[SPOILERY] Porady

Początek rewolucji Big Bossa i przekształcenie serii jaką znamy

Re: [SPOILERY] Porady

Postprzez Angello » Pn paź 12, 15 14:45

Jak (gdzie) zdobyć Parasite Mist i Parasite Armor :?
Nie mam pomysłu gdzie tego szukać ;/ tym bardziej, ze Parasite Camo wpadło nie wiadomo kiedy ;)

Ku*wa ale ja leniwy :P
Avatar użytkownika
Angello
Red Blaster
 
Posty: 73
Dołączył(a): Pn wrz 28, 15 09:00
Lokalizacja: Whitestok
Gram: MGS V
Czytam: codziennie

Re: [SPOILERY] Porady

Postprzez SALADYN » Pn paź 12, 15 15:01

Z fultonuj innych skullsów.
Avatar użytkownika
SALADYN
I was made to fight. I AM a gun
 
Posty: 10247
Dołączył(a): Cz maja 29, 08 09:53

Re: [SPOILERY] Porady

Postprzez Osvelot » Pn paź 12, 15 16:08

Parasite Armor - twarde skullsy na lotnisku (metallic archaea i traitor's caravan)

Parasite Mist - skullsy Davida Copperfielda (karabin z ręki) (a phantom pain, where do the bees sleep)

Trzeba fultonować po załatwieniu - nie ma znaczenia, czy lethatl/non-lethal (lethal oczywiście łatwiej, bo masz spory arsenał do tego). W obu przypadkach masz jednak niedużo czasu, żeby ich zbalonować. Jak jesteś pewny swojego skilla przetrwania, to możesz próbować fultonować tych, którzy już leżą, kiedy jeszcze inne biegają dookoła. Jeżeli planujesz pokonać wszystkich a potem przebiec się po planszy i zebrać ich na raz, to nie zdążysz podnieść więcej niż 1-2.

Polecam snajperkę Brennan/Serval i headshoty, schodzą jak marzenie.

Bonus: jest gratka dodatkowa - jak załatwisz skullsy, to dookoła leży też sporo żołnierzy sparaliżowanych, dobra okazja żeby zaopatrzyć bazę w rekrutów. Każdy, kto przeżył taką przygodę (tzn. został zombie a potem przeżył i go sfultonowałeś) dostaje na dzień dobry po przybyciu do bazy order za... nie wiem jak się nazywa. Krzyż na pewno. Krzyż Przetrwania Czegoś Przejebanego.Taki sam krzyż dostają twoi żołnierze, którzy zostaną pojmani i odbijesz ich (nie pamiętam wszystkich przypadków, ale na 100% misja 22 z odbiciem platformy, może też side ops "unlucky dog" - za to na pewno nie dotyczy to FOB). Ten medal, jak każdy, sprowadza się do tego, że dostają bonus do statystyk - więc podnosząc te zombiaki z misji ze skulls zawsze dostajesz do bazy trochę lepszych żołnierzy, niż jak ich widziałeś przez analyzer.
Obrazek
"From now on... call me Big Bonus."
Avatar użytkownika
Osvelot
Solidus Snake
 
Posty: 2143
Dołączył(a): Śr lip 14, 10 14:37
Gram: w pici-polo na małe bramki

Re: [SPOILERY] Porady

Postprzez Angello » Pn paź 12, 15 17:49

Super info, dzięki Obrazek
Avatar użytkownika
Angello
Red Blaster
 
Posty: 73
Dołączył(a): Pn wrz 28, 15 09:00
Lokalizacja: Whitestok
Gram: MGS V
Czytam: codziennie

Re: [SPOILERY] Porady

Postprzez silent_mastodon » Pn paź 12, 15 22:37

tak sie zastanawiam bo bede jutro gral 16 misje a mialem do tej pory tylko 2 zadnia typu old mother base member chociaz wykonalem mase zadan pobocznych , pytanie czy te zadania sa faktycznie tak zadkie czy zrobilem cos nie tak np pokazujac " paz " za wczesnie zdjecie zdobyte od czlonka
silent_mastodon
Coward Duck
 
Posty: 33
Dołączył(a): Śr wrz 30, 15 12:04

Re: [SPOILERY] Porady

Postprzez Curtis » Pn paź 12, 15 22:38

Tych zadań nie ma aż tak wiele to po pierwsze po drugie część odblokuje Ci się znaaacznie później :)
Osvelot jest Bogiem
Avatar użytkownika
Curtis
The Sorrow
 
Posty: 661
Dołączył(a): Śr sty 09, 08 15:06
Czytam: Nie podam bo jak skończę będzie nieaktualne

Re: [SPOILERY] Porady

Postprzez SALADYN » Pn paź 12, 15 22:50

Poza tym niektóre side opsy blokują ci resztę bo mają miejsce na tym samym kawałku mapy. Trzeba więc kończyć wszystkie na bieżąco.
Avatar użytkownika
SALADYN
I was made to fight. I AM a gun
 
Posty: 10247
Dołączył(a): Cz maja 29, 08 09:53

Re: [SPOILERY] Porady

Postprzez silent_mastodon » Wt paź 13, 15 01:10

a swoja droga mam kilka takich side opsow ktore moge powtarzac w kółko glownie prisoner extraction jest niby odhaczone ale mozna to powtarzac i co jakis czas sie odnawia czemu czesc side ops jest zrobiona permanentnie a czesc sie odnawia
silent_mastodon
Coward Duck
 
Posty: 33
Dołączył(a): Śr wrz 30, 15 12:04

Re: [SPOILERY] Porady

Postprzez Osvelot » Wt paź 13, 15 08:41

Side Ops można powtarzać w pewnych cyklach. Opracowanie tych cykli to żmudna robota, ale da się je ustalić na 100%. Prisoner Extraction 2 (w wiosce Shago) jest w cyklu z Extract Highly Skilled Soldier w Wialo Kalai. Potem Wandering Soldiers w Shago, Wandering Puppets w Wialo i jak nic nie pomyliłem, to cykl się zamyka i możesz znowu robić Prisoner Extraction 2.

Takich cyklów jest kilka(naście). Część side-opsów jest mimo wszystko jednorazowa - unlucky dog, wandering motherbase soldier, mine clearing, polowanie na unikalne zwierzęta, szukanie blueprintów i wszystkie pozostałe "unikalne" sideops (w tym fabularne - złote). Czyli te najciekawsze, bo odbijanie więźniów, łapanie żołnierzy, tłuczenie czołgów, helikopterów i ciężkiej piechoty się nudzi szybko.

Generalnie gówno.
Obrazek
"From now on... call me Big Bonus."
Avatar użytkownika
Osvelot
Solidus Snake
 
Posty: 2143
Dołączył(a): Śr lip 14, 10 14:37
Gram: w pici-polo na małe bramki

Re: [SPOILERY] Porady

Postprzez Curtis » Wt paź 13, 15 10:46

A ja lubie misje z tłuczeniem czołgów. Szczególnie jak mogę to zrobić własnym czołgiem :D
Osvelot jest Bogiem
Avatar użytkownika
Curtis
The Sorrow
 
Posty: 661
Dołączył(a): Śr sty 09, 08 15:06
Czytam: Nie podam bo jak skończę będzie nieaktualne

Re: [SPOILERY] Porady

Postprzez Osvelot » Wt paź 13, 15 10:52

Jak kogoś będzie to cokolwiek, to mogę zrobić te cykle Side Opsów i zmontować jakiś poradnik dla najbardziej ekscytującej części gry, jaką są Side Ops.
Obrazek
"From now on... call me Big Bonus."
Avatar użytkownika
Osvelot
Solidus Snake
 
Posty: 2143
Dołączył(a): Śr lip 14, 10 14:37
Gram: w pici-polo na małe bramki

Re: [SPOILERY] Porady

Postprzez kelen » Wt paź 13, 15 19:55

Kilka pytań:

1. Czy można zrobić tak, aby każdy sfultonowany żołnierz trafiał do poczekalni i potem samemu go przydzielić?
2. Jakieś rady odnośnie szybkiego zdobywania paliwa?
3. Co właściwie się dzieje ze sfultonowanymi żołnierzami, kiedy mamy już full? Wcześniej czytałem też, że lepsi żołnierze z automatu zastępują gorszych. Wszyscy trafiają wtedy do poczekalni?
4. Które działania doprowadzają do tego, że
Spoiler:

5. Czy na platformie R&D
Spoiler:

6. W odniesieniu lekko do pytania wyżej, czy
Spoiler:
Avatar użytkownika
kelen
Predator
 
Posty: 99
Dołączył(a): Pn wrz 05, 05 16:28
Lokalizacja: Piekary Śl.

Re: [SPOILERY] Porady

Postprzez Osvelot » Wt paź 13, 15 21:38

1. Jak masz pełne drużyny, to żołnierze idą do poczekalni (najpierw do briga jednak, gdzie są kabaceni jakiś czas). Stamtąd możesz ich poprzydzielać albo posortować automatycznie. Jak nie masz pełnych drużyn, to chyba idą z automatu do tej, do której najlepiej pasują. Poza przerzucaniem żołnierzy do działu R&D na potrzebę chwilowego zwiększenia Lv. celem osiągnięcia progu dla opracowania jakiejś broni, to raczej nie ma żadnych korzyści z manualnego przerzucania żołnierzy między oddziałami i automatyczne sortowanie działa najlepiej.

2. Zależy jak szybkiego. Całkiem szybkie i naturalne - najeżdżaj FOBy, celuj graczy z nierozbudowanymi bazami i czyść ich Base Development Platform z kontenerów. Najszybsze ale nienaturalne (+grindujesz, nuda) - farmienie paliwa w misji 12. Włączasz misję, neutralizujesz dwóch żołnierzy, fultonujesz kontenery (musisz już mieć te fultony z teleportem, odblokowane dość późno w grze), biegniesz do intel file, jak gra zrobi chekpoint to dajesz restart mission i tak aż do satysfakcji/znudzenia. Najwolniejszy sposób, ale najbardziej naturalny, to jeżdżenie po mapie i koszenie kontenerów przy okazji - ale jak masz na oku coś drogiego do opracowania/wybudowania, to podejrzewam że cię ta opcja nie interesuje.

3. Jak sfultonowany żołnierz jest co najmniej lepszy niż najgorszy żołnierz w bazie, to zostaje przyjęty, a zwolniony zostaje najsłabszy jakiego masz (nieobjęty Direct Contract, znaczy się). Nie wiem jak z poczekalnią, ale to chyba zależy od ich statystyk - na początek i tak lądują w brigu (chyba, że to ochotnicy), a potem najpewniej w drużynie, do której pasują najlepiej.

4.
Spoiler:


5.
Spoiler:


6.
Spoiler:


Co do Side Ops, mam wstępne dane:
Misji jest 157, z czego:
- 7 to Target Practice w bazie, zawsze można je powtarzać od razu
- 54 to misje jednorazowe - sideopsy złote (fabularne) albo niepowtarzalne z innych przyczyn (legendarne zwierzęta, żołnierze z mother base, ale też rozbrajanie min, o dziwo) - raz wykonane nie będą dostępne nigdy więcej
- 96 to misje wielokrotnego użytku:
-- 16 Extract Highly Skilled (ta, jasne) Soldier [EHS]
-- 20 Prisoner Extraction [PE]
-- 16 Eliminate Heavy Infantry [HI]
-- 14 Eliminate Armored Vehicle Unit [AVU]
-- 1 Extract Materials Container [MC]
-- 14 Eliminate Tank Unit [TU]
-- 15 Eliminate Wandering Puppets [WP]

96 powtarzalnych misji zamyka się w cykle, tj. odbębnienie jednej odblokowuje kolejną, a w danej chwili na liście misji masz tylko jedną z danego cyklu.

Przy odblokowanych wszystkich SideOpsach masz możliwość w każdej chwili z listy wybrać jedną z 23 misji. 7 z nich to Target Practice, a 16 to misje z listy powtarzalnych misji powyżej.
Krótko mówiąc, tych cykli jest szesnaście, mogą mieć 4, 6 albo 8 elementów. Cykle misji związane są z daną okolicą i rotacja między misjami w cyklu sprawia, że się nie pokrywają obszarem, na którym się odbywają. Bierze się to z tego, że uruchomienie misji Side Ops odbywa się poprzez wkroczenie na jej teren, więc żeby nie działy się jaja, dany SideOps musi mieć dany kawałek ziemi na wyłączność dla siebie.

Przykładowe cykle:
[ PE02 - EHS02 - WP03 - WP09 ] (Afganistan, okolice wiosek Shago i Wialo)
[ TU10 - AVU13 - PE06 - HI05 - TU04 - EHS09 - AVU05 - HI13 ] (Afryka, okolice opuszczonej wioski Ditadi)

Jeżeli jesteście w trakcie gry dopiero i nie odblokowaliście wszystkich SideOpsów, to każdy cykl jest skrócony o brakujący element (dlatego mogliście się dziwić, że na początku gry Prisoner Extraction 02 możecie robić w nieskończoność raz za razem, a potem już nie). Rotacja misji zawsze odbywa się w takiej samej kolejności.

Nie jestem w 100% pewien, co się dzieje kiedy w dany cykl obszarowo "wtryni się" któraś z 54 misji jednorazowych - czasem mają priorytet nad tymi 96-oma powtarzalnymi, a czasem misje ze zwykłych cykli je przekrywają i trzeba zrobić side ops w okolicy, żeby "wpuścić" do obszaru daną misję spoza cyklu. Dotyczy to w takim samym stopniu jednorazowych misji zwykłych (białe) jak i fabularnych (ważne, czyli złote) - nieraz już słyszeliśmy, że komuś nie pojawia się kluczowy side-ops (albo był wcześniej i zniknął).

W sumie to zebrałem do kupy wszystko, czego się nauczyłem o sideopsach, zostaje mi tylko sprawdzić pozostałe cykle, na razie rozgryzłem te dwa co są powyżej. Potem mogę dodawać jeszcze adnotacje typu (od tego Tank Unit / AVU zaczynają się trudniejsze pojazdy pomalowane na czerwono) albo (w tej misji więźniem do odbicia jest kobieta). Ale to jak mi się zachce, póki co nie ma lepszej metody na wybadanie cykli, niż przechodzenie side ops jednego po drugim z cyklu.
Obrazek
"From now on... call me Big Bonus."
Avatar użytkownika
Osvelot
Solidus Snake
 
Posty: 2143
Dołączył(a): Śr lip 14, 10 14:37
Gram: w pici-polo na małe bramki

Re: [SPOILERY] Porady

Postprzez SALADYN » Śr paź 14, 15 00:36

Że tez ci się chciało to rozgryzać.
Avatar użytkownika
SALADYN
I was made to fight. I AM a gun
 
Posty: 10247
Dołączył(a): Cz maja 29, 08 09:53

Re: [SPOILERY] Porady

Postprzez silent_mastodon » Śr paź 14, 15 11:26

side ops sa malo wazne , pytanie czy ten nowy pacz naprawił kłajet , czy nadal psuje sejwy , chcialem ja wziasc na misje nr 16 i dac niebieski karabin zeby mi neutralizowala skulsow zeby pojmach choc jednego zywcem i zobaczyc co sie stanie ale jaj mam grac od poczatku gry bo mi sejwy znikna to dziekuje
silent_mastodon
Coward Duck
 
Posty: 33
Dołączył(a): Śr wrz 30, 15 12:04

Re: [SPOILERY] Porady

Postprzez Curtis » Śr paź 14, 15 11:28

Przecież bug z Quiet naprawiono tygodnie temu...
Osvelot jest Bogiem
Avatar użytkownika
Curtis
The Sorrow
 
Posty: 661
Dołączył(a): Śr sty 09, 08 15:06
Czytam: Nie podam bo jak skończę będzie nieaktualne

Re: [SPOILERY] Porady

Postprzez silent_mastodon » Śr paź 14, 15 11:36

tylko czy napewno bo jakos nie widzialem tego w liscie zmian
silent_mastodon
Coward Duck
 
Posty: 33
Dołączył(a): Śr wrz 30, 15 12:04

Re: [SPOILERY] Porady

Postprzez Osvelot » Śr paź 14, 15 11:43

Ostatnio edytowano Śr paź 14, 15 11:45 przez Osvelot, łącznie edytowano 1 raz
Obrazek
"From now on... call me Big Bonus."
Avatar użytkownika
Osvelot
Solidus Snake
 
Posty: 2143
Dołączył(a): Śr lip 14, 10 14:37
Gram: w pici-polo na małe bramki

Re: [SPOILERY] Porady

Postprzez silent_mastodon » Śr paź 14, 15 11:45

zadales sobie sporo trudu z tym rozgryzeniem sideops , dzieki doceniam os
silent_mastodon
Coward Duck
 
Posty: 33
Dołączył(a): Śr wrz 30, 15 12:04

Re: [SPOILERY] Porady

Postprzez kelen » Śr paź 14, 15 20:57

Dzięki za odpowiedzi. Kilka nowych pytań ode mnie:

1. Gdzie znajdę specjalistę, dzięki któremu odblokuje (jeśli dobrze zrozumiałem) tłumik, który się nie wykańcza?
2. Kwestia wątku Eli'a. (nawet nie wiem, czy dobrze odmieniam :P)

Spoiler:
Avatar użytkownika
kelen
Predator
 
Posty: 99
Dołączył(a): Pn wrz 05, 05 16:28
Lokalizacja: Piekary Śl.

Re: [SPOILERY] Porady

Postprzez Angello » Śr paź 14, 15 22:19

Panowie o co ku*wa kaman :?
Na początku grania za przylot śmigłowca płaciłem około 20.000, do niedawana około 40,000 a teraz 60,000 :banghead:
Szczena mi opadła, bo nic nie grzebałem w heli a cena za podniebne TAXI wzrosła.
Avatar użytkownika
Angello
Red Blaster
 
Posty: 73
Dołączył(a): Pn wrz 28, 15 09:00
Lokalizacja: Whitestok
Gram: MGS V
Czytam: codziennie

Re: [SPOILERY] Porady

Postprzez Curtis » Śr paź 14, 15 22:22

A to nie ma związku z update'em od Konami ? Coś Osvelot wspominał o wzroście cen za zabawki itp. Ale mogę się mylić.
Osvelot jest Bogiem
Avatar użytkownika
Curtis
The Sorrow
 
Posty: 661
Dołączył(a): Śr sty 09, 08 15:06
Czytam: Nie podam bo jak skończę będzie nieaktualne

Re: [SPOILERY] Porady

Postprzez Angello » Śr paź 14, 15 22:26

Zrozumiałbym, że cena za przylot heli wzrastała wraz z tuningiem a jeżeli to wina update to ostro po**bało "Koniami"
Avatar użytkownika
Angello
Red Blaster
 
Posty: 73
Dołączył(a): Pn wrz 28, 15 09:00
Lokalizacja: Whitestok
Gram: MGS V
Czytam: codziennie

Re: [SPOILERY] Porady

Postprzez Osvelot » Cz paź 15, 15 01:09

Try not to panic.
Obrazek

Na pewno nie ma to związku z jakimkolwiek update. Przed chwilą sprawdziłem - wybrałem absolutnie najtańszy ekwipunek, do tego żadnych pojazdów/psa, a na dodatek ogołociłem helikopter ze wszystkich ulepszeń. Loadout kosztował 630 GMP. Wezwanie helikoptera kosztowało 1000 GMP. Tak więc albo przekoksowany helikopter, albo za dużo ekwipunku.

Tymczasem, postępy w liście cykli SideOps.

Afganistan
[ PE02 - EHS02 - WP03 - WP09 ] (okolice wiosek Shago i Wialo)
[ TU03 - PE09 - AVU11 - WP10 - EHS05 - HI03 ] (okolice Aabe Shifap Ruins)
[ AVU03 - EHS14 - WP06 - TU14 - PE03 ] (okolice Afganistan Central Base Camp i Serak Power Plant)
[ PE07 - EHS13 - TU11 - AVU02 ] (okolice Spugmay Keep)
[ PE19 - EHS16 ] (OKB Zero)
[ PE18 - AVU08 - EHS04 - TU01 ] (Da Gwandai Khar / Qarya Sakhra Ee)

Afryka
[ TU10 - AVU13 - PE06 - HI05 - TU04 - EHS09 - AVU05 - HI13 ] (okolice opuszczonej wioski Ditadi)
[ EHS08 - HI09 - PE11 - TU07 - HI16 - TU12 - WP15 - AVU12 - AVU04 ] (okolice Bwala ya Masa i Mfinda Oilfield)
[ PE13 - HI14 - WP14 - EMC - PE08 - EHS10 - HI10 ] (Bampeve)
[ PE20 - EHS11 - AVU06 - HI12 - PE16 - TU08 ] (Munoko ya Nioka)

(work in progress)

PS. W Afganie jest 9 cykli, w Afryce 7.
Ostatnio edytowano Pn lis 09, 15 19:01 przez Osvelot, łącznie edytowano 4 razy
Obrazek
"From now on... call me Big Bonus."
Avatar użytkownika
Osvelot
Solidus Snake
 
Posty: 2143
Dołączył(a): Śr lip 14, 10 14:37
Gram: w pici-polo na małe bramki

Re: [SPOILERY] Porady

Postprzez Angello » Cz paź 15, 15 20:27

Osvelot napisał(a):Try not to panic.
Obrazek
... albo przekoksowany helikopter, albo za dużo ekwipunku.


Uwielbiam takie poczucie humoru :D

Twoja odpowiedź podsunęła mi pomysł. Ogołocę heli, bo i tak nie wysyłam go na żadne bitwy a jak zajdzie potrzeba to go "nakoksuję" :D
Avatar użytkownika
Angello
Red Blaster
 
Posty: 73
Dołączył(a): Pn wrz 28, 15 09:00
Lokalizacja: Whitestok
Gram: MGS V
Czytam: codziennie

Re: [SPOILERY] Porady

Postprzez silent_mastodon » Cz paź 15, 15 22:44

chcialbym dodac ciekawostke od siebie ze jak przejedziemy quiet gumą po tyłku to zacznie do nas strzelac ....chcialem sprawdzic co sie stanie jak posle jej gumową kulke z riot guna ( ktory swoja droga wyglada mi na naszego glauberyta ) prosto w.......i ledwo zdązylem nawiać , wzialem pod uwage ze moze kojima stary zbokol na taka sytuacje wstawi jakąs scenke albo dzwiek ale nic nie bylo
silent_mastodon
Coward Duck
 
Posty: 33
Dołączył(a): Śr wrz 30, 15 12:04

Re: [SPOILERY] Porady

Postprzez SALADYN » Cz paź 15, 15 22:47

Eeee tam, już Meryl sprzedawała liście Solidowi w MGS gdy ten ją zaczepiał.
Avatar użytkownika
SALADYN
I was made to fight. I AM a gun
 
Posty: 10247
Dołączył(a): Cz maja 29, 08 09:53

Re: [SPOILERY] Porady

Postprzez silent_mastodon » Cz paź 15, 15 22:51

cos bylo ze jak sie na nia gapilem z widoku pierwszej osoby to sie rumienila i cos mamrotala faktycznie
silent_mastodon
Coward Duck
 
Posty: 33
Dołączył(a): Śr wrz 30, 15 12:04

Re: [SPOILERY] Porady

Postprzez Curtis » Cz paź 15, 15 22:59

Szkoda że nic się nie dzieje jak niemego gołodupca rozjedziesz czołgiem ...
Osvelot jest Bogiem
Avatar użytkownika
Curtis
The Sorrow
 
Posty: 661
Dołączył(a): Śr sty 09, 08 15:06
Czytam: Nie podam bo jak skończę będzie nieaktualne

Re: [SPOILERY] Porady

Postprzez Metyl » Pt paź 16, 15 18:11

Nie wiem czy już było: wyłącznie użycie Parasite Stealth uniemożliwia zdobycia najwyższej oceny. Mist i Armor można używać do woli i zgarnąć przy tym S-kę. Szczególnie cieszy możliwość użycia mgły w misji 38...
Metyl
Black Viper
 
Posty: 153
Dołączył(a): N lip 06, 08 23:12

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Metal Gear Solid V

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron