Metal Gear Solid V

Początek rewolucji Big Bossa i przekształcenie serii jaką znamy

Re: Metal Gear Solid V

Postprzez Faja » N wrz 27, 15 21:36

Test ban?
Edit: szybki ten ban. Teraz prosze Cie TK kaj je ten spoiler?
What is a man? A miserable little pile of secrets! But enough talk... Have at you!
Avatar użytkownika
Faja
Big Boss
 
Posty: 3031
Dołączył(a): Wt lip 29, 08 15:35
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Metal Gear Solid V

Postprzez Zancudo » N wrz 27, 15 21:53

Ostatnio edytowano Pt cze 26, 20 17:36 przez Zancudo, łącznie edytowano 1 raz
Zancudo
Jack the Ripper
 
Posty: 1209
Dołączył(a): Cz sty 03, 13 21:33

Re: Metal Gear Solid V

Postprzez Curtis » N wrz 27, 15 22:34

Ten pusty świat jest po części winowajcą rozmytej, jednolitej narracji. Fabuła to w końcu nie tylko sceny i tekst - także wszystkie przeżycia gracza na polu rozgrywki. Gdyby taki Afganistan był jak Skyrim, na pewno znacznie załagodziłoby to wrażenie, że przez 84% czasu powtarzam te same czynności. Ale największym fantomowym bólem jest ta gejmplejowa powtarzalność w połączeniu z długością gry - rzadko kiedy trafia się misja, w której robi się coś innego/więcej niż "extract [prisoner/wandering soldier/cokolwiek] & wypitalaj z hot zone".


Nie, pusty świat to wina niepotrzebnej ambicji by gra, która nigdy nie powinna być sandboxem zmieniono w sandbox. To tak jakby z FIFY zrobić platformówkę. Już w Ground Zeroes było widać z tym problem no ale skala gry była tak mała że nie wszyscy mogli to zobaczyć.
Osvelot jest Bogiem
Avatar użytkownika
Curtis
The Sorrow
 
Posty: 661
Dołączył(a): Śr sty 09, 08 15:06
Czytam: Nie podam bo jak skończę będzie nieaktualne

Re: Metal Gear Solid V

Postprzez Gac666 » N wrz 27, 15 22:42

SaladinAI napisał(a):Trochę nie bardzo rozumiem czemu ludzie czepiają się, że świat jest pusty. A jaki miał być? To nie GTA, to skradanka nienastawiona na eksplorację - siłą rzeczy im więcej by się działo na ekranie/mapie tym gorzej na infiltracji. Jednak brakowało mi zbrojnych konfliktów na szeroką skalę, w Afganistanie trwa wojna a jednak nikt z nikim nie walczy.


O to właśnie chodzi. Brakuje konkflitów, brakuje cywili (wszystko opuszczone), brakuje życia. Kogo Ci żołnierze tam pilnują, bronią o co walczą? Przydałyby się jakieś losowe odgłosy walk (dobiegamy na miejsce, a tu zgliszcza), ruchu wojsk (jedna ciężarówka na godzinę to nie ruch). No i ogólnie eksploracja prawie w ogóle nie jest niczym nagradzana. Ot znajdujemy krzaczek czy diament albo kolejny posterunek do opierdolenia (bo wyzwanie to żadne).

Poprzednie MGSy były skondensowane, każdy element był jakimś ciekawym smaczkiem, każde pomieszczenie do czegoś służyło. Tutaj mamy może ze 4 takie duże obiekty gdzie jest ciekawie, reszta to jakieś płaskie domki i tyle.
Obrazek
Avatar użytkownika
Gac666
Big Boss
 
Posty: 3443
Dołączył(a): N sie 23, 09 12:22
Lokalizacja: Ultramar/Warszawa

Re: Metal Gear Solid V

Postprzez Zancudo » N wrz 27, 15 22:56

Ostatnio edytowano Pt cze 26, 20 17:36 przez Zancudo, łącznie edytowano 1 raz
Zancudo
Jack the Ripper
 
Posty: 1209
Dołączył(a): Cz sty 03, 13 21:33

Re: Metal Gear Solid V

Postprzez Curtis » N wrz 27, 15 23:02

Ale Ground Zeroes przez swoją malutką skalę powoduje mylne wyobrażenie o tym jak wygląda "sandbox w wydaniu MGSa". Już wtedy było widać że jest problem z przekazaniem treści, może w przypadku GZ bylo to zamierzone ale krytyka tego Playable demo była słuszna. Chodzi mi o to, że nawet w tak małej grze Kojima miał problem jak zaoferować coś więcej graczowi niż jedną misję fabularną. Nikt mi nie powie że którakolwiek z side-opsów w GZ była fajna bo nie była.

Swoją drogą GZ miało fajne cut-scenki choć znałem je z trailerów i nic nowego nie zobaczyłem :D
Osvelot jest Bogiem
Avatar użytkownika
Curtis
The Sorrow
 
Posty: 661
Dołączył(a): Śr sty 09, 08 15:06
Czytam: Nie podam bo jak skończę będzie nieaktualne

Re: Metal Gear Solid V

Postprzez Gillian » N wrz 27, 15 23:03

Te bany serio nie dzialaja czy ktos was odbanowal?
Avatar użytkownika
Gillian
Uber Big Boss
 
Posty: 8739
Dołączył(a): Wt maja 08, 07 22:30

Re: Metal Gear Solid V

Postprzez Gac666 » N wrz 27, 15 23:13

Ktoś odbanował, ale nie wiem kto. To nie byłem ja btw.
Obrazek
Avatar użytkownika
Gac666
Big Boss
 
Posty: 3443
Dołączył(a): N sie 23, 09 12:22
Lokalizacja: Ultramar/Warszawa

Re: Metal Gear Solid V

Postprzez Faja » N wrz 27, 15 23:20

Nie ma sie co dziwic wszak mamy zakaz promowania faszyzmu
What is a man? A miserable little pile of secrets! But enough talk... Have at you!
Avatar użytkownika
Faja
Big Boss
 
Posty: 3031
Dołączył(a): Wt lip 29, 08 15:35
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Metal Gear Solid V

Postprzez SALADYN » Pn wrz 28, 15 23:52

Pusty świat w MGSV jest po prostu pusty. Kojima przeszedł z jednej skrajności, czyli korytarzy aż do Peace Walkera, w drugą skrajność gdzie mamy sporą połać terenu a jedyne punkty zainteresowania to co większe placówki i posterunki. Tymczasem Kojima miał złoty środek w ręku w postaci Ground Zeroes. Tak to krótkie demo było tym czym miał być Phantom Pain. Spora, otwarta miejscówka, sensownie ograniczona i zaprojektowana pod skradanie pomnożona odpowiednia ilość razy. Loadingi i tak mamy przed każdą ważniejszą misją a w ten sposób można by dodać jakieś inne miejscówki. Spójrzcie na zwiastun Ghost Recon Wildlands, toż to MGSV z żywym światem.
Avatar użytkownika
SALADYN
I was made to fight. I AM a gun
 
Posty: 10247
Dołączył(a): Cz maja 29, 08 09:53

Re: Metal Gear Solid V

Postprzez Osvelot » Pn wrz 28, 15 23:55

Przyznam, że najlepiej (a w zasadzie w ogóle) pamiętam te lokacje, które zawierały więcej budynków niż dwa namioty na krzyż. Grze brakuje przede wszystkim zamkniętych pomieszczeń.
Obrazek
"From now on... call me Big Bonus."
Avatar użytkownika
Osvelot
Solidus Snake
 
Posty: 2143
Dołączył(a): Śr lip 14, 10 14:37
Gram: w pici-polo na małe bramki

Re: Metal Gear Solid V

Postprzez Curtis » Wt wrz 29, 15 00:12

W Afganistanie brakowało w pierwszej kolejności wojny... Nie ma Afgańczyków, Armia czerwona po prostu stoi bo stoi w tych swoich miejscach. W Afryce brakuje mi z kolei klimatu afrykańskiej biedy... Przedstawienia Afryki w nieco odmienny sposób niż Afgan. A tak naprawdę mamy dwa razy tak samo nudne i puste miejscówki.

Nie oczekuję po MGSie GTA ale dajcie coś do roboty w czasie wolnego podróżowania po mapie.
Osvelot jest Bogiem
Avatar użytkownika
Curtis
The Sorrow
 
Posty: 661
Dołączył(a): Śr sty 09, 08 15:06
Czytam: Nie podam bo jak skończę będzie nieaktualne

Re: Metal Gear Solid V

Postprzez Osvelot » Wt wrz 29, 15 01:06

W Afryce możesz rozjeżdżać dżipem okapi.

W Afganie możesz sobie zjeżdżać z górek w kartonie.

10/10
Obrazek
"From now on... call me Big Bonus."
Avatar użytkownika
Osvelot
Solidus Snake
 
Posty: 2143
Dołączył(a): Śr lip 14, 10 14:37
Gram: w pici-polo na małe bramki

Re: Metal Gear Solid V

Postprzez SaladinAI » Wt wrz 29, 15 17:43

Ale my się chyba dalej nie rozumiemy. Otwarty świat w wykonaniu Kojimy to jak dotąd największy stopień wolności w swobodnej infiltracji+elastyczna eksploracja mapy, nie zaś zagęszczenie elementów otoczenia+fantazja i rzeczy, których nie obiecano.
To swego rodzaju błędne kolo: roboty tworzące inne roboty
Avatar użytkownika
SaladinAI
Cipher watches all
 
Posty: 7022
Dołączył(a): N maja 14, 06 12:35

Re: Metal Gear Solid V

Postprzez SALADYN » Wt wrz 29, 15 18:08

Fakt, ale na tle innych gier ten otwarty świat wciąż wypada blado.
Avatar użytkownika
SALADYN
I was made to fight. I AM a gun
 
Posty: 10247
Dołączył(a): Cz maja 29, 08 09:53

Re: Metal Gear Solid V

Postprzez Gillian » Wt wrz 29, 15 20:21

Jest to otwarty świat, z którego otwartości nic nie wynika. Przyszyty na siłę. Równie dobrze można było pociąć lokacje na mapki o wielkości terenu misji. I pewnie grałoby się w to lepiej.
Avatar użytkownika
Gillian
Uber Big Boss
 
Posty: 8739
Dołączył(a): Wt maja 08, 07 22:30

Re: Metal Gear Solid V

Postprzez SALADYN » Wt wrz 29, 15 20:29

Zwłaszcza że i tak przed misjami czekają nas loadingi.
Avatar użytkownika
SALADYN
I was made to fight. I AM a gun
 
Posty: 10247
Dołączył(a): Cz maja 29, 08 09:53

Re: Metal Gear Solid V

Postprzez Gac666 » Wt wrz 29, 15 20:35

Zgodzę się z Gillianem, gra by nie ucierpiała ani trochę na tym.
Obrazek
Avatar użytkownika
Gac666
Big Boss
 
Posty: 3443
Dołączył(a): N sie 23, 09 12:22
Lokalizacja: Ultramar/Warszawa

Re: Metal Gear Solid V

Postprzez SALADYN » Wt wrz 29, 15 20:40

Nawet by zyskała gdyby lokacje były tak dobrze zaprojektowane jak Camp Omega, no i możnaby urozmaicić nieco pejzaże.
Avatar użytkownika
SALADYN
I was made to fight. I AM a gun
 
Posty: 10247
Dołączył(a): Cz maja 29, 08 09:53

Re: Metal Gear Solid V

Postprzez Osvelot » Wt wrz 29, 15 20:43

Bardzo mocno doceniłbym każde rozbudowane facility na terenie tego open worldu. Mi się skradanie w otwartym terenie w ogóle nie kojarzy z "infiltracją". Muszę gdzieś wejść, do jakiegoś kompleksu budynków, żeby być "in".

Bez tego, taka skradanka to tylko...

...filtracja.
Obrazek
"From now on... call me Big Bonus."
Avatar użytkownika
Osvelot
Solidus Snake
 
Posty: 2143
Dołączył(a): Śr lip 14, 10 14:37
Gram: w pici-polo na małe bramki

Re: Metal Gear Solid V

Postprzez Gac666 » Wt wrz 29, 15 21:27

To prawda, brakuje mi w tym wszystkim jakiegoś większego kompleksu tak żeby to CQC bardziej poćwiczyć :P
Obrazek
Avatar użytkownika
Gac666
Big Boss
 
Posty: 3443
Dołączył(a): N sie 23, 09 12:22
Lokalizacja: Ultramar/Warszawa

Re: Metal Gear Solid V

Postprzez SALADYN » Cz paź 01, 15 15:28

https://www.youtube.com/watch?v=yMha13rHS9g

Intro MGSV bez blura i z innej perspektywy.
Avatar użytkownika
SALADYN
I was made to fight. I AM a gun
 
Posty: 10247
Dołączył(a): Cz maja 29, 08 09:53

Re: Metal Gear Solid V

Postprzez Osvelot » Cz paź 01, 15 16:35

Poskładałem się ze śmiechu - zwłaszcza z akrobatycznego Beszamela. :blob8:

Ciekawe, czy jest cień szansy, że go w ogóle widać (cień, zarys, cokolwiek) normalnie oglądając intro.
Obrazek
"From now on... call me Big Bonus."
Avatar użytkownika
Osvelot
Solidus Snake
 
Posty: 2143
Dołączył(a): Śr lip 14, 10 14:37
Gram: w pici-polo na małe bramki

Re: Metal Gear Solid V

Postprzez Gac666 » Cz paź 01, 15 18:42

Patrząc na to jak wygląda modding community to za kilka miesięcy spodziewam się alphy z COOPa do MGS V :), zapamiętajcie moje słowa :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Gac666
Big Boss
 
Posty: 3443
Dołączył(a): N sie 23, 09 12:22
Lokalizacja: Ultramar/Warszawa

Re: Metal Gear Solid V

Postprzez Osvelot » Cz paź 01, 15 22:00

Ojjj, nie sądzę. Modderzy związani z MGS V są przede wszystkim ciekawscy. Czarodzieje jednak to to nie są, a gra też nie jest napisana w taki sposób, żeby dało się ją łatwo modyfikować. Przez ten cały czas do MGS V (zarówno GZ jak i TPP) nie powstał ani jeden mod, który by coś dodawał z zewnątrz do gry, same podmianki. Może ewentualnie tekstury, ale nie jestem pewien.
Obrazek
"From now on... call me Big Bonus."
Avatar użytkownika
Osvelot
Solidus Snake
 
Posty: 2143
Dołączył(a): Śr lip 14, 10 14:37
Gram: w pici-polo na małe bramki

Re: Metal Gear Solid V

Postprzez Gac666 » Cz paź 01, 15 22:24

Dude... kod sieciowy gotowy, nie takie rzeczy robili (patrz Just Cause 2, tam też nie było narzędzi ;) ). Ja trzymam kciuki, bo coop do 2-4 graczy byłby epicki :D
Obrazek
Avatar użytkownika
Gac666
Big Boss
 
Posty: 3443
Dołączył(a): N sie 23, 09 12:22
Lokalizacja: Ultramar/Warszawa

Re: Metal Gear Solid V

Postprzez Curtis » Cz paź 01, 15 22:28

Jakby był taki co-op to melduję się do gry z wami panowie :D
Osvelot jest Bogiem
Avatar użytkownika
Curtis
The Sorrow
 
Posty: 661
Dołączył(a): Śr sty 09, 08 15:06
Czytam: Nie podam bo jak skończę będzie nieaktualne

Re: Metal Gear Solid V

Postprzez Osvelot » Cz paź 01, 15 23:19

A w którym trybie byście widzieli tego co-opa? FOB? Side Ops / Free Roam? Czy główne misje?
Obrazek
"From now on... call me Big Bonus."
Avatar użytkownika
Osvelot
Solidus Snake
 
Posty: 2143
Dołączył(a): Śr lip 14, 10 14:37
Gram: w pici-polo na małe bramki

Re: Metal Gear Solid V

Postprzez SALADYN » Pt paź 02, 15 00:06

Na dłuższą metę będzie raczej wiało nudą w takim coopie.
Avatar użytkownika
SALADYN
I was made to fight. I AM a gun
 
Posty: 10247
Dołączył(a): Cz maja 29, 08 09:53

Re: Metal Gear Solid V

Postprzez Gac666 » Pt paź 02, 15 07:06

Nie jeśli użyjesz moda zwiększającego czujność przeciwników :).

Ja bym widział to na zasadzie Drop in/drop out, ale co będziesz już robił to żadna róznica.
Obrazek
Avatar użytkownika
Gac666
Big Boss
 
Posty: 3443
Dołączył(a): N sie 23, 09 12:22
Lokalizacja: Ultramar/Warszawa

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Metal Gear Solid V

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron