Osvelot napisał(a):Mnie bardziej niż ilość boli jakość. Bardziej niż pierdylion potencjalnych "epizodów" i pięć potencjalnych rozdziałów, boli fakt, że po założeniu górnoprzepustowego filtra fabularnego lista wygląda tak:
- Awakening
- Phantom Limbs
- Where do the Bees Sleep?
- Cloaked in Silence
- Hellbound
- Pitch Dark
- Voices
- The White Mamba
- Code Talker
- Skullface
- Sahelanthropus
- Shining Lights, Even in Death
- Truth: The Man Who Sold The World
i nara.
Tak jak patrzę na listę i porównuję ją z oryginalną listą, to "moja" lista Main Missions wygląda tak:
!!!UWAGA!!! Tekst może zawierać spoilery. Ale nie musi. Ale na wszelki wypadek nie czytaj, jeśli wolisz ukończyć grę bez psucia sobie niespodzianki spowodowanej nagłym Zwrotem akcji (WOOOOOW!).
Prolog: Awakening
0. Awakening (bez zmian)
Rozdział 1: Revenge
1. Phantom Limbs (również bez zmian, choć powinni naprawić AI Skullsów, bo ta "górna" para stoi na moście jak jacyś debile, którzy chcą coś zaprojektować - pewnie Limbo of the Lost 2)
2. Diamond Dogs
3. Over The Fence (żeby nie było, że co misja to starcie z Zombie-Ghost Riderami, a i przecież ten doktorek pozwoli nam modyfikować sztuczną łapę)
4. Where Do The Bees Sleeps? (tutaj można dać graczowi możliwość walki lub ucieczki z Czaszkomanami - w przypadku walki wytrzymałość jest bez zmian, a w przypadku ucieczki padną od zwykłego M16 - ale wzrasta im np. szybkość i zasięg mgły. Tak dla wesołego... luja...)
5. Przemianować Side-Ops z nawiązaniem kontaktu z Doktorem-Pizdusiem "Huey" Emmerichem na misję główną. Dajmy jakiś Mega-Super-Hiper-WywalonywKosmos tytuł - Hmmm... A niech będzie "Rattlehead" - bo ja być heavy metal fan i ogółem luj wszystkim w oko. Ale po dotarciu do ruin ta misja zostanie przerwana przez strzał snajpera, mamy przybliżenie na twarz Quiet i napis To Be Continued.
6. Cloaked In Silence - podobny patent jak z misjami 21 i 22, ale np. Quiet zagradza nam drogę ucieczki, pojawia się mgła (co potwierdziłoby przypuszczenia Millera o przynależności Quiet do Nakoksowanych Zombie-na-Sterydach), dochodzi do jakieś tragedii z helikopterem i w ogóle tragedia, dupa blada i z Quiet musimy się zmierzyć.
Po pokonaniu Quiet możemy podejść ponownie do misji 6 i odblokowano nowy punkt lądowania, czyli ruiny. Po otwarciu bramy w eletrowni mamy napis To Be Continued.
7. Hellbound
8. Pitch Dark
9. Traitor's Caravan
10. Blood Runs Deep
11. Voices - tylko dojście do The Devil' House i znalezienie Shabaniego - kończymy cliffhang... tzn. Zwrotem akcji (WOOOOOW!), czyli pojawieniem się Ghost Ridera, który dokonał modyfikacji stroju i jego ciuchy się też jarają. I tu trollujemy gracza - Koniec Rozdziału 1. Napisy końcowe i zapowiedź rozdziału 2.
Rozdział 2: Race
12. Walka z Napalonym-Na-Snake'a (dosłownie i metaforycznie) Gościem - epizod niech nazywa się Fight Fire With Fire - bo pasuje do kontekstu walki, bo bez rozdupcania silosów z autografem Micheala Baya możemy co najwyżej poćwiczyć jogging.
13. The White Mamba (po tej misji rozpoczyna się infekcja w bazie)
14. Code Talker
15. Metallic Archea
16. Skull Face
17. Sahelanthropus
18. Cursed Legacy (bo kontenery zawierają wyniki badań tego starego inwalidy, no i jest tu oddział XOF)
19. Misja z przejęciem tego systemu AI, który coś tam chrzanił głosem The Boss - tu już sami wymyślcie nazwę
20. Shining Lights, Even in Death
21. A Quiet's Exit (ale można by było trochę poprawić misję, by nie musieć biegać w Bitewnym Dresie [albo sukience, whatever...] by ukończyć misję kosztem cutscenki)
22. Truth: The Man Who Sold The World
Ale nawet by się nieźle by się zrównało, po 11 misji na rozdział. I przynamniej rozdział drugi nie wygląda jak pisany i robiony na kolanie. I tak gra starczyła by na 40h bez side-opsów.
Misje główne nie mające wpływu na fabułę dajemy do Side-Opsów, które można powtarzać.
Misje powtórkowe z dopiskiem Extereme/Substitance/Total Stealth mają dodatkową zakładkę w Mission List i samemu można ustalać, na którym utrudnieniu chcemy przejść misję.
A te Side Opsy z więźniami, pechowymi kundlami, niewyspecjalizowanymi żołdakami - dajemy po dwie-trzy i resztę wywalamy na specjalną zakładkę - Wyzwania na czas, który jest odliczany po dotarciu na miejsce takiej misji i który samemu można ustalić.
Misję 51 opuszczam bo mam inną teorię - bo może Eli przerobił Sahelanthropusa na Metal Gear REX'a (bo dzieciak nie wymyślił konceptu REX'a z dupy)? Co z resztą dzieciaków? Mógł ich zabić, mogły uciec, mogły zginąć z jakichś innych przyczyn. Możemy mieć tylko domysły. A dlaczego Eli przeniósł się na Shadow Moses? Może ten Tretij Rebenok go namówił? Albo jest jakiś inny powód?
Oho, rozpisałem się jak na mój pierwszy dzień. Nieźle... ale widziałem lepszych
Pewnie przy okazji nawaliłem parę glitchy, ale to się naprawi w jakimś patchu. XD