tapatalka
What is a man? A miserable little pile of secrets! But enough talk... Have at you!
Avatar użytkownika
Faja
Big Boss
 
Posty: 3031
Dołączył(a): Wt lip 29, 08 15:35
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Małe Gierki Solidnego

Postprzez Solidny » N paź 08, 17 20:28

Dzięki za radę, poczytam na ich temat. Największym hitem w gamdevie wydaje się być C#, pewnie przez jego użycie w Unity. C++ przydaje się do Unreala i jest podobny do C#, także wydawał mi się rozsądnym wyborem. Nie jest to jednak mój głowny punkt skupienia w tej chwili, raczej GML (game maker language) nim jest, a ten przypomina bardziej javascript.
Avatar użytkownika
Solidny
Zanzibar
 
Posty: 2727
Dołączył(a): Pt lut 24, 06 16:10
Lokalizacja: Gduńsk
Gram: hipsterskie badziewia
Czytam: Komentarze na YT

Re: Małe Gierki Solidnego

Postprzez Gillian » Pn paź 09, 17 14:23

Też bym sugerował C#.

Co do Ruby i Pythona to nie kojarzę by jakiś liczący się silnik był w nich napisany. To języki popularniejsze w webdevie.
Avatar użytkownika
Gillian
Uber Big Boss
 
Posty: 8739
Dołączył(a): Wt maja 08, 07 22:30

Re: Małe Gierki Solidnego

Postprzez Faja » Wt paź 10, 17 06:48

no i to się przyda bardziej, bo w końcu zorientuje się, że z robienia gry nici :D
What is a man? A miserable little pile of secrets! But enough talk... Have at you!
Avatar użytkownika
Faja
Big Boss
 
Posty: 3031
Dołączył(a): Wt lip 29, 08 15:35
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Małe Gierki Solidnego

Postprzez Gillian » Wt paź 10, 17 16:25

To lepiej wziąć się za js, bo to teraz jest na fali ;)
Avatar użytkownika
Gillian
Uber Big Boss
 
Posty: 8739
Dołączył(a): Wt maja 08, 07 22:30

Re: Małe Gierki Solidnego

Postprzez uci » Wt paź 10, 17 20:53

to już lepiej nie rób gierki a za robotę się weź ;)
Avatar użytkownika
uci
Uber Big Boss
 
Posty: 8409
Dołączył(a): Cz lut 23, 06 14:05
Czytam: MGS:Guns of the Patrits - Project Itoh

Re: Małe Gierki Solidnego

Postprzez SALADYN » Wt paź 10, 17 22:04

O właśnie, do uczciwej roboty rowy kopać a nie w gierki dla dzieci się bawić.
Avatar użytkownika
SALADYN
I was made to fight. I AM a gun
 
Posty: 10247
Dołączył(a): Cz maja 29, 08 09:53


Powrót do Przemyślenia użytkowników

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron