Mapa TPP

Początek rewolucji Big Bossa i przekształcenie serii jaką znamy

Re: Mapa TPP

Postprzez Mammoth_Rage » N lip 20, 14 12:29

O tak! Jestem za pomysłem UCIego. Pamiętam jak byłem rozczarowany przemierzaniem pustyni w Uncharted 3. Parę metrów, cięcie, zmiana kamery - parę metrów, cięcie, zmiana pory dnia - parę metrów... Hideo mógłby sobie na taki coś pozwolić, a ja osobiści byłbym niezmiernie zadowolony.

PS. Co do RDR to tez tam była taka akcja przy mijaniu granicy, że jechaliśmy do jakiegoś miasteczka w meksyku, a w tle przygrywało "Far Away" - pamiętam, że trafiłem wtedy na noc w grze i było mega klimatycznie. Tak klimatycznie, że z galopu przeszedłem na kłus ;)
Avatar użytkownika
Mammoth_Rage
Inkarnacja VR
 
Posty: 8
Dołączył(a): N cze 22, 14 11:50
Lokalizacja: Wrocław
Gram: MGS: PW, MGS: GZ
Czytam: Saga o Wiedźminie

Re: Mapa TPP

Postprzez Zancudo » Cz wrz 18, 14 16:32

Ostatnio edytowano So cze 27, 20 18:52 przez Zancudo, łącznie edytowano 1 raz
Zancudo
Jack the Ripper
 
Posty: 1209
Dołączył(a): Cz sty 03, 13 21:33

Re: Mapa TPP

Postprzez gnysek » Pt wrz 19, 14 14:00

Prawda jest taka, że misje będą na zamkniętym terenie i tak jak mapki z innych części tak i na tej powinny być plamki. Obawiam się, że rzeczywisty rozmiar jest dużo mniejszy. Poniżej na screenie wyjaśniam o czym mówię (z lewej mapa MGS4, z prawej "obszar" gry).
Obrazek
Mam wrażenie, że ta mapka od MGS V to jest tzw. heightmapa na której potem powstawiano areny i nie ma ciągłości między kolejnymi "misjami" - myślę, że jest to podobnie jak w Pace Walkerze. Natomiast chodzi o to, ze nie będzie sytuacji, ze w jednej mapie widzimy kanion i rzekę, to np. na mapce która jest 5 kilometrów na południe rzeka nagle nie istnieje, bo heightmapa zdefiniuje którędy ona idzie i będzie wrażenie ciągłości. Z tym, że na tych 5km może nie być żadnej grywalnej mapy pomiędzy. Tutaj wrócę do Ground Zeroes - stańcie nad morzem tam gdzie jest lądowisko helikoptera z prawej strony mapy - w sumie aż po horyzont widać, ze z lewej strony jest ląd - no ale nie jest on dostępny. Nie można się tam dostać, ale na siłę można by powiedzieć, ze "widoczny obszar" w GZ jest kilka razy większy niż to, gdzie można wejść, bo ogranicza nas płot i klify. Tu znów screen, z innego miejsca ale też GZ:
Obrazek
Na szczyt tej góry od budynku jest pewnie tyle samo, co od miejsca gdzie zrobiono screena do budynku, albo i dalej. Więc nawet o GZ można by powiedzieć, że teren na którym rozgrywa się gra jest 2-3x większy.

Zatem moim zdaniem owszem, będzie większy obszar, ale 100% nie pokryjesz i do tego ja tu nie widzę dżungli, a wiemy, że będzie. Może być więcej niespodzianek i mniej map w samym Afganistanie niż myślimy (albo większe odstępy między nimi i góry widocznie po horyzont).
Obrazek
Avatar użytkownika
gnysek
Black Viper
 
Posty: 153
Dołączył(a): N maja 18, 08 21:30

Re: Mapa TPP

Postprzez Gillian » Pt wrz 19, 14 23:47

A nie bylo powiedziane ze caly teren bedzie dostepny do swobodnej eksploracji?
Avatar użytkownika
Gillian
Uber Big Boss
 
Posty: 8740
Dołączył(a): Wt maja 08, 07 22:30

Re: Mapa TPP

Postprzez Solidny » So wrz 20, 14 00:40

Gillian napisał(a):A nie bylo powiedziane ze caly teren bedzie dostepny do swobodnej eksploracji?

Niby tak, ale w takim GZ mieliśmy budynki które były tylko niedostępnymi kocami. Patrząc jednak na TPP zastanawiam się czy to aby na pewno dobry wyznacznik.
Avatar użytkownika
Solidny
Zanzibar
 
Posty: 2727
Dołączył(a): Pt lut 24, 06 16:10
Lokalizacja: Gduńsk
Gram: hipsterskie badziewia
Czytam: Komentarze na YT

Re: Mapa TPP

Postprzez gnysek » So wrz 20, 14 10:55

No po trailerach wygląda jednak, ze będą misje jak w Peace Walkerze, tylko areny są na tyle duże, że nie ma doczytywania i przechodzenia pomiędzy. Ale wszystko wygląda na wygrodzone, zamknięte areny (na obu trailerach - Afganistan z E3 i dżungla z TGS), które możemy opuścić helikopterem lub wyjazdem po drodze jak w GZ.
Obrazek
Avatar użytkownika
gnysek
Black Viper
 
Posty: 153
Dołączył(a): N maja 18, 08 21:30

Re: Mapa TPP

Postprzez Gillian » So wrz 20, 14 21:41

Wlasnie martwi mnie to podobienstwo do tego crapa, jakim byl Peace Walker. Obawiam sie o brak ciaglosci i taka z tylka wzieta epizodycznisc co przelozy sie na rozmycie historii i gameplayu. Mam tylko nadzieje, ze bedzie dalo sie grac w jakims trybie ciaglym bez wracania do bazy co misje...
Avatar użytkownika
Gillian
Uber Big Boss
 
Posty: 8740
Dołączył(a): Wt maja 08, 07 22:30

Re: Mapa TPP

Postprzez Gac666 » So wrz 20, 14 22:43

Patrząc na to co dostaliśmy dotychczas to raczej marne szanse.
Obrazek
Avatar użytkownika
Gac666
Big Boss
 
Posty: 3443
Dołączył(a): N sie 23, 09 12:22
Lokalizacja: Ultramar/Warszawa

Re: Mapa TPP

Postprzez SALADYN » N wrz 21, 14 08:09

Baza jest przecież teraz mega imersyjna i nie ogranicza się do grzebania w menusach, więc nawet jeśli będziesz musiał co misje wracać to może nie będzie to tak odczuwalne jak w Peace Walker.

Edit

You’ll be able to accept new missions without going back to Mother Base.

Kojima potwierdza.
Avatar użytkownika
SALADYN
I was made to fight. I AM a gun
 
Posty: 10247
Dołączył(a): Cz maja 29, 08 09:53

Re: Mapa TPP

Postprzez Gillian » N wrz 21, 14 08:36

No wlasnie, ale beda to misje. A mi sie to kojarzy z rwana rozgrywka. Chcialbym miec ciaglosc. Raz poleciec do Afganistanu i tam juz zostac grajac i robiac postepy. Juz bym wolal zarzadzac baza z iDroida na miejscu... Wydaje mi sie ten podzial na misje bardzo nie-immersyjny. Ale mam nadziee ze to tylko takie wrazenie
Avatar użytkownika
Gillian
Uber Big Boss
 
Posty: 8740
Dołączył(a): Wt maja 08, 07 22:30

Re: Mapa TPP

Postprzez Zancudo » N wrz 21, 14 08:46

Ostatnio edytowano So cze 27, 20 18:51 przez Zancudo, łącznie edytowano 1 raz
Zancudo
Jack the Ripper
 
Posty: 1209
Dołączył(a): Cz sty 03, 13 21:33

Re: Mapa TPP

Postprzez SALADYN » N wrz 21, 14 08:46

Raczej wrażenie, wyobraź sobie że po wstępie z bazy matki lecisz ratować Kaza z Afganistanu, następuja scenka w bazie i lecisz na następną misje. Od tego momentu nie masz obowiązku wracać do bazy do czasu jakiegoś wydarzenia związanego z fabułą lub cutscenki, bazą zarządzasz z poziomu iDroida i tylko latasz śmigłowcem miedzy lokacjami.
Problemem mogą być same misje bo jeżeli będzie to taki recykling lokacji jak w PW tylko z innymi wytycznymi, wariacjami pory dnia czy poziomu trudności to znowu będzie można przeczytać słowo crap w co drugim twoim poście odnośnie MGSV.
Avatar użytkownika
SALADYN
I was made to fight. I AM a gun
 
Posty: 10247
Dołączył(a): Cz maja 29, 08 09:53

Re: Mapa TPP

Postprzez gnysek » N wrz 21, 14 13:46

No bo misje zapewne będzie się wybierać z helikoptera jak w GZ...
Obrazek
Avatar użytkownika
gnysek
Black Viper
 
Posty: 153
Dołączył(a): N maja 18, 08 21:30

Re: Mapa TPP

Postprzez Gac666 » N wrz 21, 14 13:55

Zancudo napisał(a):Spójrz na to jak na rozdziały w książce.


Właśnie coś takiego było w MGS4 i uważam, że było to złe posunięcie, Gillian ma rację, że misje mogą spowodować, że nie będzie imersji. Dlatego np. MGS 1,2 i 3 są takie dobre, bo to jedna ciągła misja. Wiesz, że jeśli coś pójdzie nie tak to jesteś zdany na siebie. Tutaj zaś zawsze możesz wezwać wsparcie, helikopterm może cie ewakuować... to będzie inna gra już.
Obrazek
Avatar użytkownika
Gac666
Big Boss
 
Posty: 3443
Dołączył(a): N sie 23, 09 12:22
Lokalizacja: Ultramar/Warszawa

Re: Mapa TPP

Postprzez SALADYN » N wrz 21, 14 15:22

Zdany na siebie ? W MGS4 można się było ratować wczytaniem sejwa, to kastrowało grę z imersji. Ewakuacja śmigłowcem albo wezwanie wsparcia tylko ją zwiększa.
Avatar użytkownika
SALADYN
I was made to fight. I AM a gun
 
Posty: 10247
Dołączył(a): Cz maja 29, 08 09:53

Re: Mapa TPP

Postprzez uci » N wrz 21, 14 16:54

no bo to już jest GTA MGS a nie liniowa skradanka

coś czuje będzie tak - śmigamy po mapie świata, wykonujemy misję, robimy fabułę a gdy czujemy że mamy już dość - śmigłowiec i do domu, bez odgórnego wymuszania jak to było w PW
Avatar użytkownika
uci
Uber Big Boss
 
Posty: 8409
Dołączył(a): Cz lut 23, 06 14:05
Czytam: MGS:Guns of the Patrits - Project Itoh

Re: Mapa TPP

Postprzez Gillian » N wrz 21, 14 20:12

Oby uci, oby!
Avatar użytkownika
Gillian
Uber Big Boss
 
Posty: 8740
Dołączył(a): Wt maja 08, 07 22:30

Re: Mapa TPP

Postprzez Faja » N wrz 21, 14 20:36

Metal Gear Assassin
What is a man? A miserable little pile of secrets! But enough talk... Have at you!
Avatar użytkownika
Faja
Big Boss
 
Posty: 3031
Dołączył(a): Wt lip 29, 08 15:35
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Mapa TPP

Postprzez uci » Pn wrz 22, 14 04:27

no właśnie miałem to samo napisać - nie wiem jak to jest z bazą w AC3 bo jeszcze tak daleko nie dotarłem, ale mam nadzieje że Koji pożyczając pomysły z serii o asasynach podobnie rozwiąże sprawę robienia misji i powrotu do domu (jak np. w Ac2)
Avatar użytkownika
uci
Uber Big Boss
 
Posty: 8409
Dołączył(a): Cz lut 23, 06 14:05
Czytam: MGS:Guns of the Patrits - Project Itoh

Re: Mapa TPP

Postprzez SALADYN » Pn wrz 22, 14 05:37

W ACIII kolejne główne i poboczne zadania zlecają ci NPC jak w każdym typowym erpegu. Gadasz z takim, mówi ci ze potrzebuje tego i owego, udajesz się w wskazane miejsce i robisz co trzeba. Tak średnio mi się widzi taki system w MGSV, już wolę zwykłą listę zleceń klientów na iDroidzie lub jakiejś tablicy.
Avatar użytkownika
SALADYN
I was made to fight. I AM a gun
 
Posty: 10247
Dołączył(a): Cz maja 29, 08 09:53

Re: Mapa TPP

Postprzez Faja » Pn wrz 22, 14 07:16

już nie tablicy tyko OLX :D

mi szczerze mówiąc wisi to czy będzie ciągłość, czy rwane misje do wybierania, byle by gra się nie kończyła po 9 godzinach
What is a man? A miserable little pile of secrets! But enough talk... Have at you!
Avatar użytkownika
Faja
Big Boss
 
Posty: 3031
Dołączył(a): Wt lip 29, 08 15:35
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Mapa TPP

Postprzez Gillian » Pn wrz 22, 14 09:29

Już bym wolał, gdyby gra była lepsza i trwała 9h niż przeciętna i grało się w nią kilkadziesiąt godzin (patrz Peace Walker).
Avatar użytkownika
Gillian
Uber Big Boss
 
Posty: 8740
Dołączył(a): Wt maja 08, 07 22:30

Re: Mapa TPP

Postprzez gnysek » Pn wrz 22, 14 16:54

Ale już nawet w GZ nie było tak jak w PW, że misja się kończy tam gdzie dochodzisz do jakiegoś punktu, tylko że sam wzwywasz helikopter. Mogłeś wezwać dwa razy, mogłeś raz, ale w sumie nikt nie mówił, ze teraz "musisz", można się dalej kręcić po bazie potem (pytanie po co). Więc będzie trochę więcej luzu, ale obawiam się, że to będzie rozwinięta formuła Peace Walkera i Portable Opsów - czyli Snake na misjach.
Obrazek
Avatar użytkownika
gnysek
Black Viper
 
Posty: 153
Dołączył(a): N maja 18, 08 21:30

Re: Mapa TPP

Postprzez uci » Pn wrz 22, 14 17:23

to bym wolał jednak jak w AC2 - robimy ciągłość fabularną a jak nam się chce to wracamy do bazy uzupełnić zapasy.
Ale skoro maja być opcjonalne misje to bez NPCów sie nie obędzie
Avatar użytkownika
uci
Uber Big Boss
 
Posty: 8409
Dołączył(a): Cz lut 23, 06 14:05
Czytam: MGS:Guns of the Patrits - Project Itoh

Re: Mapa TPP

Postprzez Gillian » Pn wrz 22, 14 19:31

gnysek napisał(a): obawiam się, że to będzie rozwinięta formuła Peace Walkera i Portable Opsów - czyli Snake na misjach.

No to wiadomo na 100%, bo nawet podtytuł się zmienił z Action na Operations. Idea nie jest zła, wszystko rozbija się o jej implementację :). Ta moim zdaniem w PW była zła. A PO może sobie wreszcie przejdę skoro mam PSP.
Avatar użytkownika
Gillian
Uber Big Boss
 
Posty: 8740
Dołączył(a): Wt maja 08, 07 22:30

Re: Mapa TPP

Postprzez uci » Pn wrz 22, 14 19:32

dużej różnicy nie ma - lepsze jest to że postacie specjalne coś wnoszą do misji
Avatar użytkownika
uci
Uber Big Boss
 
Posty: 8409
Dołączył(a): Cz lut 23, 06 14:05
Czytam: MGS:Guns of the Patrits - Project Itoh

Re: Mapa TPP

Postprzez SALADYN » Wt wrz 23, 14 06:53

Gillian napisał(a): Idea nie jest zła, wszystko rozbija się o jej implementację :). Ta moim zdaniem w PW była zła.

Nie bardzo rozumiem co w niej było złego, podział na krótkie, powtarzalne misje i mało realistyczny gameplay ? Jeżeli tak to PW zawsze można obronić stwierdzeniem że to gra na ograniczoną technicznie kieszonsolkę i taka miała być. Nic sie nie da poradzić na to że na stacjonarkach grało się w to kompletnie inaczej.
Avatar użytkownika
SALADYN
I was made to fight. I AM a gun
 
Posty: 10247
Dołączył(a): Cz maja 29, 08 09:53

Re: Mapa TPP

Postprzez Gillian » Wt wrz 23, 14 07:06

MGS na GBC tez byla gra na kieszonsolke i to o ulamku mozliwosci PSP a jest gra kilkakrotnie lepsza ;). Nie chodzi o ograniczenis techniczne a o popierdolkowatosc misji, zle proporcje itd
Avatar użytkownika
Gillian
Uber Big Boss
 
Posty: 8740
Dołączył(a): Wt maja 08, 07 22:30

Re: Mapa TPP

Postprzez gnysek » Wt wrz 23, 14 09:44

Na ograniczenia techniczne bym nie zwalał. Wszyscy (mam nadzieję) graliśmy w Metal Gear Solid na PSX więc wiemy, że misje zamiast ciągłej fabuły na PSP to nie ograniczenia sprzętu, a rozwiązanie Kojimy, który ewidentnie chciał w tę stronę iść (twierdzi, że TPP to gra jaką zawsze chciał zrobić). Mozna było zrobić ciągłą fabułę w stylu MGS bez problemu w Peace Walkerze, po prostu nie byłoby wracania do menu i special opsów. Kojima w ten sposób przedłużył grę i niejako chce zaoferować MGSa tym, którzy nie lubią wstawek filmowych. Teraz jest tak, że to gracz wybiera kiedy i ile chce akcji - można będzie zapewne przejść główny wątek i skończyć grę w jeden dzień, można będzie pograć we wszystkie side opsy i spędzić przy grze kilka dni, a można będzie zagrać we wszystko po kilka razy i wymasterować na rangę S co zajmie pewnie kilka miesięcy. I potem można będzie próbować jeszcze pobić swoje rekordy albo zwyczajnie się bawić grą na każdej z aren, tak, że i za rok się MGSV nie znudzi. Myślę, że to krok w stronę zwiększenia grona odbiorców no i dawanie trochę wolnej ręki - "przeżyj MGS w taki sposób, jaki masz ochotę".
Stąd podział na misje w grze i taki sam sposób podziału mapy, który do tego pasuje. No i zmiana technologii, żeby można było bez loadingów doczytywać obszary mapy do których się zbliżamy i były to duże areny, a nie małe klitki jak w MGS2.
Obrazek
Avatar użytkownika
gnysek
Black Viper
 
Posty: 153
Dołączył(a): N maja 18, 08 21:30

Re: Mapa TPP

Postprzez gnysek » Pn paź 27, 14 11:21

OK, czyli jednak jest tak, że w misjach jest ograniczony teren (jak w Ground Zeroes) ale tylko "niewidzialną linią" i w free roamingu można sobie chodzić gdzie się chce i robić side questy (czyli jak rozumiem niekoniecznie będą one wybierane z listy jako Side-OPS, co może być ciekawe, bo trzeba będzie je samemu znaleźć... albo trzeba będzie rekrutować dział Intel który będzie wynajdywał takowe misje im wyższa ranga :) )

http://www.metalgearinformer.com/?p=16403
Obrazek
Avatar użytkownika
gnysek
Black Viper
 
Posty: 153
Dołączył(a): N maja 18, 08 21:30

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Metal Gear Solid V

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron