FOB

Początek rewolucji Big Bossa i przekształcenie serii jaką znamy

FOB

Postprzez Uzion » Wt wrz 08, 15 23:36

Zauważając, że jest tu temat odnośnie ustawek na FOBach (a więc są osoby które już mają ten tryb odblokowany i zapewne są w stanie o nim co nieco powiedzieć) postanowiłem założyć temat ku bardziej ogólnej rozmowie.

Przede wszystkim na początku chciałbym rozwiać parę wątpliwości. Uzyskałem niedawno możliwość zbudowania swojego pierwszego FOB i dowiadując się na czym mniej więcej polega pojawiła się u mnie mała konsternacja. Głównie związana z możliwością strat w personelu.
Czy zdarzyło Wam się utracić jakąś większą ilość staffu? Czy pozostawienie gry nie ruszonej przez dłuższy czas rzeczywiście może zakończyć się utratą swoich podkomendnych nawet w całości poza tymi ~10% objętymi opcją "Direct Contract"? Jak to u Was wygląda, co o tym myślicie?
Avatar użytkownika
Uzion
The Fury
 
Posty: 599
Dołączył(a): Śr wrz 06, 06 19:04

Re: FOB

Postprzez Osvelot » Wt wrz 08, 15 23:40

Ja właśnie czekam na relacje. Cieszę się, że temat powstał :> dajcie znać, jak wam idzie tracenie/zyskiwanie całego swojego/cudzego dobytku.
Obrazek
"From now on... call me Big Bonus."
Avatar użytkownika
Osvelot
Solidus Snake
 
Posty: 2143
Dołączył(a): Śr lip 14, 10 14:37
Gram: w pici-polo na małe bramki

Re: FOB

Postprzez SALADYN » Śr wrz 09, 15 00:01

No cóż, przede wszystkim tryb jest niedopracowany. Pomijając ciągłe kłopoty z serwerami olano też sprawę balansu. Infiltrując główną platformę waszym celem jest pomieszczenie na szczycie głównego budynku, jeżeli gracz ma założone miny w bazie to nie da się ich wyminąć nie wzbudzając alarmu. Alarm z kolei najczęściej powoduje że do gry dołącza się właściciel placówki co cofa najeźdźce na start. Jeszcze mi się nie zdarzyło żeby ktoś poszedł mnie szukać w polu, każdy okopuje minami jedyną dostępną drogę do celu i czeka na twój ruch a czas działa na korzyść obrońcy. Spodziewałem się zabawy w kotka i myszkę a dostaliśmy naparzankę jeden na jednego plus boty.
Nie wiem jak to wygląda z załogą ale jakoś znaczącego ubytku nie uświadczyłem mimo że już parę razy mnie najechali, może to jest spowodowane tym że skuteczna obrona oznacza że dołączają do ciebie nowi rekruci.
Szkoda też że wszystko w tym trybie jest randomowe. Nie mogę sobie wybrać bazy Pabiana i zajumać mu owce, nie da się też założyć sojuszu z znajomym z listy żeby bronił mojej bazy podczas mojej nieobecności. Można tylko wybierać randomy z listy dostępnych.
Najlepiej po prostu nie oszczędzać kasy na bezpieczeństwie bazy i szybko ja wyposażyć w kamery, drony itp. Potem czekać na nieszczęśnika który spróbuje wejść ci na kwadrat i odeprzeć atak. Jeszcze lepiej jest odpierać ataki na cudze bazy bo potem ktoś taki nie może nic tobie zrobić chyba że znajdzie cię na tej losowej liście misji.
Avatar użytkownika
SALADYN
I was made to fight. I AM a gun
 
Posty: 10247
Dołączył(a): Cz maja 29, 08 09:53

Re: FOB

Postprzez Hidden » Śr wrz 09, 15 00:15

FOBy są potrzebne by móc wysyłać więcej drużyn na misje. Czy istnieje możliwość budowania FOBów, a zarazem nie bawienia się w ich atakowanie/bronienie?
Avatar użytkownika
Hidden
Red Blaster
 
Posty: 77
Dołączył(a): Pn sie 04, 08 13:37
Lokalizacja: Kraków

Re: FOB

Postprzez SALADYN » Śr wrz 09, 15 00:40

Nie, będąc w trybie offline tracisz resztę drużyn z Outer Ops do czasu ponownego wpisania.
Avatar użytkownika
SALADYN
I was made to fight. I AM a gun
 
Posty: 10247
Dołączył(a): Cz maja 29, 08 09:53

Re: FOB

Postprzez Faja » Śr wrz 09, 15 07:40

to dziwne bo u mnie to działa inaczej, możesz zrobić FOBy, przejść w tryb offline i możesz nadal wysyłać drużyny na misje w zwiększonej liczbie, wczoraj najechałem bazę jakiegoś synka, synek dostał serię z maszynówy i uciekł, dokończyłem sprawę z botami i już nigdy nie odpalę tego trybu
What is a man? A miserable little pile of secrets! But enough talk... Have at you!
Avatar użytkownika
Faja
Big Boss
 
Posty: 3031
Dołączył(a): Wt lip 29, 08 15:35
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: FOB

Postprzez Zielakpl » Śr wrz 09, 15 10:19

wczoraj właśnie dostałem niezłego wkvrwu kiedy ogołociłem typa z kontenerów + AA gun i zdjąłem kilku żołnierzy
wszystko bez alarmu, byłem już piętro niżej od tego wejścia co kończy grę a tu BUM JEB wszedł gracz i wycofało mnie na początek platformy i mnie w końcu zabił jakiś bot

Generalnie co się tam nie zrobi to strażnicy zaraz są informowani i przeszukują bazę

A zrobić coś kiedy ktoś ma grubo zabezpieczoną bazę + snajperów jest chyba niemożliwe
Avatar użytkownika
Zielakpl
Psycho Mantis
 
Posty: 217
Dołączył(a): Śr maja 28, 14 11:47

Re: FOB

Postprzez SALADYN » Śr wrz 09, 15 10:30

Nie możesz pozwolić żeby którykolwiek bot zauważył twoją obecność. Jak zaczną gadać przez radio to gracz już wie że ktoś jest w bazie i może się dołączyć. Ogólnie sporo ludzi po prostu wbija do kogoś i sieje pożogę z KM-u i RPG, skoro i tak pewnie zginą to przynajmniej narobią szkód.
Avatar użytkownika
SALADYN
I was made to fight. I AM a gun
 
Posty: 10247
Dołączył(a): Cz maja 29, 08 09:53

Re: FOB

Postprzez Zielakpl » Śr wrz 09, 15 11:23

ale jedyna opcja żeby nikt nie wiedział, że tam jestem to nic nie ukraść i dostać się po cichu do punktu ewakuacji
nawet jak fultonowałem te malutkie karabinki upewniłem się, że nikt tego nie zobaczy a tu radio i że sprzęt im zniknął

czy może po prostu o to chodzi żeby sprzętu nie ruszać i po cichu iść do wyjścia ? wtedy jak najbardziej jest to możliwe
Avatar użytkownika
Zielakpl
Psycho Mantis
 
Posty: 217
Dołączył(a): Śr maja 28, 14 11:47

Re: FOB

Postprzez Suomi993 » Śr wrz 09, 15 12:50

Ale jak ktoś ma fortece, a nie zwykłą bazę, to nawet już się respiąc na platformie masz już przeje***ne. Wszędzie drony, kamery, miny usypiające, miny przeciwpiechotne, 34 chopa z battle armorami, kaemami i na plecach wyrzutnią rakiet. A najgorsze to te czujniki ruchów, które drą się, jak coś z fultonujesz.
Avatar użytkownika
Suomi993
Black Viper
 
Posty: 145
Dołączył(a): Cz mar 28, 13 11:15

Re: FOB

Postprzez Faja » Śr wrz 09, 15 13:20

Czyli widac ze chopaki kompletnie tego nie przemysleli
What is a man? A miserable little pile of secrets! But enough talk... Have at you!
Avatar użytkownika
Faja
Big Boss
 
Posty: 3031
Dołączył(a): Wt lip 29, 08 15:35
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: FOB

Postprzez Suomi993 » Śr wrz 09, 15 13:44

Prawda, ale już kit z gameplayem. Najgorzej, że cały czas serwery są przerywane, wiecznie coś laguje, wiecznie trzeba się reconnectować.
Avatar użytkownika
Suomi993
Black Viper
 
Posty: 145
Dołączył(a): Cz mar 28, 13 11:15

Re: FOB

Postprzez Zielakpl » Śr wrz 09, 15 13:45

muszę dzisiaj zrobić nalot i nic nie sfultonować oraz dostać się po cichu po wyjścia
zobaczę czy wogóle coś za to dostanę

e: gram na ps3 i ani razu nie miałem problemu z połączeniem, jedynie co denerwuję to komunikat, że ktoś już infiltruję tą bazę, mogli by to jakoś zaznaczyć a nie klikam 5 nicków z rzędu i non stop komunikat
Avatar użytkownika
Zielakpl
Psycho Mantis
 
Posty: 217
Dołączył(a): Śr maja 28, 14 11:47

Re: FOB

Postprzez SALADYN » Śr wrz 09, 15 15:16

Po dotarciu do celu dostajesz wszystkich żołnierzy stacjonujacych na danej platformie czyli jakieś 12 sztuk. Ci którzy pilnują platformy są liczeni osobno.
Avatar użytkownika
SALADYN
I was made to fight. I AM a gun
 
Posty: 10247
Dołączył(a): Cz maja 29, 08 09:53

Re: FOB

Postprzez shalashaska » Śr wrz 09, 15 15:31

Da się jakoś wyłączyć ten cały FOB?
My Hero ... plis ... set me free.
Avatar użytkownika
shalashaska
Crying Wolf
 
Posty: 763
Dołączył(a): Wt wrz 05, 06 21:59
Lokalizacja: Kraków
Gram: Tenchu, MoH

Re: FOB

Postprzez SALADYN » Śr wrz 09, 15 16:06

Nie, możesz grać offline ale jak tylko zalogujesz się z powrotem, otrzymasz komunikaty kto cię najechał i jaki był wynik meczu. O ile sam kogoś nie będziesz prowokować to raczej mało prawdopodobne żeby ktoś wziął twoją bazę za cel.
Avatar użytkownika
SALADYN
I was made to fight. I AM a gun
 
Posty: 10247
Dołączył(a): Cz maja 29, 08 09:53

Re: FOB

Postprzez Pabian01 » Śr wrz 09, 15 21:47

Byłoby super gdyby w przyszłości dali patch by móc chociaż znajomych widzieć.
Jeszcze nie mam dostępnego tego trybu także powiedzcie mi czy można w końcu zaprosić znajomego do pomocy przy obronie?
Priority my butt
Avatar użytkownika
Pabian01
Jack the Ripper
 
Posty: 1654
Dołączył(a): Pn maja 07, 07 20:25
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: FOB

Postprzez SALADYN » Śr wrz 09, 15 21:55

Nie, masz listę losowych osób których możesz zaatakować i listę losowych osób których możesz dodać sobie jako wspólników do obrony. Poza tym pomoc przy obronie oznacza że możesz odeprzeć atak osoby którą sobie wybrałeś jako kompana.
Ogólnie tryb jest do pupy, nigdy nie sądziłem że zatęsknię za tradycyjnym nawalaniem się karabinami, pozostaje czekać na MGO.
Avatar użytkownika
SALADYN
I was made to fight. I AM a gun
 
Posty: 10247
Dołączył(a): Cz maja 29, 08 09:53

Re: FOB

Postprzez Osvelot » Cz wrz 10, 15 22:17

Super.

Mam FOB, bo gra jednego dnia przy logowaniu mi powiedziała "idź, zrób sobie FOB, teraz." No OK, pomyślałem że spoko, mam natrzaskane sporo godzin, a dzięki ciągłemu robieniu sideops na bieżąco i wielu misji w terenie + rozwijaniu ciągle technologii będę całkiem do przodu względem tych, co weszli w ten biznes z rozpędu.

Było git do dzisiaj, kiedy najechał mnie koleś. Zaatakował mnie, kiedy nie patrzyłem - kobieta przyszła z pracy i takie tam pogadać co słychać. Wracam, czerwone komunikaty, jakiś kolo cię najechał i zajumał ci rzeczy. Aha.

Dlaczego? Miałem przecież security na 13 Lv., max gotowość i naprawdę przesrany ekwipunek opracowany w R&D.

Aha, no tak, postawiłem base development platform, żeby szybciej farmić zasoby. I zapomniałem o niej. I nie ustawiłem ochrony. I nie ustawiła się automatycznie, więc jakiś startowy level. Więc przynęta na lisków chytrusków.

I co? Okazuje się, że gra pozwala z Base Development platform zapieprzyć WSZYSTKIE twoje unprocessed materials, albo prawie wszystkie. Najpierw myślałem, że nic nie straciłem poza 10 słabymi żołnierzami. Potem dopiero zauważyłem podczas promptu pokazującego ile automatycznie mi się zasobów przerobiło, że jakieś marne malutkie liczby. Wkurzyłbym się, gdyby kradło z processed materials (znalazłbym gnoja na steam po nicku i wysłał do Valve taki przekonujący donos na domniemanego czitera, że dostałby blokadę na co najmniej tydzień - nie wymyśliłem nic lepszego, a przejść się i wytargać za fraki nie da rady, bo gnój ze Szwecji) - więc nie jest tak źle. Ale i tak bez sensu, że unprocessed materials można komuś gwizdnąć w całości. Teraz mam takie nakłady na security, że będą się tylko odbijać od mojej FOB, jak tam wpadną.

A wszystko było tylko dlatego, że postawiłem dodatkową platformę i nie przypilnowałem, żeby od razu ustawić ochronę.

Teraz tylko pytanie.

Dlaczego nie mogę gnoja potraktować kontratakiem? Gra nie udaje, że koleś nie istnieje - mam go na liście intruzów. To dlaczego nie mam go na liście ataktów do retaliation? Chcę mu wbić na chatę i to mocno.
Obrazek
"From now on... call me Big Bonus."
Avatar użytkownika
Osvelot
Solidus Snake
 
Posty: 2143
Dołączył(a): Śr lip 14, 10 14:37
Gram: w pici-polo na małe bramki

Re: FOB

Postprzez SALADYN » Cz wrz 10, 15 22:35

A jak przebiegł atak ? Były alarmy i rozpierducha ?
Avatar użytkownika
SALADYN
I was made to fight. I AM a gun
 
Posty: 10247
Dołączył(a): Cz maja 29, 08 09:53

Re: FOB

Postprzez shalashaska » Pt wrz 11, 15 21:59

Panowie a jak uruchomić urządzenia obronne które już odblokowałem i wyprodukowałem lecz nie mogę ich dodać.Jedynie decoy mam aktywny.
My Hero ... plis ... set me free.
Avatar użytkownika
shalashaska
Crying Wolf
 
Posty: 763
Dołączył(a): Wt wrz 05, 06 21:59
Lokalizacja: Kraków
Gram: Tenchu, MoH

Re: FOB

Postprzez SALADYN » So wrz 12, 15 00:34

Musisz ustalić koszt zabezpieczeń dla bazy, najwyższy automatycznie wykorzysta wszystko co masz na stanie. Zdecydowanie warto, po takiej inwestycji nikt nie zinfiltrował mi bazy a co najwyżej zajumał/zabił paru ludzi zanim sam został zabity.
Avatar użytkownika
SALADYN
I was made to fight. I AM a gun
 
Posty: 10247
Dołączył(a): Cz maja 29, 08 09:53

Re: FOB

Postprzez Zielakpl » So wrz 12, 15 10:20

no w końcu nabrałem wprawy i robię huragan na platformach
koszę wszystko aż miło i nawet udaję mi się dotrzeć do wyjścia
gorzej jak ktoś ma zabezpieczeń dużo :P

dobrze jest wpadać do typów co nie mają zabezpieczeń lub mają tylko jedno a bazę już jakoś posiadają rozwiniętą
więc kontenery latają aż miło, do tego jeszcze polecam karabin na lvl4 z lunetą 3x i potrafię wszystkich na platformie po cichu wybić i na spokojnie sobie walić ich sprzęt, a jak wpadają w odwecie to za wiele nie mogą zrobić bo już mam wszystkie zabezpieczenia (jedynie honey bee mi brakuję i snajperów)
Avatar użytkownika
Zielakpl
Psycho Mantis
 
Posty: 217
Dołączył(a): Śr maja 28, 14 11:47

Re: FOB

Postprzez shalashaska » So wrz 12, 15 14:46

Mamy jakiś wpływ jaki mają nasi żołnierze pancerz i uzbrojenie?
My Hero ... plis ... set me free.
Avatar użytkownika
shalashaska
Crying Wolf
 
Posty: 763
Dołączył(a): Wt wrz 05, 06 21:59
Lokalizacja: Kraków
Gram: Tenchu, MoH

Re: FOB

Postprzez SALADYN » So wrz 12, 15 14:49

Jak poskąpisz kasy na obronę to będą używać gorszego sprzętu. Poza tym w ustawieniach możesz zmienić tylko jakim rodzajem broni ma się posługiwać twój security team. Możesz wybrać czy broń ma być zabójcza i jaki ma być jej docelowy zasięg.
Avatar użytkownika
SALADYN
I was made to fight. I AM a gun
 
Posty: 10247
Dołączył(a): Cz maja 29, 08 09:53

Re: FOB

Postprzez shalashaska » So wrz 12, 15 15:35

Kasy dałem na maxa. Jak dodać kogoś do sojuszu? Mój nick w steam do extradd
My Hero ... plis ... set me free.
Avatar użytkownika
shalashaska
Crying Wolf
 
Posty: 763
Dołączył(a): Wt wrz 05, 06 21:59
Lokalizacja: Kraków
Gram: Tenchu, MoH

Re: FOB

Postprzez SALADYN » So wrz 12, 15 16:02

No to skoro nie oszczędzasz na ochronie to jedyne co hamuje twoich ludzi od używania lepszego sprzętu to jego dostępność. W dziale R&D wszytko co ma nazwę w kolorze zielonym może być używane przez security team. Do sojuszu dodajesz kogoś z losowej listy w zakładce relationships w IDroidzie w ACC.
Avatar użytkownika
SALADYN
I was made to fight. I AM a gun
 
Posty: 10247
Dołączył(a): Cz maja 29, 08 09:53

Re: FOB

Postprzez shalashaska » So wrz 12, 15 17:04

Z tym zielonym dużo mi pomogłeś. Pomimo to i tak zostałem obrabowany :(
My Hero ... plis ... set me free.
Avatar użytkownika
shalashaska
Crying Wolf
 
Posty: 763
Dołączył(a): Wt wrz 05, 06 21:59
Lokalizacja: Kraków
Gram: Tenchu, MoH

Re: FOB

Postprzez Zielakpl » Pn wrz 14, 15 13:42

dobra jako, że już czuję się oblatanym w FOBach, czyszczę wszystkie platformy z materiałów bez żadnego problemu, wybijam jak chcę po cichu całą ochronę, stwierdzam iż jest to bardzo nudny tryb i już mi się nawet nie chce w niego grać, czekam na MGO
Avatar użytkownika
Zielakpl
Psycho Mantis
 
Posty: 217
Dołączył(a): Śr maja 28, 14 11:47

Re: FOB

Postprzez Osvelot » Pn wrz 14, 15 22:32

Jak byłem na zlocie to miałem dwa najazdy, jeden obroniłem skutecznie. Wydaje mi się, że warto inwestować kolejne platformy tego samego rodzaju (tj. budować od początku do końca), żeby być jak najbardziej odpornym na ataki. 2/4 to już ciężki orzech do zgryzienia. Jeszcze trochę i wybiorę się na jakąś zemstę, w końcu koleś musi mi zapłacić za tych kilku żołnierzy B i C (się obłowił, hohohoho) i kilka kontenerów na krzyż. A potem zacznę najeżdżać ludzi. I kraść im rzeczy. I rozbrajać im atomówki. I niech wiedzą, że z Command Commandos nie należy zaczynać zadymy.
Obrazek
"From now on... call me Big Bonus."
Avatar użytkownika
Osvelot
Solidus Snake
 
Posty: 2143
Dołączył(a): Śr lip 14, 10 14:37
Gram: w pici-polo na małe bramki

Następna strona

Powrót do Metal Gear Solid V

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

cron