Moje obawy dotyczace TPP

Początek rewolucji Big Bossa i przekształcenie serii jaką znamy

Moje obawy dotyczace TPP

Postprzez SiwyDym » So lut 28, 15 17:32

Witam mam nadzieję,że w The Phantom Pain nie będzie takich błędów jak na filmikach poniżej wyłapanych w GZ i tu moje pytanie czy pójście w otwarty świat zawsze musi nieśc ze sobą takie nie dociągnięcia np.względem inteligencji wrogów,czy nie umiejętnością pływania lub pomyłką rzuconego magazynka z granatem itp. według mnie gra dużo traci przez takie coś a chyba można to poprawić w łatwy sposób

http://youtu.be/jotECEhhSrs

http://youtu.be/3P0WXiex_fs

http://youtu.be/GlHjLvmZImE
Team Jungle
Avatar użytkownika
SiwyDym
Machinegun Kid
 
Posty: 18
Dołączył(a): Cz lis 27, 14 14:26
Gram: MGS3 Subsistence

Moje obawy dotyczace TPP

Postprzez Gillian » So lut 28, 15 22:44

Gdyby mozna bylo poprawic pewne rzeczy w latwy sposob to by byly poprawione ;). Takie bledy, ktore wystepuja bardzo rzadko, ciezko zreplikowac i znalezc ich zrodlo.
Avatar użytkownika
Gillian
Uber Big Boss
 
Posty: 8740
Dołączył(a): Wt maja 08, 07 22:30

Re: Moje obawy dotyczace TPP

Postprzez SiwyDym » N mar 01, 15 11:50

Niby tak ale to występuje w większości gier już od ps1 wiec fajnie by było jak by nastawili się na ogarniecie a nie tylko kosić pieniądze od nas graczy ale cóż pozostaje mi z tym żyć dalej.
Team Jungle
Avatar użytkownika
SiwyDym
Machinegun Kid
 
Posty: 18
Dołączył(a): Cz lis 27, 14 14:26
Gram: MGS3 Subsistence

Re: Moje obawy dotyczace TPP

Postprzez SALADYN » N mar 01, 15 12:20

Problemem nie jest tu słabe AI ale jego umowność w starciu z dociekliwymi graczami którzy postępują nieszablonowo. Dla przykładu w takim Far Cry 4 potrzebowałem futra śnieżnej pantery, którą można spotkać tylko górach. Rzucam więc przynętę do której kociak ochoczo przybiegł pojawiając się dosłownie znikąd, ustrzeliłem kota i oprawiłem co dało mi kolejną przynętę którą też rzuciłem. Po paru minutach takiego rzucania śnieżna skarpa roiła się od truchła chyba wszystkich dostępnych w grze drapieżników a mnie zabrakło miejsca w plecaku. Ktoś po prostu nie przewidział że wykorzystam system dla własnej korzyści i rozrywki.
Avatar użytkownika
SALADYN
I was made to fight. I AM a gun
 
Posty: 10247
Dołączył(a): Cz maja 29, 08 09:53

Re: Moje obawy dotyczace TPP

Postprzez Gac666 » N mar 01, 15 14:16

Widzisz, bo gdyby twórcy stworzyli super mądre AI to gra:

a) Byłaby za trudna
b) Mogłaby nigdy nie wyjść, bo byłaby nie do opanowania w QA/programowaniu
c) okazałaby się, że wizja z Terminatora nie jest aż taka odległa


Suma sumarum chodzi o to, że łatwiej stworzyć ładniejszą grafikę niż zaprojektować super mądre AI :). Gdyby to było łatwe to mielibyśmy już od dawien dawna chodzące androidy z inteligencją choćby 4 latka. Poza tym do bardzo zaawansowanego AI są potrzebne pokłady CPU, a te w konsolach są mocno ograniczone. Zaś gdyby to miało powstać na PC to już byśmy musieli kupować płyty główne z 4ma procesorami by to wszystko w ogóle ogarnąć :D.
Obrazek
Avatar użytkownika
Gac666
Big Boss
 
Posty: 3443
Dołączył(a): N sie 23, 09 12:22
Lokalizacja: Ultramar/Warszawa

Re: Moje obawy dotyczace TPP

Postprzez ArecaS » N mar 01, 15 14:47

Zacznijmy od tego, że takiego AI w ogóle nie da się na chwilę obecną zrobić. Komputery "myślą" tylko i wyłącznie za pomocą algorytmów ("jeśli A, to B, a jeśli nie-A, to C"), a tu by było potrzebne myślenie abstrakcyjne. Dla naszego własnego dobra lepiej by maszyny go nigdy nie opanowały.

Do tego AI to tylko jeden z problemów. Potrzebny byłby jeszcze silnik fizyczny IDEALNIE odwzorowywujący wszystkie zjawiska występujące na ziemi, nieograniczony zakres ruchów postaci itd. Generalnie każda umowność w grze będzie prowadziła do takich sytuacji, a tych wyeliminować się nie da. Można to albo zaakceptować, albo dalej być sfrustrowanym, że "gra idealna" nigdy nie powstanie.
Avatar użytkownika
ArecaS
Miał 0 punktów w quizie
 
Posty: 2862
Dołączył(a): Cz sie 21, 08 17:26
Lokalizacja: Katowice

Re: Moje obawy dotyczace TPP

Postprzez Pabian01 » N mar 01, 15 15:56

ArecaS mylisz się. Stosuje się już w programowaniu algorytmy genetyczne, które potrafią dać wynik, który nigdzie nie był zadeklarowany. Jednak zastosowanie tego w grze dla każdego zjawiska jest po prostu niewykonalne.
Priority my butt
Avatar użytkownika
Pabian01
Jack the Ripper
 
Posty: 1654
Dołączył(a): Pn maja 07, 07 20:25
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Moje obawy dotyczace TPP

Postprzez ArecaS » N mar 01, 15 17:09

Serio? To nie wiem jak wy, ale ja zacząłem się martwić.
Obrazek
Avatar użytkownika
ArecaS
Miał 0 punktów w quizie
 
Posty: 2862
Dołączył(a): Cz sie 21, 08 17:26
Lokalizacja: Katowice

Re: Moje obawy dotyczace TPP

Postprzez SiwyDym » N mar 01, 15 17:17

No dobrze piszecie ale chodzi chociaż o malutką poprawę tego myślenia chyba wszyscy gracze tego chca a nie wierze że od czasów ps2 nie można tego poprawić jak np. w jednym z tych filmikow co wrzucalem koles wrzucil straznika do wody a ten utonał mogł by chociaz doplynac do brzegu i poinformowac o intruzie a dajel w caution mode juz mozna sobie poradzic wiadomo jak to metalowych garnkach solidnych taki smaczek
Team Jungle
Avatar użytkownika
SiwyDym
Machinegun Kid
 
Posty: 18
Dołączył(a): Cz lis 27, 14 14:26
Gram: MGS3 Subsistence

Re: Moje obawy dotyczace TPP

Postprzez Gac666 » N mar 01, 15 18:14

Słowa "mogliby", "zrobiliby", "ja bym to inaczej" mnie zawsze rozbawiają. Proponuję dołączyć do jakiegoś zespołu tworzącego gry (chociażby jako tester) i zacząć proponować takie rzeczy programistom. Już widzę te spojrzenia :D.
Obrazek
Avatar użytkownika
Gac666
Big Boss
 
Posty: 3443
Dołączył(a): N sie 23, 09 12:22
Lokalizacja: Ultramar/Warszawa

Re: Moje obawy dotyczace TPP

Postprzez SALADYN » N mar 01, 15 19:06

Gacu ma racje, designerzy się z programistami raczej nie lubią przez takie "ja bym to inaczej". Pozostaje nam grać jak developer przykazał a z takich filmików się śmiać. Poza tym gdyby nie naginanie zasad w grach to nie było jeepguna https://www.youtube.com/watch?v=F_GISq_HQ2U
Avatar użytkownika
SALADYN
I was made to fight. I AM a gun
 
Posty: 10247
Dołączył(a): Cz maja 29, 08 09:53

Re: Moje obawy dotyczace TPP

Postprzez Gillian » N mar 01, 15 21:25

Pabian01 napisał(a):ArecaS mylisz się. Stosuje się już w programowaniu algorytmy genetyczne, które potrafią dać wynik, który nigdzie nie był zadeklarowany. Jednak zastosowanie tego w grze dla każdego zjawiska jest po prostu niewykonalne.

Są algorytmy genetyczne, są sieci neuronowe. Ale jedno i drugie trzeba najpierw nauczyć, a zresztą samo z siebie mogłoby się uczyć w dobie gier prawie always-online. Zresztą tak działają Drivatary w Forzach na Xbone. AI uczące się. jak jeździć od prawdziwych graczy.
Avatar użytkownika
Gillian
Uber Big Boss
 
Posty: 8740
Dołączył(a): Wt maja 08, 07 22:30


Powrót do Metal Gear Solid V

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość