Sekrety, błędy - co zmieniono w MGS 2 HD?[Spoilery!]

Kolekcja serii po liftingu; wrażenia, solucje, opisy zmian.

Postprzez kALWa888 » Cz lis 24, 11 20:42

Może być i nanociecz, ważne że ładnie tryska. Po japońsku.
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
kALWa888
Liquid Snake
 
Posty: 2700
Dołączył(a): Pn cze 01, 09 12:28

Postprzez Faja » Pt lis 25, 11 14:45

Dziś rozmawiałem z kumplem, który już ogrywa kolekcję MGS HD i powiedział tak: "jak ktoś zna na pamięć te wszystkie części to nie zwraca uwagi na te wszystkie błędy, a gra wygląda rewelacyjnie"...
What is a man? A miserable little pile of secrets! But enough talk... Have at you!
Avatar użytkownika
Faja
Big Boss
 
Posty: 3031
Dołączył(a): Wt lip 29, 08 15:35
Lokalizacja: Sosnowiec

Postprzez SaladinAI » Pt lis 25, 11 16:58

Hmm, powiedziałbym raczej że jak ktoś ma kłopoty z zapamiętaniem tych drobiazgów, to będzie mu zwisać czy były karaluchy czy nie.
To swego rodzaju błędne kolo: roboty tworzące inne roboty
Avatar użytkownika
SaladinAI
Cipher watches all
 
Posty: 7022
Dołączył(a): N maja 14, 06 12:35

Postprzez SALADYN » So lis 26, 11 01:44

Ale nadal źle świadczy to o poziomie tej reedycji.
Avatar użytkownika
SALADYN
I was made to fight. I AM a gun
 
Posty: 10247
Dołączył(a): Cz maja 29, 08 09:53

Postprzez uci » So lis 26, 11 11:24

ja na razie 2 detale - tj. wpisywanie danych i karaluchy, no nie wygląda to tak jeszcze strasznie.
Avatar użytkownika
uci
Uber Big Boss
 
Posty: 8409
Dołączył(a): Cz lut 23, 06 14:05
Czytam: MGS:Guns of the Patrits - Project Itoh

Postprzez Prot » So gru 03, 11 01:23

Saladin01 napisał(a):Aha, w node na początku gry już nie wpiszemy daty urodzin itp.

W wersji azjatyckiej MGS HD (BLAS 50383), którą nabyłem na allegro można wpisać tak samo jak w oryginale z PS2. Swoja drogą ta wersja azjatycka jest po angielsku całość, napisy i dialogi. Także wychodzi na to że w wersji US tego nie ma?
Prot
Inkarnacja VR
 
Posty: 4
Dołączył(a): N cze 28, 09 12:29

Postprzez Pabian01 » So gru 03, 11 11:10

To ciekawe. W takim razie oby Europa dostała wersję Japan :)
Priority my butt
Avatar użytkownika
Pabian01
Jack the Ripper
 
Posty: 1654
Dołączył(a): Pn maja 07, 07 20:25
Lokalizacja: Sosnowiec

Postprzez SaladinAI » So gru 03, 11 12:20

A może to randomowy bug?
To swego rodzaju błędne kolo: roboty tworzące inne roboty
Avatar użytkownika
SaladinAI
Cipher watches all
 
Posty: 7022
Dołączył(a): N maja 14, 06 12:35

Postprzez Prot » So gru 03, 11 12:26

Całkiem możliwe bo przy starcie gry pobrałem już patcha 1.01 ważącego 66mb. Spróbuje usunąć patcha i sprawdzić czy bez niego da się wprowadzić coś do node. A wersja BLAS 50383 to nie do końca wersja Japan. Z tego co wyczytałem to oznaczenie BLAS mają wersje HK i to by tłumaczyło angielski na płycie.

EDIT:
Bez patcha też mogę wpisać w node.
Prot
Inkarnacja VR
 
Posty: 4
Dołączył(a): N cze 28, 09 12:29

Postprzez Osvelot » So gru 03, 11 13:44

HK? Haj Kłolity?
Obrazek
"From now on... call me Big Bonus."
Avatar użytkownika
Osvelot
Solidus Snake
 
Posty: 2143
Dołączył(a): Śr lip 14, 10 14:37
Gram: w pici-polo na małe bramki

Postprzez Prot » So gru 03, 11 13:49

HK to wersja Hong Kong. ;)
Prot
Inkarnacja VR
 
Posty: 4
Dołączył(a): N cze 28, 09 12:29

Postprzez SaladinAI » N lut 05, 12 12:27

Nazwy na ścianach są tam dalej, kul mówi że jednak wpisujemy swoje dane do noda bez problemów.
To swego rodzaju błędne kolo: roboty tworzące inne roboty
Avatar użytkownika
SaladinAI
Cipher watches all
 
Posty: 7022
Dołączył(a): N maja 14, 06 12:35

Postprzez uci » N lut 05, 12 12:37

tylko co z robactwem?
Avatar użytkownika
uci
Uber Big Boss
 
Posty: 8409
Dołączył(a): Cz lut 23, 06 14:05
Czytam: MGS:Guns of the Patrits - Project Itoh

Postprzez SaladinAI » Cz mar 08, 12 14:45

Poczytajcie sobie, w ramach programu o wytrzymałości konwersji na wyobraźnię użytkownika:

http://thesnakesoup.org/?section=news&t=6009
To swego rodzaju błędne kolo: roboty tworzące inne roboty
Avatar użytkownika
SaladinAI
Cipher watches all
 
Posty: 7022
Dołączył(a): N maja 14, 06 12:35

Postprzez SALADYN » Cz mar 08, 12 15:10

Aż dziwi bierze że jeszcze żadnego patcha nie uświadczyliśmy dla kolekcji HD.
Avatar użytkownika
SALADYN
I was made to fight. I AM a gun
 
Posty: 10247
Dołączył(a): Cz maja 29, 08 09:53

Postprzez SaladinAI » Cz mar 08, 12 15:22

We no speak americano - oficjalna odpowiedź Konami.
To swego rodzaju błędne kolo: roboty tworzące inne roboty
Avatar użytkownika
SaladinAI
Cipher watches all
 
Posty: 7022
Dołączył(a): N maja 14, 06 12:35

Postprzez SaladinAI » Śr mar 28, 12 15:56

Więc gram.

Wydaje mi się ale chyba podłoga na nie których miejscach wydaje się bardziej uszczegółowiona - pierwsze pomieszczenie z szafkami, mokre podłoże wygląda ciut inaczej. Snake ma ostrzejszą brodę. Poza tym nie rozumiem czemu plakaty w szafce są tak przyciemnione. Jeden z nich był prawie niewidoczny. Rozmowy przez Codec uruchamiają się trochę wolniej.

Z ciekawostek: napisy na rurach są pisane cyrylicą

Obrazek


Plakaty dziewczyn natomiast pochodzą z wersji japońskiej:

Obrazek
To swego rodzaju błędne kolo: roboty tworzące inne roboty
Avatar użytkownika
SaladinAI
Cipher watches all
 
Posty: 7022
Dołączył(a): N maja 14, 06 12:35

Postprzez Osvelot » Śr mar 28, 12 16:46

Osobom nieupoważnionym wstęp wzbroniony? Albo mi się wydaje, albo właśnie to jest na rurze. Albo coś innego z personałami.

Tak czy inaczej, <śmiech dupą>, jest ok.
Obrazek
"From now on... call me Big Bonus."
Avatar użytkownika
Osvelot
Solidus Snake
 
Posty: 2143
Dołączył(a): Śr lip 14, 10 14:37
Gram: w pici-polo na małe bramki

Postprzez SaladinAI » Śr mar 28, 12 16:57

Jeszcze na tablicach w locker room są jakieś wzory - rozwiąż i to zadanie ;)
To swego rodzaju błędne kolo: roboty tworzące inne roboty
Avatar użytkownika
SaladinAI
Cipher watches all
 
Posty: 7022
Dołączył(a): N maja 14, 06 12:35

Postprzez SALADYN » Śr mar 28, 12 21:14

Saladin01 napisał(a):Rozmowy przez Codec uruchamiają się trochę wolniej.


Raczej znacznie wolniej, nawet te powiązane z fabułą które wyskakują podczas scenek.
Avatar użytkownika
SALADYN
I was made to fight. I AM a gun
 
Posty: 10247
Dołączył(a): Cz maja 29, 08 09:53

Postprzez SaladinAI » Cz mar 29, 12 11:51

SALADYN napisał(a): Raczej znacznie wolniej, nawet te powiązane z fabułą które wyskakują podczas scenek.


Fabularne są jeszcze wolniejsze od tych opcjonalnych.

Co jeszcze zauważyłem?

- niekonsekwencja w rozdzielczości napisów. Tylko niektóre są widoczne jak te na rurach ale już napis pod znakiem "Marines" na Rayu jest taki sam jak w wersji PS 2 czyli rozmyty

- Komendant nie wydziela ciepła ;)

- w wersji na XO nie ma analogowych przycisków. Wiadomo ale przez to już nie uderzycie przypadkowo głowo w kratkę w szafce. Za to widok przybliża się strasznie powoli. Znowu wychylanie się na boki odbywa się normalnie, z wyczuciem nacisku przez wykorzystanie spustów
To swego rodzaju błędne kolo: roboty tworzące inne roboty
Avatar użytkownika
SaladinAI
Cipher watches all
 
Posty: 7022
Dołączył(a): N maja 14, 06 12:35

Postprzez Solidny » Pt kwi 13, 12 15:29

Nie zauważyłem, żeby ktoś wspomniał, więc udzielam się:
- robaki są ;p,
- dane w node są zmienione; zamiast imienia i nazwiska jest codename, nie można podać roku narodzin i grupy krwi,
- chyba nigdy wcześniej nie zwróciłem uwagi na to, że Olga ma bliznę na twarzy jeszcze na tankowcu - zdawało mi się, że wtedy ją nabyła i widoczna była dopiero na BS; sprawdziłem, blizna zawsze była, ale bardzo rozmyta :)
Avatar użytkownika
Solidny
Zanzibar
 
Posty: 2727
Dołączył(a): Pt lut 24, 06 16:10
Lokalizacja: Gduńsk
Gram: hipsterskie badziewia
Czytam: Komentarze na YT

Postprzez SaladinAI » Pt kwi 13, 12 16:00

A wiesz że ta blizna też mi się rzuciła w oczy?

Nie rozumiem czemu wprowadzanie danych jest tak utrudnione.
To swego rodzaju błędne kolo: roboty tworzące inne roboty
Avatar użytkownika
SaladinAI
Cipher watches all
 
Posty: 7022
Dołączył(a): N maja 14, 06 12:35

Postprzez Solidny » Pt kwi 13, 12 19:16

Saladin01 napisał(a):A wiesz że ta blizna też mi się rzuciła w oczy?

Nie rozumiem czemu wprowadzanie danych jest tak utrudnione.

Utrudnione? Wprowadzamy mniej danych i tyle. Ja tam się nie dziwię, że wywalili opcję roku narodzin. Dziwne, żeby Raiden nosił blachy stuletniego dziada. W dodatku imię i nazwisko na supertajnej misji? No i grupa krwi - przecież miał w sobie sztuczną... a może to było po to, żeby wiedzieli na jaką zmienić z powrotem :D? Mimo wszystko nie wiem skąd ta zmiana. Może w MGS2 było już zbyt wiele absurdu, żeby jeszcze gracze dokładali coś od siebie (blachy stuletniego Adolfa Hitlera z Ukrainy z grupą krwi 0 - uniwersalny dawca!).
Avatar użytkownika
Solidny
Zanzibar
 
Posty: 2727
Dołączył(a): Pt lut 24, 06 16:10
Lokalizacja: Gduńsk
Gram: hipsterskie badziewia
Czytam: Komentarze na YT

Postprzez Osvelot » Pt kwi 13, 12 20:18

Znaczy się, brzmi jak coś, co sam bym wpisał. Czyli z mojego punktu widzenia wersja HD traci względem oryginału.


WAMPIERZ Z BYTOMIA
LAT 99
GRUPA AB, BIERE JUCHE OD KAŻDEGO

+ wygląd Raidena

= tak, Snake, to naprawdę moje blachy, co się tak gapisz.
Obrazek
"From now on... call me Big Bonus."
Avatar użytkownika
Osvelot
Solidus Snake
 
Posty: 2143
Dołączył(a): Śr lip 14, 10 14:37
Gram: w pici-polo na małe bramki

Postprzez Gillian » So kwi 14, 12 00:53

Solidny napisał(a):Mimo wszystko nie wiem skąd ta zmiana. Może w MGS2 było już zbyt wiele absurdu, żeby jeszcze gracze dokładali coś od siebie (blachy stuletniego Adolfa Hitlera z Ukrainy z grupą krwi 0 - uniwersalny dawca!).
Ale to był jeden z kluczy do "rozwiązania" gry. Raiden nie istniał - był avatarem gracza. Stał się Raidenem, kiedy te blachy odrzucił. Taka alegoryczna przemiana.
Avatar użytkownika
Gillian
Uber Big Boss
 
Posty: 8739
Dołączył(a): Wt maja 08, 07 22:30

Postprzez Solidny » So kwi 14, 12 11:09

twilite kid napisał(a):
Solidny napisał(a):Mimo wszystko nie wiem skąd ta zmiana. Może w MGS2 było już zbyt wiele absurdu, żeby jeszcze gracze dokładali coś od siebie (blachy stuletniego Adolfa Hitlera z Ukrainy z grupą krwi 0 - uniwersalny dawca!).
Ale to był jeden z kluczy do "rozwiązania" gry. Raiden nie istniał - był avatarem gracza. Stał się Raidenem, kiedy te blachy odrzucił. Taka alegoryczna przemiana.

Dobrze znam tę interpretację. Zastanawiam się po prostu dlaczego odrzucili część danych. Moim zdaniem to co zostało nie przeszkadza w takim odbiorze gry.
Avatar użytkownika
Solidny
Zanzibar
 
Posty: 2727
Dołączył(a): Pt lut 24, 06 16:10
Lokalizacja: Gduńsk
Gram: hipsterskie badziewia
Czytam: Komentarze na YT

Postprzez Solidny » N kwi 15, 12 11:37

MGS2 ukończone. Znalazłem kolejny błąd :happy6:
Pamiętacie maszynkę do golenia? No cóż, Snake grzecznie olał prezent i pojawia się na końcu tak samo zarośnięty. W zasadzie nawet mi to nie przeszkadza, w końcu broda jest w HD - zazdroszczę mu :D. Problem w tym, że jest ogolony w trakcie rozmów przez codec! Nie w scenkach, nie w gameplay'u, tylko w codecu. Hmm...

W dodatku Fortune, kiedy zatrzymuje bohaterów na Arsenalu, jest cała we łzach (pokracznie trzymających się jej twarzy zresztą).

A, bym zapomniał... Solidus krwawi z pleców aż miło. Nawet bardziej niż zapamiętałem :D.
Generalnie większość błędów - mitów obalona. Nie jest tak źle z tą kolekcją HD. A ogolony Snake i tak mi się nie podobał...
Avatar użytkownika
Solidny
Zanzibar
 
Posty: 2727
Dołączył(a): Pt lut 24, 06 16:10
Lokalizacja: Gduńsk
Gram: hipsterskie badziewia
Czytam: Komentarze na YT

Postprzez SaladinAI » N kwi 15, 12 11:45

Solidny napisał(a): W dodatku Fortune, kiedy zatrzymuje bohaterów na Arsenalu, jest cała we łzach (pokracznie trzymających się jej twarzy zresztą).


Zawsze tak było.

Solidny napisał(a):Generalnie większość błędów - mitów obalona.


Nie. To że u Ciebie się nie pojawiają to kwestia przypadku - u jednych są, gdzie indziej już nie ma.
To swego rodzaju błędne kolo: roboty tworzące inne roboty
Avatar użytkownika
SaladinAI
Cipher watches all
 
Posty: 7022
Dołączył(a): N maja 14, 06 12:35

Postprzez Solidny » Pn kwi 16, 12 11:46

No dobra, ale po tym co tu pisaliście, to bałem się, że przez błędy nie będzie się dało ukończyć tych gier (albo stracę ochotę), tymczasem to wszystko są bugi jak bugi - zdarzają się niektórym. Czasami. Zobacz na niektóre komentarze w stylu "ta kolekcja to gówno". Ktoś taki nie kupi jej, bo myśli, że jest zabugowana jak gra Bethesdy.

Podobne zjawiska zachodzą gdy telewizja cięgle trąbi o, na przykład, morderstwach - ludzie myślą, że na ich osiedlu mieszka co najmniej kilkunastu seryjnych morderców.

Dlatego skończyłem tę kolekcję i piszę:
ludzie, nie jest z nią tak źle, jak o niej piszą.
Avatar użytkownika
Solidny
Zanzibar
 
Posty: 2727
Dołączył(a): Pt lut 24, 06 16:10
Lokalizacja: Gduńsk
Gram: hipsterskie badziewia
Czytam: Komentarze na YT

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Metal Gear Solid HD Collection

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

cron