Scenariusz gry - czyli Kojima miesza dalej

Początek rewolucji Big Bossa i przekształcenie serii jaką znamy

Re: Scenariusz gry - czyli Kojima miesza dalej

Postprzez Gillian » So lis 16, 13 19:41

Ty chyba sobie jaja robisz… Powtarzam - świat się nie kończy na tobie, nie przypisuj sobie zasług, nie popadaj w schizofrenie, bo nikt sie konkretnie ciebie nie przyczepił. Nikt się też z tobą nie kłóci (a wydaje mi się że jakoś bardzo chcesz tę kłótnie sprowokować).

Nie przechwalaj się tylko co, jak i dlaczego ściągasz, bo nikogo to nie interesuje, a będzie gitara. Piractwo to piractwo. Ciesz się, że to ja zwróciłem ci uwagę. Inni admini od razu klikają ban bez patyczkowania się.
Avatar użytkownika
Gillian
Uber Big Boss
 
Posty: 8740
Dołączył(a): Wt maja 08, 07 22:30

Re: Scenariusz gry - czyli Kojima miesza dalej

Postprzez SaladinAI » Śr lut 05, 14 01:00

Z GI: wątek Les Efantes Terrible zostanie należycie opowiedziany.
To swego rodzaju błędne kolo: roboty tworzące inne roboty
Avatar użytkownika
SaladinAI
Cipher watches all
 
Posty: 7022
Dołączył(a): N maja 14, 06 12:35

Re: Scenariusz gry - czyli Kojima miesza dalej

Postprzez kALWa888 » Śr lut 05, 14 01:13

I tutaj robi się interesująco, ale w zasadzie o fabułę jestem spokojny. Raczej mnie zmiecie. Ciekawe jak duże będą nagięcia kanonu.
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
kALWa888
Liquid Snake
 
Posty: 2700
Dołączył(a): Pn cze 01, 09 12:28

Re: Scenariusz gry - czyli Kojima miesza dalej

Postprzez SALADYN » Śr lut 05, 14 11:21

Przez dwie godziny ciężko coś należycie opowiedzieć ;)
Avatar użytkownika
SALADYN
I was made to fight. I AM a gun
 
Posty: 10247
Dołączył(a): Cz maja 29, 08 09:53

Re: Scenariusz gry - czyli Kojima miesza dalej

Postprzez Solidny » Śr lut 05, 14 11:47

SALADYN napisał(a):Przez dwie godziny ciężko coś należycie opowiedzieć ;)

Nie licząc większości najlepszych filmów w historii kina? :D
No dobra, skoro filmy trwają dłużej niż projekty Kojimy, to coś jest nie tak...
Avatar użytkownika
Solidny
Zanzibar
 
Posty: 2727
Dołączył(a): Pt lut 24, 06 16:10
Lokalizacja: Gduńsk
Gram: hipsterskie badziewia
Czytam: Komentarze na YT

Re: Scenariusz gry - czyli Kojima miesza dalej

Postprzez SALADYN » Śr lut 05, 14 12:49

Solidny napisał(a):No dobra, skoro filmy trwają dłużej niż projekty Kojimy, to coś jest nie tak...

Pierwszy kandydat do hasła roku 2014.
Avatar użytkownika
SALADYN
I was made to fight. I AM a gun
 
Posty: 10247
Dołączył(a): Cz maja 29, 08 09:53

Re: Scenariusz gry - czyli Kojima miesza dalej

Postprzez SaladinAI » Śr lut 05, 14 14:01

Ej ,zapomniałem dopisać że idzie o TPP nie Ground Zeroes ;)
To swego rodzaju błędne kolo: roboty tworzące inne roboty
Avatar użytkownika
SaladinAI
Cipher watches all
 
Posty: 7022
Dołączył(a): N maja 14, 06 12:35

Re: Scenariusz gry - czyli Kojima miesza dalej

Postprzez Tidus93x » Śr lut 05, 14 15:02

Mmmmmm, kolejne w kanonie zmiany wyczuwam, yhy.
Obrazek
Avatar użytkownika
Tidus93x
Jack the Ripper
 
Posty: 1827
Dołączył(a): N sty 31, 10 22:54
Lokalizacja: Zanarkand

Re: Scenariusz gry - czyli Kojima miesza dalej

Postprzez SALADYN » Śr lut 05, 14 19:14

Saladin01 napisał(a):Ej ,zapomniałem dopisać że idzie o TPP nie Ground Zeroes ;)

A widzisz, ty o wozie a my o kozie.
Avatar użytkownika
SALADYN
I was made to fight. I AM a gun
 
Posty: 10247
Dołączył(a): Cz maja 29, 08 09:53

Re: Scenariusz gry - czyli Kojima miesza dalej

Postprzez SALADYN » Cz lut 06, 14 09:31

Avatar użytkownika
SALADYN
I was made to fight. I AM a gun
 
Posty: 10247
Dołączył(a): Cz maja 29, 08 09:53

Re: Scenariusz gry - czyli Kojima miesza dalej

Postprzez SaladinAI » Cz lut 06, 14 11:48

W sumie wiele nowego tam nie ma. Na co zwróciłem uwagę:

- "Big Boss zapada w śpiączkę tylko raz i żeby to wyjaśnić należy dojść do końca The Phantom Pain. Wtedy wszystkie elementy układanki będą pasować zaś gracz dowie się co się właściwie stało". Nie wiem jak to rozumieć, że śpiączka zostanie wyjaśniona dopiero pod koniec gry? Po co w taki razie Ground Zeroes? Szykuje się ostry mózgojebny twist pod koniec.

- Pod koniec Ground Zeroes pada wzmianka o opuszczonym w 1977 roku ośrodku badań nuklearnych w Południowej Afryce. Prawdopodobnie lokacja pod odbudowę Mother Base.

- Baza jest bardziej interaktywna, można ją eksplorować a także odwiedzać bazy innych graczy przez sieć
To swego rodzaju błędne kolo: roboty tworzące inne roboty
Avatar użytkownika
SaladinAI
Cipher watches all
 
Posty: 7022
Dołączył(a): N maja 14, 06 12:35

Re: Scenariusz gry - czyli Kojima miesza dalej

Postprzez Pabian01 » Cz lut 06, 14 19:11

Outer Heaven było w południowej Afryce.
Obstawiam, że będzie coś z VR :P
Priority my butt
Avatar użytkownika
Pabian01
Jack the Ripper
 
Posty: 1654
Dołączył(a): Pn maja 07, 07 20:25
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Scenariusz gry - czyli Kojima miesza dalej

Postprzez bolekSM » Cz lut 06, 14 23:03

Czyżby Skull Face był jakoś związany z Mantisem?

http://www.youtube.com/watch?v=EJ2b1NlEFUk
bolekSM
Coward Duck
 
Posty: 38
Dołączył(a): Śr mar 27, 13 23:12

Re: Scenariusz gry - czyli Kojima miesza dalej

Postprzez Zancudo » Cz lut 06, 14 23:57

Ostatnio edytowano So cze 27, 20 17:54 przez Zancudo, łącznie edytowano 1 raz
Zancudo
Jack the Ripper
 
Posty: 1209
Dołączył(a): Cz sty 03, 13 21:33

Re: Scenariusz gry - czyli Kojima miesza dalej

Postprzez SaladinAI » Pt lut 07, 14 00:12

Możliwe. Trailer The Phantom Pain miał być brutalny, przejmująco dołujący. I nikt tego nie brał na poważnie. Aż do obejrzenia, kiedy wszystkim przewracało się, dosłownie i w przenośni, w żołądkach. Na pewno będzie coś z licytowaniem się na ilość straconych kończyn.
To swego rodzaju błędne kolo: roboty tworzące inne roboty
Avatar użytkownika
SaladinAI
Cipher watches all
 
Posty: 7022
Dołączył(a): N maja 14, 06 12:35

Re: Scenariusz gry - czyli Kojima miesza dalej

Postprzez Solidny » Pt lut 07, 14 00:19

Ładnie przysłodzili. Teraz się boję, że ktoś to zaspoiluje w internecie zanim zagram :(
Avatar użytkownika
Solidny
Zanzibar
 
Posty: 2727
Dołączył(a): Pt lut 24, 06 16:10
Lokalizacja: Gduńsk
Gram: hipsterskie badziewia
Czytam: Komentarze na YT

Re: Scenariusz gry - czyli Kojima miesza dalej

Postprzez Gillian » Pn mar 10, 14 10:54

Obrazek

Było?
Avatar użytkownika
Gillian
Uber Big Boss
 
Posty: 8740
Dołączył(a): Wt maja 08, 07 22:30

Re: Scenariusz gry - czyli Kojima miesza dalej

Postprzez Solidny » Pn mar 10, 14 11:22

Nie przypominam sobie. Imponuje mi jednak ciągłe oddanie niektórych fanów, a jednocześnie strasznie denerwuje, bo doprowadza do takich sytuacji jak ta z Blackmore. Poza tym nigdy nie zauważyli, że modele w trakcie produkcji zmieniają się? Z drugiej strony dobra uwaga o elektrycznych cygarach :D

Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Solidny
Zanzibar
 
Posty: 2727
Dołączył(a): Pt lut 24, 06 16:10
Lokalizacja: Gduńsk
Gram: hipsterskie badziewia
Czytam: Komentarze na YT

Re: Scenariusz gry - czyli Kojima miesza dalej

Postprzez Faja » Pn mar 10, 14 11:35

Łoooo jescze 10 dni i wszystko (taaa jaaasne) się wyjaśni :D
What is a man? A miserable little pile of secrets! But enough talk... Have at you!
Avatar użytkownika
Faja
Big Boss
 
Posty: 3031
Dołączył(a): Wt lip 29, 08 15:35
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Scenariusz gry - czyli Kojima miesza dalej

Postprzez Solidny » Pn mar 10, 14 11:42

Nic się nie wyjaśni, bo to motyw z TPP :P
Avatar użytkownika
Solidny
Zanzibar
 
Posty: 2727
Dołączył(a): Pt lut 24, 06 16:10
Lokalizacja: Gduńsk
Gram: hipsterskie badziewia
Czytam: Komentarze na YT

Re: Scenariusz gry - czyli Kojima miesza dalej

Postprzez SaladinAI » Wt cze 03, 14 17:37

Chyba nie uważnie śledziłem wątki w Peace Walkerze albowiem dopiero Ground Zeroes przyniósł mi "objawienie" w postaci tego, iż Zero nie posiadał własnej militarnej siły i właśnie do tego potrzebny mu był Big Boss i jego najemnicza armia co skutkowało wysłaniem do organizacji Paz.

Podobnie jak wielu uważam za naczelny twist gry, iż prawdziwym motywem Skull Face'a było zniszczenie
Spoiler:


Na marginesie tego wszystkiego zostaje baza Camp Omega. Z zeznań więźnia o numerze 12282 dowiemy się, iż ośrodek pośredniczył w spisku mającego za cel porozumienie między agencjami. Rezultatem tego była sieć kanałów wymieniających informację ponad granicami krajów. W tym sensie myślę o formie działań w więzieniu jako zalążku formowania się sieci Patriotów, organizacji w całości i tego jak funkcjonowali.
To swego rodzaju błędne kolo: roboty tworzące inne roboty
Avatar użytkownika
SaladinAI
Cipher watches all
 
Posty: 7022
Dołączył(a): N maja 14, 06 12:35

Re: Scenariusz gry - czyli Kojima miesza dalej

Postprzez box » So cze 07, 14 21:38

jak myślicie w jakim kraju mogą się odbywać czas akcji Phantom Pain ? zauważyliście że dzieci w trailerze mają AK-47 to typowe dla Liberii, chociaż pewnie dla większości krajów w których walczą dzieci. Jednakże seria już kroczyła tym tropem ...
So This is Raven's territory
Avatar użytkownika
box
The Fear
 
Posty: 476
Dołączył(a): Pn gru 29, 08 16:52
Lokalizacja: Produkcji pudełek
Gram: Na zawsze wierni MGS'owi

Re: Scenariusz gry - czyli Kojima miesza dalej

Postprzez SALADYN » So cze 07, 14 22:41

Afganistan to już pewniak, dzieciaki z AK-74 (nie 47) wskazują ogólnie na Afrykę. W PW Kaz mówił coś o miejscu blisko Angoli przy czym nie sprecyzował że chodzi o ten kraj wiec może to być jeden z jej sąsiadów, Namibia, Botswana, Zambia, Kongo biorąc pod uwagę aktualną mapę czarnego lądu. Możliwe że znajdzie się w grze więcej zapalnych rejonów świata z lat 80-tych.
Avatar użytkownika
SALADYN
I was made to fight. I AM a gun
 
Posty: 10247
Dołączył(a): Cz maja 29, 08 09:53

Re: Scenariusz gry - czyli Kojima miesza dalej

Postprzez Marciniak » Cz cze 19, 14 17:32

Był poruszany tu temat rozmowy więźnia ze specjalnej misji w GZ? Tam gdzie mamy zniszczyć działka przeciwlotnicze, możemy opcjonalnie uratować naszego człowieka. W pewnym momencie mówi ze był przesłuchiwany przez pewną osobę i wkuło mu się to w pamięć. Mówi
"Nothing to be ashamed of. Pain gets the better of us all"


Są to też słowa Big Bossa z Peace Walkera? Ktoś się wzoruje na Snejku? Czy przypadek, czy może to prawdziwy Snejk go przesluchuje? :D
Obrazek
Avatar użytkownika
Marciniak
Red Blaster
 
Posty: 79
Dołączył(a): N cze 22, 08 12:52
Lokalizacja: Łódź;]

Re: Scenariusz gry - czyli Kojima miesza dalej

Postprzez SaladinAI » Cz cze 19, 14 17:38

Dude, jest o tym cała dyskusja

viewtopic.php?f=69&t=4046&start=510
To swego rodzaju błędne kolo: roboty tworzące inne roboty
Avatar użytkownika
SaladinAI
Cipher watches all
 
Posty: 7022
Dołączył(a): N maja 14, 06 12:35

Re: Scenariusz gry - czyli Kojima miesza dalej

Postprzez Marciniak » Cz cze 19, 14 17:44

O! Dzięki :D chętnie poczytam :D
Obrazek
Avatar użytkownika
Marciniak
Red Blaster
 
Posty: 79
Dołączył(a): N cze 22, 08 12:52
Lokalizacja: Łódź;]

Re: Scenariusz gry - czyli Kojima miesza dalej

Postprzez Metyl » Śr lip 02, 14 23:21

Przerwa w meczach – można wreszcie nadrobić metalowe zaległości. Przy okazji: postawa Kostaryki to chyba największa sensacja tej imprezy. Chociaż jeśli ktoś grał w Peacewalkera to nie powinno to być dla niego zaskoczeniem – od 1974 roku dużo się nauczyli;)
Anyway, garść przemyśleń:
1. szukamy „korzeni” Skull Face’a i w ogóle fabuły TPP w „przeszłości”, tzn. w MGS3, w Portable Ops… a może powiązań należy szukać w „przyszłości” ? W Metal Gear, MG2 i dalej… chodzi mi o to, że może w Phantom Pain spotkamy postacie, z którymi przyjdzie/przyszło nam się spotkać/zmierzyć w Metal Gear ?
Na przykład Machine Gun Kid:
"Machinegun Kid was a former member of the SAS, the special forces unit of the British Army. While serving as an SAS commando, he trained to wield machineguns to the point of mastery, earning him his nickname..."
No wypisz-wymaluj Liquid ! Że „Died: 1995” ? Kończąc MG Gracz też był przekonany, że Big Boss „Died: 1995”. Kończąc MG2 Gracz też był przekonany, że Big Boss „Died: 1999”. Kończąc Guns of Patriots też (jeszcze;) wierzymy, że Big Boss „Died”…

i dalej:
"The boss fight between Solid Snake and Machinegun Kid was briefly shown during Liquid Ocelot's exposition of the war between Outer Heaven and the Patriots, in Act 5 of Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots, shortly before the final battle with Liquid."

Może warto przyjrzeć się pozostałym bossom z MG ?...

2. Zastanawialiście się w jaki sposób główne postacie z Ground Zeroes „przedostały się” do TPP ?
Otóż:
- Skull Face: tu nie ma problemu, nic nie wiemy na temat tego, by jego życie pod koniec G0’s było zagrożone,
- Big Boss: odleciał z walącej się Mother Base helikopterem,
- Miller: jw.,
- Huey: … no właśnie. Ja widzę dwie możliwości:
a) będąc geniuszem - inżynierem sam sobie opracował metodę ucieczki (np. dotarł do Zeke’a), a później wyłowił BB i Kaza i odstawił ich do szpitala (chyba zbyt banalne…),
b) wywiózł go Skull Face całego i zdrowego, bo… Emmerich dla niego pracował (!).
Niemożliwe ?
To Huey, wbrew zastrzeżeniom kierownictwa Mother Base doprowadził do tego, że „inspekcja” jednak się odbyła.
Tylko naiwność i głupota ? Może. Ale zwróćcie też uwagę, że Huey zachęcał do zaproszenia mediów, co miało podkreślić użyteczność inspekcji dla wizerunku MSF. Widzieliście gdzieś jakichś dziennikarzy ? Ktoś o nich w ogóle wspomina w kontekście ataku ? Oczywiście, może autorzy gry nam ich po prostu nie pokazali. A może żadni dziennikarze nigdy na MB nie dotarli, ani nawet się na nią nie wybierali – a Emmerich wymyślił historię z mediami tylko po to, żeby przekonać BB i Kaza, że inspekcja przyniesie korzyści. Nadal mało przekonujące ?
A to:
KAZ: Of course. We'll get her whatever papers she needs. Dr. Strangelove's
departure came at a perfect time. The less ZEKE-related staff here the
better.
BIG: Wait, she left?
KAZ: That's right, you were away on a mission. She left last week. There's
nothing cooking in AI weapons research, and ZEKE is complete. There was
really no reason for her to hang around.
BIG: I'm surprised Huey let her go that easy.
KAZ: Yeah, his crush on Strangelove was never much of a secret, huh. He followed
her everywhere while ZEKE was in development. Boy, would she get pissed.
But he does have a lot on his mind right now. "I've got bigger issues to
deal with"... That's what he said.
Mnie to wygląda na to, że Huey sam ją odesłał, bo doskonale wiedział, że jeśli zostanie na miejscu to jej bezpieczeństwo będzie zagrożone. No i te „ważniejsze sprawy na głowie…”
To by tłumaczyło dlaczego w TPP jest tak traktowany przez Kaza, Ocelota i BB. I jeszcze ten tekst z zakończenia trailera Red Band:
“He mentions something interesting: Cipher is pursuing new research. He claims that what they are doing in Africa is the missing peace. A weapon, to surpass Metal Gear“
Kto to jest „He” ? Emmerich, który zaczął sypać podczas przesłuchań ?...

3. Zastanawialiście się dlaczego bomba, którą medyk wydobył z Paz ma symbol pacyfy ?... mnie ten symbol w ogóle nie pasuje do Ground Zeroes: nie pojawia się ani nigdzie wcześniej, ani później. Więc o co chodzi ? Może symbol odnosi się do imienia Paz – taka szydera ze strony Skull Face;)...
…a zwróciliście uwagę na zachowanie Kaza i BB po starcie helikoptera ? Ich reakcję na wydarzenia, atak, zniszczenie Mother Base itd. ? Kaz się wścieka, traci panowanie nad sobą, wrzeszczy, rzuca się na Paz, szarpie Snake’a… jak najbardziej zrozumiałe. A BB ? Nic nie mówi. Siedzi na podłodze i w ogóle nie reaguje. Nie licząc okrzyku, gdy koło niego pada żołnierz MSF, tłumaczenia Paz, że bomba została wyjęta i krzyku, gdy dziewczyna wyskoczyła –po wyjęciu paczki w zasadzie w ogóle przestaje się odzywać ! W ogóle nie komentuje całej tej afery: bomby w ciele Paz, zniszczenia Mother Base, śmierci kolegów itd. Oczywiście, może po prostu jest totalnie załamany tragedią, przybity itd. Ale po pierwsze: to Big Boss, więc powinien działać, a nie się załamywać;) po drugie: Kaz nim potrząsnął i w tym momencie Wąż powinien się przebudzić, ogarnąć i zacząć myśleć co robimy dalej itd. W końcu obydwaj byli kierownikami. A on dalej siedzi na podłodze i się nie odzywa. Może coś go dobiło bardziej niż sam atak i rozbicie MSF ?... może pacyfa na paczce to wiadomość dla niego, którą zrozumiał i która go totalnie przytłoczyła ?... co mogło go tak dobić ?... na przykład to, że o ile mi wiadomo to Paz nie jest jedynym imieniem w grze, do którego odnosi się słowo „pokój” – może pacyfa miała oznaczać „Kazuhira” ? Może BB w tym momencie zrozumiał, że drugą „wtyczką” Ciphera w MSF jest Miller ?... dlatego „nie chce mu się gadać” z Kazem po zniszczeniu Mother Base… dlatego jest taki dobity – że od początku do końca był robiony przez najlepszego kumpla + współtwórcę MSF + drugą najważniejszą postać w organizacji w bambuko i nie bardzo jest w stanie zrozumieć co się stało, dlaczego i kto w zasadzie za to odpowiada...
Dalej: jeśli Skull Face wysłał BB wiadomość to znaczy, że jakoś chciał mu pomóc. To pośrednio potwierdzają nagrania na Chico’s Tapes. Ale czemu zaatakował MSF ? Może w ten sposób chciał – paradoksalnie - uratować Snejka ? Przecież to on spowodował, że BB nie było w Mother Base w czasie ataku (za to w bazie pozostał Miller, którego – jako współpracownika Zero – Skull też miał powody posłać do piachu). Może chciał upozorować jego śmierć, by go potem ukryć ? Przed kim/czym ? Przed Zero: “Cipher is pursuing new research. He claims that what they are doing in Africa is the missing peace. A weapon, to surpass Metal Gear“ – czyli bat na Zeke. Skull przypuszczał, że niedługo Cipher będzie miał broń, przed którą BB się nie da rady obronić ? A może jeszcze coś innego ?...
Metyl
Black Viper
 
Posty: 153
Dołączył(a): N lip 06, 08 23:12

Re: Scenariusz gry - czyli Kojima miesza dalej

Postprzez Faja » Cz lip 03, 14 08:54

To że Huey zdradził było wiadome już w G0, na jednej z taśm Skull Face o tym wspomina zdaje się
What is a man? A miserable little pile of secrets! But enough talk... Have at you!
Avatar użytkownika
Faja
Big Boss
 
Posty: 3031
Dołączył(a): Wt lip 29, 08 15:35
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Scenariusz gry - czyli Kojima miesza dalej

Postprzez Mammoth_Rage » N lip 06, 14 13:02

Może mi ktoś szybko przypomnieć kim jest Cipher? Z tego co pamiętam w ogrywanym cztery lata temu PW ( teraz sobie odświeżam na Vicie ale jestem gdzieś dopiero w połowie gry ) Paz po przejęciu ZEKE wyznaje BB, że pracuje tak naprawdę dla niego, a kim on był za cholerę nie mogę sobie przypomnieć. I przez to za bardzo nie skumałem wątków z nim w GZ.
Avatar użytkownika
Mammoth_Rage
Inkarnacja VR
 
Posty: 8
Dołączył(a): N cze 22, 14 11:50
Lokalizacja: Wrocław
Gram: MGS: PW, MGS: GZ
Czytam: Saga o Wiedźminie

Re: Scenariusz gry - czyli Kojima miesza dalej

Postprzez Solidny » N lip 06, 14 13:33

Mammoth_Rage napisał(a):Może mi ktoś szybko przypomnieć kim jest Cipher? Z tego co pamiętam w ogrywanym cztery lata temu PW ( teraz sobie odświeżam na Vicie ale jestem gdzieś dopiero w połowie gry ) Paz po przejęciu ZEKE wyznaje BB, że pracuje tak naprawdę dla niego, a kim on był za cholerę nie mogę sobie przypomnieć. I przez to za bardzo nie skumałem wątków z nim w GZ.

Spoiler:
Avatar użytkownika
Solidny
Zanzibar
 
Posty: 2727
Dołączył(a): Pt lut 24, 06 16:10
Lokalizacja: Gduńsk
Gram: hipsterskie badziewia
Czytam: Komentarze na YT

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Metal Gear Solid V

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron