MGS V: Wrażenia tych którzy grali [spoilery]

Początek rewolucji Big Bossa i przekształcenie serii jaką znamy

Re: MGS V: Wrażenia tych którzy grali [spoilery]

Postprzez Rubi7231 » So sty 30, 16 15:31

Solidny napisał(a):A używanie Parasite Armor nie uniemożliwia dostania S? Czy tylko jeśli użyjemy też jego specjalnej mocy?

Na pewno stealth parasite obniza ocene, nie armor i mist. Dzieki tym dwom udalo mnie zrobic wszystkie misje glowne na S i odblokowac Raidena.
Avatar użytkownika
Rubi7231
Coward Duck
 
Posty: 32
Dołączył(a): Śr kwi 01, 09 16:19

Re: MGS V: Wrażenia tych którzy grali [spoilery]

Postprzez Osvelot » So sty 30, 16 16:12

Parasite Suit ogranicza ocenę z misji do A bodajże tylko w przypadku użycia pasożytów na niewidzialność.

EDIT: Ops, słaby refleks.
Obrazek
"From now on... call me Big Bonus."
Avatar użytkownika
Osvelot
Solidus Snake
 
Posty: 2143
Dołączył(a): Śr lip 14, 10 14:37
Gram: w pici-polo na małe bramki

Re: MGS V: Wrażenia tych którzy grali [spoilery]

Postprzez Ziomaletto » Pt lut 12, 16 09:01

Jako że grę ukończyłem dość niedawno, to przy okazji pochwalę się wrażeniami.
Wady/Moje czepialstwo:
- Najbardziej denerwujący jest poziom trudności. A raczej jego niezdecydowanie. Bo raz jest dziecinnie łatwo (misja 3 czy 4), a innym razem piekielnie trudno (chwalebna misja 45).
- Bossowie to też niezły wrzód na dupie. O ile walki z Skullsami są całkiem fajne, to tak walka z Ludzikiem w Płomieniach jest trudna, o ile nie przyciągnie się go do basenu albo nie będzie padał deszcz. Walka z Sahelantropusem jest taka sobie.
- System osłon też jest dziwny. Dlaczego w ogóle Kojima Production uznało, że automatyczne przyklejanie się do osłon to dobry pomysł?
- Quiet. O ile jako pomocnik jest okej, tak dla mnie wytłumaczenie jej odzienia to czysty idiotyzm. Dlatego czym prędzej wytworzyłem jej strój Gray XOF, przynajmniej mi się nie wypinała.
- brak licencjonowanych broni - zamiast tego mamy podróby M16 czy Kałasza
- fabularnie gra może jest nie dokończona, ale fabuła ma dla mnie marginalne znaczenie
Zalety:
- mechanika rozgrywki jest świetna. W takie skradanki to ja mogę grać
- przyjemne sterowanie
- iDroid ma przejrzysty interfejs, choć strasznie zamula po połączeniu gry z netem
- grafika
- optymalizacja
- dobry voice-acting
- cykl dnia i pogody - oczywiście w innym grach open-world też to występuje, ale tutaj ma on kolosalne znaczenie
- zarządzanie bazą - of course, dość uproszczone, ale dzięki temu nie ma się wrażenia, że gram w jakąś flashową gierkę na Fejsbuku, gdzie spędza się godziny nad ustawianiem pierdół.
- OST - pomijając utwory Sins of the Father i The Man Who Sold The World, to utwory w trakcie gry są klimatyczne, a zwłaszcza utwór "Parasite" - mógłbym całe godziny go słuchać... no, bez presady.

Dla mnie gra 10/10. Pomimo tych wad na początku, to jednak te 127 godzin, które spędziłem w Metal Gear Solid V: The Phantom Pain to czas, którego ani trochę nie żałuję. Nie jest to gra idealna, bo takich nie ma. Są tylko gry wybitne i owy MGS do takich IMO się zalicza. Co lepsze, chcę przesiedzieć w niej kolejne 127 godzin i nie sądzę, bym miał wrażenie straconej choćby minuty. Zakończenie pozwoliło mi poczuć tytułowy ból fantomowy, ale gra ogółem podobała mi się i pewnie odpalę ją jeszcze nie raz.

Ale rozumiem, że kogoś gra mogła zawieść, zwłaszcza fana serii.
Avatar użytkownika
Ziomaletto
Black Viper
 
Posty: 146
Dołączył(a): Śr sty 27, 16 19:25
Lokalizacja: Łomża!
Gram: W co popadnie
Czytam: Kłótnie na forach FW

Re: MGS V: Wrażenia tych którzy grali [spoilery]

Postprzez RutaL » Pt lut 12, 16 12:11

Ja wczoraj se odpaliłem, trzasnąłem 3 wypady FOB i zachciało mi się "Ground Zeros". To włączam. I tu mam pytanie do wszystkich obecnych i nieobecnych. Czy misja "Jamais Vu" (nie wiem jaka pisownia dokładnie) z Raidenem, arbuzami i snatcherami zawsze była w wersji na PS3? Bo mi się wydawało, że wszystkie machnąłem i tej nie było. Nie odpalałem płytki z 5 miechów i nie pamiętam teraz. Ale skłaniałbym się ku temu, że kurna były tylko GZ, ta ze skasowaniem dwóch typów (białego i czarnego dla równowagi poprawności politycznej :D), ta na śmigłowcu, ta z rozdupceniem armatów i potem "Deja Vu".Czy to jakiś update był, bo coś tam się chyba aktualizowało wczory. Hmmm... Tak czy siak, spoko się grało i po ukończeniu głównej misji, obejrzeniu epickiego zakończenia, przypomnieniu sobie jak doszło do tych śpiączek itd. stwierdzam, że po takim wprowadzeniu do TPP, sam właśnie TPP wydaje się jeszcze bardziej nie dokończony niż wydawało mi się przedtem :( Nastrój, historyjka, wszystko tam siedzi w GZ...no a potem wjeżdża The Phantom Pain i już nie jest tak różowo, jest dobrze ale nie tak jak powinno... Swoja droga Kojima chyba podczas wydawania już GZ wiedział, że nastąpi rozbrat z firmą. Całe to usuwanie znaków w misji "Deja Vu" i teksty Kaza. A teraz jeszcze machnąłem ta misję z Radenem i tam tez jest jedno miejsce gdzie trzeba nałożyć logo KojiPro i wtedy Kaza mówi coś o ich oddziale w L.A. Wychodziłoby, że wtedy wiedzieli już, że zamkną to studio. Kto wie...
RutaL
Night Sight
 
Posty: 101
Dołączył(a): Pn lis 30, 15 20:40

Re: MGS V: Wrażenia tych którzy grali [spoilery]

Postprzez SALADYN » Pt lut 12, 16 12:37

Jamias Vu była bonusową misja dla X360/Xone, potem została udostępniona również na konsolach sony. Nie wiem czy to idzie też w druga stronę ?
Avatar użytkownika
SALADYN
I was made to fight. I AM a gun
 
Posty: 10247
Dołączył(a): Cz maja 29, 08 09:53

Re: MGS V: Wrażenia tych którzy grali [spoilery]

Postprzez uci » Pn lut 15, 16 19:06

z tego co pamiętam łatka odblokowująca misję poszła w obie strony
Avatar użytkownika
uci
Uber Big Boss
 
Posty: 8409
Dołączył(a): Cz lut 23, 06 14:05
Czytam: MGS:Guns of the Patrits - Project Itoh

Re: MGS V: Wrażenia tych którzy grali [spoilery]

Postprzez Kebarb » Pn maja 23, 16 11:20

Czołem!
Pytanie mam, czy jak już raz się przejdzie grę na pc to przy drugim podejściu dostaje się jakieś bonusy ?
Avatar użytkownika
Kebarb
Inkarnacja VR
 
Posty: 7
Dołączył(a): N maja 19, 13 20:01

Re: MGS V: Wrażenia tych którzy grali [spoilery]

Postprzez SALADYN » Pn maja 23, 16 12:32

Nie, ta gra nie ma new game plus, zaczynasz od zera.
Avatar użytkownika
SALADYN
I was made to fight. I AM a gun
 
Posty: 10247
Dołączył(a): Cz maja 29, 08 09:53

Re: MGS V: Wrażenia tych którzy grali [spoilery]

Postprzez Ziomaletto » Pn maja 23, 16 17:58

Kebarb napisał(a):Czołem!
Pytanie mam, czy jak już raz się przejdzie grę na pc to przy drugim podejściu dostaje się jakieś bonusy ?


Nope.
Jak zaczynasz grę od nowa, to tracisz bazę (nie wiem jak z FOBami, ale obstawiam, że zostają), żołnierzy, wytworzone przedmioty, pomocników itp.
Możesz za to zagrać sobie we wszystkie misje ponownie, z nowym sprzętem. Co jak co, ale raczej wątpię, że chcesz marnować kilkadziesiąt godzin grindu.
Avatar użytkownika
Ziomaletto
Black Viper
 
Posty: 146
Dołączył(a): Śr sty 27, 16 19:25
Lokalizacja: Łomża!
Gram: W co popadnie
Czytam: Kłótnie na forach FW

Re: MGS V: Wrażenia tych którzy grali [spoilery]

Postprzez Ziomaletto » Pt maja 27, 16 10:12

Ookami napisał(a):Poratuje ktoś tą właściwą wersją The Man who sold the world? Bo wszędzie gdzie patrze jest inna niż w grz.e


Jest pewnie w oficjalnym soundtracku.

Obrazek

Hmm... Zacny bug, milordzie?
Avatar użytkownika
Ziomaletto
Black Viper
 
Posty: 146
Dołączył(a): Śr sty 27, 16 19:25
Lokalizacja: Łomża!
Gram: W co popadnie
Czytam: Kłótnie na forach FW

Re: MGS V: Wrażenia tych którzy grali [spoilery]

Postprzez Johny Sasaki » Pt maja 27, 16 19:12

Odnosnie piosenki wersji z gry: "Midge Ure cover" po "man who sold the world" w szukajce powinno pomoc ;)
ObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Johny Sasaki
Zanzibar
 
Posty: 1392
Dołączył(a): Pn paź 03, 05 22:39
Lokalizacja: Warszawa
Gram: MGS2,3,5

Re: MGS V: Wrażenia tych którzy grali [spoilery]

Postprzez SALADYN » Pt maja 27, 16 19:34

Panowie, odpowiadacie na prośbę sprzed kilku miesięcy, dawno spełnioną zresztą.
Avatar użytkownika
SALADYN
I was made to fight. I AM a gun
 
Posty: 10247
Dołączył(a): Cz maja 29, 08 09:53

Re: MGS V: Wrażenia tych którzy grali [spoilery]

Postprzez Ziomaletto » Pt maja 27, 16 20:40

Fakt, nie zauważyłem że to post z pierwszej strony. :/
Avatar użytkownika
Ziomaletto
Black Viper
 
Posty: 146
Dołączył(a): Śr sty 27, 16 19:25
Lokalizacja: Łomża!
Gram: W co popadnie
Czytam: Kłótnie na forach FW

Re: MGS V: Wrażenia tych którzy grali [spoilery]

Postprzez Pandora » Pn wrz 19, 16 16:27

TPP ukonczony drugi raz, tym razem na PC, o ile za pierwszym razem na Xboxie udalo mi sie skonczyc wszystkie mosje fabularne w 50 godzin max? (nie wliczajac side opsow ktore ogrywalam w trakcie misji) to tutaj w 30 godzin, w dodatku kazda na S.
Niestety kosztowalo to moj komputerek troszku przypieczenia, bo teraz od czasu gry w TPP grzeje mi sie na wszystkim nawet do 89 stopni na grafice i 78 na procesorku:C

Mam takie pytanie... na Xboxie przenioslam zapisy z GZ dopiero jak skonczylam grac w TPP, wiec wczesniej mialam Side Ops w ktorym byl Kojima do uratowania, tutaj przenioslam zapis wczesniej, ten Side Op tez sie mi pojawi? wie ktos? bo Kojime juz mam wiec to by dziwne bylo lekko troszku.
Avatar użytkownika
Pandora
Predator
 
Posty: 93
Dołączył(a): Śr sie 17, 16 20:36
Lokalizacja: Shadow Moses
Gram: Uncharted, CS GO, L4D2
Czytam: Metro 2035

Re: MGS V: Wrażenia tych którzy grali [spoilery]

Postprzez SALADYN » Pn wrz 19, 16 18:01

Zapis z GZ nie dawał przypadkiem tylko kaset, żołnierzy, surowców i jakichś tam gadżetów ?
Avatar użytkownika
SALADYN
I was made to fight. I AM a gun
 
Posty: 10247
Dołączył(a): Cz maja 29, 08 09:53

Re: MGS V: Wrażenia tych którzy grali [spoilery]

Postprzez uci » Pn wrz 19, 16 20:13

chyba tylko 3 skórki i wszystkich uratowanych w GZ Powów jako załogę na starcie
Avatar użytkownika
uci
Uber Big Boss
 
Posty: 8409
Dołączył(a): Cz lut 23, 06 14:05
Czytam: MGS:Guns of the Patrits - Project Itoh

Re: MGS V: Wrażenia tych którzy grali [spoilery]

Postprzez Pandora » Pn wrz 19, 16 22:40

Nie pytam co dostane bo dostałam już, ale w wersji na xboxa przed portowaniem zapisu miałam misje z Hideo w PP, tutaj pierw portowalam zapis z GZ i juz mam Hideo, czy to wplynie na gre i juz misji nie dostane bo go posiadam?
Avatar użytkownika
Pandora
Predator
 
Posty: 93
Dołączył(a): Śr sie 17, 16 20:36
Lokalizacja: Shadow Moses
Gram: Uncharted, CS GO, L4D2
Czytam: Metro 2035

Re: MGS V: Wrażenia tych którzy grali [spoilery]

Postprzez Osvelot » Wt wrz 20, 16 02:57

Side Ops z Kojimą pojawi się, importowałem zapis z GZ bardzo wcześnie w grze, potwierdzam. Tyle tylko, że oczywiście drugiego Kojimy nie dostaniesz :F
Obrazek
"From now on... call me Big Bonus."
Avatar użytkownika
Osvelot
Solidus Snake
 
Posty: 2143
Dołączył(a): Śr lip 14, 10 14:37
Gram: w pici-polo na małe bramki

Re: MGS V: Wrażenia tych którzy grali [spoilery]

Postprzez Pandora » Wt wrz 20, 16 12:10

Szkoda, miałam nadzieje na ze bede miala dwóch;c
Avatar użytkownika
Pandora
Predator
 
Posty: 93
Dołączył(a): Śr sie 17, 16 20:36
Lokalizacja: Shadow Moses
Gram: Uncharted, CS GO, L4D2
Czytam: Metro 2035

Re: MGS V: Wrażenia tych którzy grali [spoilery]

Postprzez Gillian » Cz sie 31, 17 16:51

Tak sobie myślę o piątce z perspektywy czasu i wymyśliłem, że pomimo wszystkich tych wad ta gra miała duszę. Coś czego brakuje wielu giereczkom, zwłaszcza dzisiaj w zalewie niskobudżetowych tytułów, które braki próbują nadrobić właśnie wykreowaniem jakiejś magii.

Niestety najczęściej kończy się na opowiadaniu o "duszy i magii", ale jakoś trudno mi to w grze dostrzec (tak miałem z Rime). A ten skubaniec Kojima nawet w takiej niedorobionej gierce jak MGSV był w stanie umieścić ten nieokreślony czynnik, który powoduje, że z czasem myślimy ciepło o grze, zapominamy o jej wadach i po prostu miło wspominamy to czy tamto.

Tak samo miałem z czwórką, która niezbyt podobała mi się za pierwszym przejściem ale potem z czasem dojrzała i po latach drugie przejście smakowało o wiele bardziej. Teraz mam plan wrócić na drugie przejście V, ale chyba po prostu zaliczę jeszcze raz misje fabularne pomijając te wszystkie wypełniacze. Tylko przypomnijcie mi - czy można na starym sejwie przejść po prostu te misje wraz z możliwością obejrzenia wszystkich cutscenek?
Avatar użytkownika
Gillian
Uber Big Boss
 
Posty: 8739
Dołączył(a): Wt maja 08, 07 22:30

Re: MGS V: Wrażenia tych którzy grali [spoilery]

Postprzez Solidny » Cz sie 31, 17 19:02

Kojima zrobił "taką niedorobioną gierkę", a mimo wszystko nie grałem wcześniej ani później w tak dopracowaną skradankę :)

Ja, jak to ja, wymyśliłem sobie zrobić retro całej serii, jak już mam się powtarzać. Kiedyś będę musiał na pewno, nie da rady :D. Ostatnim razem zakończyło się na MG2, ale to było tuż przed premierą V, więc ciężko było wrócić do retrospekcji po 140h biegania po pustyni.

Z tego co pamiętam misyje normalnie można powtarzać. Nawet jeśli były początkowo ukryte jako side-opsy (ciekawy zabieg swoją drogą), to potem pojawiały się na liście jako zwykłe fabularne.
Ja po ukończeniu bawiłem się chwilę z nowymi warunkami kończenia misji i kurde... inna gra po prostu. Na przykład zamiast wbijać do bazy i balonować wszystkich, ustawiłem się na wzgórzu kilkaset metrów dalej ze snajperką i po prostu utrzeliłem mój cel, po czym spokojnie się ewakuowałem, z dala od jakichkolwiek zagrożen. Wtedy poczułem tę prozę życia najemników, to skuteczne i bezduszne zabijanie dla pieniędzy. Chyba takie przejście bym zrobił za kolejnym razem, zamiast kretyńskich balonów, zimne wypełnianie kontraktów. Tempo gry też może być lepsze w ten sposób.
Tylko takich rzeczy jak ukryte sceny na medycznym bloku nie uświadczymy raczej. Na 100% powtórzyłbym sobie kasety od Zero w lepszym momencie niż gra ja udostępniła. A pitolenie Code Talkera... najchętniej zastąpiłbym pliki audio, jak robiłem to z GZ na PC.
Avatar użytkownika
Solidny
Zanzibar
 
Posty: 2727
Dołączył(a): Pt lut 24, 06 16:10
Lokalizacja: Gduńsk
Gram: hipsterskie badziewia
Czytam: Komentarze na YT

Re: MGS V: Wrażenia tych którzy grali [spoilery]

Postprzez Ziomaletto » Pt wrz 01, 17 08:12

Nie spodziewałem się, że ktoś oprócz mnie będzie mówił o grze w superlatywach...

Z tego co pamiętam misyje normalnie można powtarzać. Nawet jeśli były początkowo ukryte jako side-opsy (ciekawy zabieg swoją drogą), to potem pojawiały się na liście jako zwykłe fabularne.


Jeśli mówisz o Side-opsach oznaczonych na żółto, to nie, nie da się ich powtórzyć (np. zbieranie dzieciaków, które uciekły z bazy). Można tylko odwzorować misję "nawiązania kontaktu" z Emmerichem (czyt. oczyścić elektrownię; udać się do bramy, która prowadzi do hangaru z Metal Gearem; włączyć misję "Hellbound").
Avatar użytkownika
Ziomaletto
Black Viper
 
Posty: 146
Dołączył(a): Śr sty 27, 16 19:25
Lokalizacja: Łomża!
Gram: W co popadnie
Czytam: Kłótnie na forach FW

Re: MGS V: Wrażenia tych którzy grali [spoilery]

Postprzez RutaL » Pt wrz 01, 17 10:32

Chyba lepiej zacząć od nowego save'a niż rozpoczynać historię z całym ekwipunkiem. Budowanie bazy, arsenału etc. jest zdaje się ważną częścią historii to można by zacząć od zera. Oczywiście nie mówię tu o balonowaniu wszystkich i wszystkiego, tylko o jakimś minimum żeby historia swobodnie szła do przodu. Wiedząc co i jak, omijając denne side opsy, gra będzie na pewno płynniejsza, sama historia będzie bardziej się kleić i ogólnie wszystko może wtedy sprawiać wrażenie bardziej "zwartego", przez co jeszcze może się okazać, że na grę można spojrzeć z całkiem innej perspektywy. Też pewnie za jakiś czas wrócę do tej gry. Z resztą zawsze uważałem, że gra jest całkiem spoko, a o jej sile stanowi mnogość możliwości wykonania tej czy innej misji, spora swoboda itd.
RutaL
Night Sight
 
Posty: 101
Dołączył(a): Pn lis 30, 15 20:40

Re: MGS V: Wrażenia tych którzy grali [spoilery]

Postprzez Metyl » Śr wrz 06, 17 21:28

Ja jakieś dwa tygodnie temu skończyłem przechodzić grę (od - nomen omen - Zera;) po raz czwarty i za każdym kolejnym razem... sprawiała mi ona coraz większą radochę. Zarówno samo granie (pomimo starań, żeby przeć jak najszybciej do przodu ciągle kusiło, żeby coś jeszcze w okolicy zgarnąć: tu podpieprzyć kontener, w outpoście obok "zwerbować" paru żołnierzy) jak i "tonięcie w opowieści". Polecam uważne słuchanie wszystkich briefingów przed misjami i po ich skończeniu, a także tekstów, z którymi Miller i Ocelot "dzwonią" do nas tylko przed i po pierwszym przejściu niektórych misji (np. Hellbound). Warto też "ponosić na plecach" osoby, które mamy uratować (Malak w misji 10, dwóch naszych agentów w misji 17, naukowców w misji 24 czy żołnierza Rouge Coyote w misji 25) - też mają parę ciekawych rzeczy do powiedzenia. No i przede wszystkim - odsłuchiwanie taśm na bieżąco, tzn. od razu po ich odblokowaniu. Znakomicie uzupełniają rozgrywające się wydarzenia, a odsłuchiwane później - wypadają z kontekstu i ciężko je dopasować do całości.
Jeśli ktoś jest zainteresowany to mogę podesłać mój "przepis" na szybkie przejście gry (kolejność misji oraz listę "wynalazków", które wg mnie wystarczą).
Metyl
Black Viper
 
Posty: 153
Dołączył(a): N lip 06, 08 23:12

Re: MGS V: Wrażenia tych którzy grali [spoilery]

Postprzez Gillian » Cz wrz 14, 17 14:01

Metyl, ja poproszę :)
Avatar użytkownika
Gillian
Uber Big Boss
 
Posty: 8739
Dołączył(a): Wt maja 08, 07 22:30

Re: MGS V: Wrażenia tych którzy grali [spoilery]

Postprzez Solidny » Cz wrz 14, 17 16:43

Świetny pomysł, Metyl. Poradnik dla ludzi z lepszymi rzeczami do roboty to jest to, czego gry teraz desperacko potrzebują :)
Avatar użytkownika
Solidny
Zanzibar
 
Posty: 2727
Dołączył(a): Pt lut 24, 06 16:10
Lokalizacja: Gduńsk
Gram: hipsterskie badziewia
Czytam: Komentarze na YT

Re: MGS V: Wrażenia tych którzy grali [spoilery]

Postprzez Metyl » Cz wrz 14, 17 16:47

Proszę uprzejmie:)
Pierwszy rozdział:
- pominąłem misje 04 (C2W) i 08 (Occupation Forces) - na tym etapie za dużo z nimi babrania,
- z Side Ops robiłem jedynie Extract Interpreter (Russian), Make Contact with Emmerich i Visit Quiet,
- z "wynalazków": na pewno warto jak najszybciej ulepszać Fultona, pistolet i karabin "Zzzz" oraz launchery, a w dalszej kolejności NVG i jakiś lepszy shotgun (na Skulle w dalszej części gry), całą resztę szpeju można odlać,
- w misji 10 (Angel with Broken Wings) pofatygowałem się wyczyścić cały Lamar Khaate Palace - siedzi w nim Transportation Specialist (a Fulton Cargo 2 to bardzo przydatna rzecz),
- w misji 18 (Blood Runs Deep) wkurzało mnie "kierowanie" dzieciakami, więc teraz czyszczę całą Kungenga Mine (razem z chopperem), niszczę radar, a po uwolnieniu dzieciaków od razu je usypiam, wzywam Pequoda na nowo otwartą LZ tuż przy wyjściu z jaskini i zanoszę śpiące dzieciaki do choppera,

Drugi rozdział:
Ep.32 - To Know Too Much,
SO 113 - Eli's Challange (dopiero tutaj: bo "popycha fabułę", a z drugiej strony - pozwala na wynalezienie Fultona umożliwiającego transport dzieci => bardzo przydatne po misji 38),
SO 143 - Extract AI POD,
sO 144 - Secure The Remains of the Man on Fire,
Ep.35 - Cursed Legacy,
SO 51 - Extract Wandering Soldier xx,
Ep. 04 - C2W (z obowiązkowym rozwaleniem radaru, żeby w razie jakichś dalszych "przestojów fabularnych" móc robić tą misję na szybko, bez wysiadania z helikoptera),
Ep.38 - Extraordinary,
SO 145 - Search for the Escaped Children 01
SO 146 - Search for the Escaped Children 02
SO 147 - Search for the Escaped Children 03
SO 148 - Search for the Escaped Children 04
SO 149 - Search for the Escaped Children 05
Ep. 41 - Proxy War Without End
Ep. 08 - Occupation Forces (w wersji "na szybko", tzn. biegiem na kuniu do murka przed outpostem na zachodnim skraju mapy i szybki fulton wszystkich trzech pojazdów),
Ep. 43 - Shining Lights, Even in Death,
...i dalej już chyba randomowa ilość misji do "odbimbania" - najszybciej idzie C2W (niszczenie anten z działka w helikopterze), Cloaked in Silence (w nocy i z użyciem "supply drop trick"), ewentualnie brakujące Extract Wandering Soldier.

I jeszcze garść ciekawostek:
- niektóre misje mają alternatywne zakończenia (np. jeśli w Phantom Limbs utkniemy na dłużej niż trzy dni to po dotarciu do Millera okaże się, że jest martwy; a z kolei jeśli w Traitor's Caravan nie wykonamy zadania na czas to zobaczymy jak Zero Risk Security pakują ciężarówkę na prom, który następnie odpłynie; podobnie w Where do The Bees Sleep - Rosjanie spakują Honey Bee do helioptera + "zagubiona" scenka z torturowaniem i zastrzeleniem więźnia na Kubie - tutaj "bohaterem" akcji jest przesłuchiwany w Mountain Relay Base "niemy" ;) mudżahedin, który po wskazaniu Rosjanom miejsca ukrycia launchera dostanie kulkę w plecy),
- w niektórych misjach, w zależności od ilości uwolnionych więźniów usłyszymy różne debriefingi po misji. Mistrzostwem jest Lingua Franca: jeśli uwolnimy tylko Viscounta to po prostu się do nas przyłączy, a jeśli uratujemy jeszcze innych współwięźniów - Miller opowie nam o machlojach Viscounta z próbą przejęcia udziałów w SANR i próbą pozbycia się świadków, a on sam wyląduje w Brig. Z kolei w misji 27, w zależności od tego czy uratujemy naszego agenta przed rozbiciem ciężarówki czy po - albo „Our man will be okay. Thanks to your quick actions” albo umrze od odniesionych obrażeń). Takich smaczków jest znacznie więcej - jeśli ktoś jest zainteresowany to też podeślę.
Powodzenia ! :)
Metyl
Black Viper
 
Posty: 153
Dołączył(a): N lip 06, 08 23:12

Re: MGS V: Wrażenia tych którzy grali [spoilery]

Postprzez Solidny » Cz wrz 14, 17 16:56

Było trochę narzekania na te misje które są powtórkami pierwszych z innym poziomem trudności i chciałem coś dodać od siebie na ten temat, akurat w temacie skracania gry.
Nie jestem pewny, ale wydaje mi się, że tych misji unikałem jak ognia kiedy robiłem kampanię (w pale mi się nie mieściło, że są potrzebne dla progresu) i dojechałem do "Tru Ending" zanim jakąkolwiek z nich ukończyłem. Ktoś może to potwierdzić? Czy coś sobie ubzdurałem? Może odkładałem je do ostatniej chwili ;)
Ostatnio edytowano Cz wrz 14, 17 20:45 przez Solidny, łącznie edytowano 2 razy
Avatar użytkownika
Solidny
Zanzibar
 
Posty: 2727
Dołączył(a): Pt lut 24, 06 16:10
Lokalizacja: Gduńsk
Gram: hipsterskie badziewia
Czytam: Komentarze na YT

Re: MGS V: Wrażenia tych którzy grali [spoilery]

Postprzez Metyl » Cz wrz 14, 17 20:23

Misji w wersji [HARDCORE] w ogóle nie trzeba robić by "skończyć" grę (napisałem w cudzysłowie, bo tak naprawdę NIKT jeszcze tej gry nie skończył...:>) - w drugim rozdziale można robić dowolne misje z pierwszego oraz side opy (które chyba liczone jako 1/3 misji głównej, tzn. można zrobić albo jedną główną albo trzy SO) żeby odblokować kolejne "obowiązkowe" (oznaczone na żółto, tj. 32, 35, 38, 41, 43 i 46). Dużo czasu i nerwów zajęło mi przy pierwszym przejściu odkrycie tej prostej zasady...
Metyl
Black Viper
 
Posty: 153
Dołączył(a): N lip 06, 08 23:12

Re: MGS V: Wrażenia tych którzy grali [spoilery]

Postprzez Solidny » Cz wrz 14, 17 20:48

To jeszcze nie doszło do tego eventu z rozbrojeniem atomówek? ;p
Coś widzę na facebooku że na oficjalnej stronie MGS czasami jeszcze coś wrzucają w temacie FOB, ale nie przykuwałem zbytniej uwagi. Chciałbym lubić to, ale szkoda mi czasu :(. Za to kampanię w skrótowy sposób bym poprzechodził, i tym razem nawet więcej grał innymi żołnierzykami, żeby ich polubić i jeszcze bardziej się smucić jak ich stracę ;(
Avatar użytkownika
Solidny
Zanzibar
 
Posty: 2727
Dołączył(a): Pt lut 24, 06 16:10
Lokalizacja: Gduńsk
Gram: hipsterskie badziewia
Czytam: Komentarze na YT

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Metal Gear Solid V

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

cron