Druga połowa 2010 roku dobiega powoli do końca - NASA odkryła kosmitów a wycieki z placówek dyplomatycznych USA pokazują rzeczywistość przy której nawet najbardziej infantylne wizje Kojimy nabierają sensu i powagi. Okres post-TGSowy nie przyniósł ze sobą niczego nowego powielając to co zasadniczo już wiedzieliśmy. Informacje dokumentujące powstawanie MGS: Rising utwierdziły część fanów w przekonaniu że sama gra została ujawniona zbyt wcześnie, jakby w pośpiechu prezentując nam wczesny i jeszcze eksperymentalny materiał co w konsekwencji może prowadzić do wątpliwości na temat ostatecznego kształtu gry. Głos rozsądku każe zawiesić sądy aż do pełnego ujawnienia projektu.
W między czasie odbyły się PlayStation Awards gdzie Peace Walker zdobył Platinum Prize jako gra która sprzedała się w ponad milionowym nakładzie - osiągając w sumie ilość sprzedanych kopii na poziomie 1.3 miliona sztuk, przy czym większość z tego, bo aż 813,000 egzemplarzy, należy do rynku japońskiego.
Poza tym sama gra zdobyła także nagrodę od samych graczy czyli Players Choice. Wyśmienicie choć część graczy narzeka na leniwość członków KojiPro w związku z DLC dla gry. Dawanie kamuflaży które różnią się tylko odcieniem to chyba nie szczyt marzeń fanów, wciąż nic nie słychać na temat płatnych dodatków które miały być w oryginalnym planie dla gry.
Twórcy Rising wylegiwali się w USA zbierając materiał konieczny do odwzorowania w grze. W ich ślady poszedł Kojima zaś jego wycieczka zahaczyła o Kalifornię, Teksas oraz Chicago. Cel wizyty pozostał nieznany aczkolwiek mogło mieć to coś wspólnego z jego nowym projektem. W trakcie wizyty, Hideo podzielił swoich ludzi na dwa zespoły: Alpha Team miał oglądać film, gdy w tym samym czasie Bravo Team męczyło dokument. Research miał być częścią etapu burzy mózgów, żeńską część ekipy Kojima przepraszał za treść filmu....ktoś wie o co chodzi?
Teraz Kojima ma mało czasu na cokolwiek, wszak koniec roku już blisko a terminy są nieubłagane. Nie przeszkadza mu to jednak w obejrzeniu filmu Tron, który dla twórcy budzi silne skojarzenia z misjami VR.
Shinta Nojiri (ten od Ghost Babel i Ac!dów) odszedł z Kojima Productions by realizować własny projekt. Jego odejście jest prawdopodobnie związane z tym iż Kojima zażądał od niego kontynuowania prac nad kolejną częścią z serii, gdy sam Nojiri widział potrzebę stworzenia nowego IP. Co nam to mówi o sytuacji wewnątrz studia?
Pudło zostało oficjalnie zamordowane...więc dlaczego pojawia się w kolejnej odsłonie serii od Ubisoft? Karton jak widać jest wiecznie żywy i ma zdolność transmigracji.
W przyszłym roku czeka nas premiera nowego MGSa - a właściwie starej części tym razem w wersji 3D. Szkoda że o grze wiadomo tyle co nic ale przynajmniej ostatnio dowiedzieliśmy się że wstawki filmowe będą na silniku gry, w przeciwieństwie do rysunkowych eksperymentów Peace Walkera. Zresztą to oczywiste no i chyba nikt nie chciał mieć komiksu "wylatującego" z konsolki.
Wprawdzie do końca roku jeszcze miesiąc ale chyba rewolucji nie będzie. Jakie są Wasze oczekiwania na przyszły rok?