Decyzje gracza w Metal Gear Solid V wpłyną na kształt fabuły

Newsy o wszystkich wydarzeniach z Metal Gear Solid - Zanzibar

Decyzje gracza w Metal Gear Solid V wpłyną na kształt fabuły

Postprzez SaladinAI » Pt cze 28, 13 11:14

http://mgs.gram.pl/wordpress/2013/06/28 ... enariusza/

Może to od gracza zależy czy Snake udusi Chico w klatce?
To swego rodzaju błędne kolo: roboty tworzące inne roboty
Avatar użytkownika
SaladinAI
Cipher watches all
 
Posty: 7022
Dołączył(a): N maja 14, 06 12:35

Re: Decyzje gracza w Metal Gear Solid V wpłyną na kształt fa

Postprzez Solidny » Pt cze 28, 13 11:32

Ciekawe jakie to otworzy pole dla gracza do stworzenia "własnego" Big Bossa. Każdy będzie mógł spojrzeć na tę postać zupełnie inaczej w pozostałych epizodach, zależnie od tego jakie decyzje podjął. Bo chociaż możemy zabijać wszystkich lub nikogo w poprzednich grach, nie wpływa to w żaden sposób na scenariusz, co najwyżej indywidualne postrzeganie postaci... które może stanowić całość odbioru - wystarczy spojrzeć na adaptację Bensona. No cóż, skoro się Kojima napalił na Deus Ex, to niech robi. Ale ten cały kanon tylko przeszkadza tak naprawdę.
Avatar użytkownika
Solidny
Zanzibar
 
Posty: 2727
Dołączył(a): Pt lut 24, 06 16:10
Lokalizacja: Gduńsk
Gram: hipsterskie badziewia
Czytam: Komentarze na YT

Re: Decyzje gracza w Metal Gear Solid V wpłyną na kształt fa

Postprzez SALADYN » So cze 29, 13 00:27

To Kojima jest panowie i panie, nie uwierzę jak się nie przekonam.
Avatar użytkownika
SALADYN
I was made to fight. I AM a gun
 
Posty: 10247
Dołączył(a): Cz maja 29, 08 09:53

Re: Decyzje gracza w Metal Gear Solid V wpłyną na kształt fa

Postprzez Tidus93x » So cze 29, 13 17:27

OJEJ, własne wybory!? A co z kanonem? Zabijemy Kaza i co wtedy? Fission mailed?

Tak serio to pewnie tyczy się to tylko postaci mało znaczących w przyszłości. Chyba, że różne zakończenia, ale jedno kanoniczne (jak w MGS - wiem, że to miała być ostatnia część, stąd takie zagranie)
Obrazek
Avatar użytkownika
Tidus93x
Jack the Ripper
 
Posty: 1827
Dołączył(a): N sty 31, 10 22:54
Lokalizacja: Zanarkand

Re: Decyzje gracza w Metal Gear Solid V wpłyną na kształt fa

Postprzez uci » N cze 30, 13 14:06

fajnie by było gdybyśmy dostali z 2-3 zakończenia - 1 kanoniczne i pozostałe już takie na zasadzie dark side ending z gierek SW
Avatar użytkownika
uci
Uber Big Boss
 
Posty: 8409
Dołączył(a): Cz lut 23, 06 14:05
Czytam: MGS:Guns of the Patrits - Project Itoh

Re: Decyzje gracza w Metal Gear Solid V wpłyną na kształt fa

Postprzez SALADYN » N cze 30, 13 23:57

Albo UFO ending z Silent Hill, znając Japończyków pojechali by ostro.
Avatar użytkownika
SALADYN
I was made to fight. I AM a gun
 
Posty: 10247
Dołączył(a): Cz maja 29, 08 09:53

Re: Decyzje gracza w Metal Gear Solid V wpłyną na kształt fa

Postprzez uci » Pn lip 01, 13 10:30

Alternatywne zakończenie pozwoliło by na nową alternatywną linię fabularna dla MGSów :P
Avatar użytkownika
uci
Uber Big Boss
 
Posty: 8409
Dołączył(a): Cz lut 23, 06 14:05
Czytam: MGS:Guns of the Patrits - Project Itoh

Re: Decyzje gracza w Metal Gear Solid V wpłyną na kształt fa

Postprzez Gillian » Pn lip 01, 13 11:14

No to może MGS Effect? Trylogia, w której podjęte decyzje przenoszą się do kolejnych jej odsłon :D
Avatar użytkownika
Gillian
Uber Big Boss
 
Posty: 8739
Dołączył(a): Wt maja 08, 07 22:30

Re: Decyzje gracza w Metal Gear Solid V wpłyną na kształt fa

Postprzez Tidus93x » Pn lip 01, 13 12:13

twilite kid napisał(a):No to może MGS Effect? Trylogia, w której podjęte decyzje przenoszą się do kolejnych jej odsłon :D


A na końcu i tak nie ma to żadnego znaczenia? Ma sens! Wtedy nie namieszano by w kanonie.
Obrazek
Avatar użytkownika
Tidus93x
Jack the Ripper
 
Posty: 1827
Dołączył(a): N sty 31, 10 22:54
Lokalizacja: Zanarkand

Re: Decyzje gracza w Metal Gear Solid V wpłyną na kształt fa

Postprzez Gillian » Pn lip 01, 13 13:19

Tidus93x napisał(a):
twilite kid napisał(a):No to może MGS Effect? Trylogia, w której podjęte decyzje przenoszą się do kolejnych jej odsłon :D


A na końcu i tak nie ma to żadnego znaczenia? Ma sens! Wtedy nie namieszano by w kanonie.


Aj tam na końcu... I tak chybaw żadnej innej serii przez całą trylogię nie było tak czuć, że to jest "moja" opowieść. Akcje w trójce na Cytadeli były dobre, mimo że wynikały z opcjonalnych wyborów na przestrzeni tych 3 gier.
Avatar użytkownika
Gillian
Uber Big Boss
 
Posty: 8739
Dołączył(a): Wt maja 08, 07 22:30

Re: Decyzje gracza w Metal Gear Solid V wpłyną na kształt fa

Postprzez uci » Pn lip 01, 13 16:37

Fakt ocalenie lub zabicie kogoś w 1 grze da nam (lub nie) jeden dialog więcej w kolejnej części ;)

A no i nie ma złych i dobrych odpowiedzi - co najwyżej pogłębia nam się blizny :P
Avatar użytkownika
uci
Uber Big Boss
 
Posty: 8409
Dołączył(a): Cz lut 23, 06 14:05
Czytam: MGS:Guns of the Patrits - Project Itoh

Re: Decyzje gracza w Metal Gear Solid V wpłyną na kształt fa

Postprzez Gillian » Pn lip 01, 13 17:34

Uci, grasz na PS3, nie wiesz o czym mowisz ;). Ten "jeden dialog" sa w stanie ocenic tylko ci ktorzy przez te 5 lat prowadzili jedna postac przez wszysykie 3 gry po kolei. Nie chce spoilowac, ale tu chodzi glownie o smaczki. Jesli ktos myslal, ze podjete decyzje beda zmienialy cala gre, to chyba nie rozumie jakie by to mialo konsekwencje.
Avatar użytkownika
Gillian
Uber Big Boss
 
Posty: 8739
Dołączył(a): Wt maja 08, 07 22:30

Re: Decyzje gracza w Metal Gear Solid V wpłyną na kształt fa

Postprzez uci » Pn lip 01, 13 19:47

Prawda jest taka że mogli by tak zrobić, ale woleli pójść na łatwiznę. W ME1 dokonujemy epickich wyborów by w ME2 załatać to kilkoma dialogami.
Ale to nie temat do tego.

Inny wariant wyboru obstawie - Ace Combat X - gra ma kilka ścieżek możliwości wykonywania misji fabularnych.
Np. możemy lecieć w lewo ocalić grupę czołgów i w misji Y mamy wsparcie z ziemi, albo polecieć w prawo i skopać bossa nim zdołają go naprawić po poprzedniej walce. (jeżeli uratujemy czołgi to wtedy lecimy do walki z Bossem który już jest w pełni sprawny) itp.
Avatar użytkownika
uci
Uber Big Boss
 
Posty: 8409
Dołączył(a): Cz lut 23, 06 14:05
Czytam: MGS:Guns of the Patrits - Project Itoh

Re: Decyzje gracza w Metal Gear Solid V wpłyną na kształt fa

Postprzez Gillian » Pn lip 01, 13 19:52

To nie jest pojscie na latwizne. To jest chlodna kalkulacja. Nie mozna zrobic trzech roznych gier w jednej, gdzie sciezka zalezalaby od decyzji podjetych w poprzednich grach.
Avatar użytkownika
Gillian
Uber Big Boss
 
Posty: 8739
Dołączył(a): Wt maja 08, 07 22:30

Re: Decyzje gracza w Metal Gear Solid V wpłyną na kształt fa

Postprzez Solidny » Śr lip 03, 13 00:34

Na panelu z twórcami ME3 (http://www.youtube.com/watch?v=m8BSg9KIe0k) oni sami pochwalili się, że zmiennych fabularnych było ponad 15 000. Dla porównania w ME1 ponad 3000. Więc to nie takie hop siup.

A alternatywne zakończenia byłyby przekozak :). Uwielbiam scenę z martwą Meryl.
Avatar użytkownika
Solidny
Zanzibar
 
Posty: 2727
Dołączył(a): Pt lut 24, 06 16:10
Lokalizacja: Gduńsk
Gram: hipsterskie badziewia
Czytam: Komentarze na YT

Re: Decyzje gracza w Metal Gear Solid V wpłyną na kształt fa

Postprzez Tidus93x » Śr lip 03, 13 15:03

Solidny napisał(a):Uwielbiam scenę z martwą Meryl.


Weird...
Obrazek
Avatar użytkownika
Tidus93x
Jack the Ripper
 
Posty: 1827
Dołączył(a): N sty 31, 10 22:54
Lokalizacja: Zanarkand

Re: Decyzje gracza w Metal Gear Solid V wpłyną na kształt fa

Postprzez SALADYN » Śr lip 03, 13 23:34

Nic w tym dziwnego, ta scena mnie też bardzo przypadła do gustu, z resztą lepsza martwa niż bez butów.
Avatar użytkownika
SALADYN
I was made to fight. I AM a gun
 
Posty: 10247
Dołączył(a): Cz maja 29, 08 09:53

Re: Decyzje gracza w Metal Gear Solid V wpłyną na kształt fa

Postprzez Faja » Cz lip 04, 13 08:30

Wiem już czemu nie ma butów. Male rakiety w połączeniu z gravity gunami na podeszwach (nie jest wykluczone, że nanomaszyny też miały w tym swój udział) sprawiły, że buty poleciały do Mantisa, bo jak wiadomo ten ubrany w latex fetyszysta bardzo lubił sobie trzepnąć na jeszcze ciepłe wkładki w obuwiu.
What is a man? A miserable little pile of secrets! But enough talk... Have at you!
Avatar użytkownika
Faja
Big Boss
 
Posty: 3031
Dołączył(a): Wt lip 29, 08 15:35
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Decyzje gracza w Metal Gear Solid V wpłyną na kształt fa

Postprzez Simon » Pt lip 05, 13 08:55

Nie ma to jak luźny i z dobrym smakiem offtop:]
'A cornered fox is more dangerous than a jackal!'

Obrazek
Avatar użytkownika
Simon
Liquid Snake
 
Posty: 2505
Dołączył(a): Wt maja 27, 08 23:50
Lokalizacja: Skwierzyna
Gram: MGSV The Phantom Pain


Powrót do Wieści z Zanzibaru

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron