Zmiany, zmiany, zmiany...

Tutaj możecie porównywać wszystkie częsci, dyskutować o nich i wymyslać najróżniejsze tematy dotyczące każdego Metal Geara

Moderatorzy: Infernal Warrior, GM

Która według Was gra wniesie więcej świeżości i dużych zmian do świata MGS?

MGS: PEACE WALKER
1
6%
MGS: RISING
10
56%
MGS: 5
7
39%
 
Liczba głosów : 18

Zmiany, zmiany, zmiany...

Postprzez Sgt. Han » Pn lis 02, 09 11:44

Zastanawialiście się kiedyś jakby to było gdyby każdy z graczy mógł zmienić coś
w kolejnej części MGSa? Ja ostatnio zastanawiałem się nad system uzbrojenia Snake`a(tudzież innego NOWEGO bohatera)... I po pewnych przemyśleniach doszedłem
do wniosku, że najlepszym rozwiązaniem byłoby obdarzyć naszego herosa w co najwyżej 3 bronie, a są to SOCOM(lub inny pistolet), karabin maszynowy oraz opcjonalnie snajperkę jako tą trzecią tylko w przypadku noszenia w rękach maszynówki. Wtedy wyglądałoby
to mniej więcej tak, że nasz bohater w kaburze miałby pistolet a na plecach karabin do dyspozycji natomiast w razie czego na upartego jeszcze snajperkę (wtedy bez możliwości użycia pistoletu, gdyż nie miałby gdzie spluwy schować... uff... ale namieszałem :) ).
A właśnie! gdyby jeszcze trafiła się potrzeba użycia STINGERA lub innej rakietnicy to wykorzystałbym system z RESIDENTA 5, czyli że broń leżałaby w miejscach koniecznych do jej użycia a po wykorzystaniu została wyrzucana... a to tylko jedna ze zmian jaką bym wprowadził, kolejna to wspominana już nie raz archaiczna animacja bohatera (natychmiastowe prostowanie z klęczek itp.) jest jeszcze słaba interakcja z otoczeniem (czyt. jego wysadzalność a raczej jej brak) i wiele innych rzeczy... no właśnie, co Wy byście zmienili w kolejnym MGSie?...
PS. Ewentualnie mogą być jeszcze granaty przy pasku ;)
Ostatnio edytowano Pn lis 02, 09 13:42 przez Sgt. Han, łącznie edytowano 1 raz
"A sense of duty when the risks run high"
Avatar użytkownika
Sgt. Han
Arnold
 
Posty: 21
Dołączył(a): N paź 25, 09 11:40
Lokalizacja: Bytom

Postprzez greyfox » Pn lis 02, 09 13:20

Ja od siebie dodał bym możliwość używania różnorakiego sprzętu na raz który się nie wyklucza.
Przykład z mgs4.
Używać na raz solid eye(ew noktowizor lub podobny sprzęt), i-poda, ćmić fajkę i mieć coś w ręce czyli np racje lub podobny przedmiot.
Pomysł z broniami jest trafiony chociaż ja bym był skłonny raczej (w razie konieczności użycia) do pofatygowania się po konkretną bronie w bliższa lub dalsza lokalizację.
I tak oto było by ciekawiej prześmigać pare lokacji np ze stingerem czy javelinem czy jakimś innym wielkim sprzętem na plecach (oczywiście wtedy ograniczone ruchy, tempo, możliwości skradania) mając do dyspozycji tylko socoma z dodatkami.
Piękne by to było :]
Ale mgs to nie ARMA :P
Jedna rzecz powoduje następną.
Człowiek ma słabości, jest wadliwy.
Wada prowadzi do poczucia winy.
Poczucie winy do wstydu.
Wstyd rekompensuje sobie dumą i pychą.
A kiedy upada jego duma,
rozpacz bierze górę i prowadzi do jego destrukcji.
Avatar użytkownika
greyfox
Revolver Ocelot
 
Posty: 171
Dołączył(a): N lip 13, 08 12:55
Lokalizacja: Stalowa Wola

Postprzez Gac666 » Pn lis 02, 09 13:38

A ja akurat nie byłbym skłonny fatygować sie po broń, bo mam ograniczony backpack. Jak mam ochotę na tego typu zagrywki to gram w Splinter Cell albo Resident Evil.

Pozwoliłem sobie dodać trzecią możliwość wyboru dla tych, którzy wierzą, że to raczej dopiero MGS 5 coś zmieni.
Avatar użytkownika
Gac666
Big Boss
 
Posty: 3443
Dołączył(a): N sie 23, 09 12:22
Lokalizacja: Ultramar/Warszawa

Postprzez Sgt. Han » Wt lis 03, 09 08:47

Nie ma problemu :iconbiggrin: A co do backtrackingu to może bez przesady, też nie chciało by mi się wracać kawał drogi po giwere ale jak wspominałem powinna się ona znajdować blisko miejsca, gdzie jest potrzebna... Ogólnie postawiłbym na realizm w nowym MGSie ale to jest Kojima więc nieliczyłbym na to...
"A sense of duty when the risks run high"
Avatar użytkownika
Sgt. Han
Arnold
 
Posty: 21
Dołączył(a): N paź 25, 09 11:40
Lokalizacja: Bytom

Postprzez uci » Wt lis 03, 09 17:43

jednak MGSy to nie ARMA, nie chciałbym żeby ta seria poszła w stronę takiego realizmu
Avatar użytkownika
uci
Uber Big Boss
 
Posty: 8409
Dołączył(a): Cz lut 23, 06 14:05
Czytam: MGS:Guns of the Patrits - Project Itoh

Postprzez Simon » Śr lis 04, 09 01:34

Ja bym bardzo chciał by MGS był tak realistyczny ja Splinter - to byłoby cudowne;]
Sgt. Han napisał(a):kolejna to wspominana już nie raz archaiczna animacja bohatera (natychmiastowe prostowanie z klęczek itp.)

Tego to już chyba nie możesz się czepiać odkąd w MGS4 i demie PW wprowadzono crouch (czyli dreptanie w przukucu:D)
Sgt. Han napisał(a):słaba interakcja z otoczeniem (czyt. jego wysadzalność a raczej jej brak)

O ile pamiętam, to gdy wyszedł MGS2 to żadna inna gra nie miała tak dobrej interakcji z otoczeniem...No ale mogę być w błędzie:P

Zagłosowałem na MGS5 ale jestem pewien że Rising wniesie dużo zmian...pytanie tylko czy będą mi sie one podobać. Dobrodziej dużo zmian nie wniesie ale i tak będzie najlepszą grą na PSP i jednym z lepszych MGSów.
'A cornered fox is more dangerous than a jackal!'

Obrazek
Avatar użytkownika
Simon
Liquid Snake
 
Posty: 2505
Dołączył(a): Wt maja 27, 08 23:50
Lokalizacja: Skwierzyna
Gram: MGSV The Phantom Pain

Postprzez Sgt. Han » Śr lis 04, 09 14:01

Nie mówię o ilości ruchów Snake`a tylko o ich animacji (kaszlący, chwytający się za plecy dziadek wstaje z prędkością jakby miał zaraz na dach wskoczyć :iconbiggrin: ) a jeśli chodzi o interakcję to chodziło mi o wysadzalność chociażby budynków, jak wskazywały na to początkowe trailer`y promujące MGS4. Zawiodłem się pod tym względem bardzo bo myślałem, że Gekko to będzie bardzo upierdliwy adwersarz, przebijający się przez każdą ścianę by dostać Snake`a... A realizm ala ARMA nie byłby zbyt dobry (to nie ten typ gry) ale trochę chociaż mógłby w Splinter Cella ślady pójść... :icon_smile:
"A sense of duty when the risks run high"
Avatar użytkownika
Sgt. Han
Arnold
 
Posty: 21
Dołączył(a): N paź 25, 09 11:40
Lokalizacja: Bytom

Postprzez uci » Śr lis 04, 09 18:35

ja mam znów ogromną nadzieje że seria nie pojdzie w stronę Splinterów, jak pisałem nie ten styl realizmu.
Ale inne rzeczy serii by się przydały - animacje ruchow gdzie ideałem jest tutaj dla mnie altair, a co do zniszczalności otoczenia - PW zaczyna robić krok w dobrą stronę.
Avatar użytkownika
uci
Uber Big Boss
 
Posty: 8409
Dołączył(a): Cz lut 23, 06 14:05
Czytam: MGS:Guns of the Patrits - Project Itoh

Postprzez Gillian » Śr lis 04, 09 21:31

Zmiany?

Po pierwsze sam szkielet gry, ta jej cholerna japońskość. Nie chcę już widzieć takich zakorzenionych w erze 32bit żenujących elementów jak np obracający się wokół własnej osi Snake w MGS4. Nie chodzi o jakiś realizm przesadny, ale niechże w tego MGSa gra się jak w grę obecnej generacji.

Po drugie - fabuła. Prosta, ale wciąż mocna, chwytająca tam gdzie trzeba. Mam dosyć mgsowej telenoweli, gdzie każdy z każdym ma jakieś powiązania, gdzie z każdą kolejną częścią całe uniwersum jest wywracane do góry nogami.

I po trzecie - częściowe przeniesienie opowiadania historii na gameplay. Cutscenki są git, bez nich nie ma MGSa, ale chciałbym widzieć większe możliwości odkrywania świata i fabuły gry samemu. Chociażby przez znane od dawna już jakieś odnajdywane w trakcie gry czytadła, jakieś mini-subquesty, interakcje z NPC. Lekki kroczek w stronę RPG czy przygodówki.
Avatar użytkownika
Gillian
Uber Big Boss
 
Posty: 8739
Dołączył(a): Wt maja 08, 07 22:30

Postprzez uci » Śr lis 04, 09 22:07

ale z drugiej strony przeniesienie częsci historii poza cutscenki na właśnie czytadła etc. sprawia że jak przegapimy taki element to automatycznie jakaś część fabuły nam przepada i zostają nam po przejściu zagadki bez odpowiedzi.
Już bym wolał żeby to było jak w residentach, fabuła to fabuła z czytadeł poznajemy elementy poboczne (np. do 4ki czytadła wyjaśniające historię Raidena, Sunny etc.) coś co nie wpływa w gł. fabułe.
Avatar użytkownika
uci
Uber Big Boss
 
Posty: 8409
Dołączył(a): Cz lut 23, 06 14:05
Czytam: MGS:Guns of the Patrits - Project Itoh

Postprzez Gillian » Śr lis 04, 09 22:13

Już bym wolał żeby to było jak w residentach, fabuła to fabuła z czytadeł poznajemy elementy poboczne (np. do 4ki czytadła wyjaśniające historię Raidena, Sunny etc.) coś co nie wpływa w gł. fabułe.
Ależ ja o tym mówię ; ). Coś jak "nieobowiązkowe" rozmowy przez Codec, ale na szerszą skalę.
Avatar użytkownika
Gillian
Uber Big Boss
 
Posty: 8739
Dołączył(a): Wt maja 08, 07 22:30

Postprzez SALADYN » So lis 21, 09 10:52

twilite kid, przedstawił większość zmian które sam chętnie bym zobaczył w nowym MGS , kwestią animacji nie trzeba sie martwić bo w PW w końcu ją zmieniono , teraz możemy zacząć sie czepiać że normalny człowiek nie może w ten sposób chodzić tak szybko lub przebywać zbyt długo w tej pozycji.
Co do broni to pomysł z trzema lub nawet dwoma pukawkami jest dobry pod warunkiem że mógłbym wzorem większości FPS'ów zabrać broń każdemu pokonanemu przeciwnikowi , wtedy można by sie dowolnie przełączać i używać ulubionych sprzętów , specyficzna broń potrzebna do pokonania jakiegoś bossa mogłaby sie znajdować w miejscówce walki z adwersarzem jak w MPO.
Z chęcią pozbyłbym sie też tego specyficznego japońskiego poczucia humoru (pierdy , sraczka itp.) bo naprawdę nie wiem czy kogoś to śmieszy zwłaszcza wpychane na siłę jak Johnny w MGS4.
Avatar użytkownika
SALADYN
I was made to fight. I AM a gun
 
Posty: 10247
Dołączył(a): Cz maja 29, 08 09:53

Postprzez Snake_VR5 » So kwi 24, 10 18:10

zzzz
Ostatnio edytowano Pn lis 14, 11 23:51 przez Snake_VR5, łącznie edytowano 1 raz
Snake_VR5
Jack the Ripper
 
Posty: 1373
Dołączył(a): Wt kwi 20, 10 17:13
Lokalizacja: Konami

Postprzez Tidus93x » So kwi 24, 10 21:53

Rising - Kojima zapowiada, że ma być to nowe spojrzenie na serię pod nową ekipą - zobaczymy...
Obrazek
Avatar użytkownika
Tidus93x
Jack the Ripper
 
Posty: 1827
Dołączył(a): N sty 31, 10 22:54
Lokalizacja: Zanarkand

Re: Zmiany, zmiany, zmiany...

Postprzez DejaVu » N cze 29, 14 21:27

Tidus93x napisał(a):Rising - Kojima zapowiada, że ma być to nowe spojrzenie na serię pod nową ekipą - zobaczymy...


Z perspektywy czasu mogę powiedzieć osobiście że jakoś tego nowego spojrzenia na serie w przypadku Rising nie dostrzegłem, ot dobry slasher. Peace Walker ? Hmm nawiązał do MGS3, wprowadził postacie Paz i Chico ale nic ponad to. Po prostu epizod z Big Bossem. MGSV już wiemy że wniesie do serii wiele i tu już nie chodzi o spory teren do eksploracji, kilka nowych trików jakie można będzie zastosować czy kontynuowanie wątku Paz i Chico. Chodzi o degeneracje czy też upadek Big Bossa, który wreszcie stanie potworem i szaleńcem którego dobrze znamy z perspektywy grania jego ''synem'' w MG2
Obrazek
Avatar użytkownika
DejaVu
Running Man
 
Posty: 66
Dołączył(a): Wt cze 10, 14 21:25
Lokalizacja: Zanzibar
Gram: Carmageddon: Reincarnation
Czytam: Uncanny X-Men: Second Genesis

Re: Zmiany, zmiany, zmiany...

Postprzez Zancudo » Pn cze 30, 14 00:04

Ostatnio edytowano So cze 27, 20 18:36 przez Zancudo, łącznie edytowano 1 raz
Zancudo
Jack the Ripper
 
Posty: 1209
Dołączył(a): Cz sty 03, 13 21:33

Re: Zmiany, zmiany, zmiany...

Postprzez SALADYN » Pn cze 30, 14 00:33

Temat ma już ponad cztery lata i jest już raczej nieaktualny. Przy okazji warto zauważyć że spora część naszych życzeń została spełniona, szkoda tylko że trwało to tyle czasu.
Avatar użytkownika
SALADYN
I was made to fight. I AM a gun
 
Posty: 10247
Dołączył(a): Cz maja 29, 08 09:53


Powrót do Wszystko o serii

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron