Podsumowanie informacji 2011

Analizy, opinie, dyskusje fanów.

Podsumowanie informacji 2011

Postprzez SaladinAI » Wt gru 27, 11 15:04

Kolejne podsumowanie roku, bo trzeba to jakoś podsumować tym bardziej że okazji było wiele więc może zaczniemy to podsumowanie słowami - co to był za rok! A właściwie półrocze, bo o ile pierwsza połowa 2011 została przespana tak końcówkę przeżyliśmy w stanie niemal zawałowym.

Zemsta Kojimy czyli jak pokochałem bombę atomową

Trailer Rising już za nami więc właściwie na tym można skończyć...no dobra, gdy cały świat szykował zapasowe żyletki zwiastun wyciekł do sieci powodując masowe zgony. W międzyczasie cały Zanzibar padł na blisko trzy dni, toteż lokalni fani nie zdążyli urządzić sobie III Wojny Światowej. Hideo Kojima ma kwaśną minę na niemalże każdym wywiadzie, i co się chłopakowi dziwić skoro pół jego ekipy odwala straszną lesserkę w efekcie czego cały projekt Rising trafia prawie do kosza. Z ratunkiem przychodzi Platinum Games (tutaj, wtedy debilne plotki, zyskują potwierdzenie - to Japonia) - i nim wszyscy zdążyli się skapować co się dzieje, gra straciła podtytuł "Solid", Vamp przeszedł operacją plastyczną (teraz jest samurajem) a Metal Gear Ray walczy mieczami...Platinum Games pytane o to gdzie się poddział duch skradanki odpowiada że nie wierzy w duchy i na tym można już skończyć. Podobno to z braku silnego kierownictwa w zespole Kojima Productions (Hideo wszystko jednak robił sam). Tak przynajmniej wygląda sytuacja w studio od kiedy z zespołu odszedł Shinta Nojiri i postanowił wydać własne IP o tytule NeverDead - nie akceptują zresztą planów Kojimy o dalszym odcinaniu kuponów od zastałej marki.

Obrazek

Hideo Kojime nikt już nie wierzy. Zresztą kilka przykładów jego wypowiedzi z ostatnich lat:

Hideo Kojima A.D. 2009: Kolejny Metal Gear musi pozostać skradanką, to podstawowy wymóg dla mojej ekipy

Hideo Kojima A.D. 2010 (do swoich ludzi): Nie musicie robić gry stealth, to nie jest aż tak ważne

Hideo Kojima A.D. 2011: Dobrze jest coś pociachać


Syndrom zaparcia czy coś w tym stylu? Niezupełnie, gdy Kojima zobaczył wykresy jak ma wyglądać zamknięcie przyszłego roku fiskalnego, okazało się że nie ma bata i dalsze prace muszą zostać kontynuowane. Na razie fani zastanawiają się czy zgodnie z obecną modą w grze będzie można uprawiać seks z maszynami. Podobno Yoji Shinkawa zaliczył niezły zwis systemu po obejrzeniu materiału z Revengeance. Ale do tego powrócimy w przyszłym roku.

Tabu - czy Japończycy zasłaniają okna tylko przed słońcem?

Tymczasem Hideo Kojima karmi nas pierwszymi zdjęciami z nadchodzącego tytułu. O tym też niewiele da się powiedzieć, są obawy ale Kojima zapowiada rewolucje - ma być otwarty świat, ponad sto godzin zabawy i kupa swobody. To na pewno Japonia? Cóż podobne eksperymenty Kojima przeprowadzał już przy okazji Peace Walkera, gry czerpiącej garściami z dokonań innych tytuł. Ale jak mówi Matka Natura, kopiowanie jest tańsze. Zapowiada się wojenny klimat i sporo kontrowersji. To pierwsza gra Kojimy od kiedy...Kojima zaczął robić gry. Można się bać.

Czy Big Boss ma sny w HD?

Świat zagrywa się w kolekcję Metal Gear Solid HD, Europa myśli o zagrywaniu się a i tak wszyscy czekają na Metal Gear Solid 3D. Te opóźnienia to nie przypadek - to spisek nakręcający nas na 25-lecie serii, powód dla którego fani muszą wyłożyć jeszcze więcej kasy niż zwykle. Nadchodzą figurki i masa gadżetów. Kto z Was nie chcę takich dodatków do swojego 3DSa?

Obrazek

Obrazek

Obrazek

O błędach w kolekcji nikt nie wspomina. Chłopakom z Teksasu dostaje się ostro, przynajmniej Peace Walker został dopilnowany jak należy.


Zemsta zemście nierówna

Istnieją ludzie, którzy dokopali się do istnienia w słowniku słowa Revengeance - to kolejny eksperyment Kojimy z językiem, żeby daleko nie szukać wystarczy przywołać Transfarring, ale tym razem jest poprawnie choć słowo już dawno wyszło z użycia.

W przyszłym roku wyjdzie nowelizacja Metal Gear Solid 4! To już trzecia próba przeniesienia emgieesowej rzeczywistości na papier. O ile dwie poprzednie uchodziły za dość wątpliwe próby adaptacji gier Kojimy, tak kolejna powieść wychodzi spod ręki Project Itoh - autora książek o zabarwieniu science fiction. Jego powieść Harmony otrzymała Philip K. Dick Award, więc tym bardziej warto się zainteresować. Sam autor znany jest z dystopjinych klimatów, prawdopodobnie jedyny człowiek o którym sam Kojima powiedział że nikt tak dobrze jak one nie zna jego dzieł. To właśnie Satoshiemu Ito został dedykowany Peace Walker. Autor zmarł w 2009 roku po długiej walce z chorobą. Książka "MGS 4" wyjdzie w czerwcu przyszłego roku, wyłącznie w języku angielskim.

Tym pozytywnym, choć smutnym, akcentem, kończymy 2011 rok z nadziejami i drżeniem zastanawiając się co przyniesie nam kolejny rok.
To swego rodzaju błędne kolo: roboty tworzące inne roboty
Avatar użytkownika
SaladinAI
Cipher watches all
 
Posty: 7011
Dołączył(a): N maja 14, 06 12:35

Powrót do Droga do Zanzibaru

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron