Podsumowanie informacji

Analizy, opinie, dyskusje fanów.

Podsumowanie informacji

Postprzez SaladinAI » So gru 04, 10 18:59

Druga połowa 2010 roku dobiega powoli do końca - NASA odkryła kosmitów a wycieki z placówek dyplomatycznych USA pokazują rzeczywistość przy której nawet najbardziej infantylne wizje Kojimy nabierają sensu i powagi. Okres post-TGSowy nie przyniósł ze sobą niczego nowego powielając to co zasadniczo już wiedzieliśmy. Informacje dokumentujące powstawanie MGS: Rising utwierdziły część fanów w przekonaniu że sama gra została ujawniona zbyt wcześnie, jakby w pośpiechu prezentując nam wczesny i jeszcze eksperymentalny materiał co w konsekwencji może prowadzić do wątpliwości na temat ostatecznego kształtu gry. Głos rozsądku każe zawiesić sądy aż do pełnego ujawnienia projektu.

W między czasie odbyły się PlayStation Awards gdzie Peace Walker zdobył Platinum Prize jako gra która sprzedała się w ponad milionowym nakładzie - osiągając w sumie ilość sprzedanych kopii na poziomie 1.3 miliona sztuk, przy czym większość z tego, bo aż 813,000 egzemplarzy, należy do rynku japońskiego.

Obrazek

Poza tym sama gra zdobyła także nagrodę od samych graczy czyli Players Choice. Wyśmienicie choć część graczy narzeka na leniwość członków KojiPro w związku z DLC dla gry. Dawanie kamuflaży które różnią się tylko odcieniem to chyba nie szczyt marzeń fanów, wciąż nic nie słychać na temat płatnych dodatków które miały być w oryginalnym planie dla gry.

Obrazek

Twórcy Rising wylegiwali się w USA zbierając materiał konieczny do odwzorowania w grze. W ich ślady poszedł Kojima zaś jego wycieczka zahaczyła o Kalifornię, Teksas oraz Chicago. Cel wizyty pozostał nieznany aczkolwiek mogło mieć to coś wspólnego z jego nowym projektem. W trakcie wizyty, Hideo podzielił swoich ludzi na dwa zespoły: Alpha Team miał oglądać film, gdy w tym samym czasie Bravo Team męczyło dokument. Research miał być częścią etapu burzy mózgów, żeńską część ekipy Kojima przepraszał za treść filmu....ktoś wie o co chodzi?

Obrazek

Teraz Kojima ma mało czasu na cokolwiek, wszak koniec roku już blisko a terminy są nieubłagane. Nie przeszkadza mu to jednak w obejrzeniu filmu Tron, który dla twórcy budzi silne skojarzenia z misjami VR.

Shinta Nojiri (ten od Ghost Babel i Ac!dów) odszedł z Kojima Productions by realizować własny projekt. Jego odejście jest prawdopodobnie związane z tym iż Kojima zażądał od niego kontynuowania prac nad kolejną częścią z serii, gdy sam Nojiri widział potrzebę stworzenia nowego IP. Co nam to mówi o sytuacji wewnątrz studia?

Pudło zostało oficjalnie zamordowane...więc dlaczego pojawia się w kolejnej odsłonie serii od Ubisoft? Karton jak widać jest wiecznie żywy i ma zdolność transmigracji.

W przyszłym roku czeka nas premiera nowego MGSa - a właściwie starej części tym razem w wersji 3D. Szkoda że o grze wiadomo tyle co nic ale przynajmniej ostatnio dowiedzieliśmy się że wstawki filmowe będą na silniku gry, w przeciwieństwie do rysunkowych eksperymentów Peace Walkera. Zresztą to oczywiste no i chyba nikt nie chciał mieć komiksu "wylatującego" z konsolki.

Wprawdzie do końca roku jeszcze miesiąc ale chyba rewolucji nie będzie. Jakie są Wasze oczekiwania na przyszły rok?
To swego rodzaju błędne kolo: roboty tworzące inne roboty
Avatar użytkownika
SaladinAI
Cipher watches all
 
Posty: 7022
Dołączył(a): N maja 14, 06 12:35

Postprzez Snake. » So gru 04, 10 19:41

Tak naprawdę MG:R ma zdecydowanie uderzyć w posiadaczy X360, czyli de facto w świeższych odbiorców. Od jakiegoś czasu zastanawiałem się jak na nowy tytuł zareaguje konserwatywne skrzydło fanów, czyli tych przyzwyczajonych do pudełek i Snake'a. Pierwszy sygnał ostrzegawczy KP uzyskało po premierze MGS2, gdzie owe skrzydło nie zostawiło na Raidenie suchej nitki. Wystraszony Kojima, czy może Działający Pod Przymusem Kojima, postanowił szybko rozwiązać ten problem, zamieniając Raidena w superekstra-madafakę. Efekt? Liberałowie krzyknęli z zachwytu, konserwatyści płakali nad spłyconą postacią. Kontynuując ten proces, KP na pewno nie zaskarbi sobie miłości kojimowskiego elektoratu.
Ciekawi mnie, że na przyszłym TGS wraz z zapowiedzianą większą dawką informacji o R, Kojima zapowiedział również prezentację własnego projektu. Czyżbyśmy mieli obserwować równolegle przebiegające starcie? Czy oderwane od ciepłego i owłosionego cycka cielę postanowiło udowodnić, że bez Matki też może coś znaczyć?
( http://atinabc.blox.pl/resource/fasolka1.jpg )

Czego oczekuję? PORZĄDNEJ dawki informacji, gameplayu, trailerów. KONKRETÓW!
[center]Nie pieprz,
[/center]
[center] CZATUJ![/center]
Avatar użytkownika
Snake.
The Fury
 
Posty: 586
Dołączył(a): Śr mar 26, 08 22:01
Lokalizacja: Z Raju Niemych Żądz

Re: Podsumowanie informacji

Postprzez SALADYN » So gru 04, 10 21:46

Dla mnie druga połowa bieżącego roku to przede wszystkim niezaprzeczalny sukces Peace Walker'a dzięki któremu Kojima w końcu zauważył że opłaca się zmieniać oblicze starej sagi chociaż w takiej pobocznej historii bez zbędnego oglądania się za siebie , dzięki temu seria zaliczyła głęboki wdech przed następnym nurkowaniem jakim będzie Rising który może pociągnąć Konami na dno.

Duży szok wywołała u mnie wieść że Rising ukaże się pod koniec 2011 lub nawet dopiero w 2012 roku , momentalnie powstały obawy że gra ukazując się będzie już przestarzała a po drodze szlag trafi cały koncept jaki nowy reżyser dla niej obmyślił (podobnie jak w MGS3 i 4) , do dziś zastanawia mnie po co gra była ogłaszana razem z Peace Walker'em w 2009 , nie lepiej było poczekać i ujawnić projekt przy okazji E3'2010 ???

Saladin01 napisał(a):Shinta Nojiri (ten od Ghost Babel i Ac!dów) odszedł z Kojima Productions by realizować własny projekt. Jego odejście jest prawdopodobnie związane z tym iż Kojima zażądał od niego kontynuowania prac nad kolejną częścią z serii, gdy sam Nojiri widział potrzebę stworzenia nowego IP. Co nam to mówi o sytuacji wewnątrz studia?


Że "źle sie dzieje w państwie duńskim" a tak bardziej na poważnie to bardzo dobrze że Nojiri odszedł , Ghost Babel i AC!D'y były świetne i można by powiedzieć że jako całość prezentują się lepiej od niektórych części głównej sagi , prawdopodobnie Nojiri nie chciał skończyć jak Kojima który momentalnie jest kojarzony z MGS'em a sądząc po jakości gier jakie dotąd nam serwował możemy się spodziewać czegoś naprawdę świeżego prosto ze wschodu.

Saladin01 napisał(a): ale przynajmniej ostatnio dowiedzieliśmy się że wstawki filmowe będą na silniku gry, w przeciwieństwie do rysunkowych eksperymentów Peace Walkera. Zresztą to oczywiste no i chyba nikt nie chciał mieć komiksu "wylatującego" z konsolki.


A pamiętacie z dzieciństwa książeczki które po otwarciu ukazywały nam rozkładającą sie razem z stroną scenę z bajki ???
Patent z komiksem 3D byłby całkiem niezły.

Od nowego roku oczekuję przede wszystkim szybkiej premiery Rising , w Matsuyamie pokładam spore nadzieje na odrodzenie się serii MGS przynajmniej w gameplayu , fabuła już została spisana na straty skoro to interquel.
Avatar użytkownika
SALADYN
I was made to fight. I AM a gun
 
Posty: 10247
Dołączył(a): Cz maja 29, 08 09:53


Powrót do Droga do Zanzibaru

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron