Mapa TPP

Początek rewolucji Big Bossa i przekształcenie serii jaką znamy

Re: Mapa TPP

Postprzez uci » Pn paź 27, 14 16:10

czyli coś jak w destiny mamy
Avatar użytkownika
uci
Uber Big Boss
 
Posty: 8409
Dołączył(a): Cz lut 23, 06 14:05
Czytam: MGS:Guns of the Patrits - Project Itoh

Re: Mapa TPP

Postprzez Bizon » Wt paź 28, 14 16:13

Sensowne rozwiązanie - byłoby bez sensu (z fabularnego punktu widzenia) obijać się po wzgórzach w Afganistanie szukając diamencików czy innych znajdziek, kiedy Kaz czeka na ratunek. Lecimy z nim do bazy, parę cut-scenek i możemy wracać do wolnej eksploracji.

Ogranicza to trochę naszą swobodę (nie jest to Gastovsky z Operation Flashpoint, który w moim przypadku niepostrzeżenie wjeżdżał do bazy wroga ciągnikiem znalezionym dwa kilometry poza za terenem misji ;) ) ale myślę, że pasuje do konwencji.
https://www.youtube.com/user/BizonBlady
My mama said to get things done.
You'd better not mess with Major Tom...
Avatar użytkownika
Bizon
Rozwalił beton w drobny mak
 
Posty: 2045
Dołączył(a): Cz lut 23, 06 09:51

Re: Mapa TPP

Postprzez Gillian » Wt paź 28, 14 16:47

No właśnie ja się trochę obawiam tego ograniczonego terenu. Dla mnie ideałem otwartego MGSa byłoby właśnie śmiganie przez godzinę/dwie do jakiegoś celu, podczas gdy byłaby możliwość wykonywania pobocznych zadanek napotkanych "po drodze". Ten sztywny podział na misje mi się nie podoba... prędzej widziałbym luźne questy w stylu TESów. No ale cóż... może w MGS VI
Avatar użytkownika
Gillian
Uber Big Boss
 
Posty: 8740
Dołączył(a): Wt maja 08, 07 22:30

Re: Mapa TPP

Postprzez Gac666 » Wt paź 28, 14 17:33

Z jednej strony masz rację, ale z drugiej w którym wojsku pozwala się robić coś na boku ;). Są primary i secondary objectives, ale nie spotkałem się z opportunity objectives ;).
Obrazek
Avatar użytkownika
Gac666
Big Boss
 
Posty: 3443
Dołączył(a): N sie 23, 09 12:22
Lokalizacja: Ultramar/Warszawa

Re: Mapa TPP

Postprzez SALADYN » Śr paź 29, 14 09:32

Heloooł a jak to było w Ground Zeroes ? Idziesz od Chico i słyszysz że mają rozstrzelać jakiegoś więźnia co automatycznie dodaje cel do mapy, tak to pewnie będzie wyglądać w Phantom Pain tylko że na większą skalę i większej częstotliwości. Jak dla mnie to idealnie rozwiązanie, z jednej strony sztywny podział ale z drugiej zawsze będzie można po drodze kogoś uratować, zgarnąć jakiś intel, coś wysadzić lub wysłać fultonem. Nie chce żeby MGSV stał się rasowym sandboxem.
Avatar użytkownika
SALADYN
I was made to fight. I AM a gun
 
Posty: 10247
Dołączył(a): Cz maja 29, 08 09:53

Re: Mapa TPP

Postprzez Gillian » Śr paź 29, 14 10:04

No ale jeśli teren misji ma być ograniczony? To dla mnie znaczy mniej więcej tyle, że nie mogę zrobić innej misji, kiedy jestem w trakcie jakiejś konkretnej. Bo wyjście poza obszar misji mi ją anuluje... Zresztą to tylko gdybanie, ale takie ograniczenia mi się nie podobają.
Avatar użytkownika
Gillian
Uber Big Boss
 
Posty: 8740
Dołączył(a): Wt maja 08, 07 22:30

Re: Mapa TPP

Postprzez Gac666 » Śr paź 29, 14 10:35

Ale jesteś na misji, masz wykonać misję. Z wojskowego punktu widzenia zmiana misji w trakcie misji jest nie do pomyślenia.
Obrazek
Avatar użytkownika
Gac666
Big Boss
 
Posty: 3443
Dołączył(a): N sie 23, 09 12:22
Lokalizacja: Ultramar/Warszawa

Re: Mapa TPP

Postprzez SALADYN » Śr paź 29, 14 11:06

No właśnie, masz uratować Kaza to masz go uratować ale po drodze trafi się pewnie coś jeszcze w końcu masz trzy dni na wykonanie zadania. To nie ma wyglądać jak typowy sandbox gdzie sobie misje fabularną wybierasz wchodząc w słup światła na danej planszy i którą możesz sobie w dowolnym momencie anulować i wrócić do siania pożogi na mieście. Mimo wszystko fabuła musi tu być spójna i niezakłócona zbytnim przestojem czy jakąś pierdołowatą misją/wyzwaniem/lizaniem ściań.
Avatar użytkownika
SALADYN
I was made to fight. I AM a gun
 
Posty: 10247
Dołączył(a): Cz maja 29, 08 09:53

Re: Mapa TPP

Postprzez Gillian » Śr paź 29, 14 12:15

No właśnie o to mi chodzi. Że jak jest misja to jest misja typu idź 10km na północ do jakiejś bazy. A po drodze trafiasz na jakieś randomowe subquesty w stylu tych z GTA czy RDR (jakiś więzień do odratowania itp, ale nic wielkiego odciągającego uwagę). O to mi chodzi, że nie chciałbym, aby misje były rozsiane jak w typowych sandboksach, gdzie wchodzisz na "teren misji", gdzie masz jasno określony cel na 10min i po niej koniec, zaczyna się free-roaming i nikt o niczym nie pamięta, że przed chwilą była jakaś akcja. Chciałbym, aby to był taki organiczny sandboks, gdzie obszarem działania w naszej misji jest np cały Afganistan, głównym celem odnaleznienie Kaza, a zadania poboczne byłyby dodawane na bieżąco, jakoś naturalnie bez sztucznego podziału (tu misja, a tam sianie pożogi, "bo mogę") i aby były uzasadnione fabularnie i wpisywały się w ciągłość głównej misji. O to tak jak np taki MGS1. Misją jest odnalezienie Andersona i Bakera, ale po drodze wychodzi coś innego, priorytety się zmieniają. Tylko z większą swobodą :)
Avatar użytkownika
Gillian
Uber Big Boss
 
Posty: 8740
Dołączył(a): Wt maja 08, 07 22:30

Re: Mapa TPP

Postprzez uci » Śr paź 29, 14 16:50

moze kiedys, ja osobiscie nie spodziewam sie niczego ponad to co nam daje seria AC jezeli chodzi o freeroaming i wykonywanie misji
Avatar użytkownika
uci
Uber Big Boss
 
Posty: 8409
Dołączył(a): Cz lut 23, 06 14:05
Czytam: MGS:Guns of the Patrits - Project Itoh

Re: Mapa TPP

Postprzez gnysek » Śr paź 29, 14 20:24

A może będzie tak, ze jak znajdziesz misję to ogranicza mapę, a jak skończysz, to znów jest w pełni odblokowana i wybierasz, czy chcesz wracać helikopterem czy nie?
Obrazek
Avatar użytkownika
gnysek
Black Viper
 
Posty: 153
Dołączył(a): N maja 18, 08 21:30

Re: Mapa TPP

Postprzez Gillian » Śr paź 29, 14 23:09

gnysek napisał(a):A może będzie tak, ze jak znajdziesz misję to ogranicza mapę, a jak skończysz, to znów jest w pełni odblokowana i wybierasz, czy chcesz wracać helikopterem czy nie?

I to jest to najgorsze rozwiązanie. Ten sztuczny podział, o którym mówiłem. Tego nie chcę.
Avatar użytkownika
Gillian
Uber Big Boss
 
Posty: 8740
Dołączył(a): Wt maja 08, 07 22:30

Re: Mapa TPP

Postprzez SALADYN » Cz paź 30, 14 09:41

Zgadzam się, tak wyglądają zadania w sandboxach. Ma być jak to ratowanie skazańca z Ground Zeroes gdzie podsłuchana rozmowa dodaje znacznik na mapie i co dalej zrobisz to już zależy od ciebie. Żadnej scenki na początku i końcu, ograniczania terenu niewidzialnymi ścianami czy NPC zachowujących się po fakcie jakby nigdy nic nie miało miejsca.
Avatar użytkownika
SALADYN
I was made to fight. I AM a gun
 
Posty: 10247
Dołączył(a): Cz maja 29, 08 09:53

Re: Mapa TPP

Postprzez Gillian » Cz paź 30, 14 10:04

Najbardziej boję się właśnie tego, że będzie jak w Ground Zeroes (mam na myśli całość, nie misję). Jedna plansza ("piaskownica"), gdzie układ i cele różnią się w zależności od odpalonej z menu misji. To było dobre na potrzeby "dema", ale w pełniaku nie chciałbym takiej umowności.
Avatar użytkownika
Gillian
Uber Big Boss
 
Posty: 8740
Dołączył(a): Wt maja 08, 07 22:30

Re: Mapa TPP

Postprzez SaladinAI » Wt gru 23, 14 19:19

Z kodu Ground Zeroes, kilka lokacji, chociaż w sumie nic nowego:

- tpp/environ/object/guantanamo
- tpp/environ/object/afghanistan
- tpp/environ/object/middle_africa
- tpp/environ/object/cyprus
To swego rodzaju błędne kolo: roboty tworzące inne roboty
Avatar użytkownika
SaladinAI
Cipher watches all
 
Posty: 7022
Dołączył(a): N maja 14, 06 12:35

Re: Mapa TPP

Postprzez Zancudo » Śr sty 14, 15 01:08

Ostatnio edytowano So cze 27, 20 15:15 przez Zancudo, łącznie edytowano 1 raz
Zancudo
Jack the Ripper
 
Posty: 1209
Dołączył(a): Cz sty 03, 13 21:33

Re: Mapa TPP

Postprzez Pabian01 » Śr sty 14, 15 07:51

Jeżeli przyjmiemy, że Skyrim ma wielkość bazy w GZ, a TPP ma rozmiar 5xGZ, bo tyle mamy misji to pewnie tak...
Priority my butt
Avatar użytkownika
Pabian01
Jack the Ripper
 
Posty: 1654
Dołączył(a): Pn maja 07, 07 20:25
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Mapa TPP

Postprzez uci » Śr sty 14, 15 08:37

pustynia 3 razy większa niż skyrim to nie taki problem :P

tylko czy chodzi o jedna z map (afganistan) czy wszystkie łącznie?
Avatar użytkownika
uci
Uber Big Boss
 
Posty: 8409
Dołączył(a): Cz lut 23, 06 14:05
Czytam: MGS:Guns of the Patrits - Project Itoh

Poprzednia strona

Powrót do Metal Gear Solid V

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron