zasady używania kart

Tutaj rozmawiamy o Metal Gear Ac!d i Ac!d 2

Moderatorzy: uci, GM

zasady używania kart

Postprzez IgoM » Cz sty 17, 08 12:21

Witam,

nie dokońca rozumiem zasady urzytkowania kart nazwijmy to ataku. Karty broni <equip type> aktywują się same odpowiada za to coś co sięnazywa REA. Do tego punktu jasne. Co więc w przypadku gdy REA jest zero (np karabin snajperski)? czy to znaczy że nigdy się nie aktywuje?? no chyba nie. Czy mógłby mi ktoś to wyjaśnić jaśniej niż w opisie kart? Jak aktywować broń <equip> w ataku??

z góry Dzięki za pomoc
IgoM
Inkarnacja VR
 
Posty: 2
Dołączył(a): Cz sty 17, 08 09:19

Postprzez Faja » So cze 27, 09 10:54

Ja mam pytanie do tych co tą grę uważają za dobrą. Zacząłem w to grać niedawno i jakoś połapać się nie mogę. Co oznaczają te symbole przy każdej postaci (prostokąt, zegarek, znaczek 'play'). Może mi to ktoś wyklarować łopatologicznie.

Jak to jest z granatami? Kiedy one w ogóle wybuchają, bo zauważyłem, że niekiedy na końcu tury, niekiedy na początku.

I ostatnia kwestia- o co chodzi z tym kosztem ? :?

Dzięki
What is a man? A miserable little pile of secrets! But enough talk... Have at you!
Avatar użytkownika
Faja
Big Boss
 
Posty: 3031
Dołączył(a): Wt lip 29, 08 15:35
Lokalizacja: Sosnowiec

Postprzez MrPayne » So cze 27, 09 19:39

IgoM napisał(a):Co więc w przypadku gdy REA jest zero (np karabin snajperski)? czy to znaczy że nigdy się nie aktywuje??


To znaczy, że nigdy nie zaaktywuje się w odpowiedzi na atak wroga.

Wytumaczę to tak - załóżmy, że masz założoną kamizelkę kuloodporną o REA: 50%. Wówczas masz 50% szans, że Snake użyje jej i zmniejszy obrażenia, jeśli wróg go zaatakuje.

Dlatego tak dobre są kart blokujące REA wroga. Blokują wszelkie kontry!

IgoM napisał(a):Jak aktywować broń <equip> w ataku??


Musisz załadować ją tą samą sztuką broni - założyć ją na założoną broń. Wtedy wybierasz cel i strzelać.

Więcej z tym zachodu niż z bronią typu USE, ale siła i inne statystyki to wynagradzają.

Faja napisał(a):Co oznaczają te symbole przy każdej postaci (prostokąt, zegarek, znaczek 'play'). Może mi to ktoś wyklarować łopatologicznie.


To oznacza, że jest tura wrogów, kończy się, lub przeciwnicy zastanawiają się... Trochę niejasno to wytłumaczyłeś, ale chyba chodzi Ci o to.

Faja napisał(a):o co chodzi z tym kosztem ? :?


Koszt to jakby upływ czasu w grze - nazwijmy go emgieesową sekundą. Załóżmy, że Snake ma na końcu tury naliczone 20 punktów Kosztu. Wówczas musi odczekać te 20 punktów - i jeśli są wrogowie o mniejszej liczbie, przykładowo 7, to po upływie tego czasu oni przejmują inicjatywę. Dzięki Kosztowi ustala się kolejność tur, innymi słowy.

Jak to jest z granatami? Kiedy one w ogóle wybuchają, bo zauważyłem, że niekiedy na końcu tury, niekiedy na początku.


Kwestia jest ściśle powiązana z Kosztem. Jeśli w opisie granatu pisze, że wybucha po 8 punktach Kosztu, to eksploduje dopiero po ich upływie. Jeśli wróg, któremu go podrzuciłeś, ma wtedy mniej punktów (od 1 do 7), to wówczas ma czas na ucieczkę z zasięgu wybuchu. Jeśli nie - tym gorzej dla niego.

Koszt wrogów i Snake'a jest wyświetlony na ekranie - używaj go, by planować swoje ruchy.

Jeśli są jeszcze jakieś pytania - zadawajcie je śmiało.
"I am the bone of my sword. Steel is my body, and fire is my blood. I have created over a thousand blades. Unknown to death.
Nor known to life. Have withstood pain to create many weapons. Yet, those hands will never hold anything. So as I pray... Unlimited Blade Works."

http://ja.gram.pl/MrPayne
Avatar użytkownika
MrPayne
Zanzibar
 
Posty: 278
Dołączył(a): Pn cze 09, 08 07:31
Lokalizacja: kościół na wzgórzu

Postprzez Faja » So cze 27, 09 23:17

Dzięki za wszelkie wyjaśnienia, w sumie dziś pograłem i jakoś to idzie, ale na ten koszt to uwagi zupełnie nie zwracam.

Nie wiem czy dobrze kumam z tym kosztem, a więc:

mam do wykorzystania dwie karty, wykorzystuje jedną - koszt 8, dtugą karę nie wykorzystuję i wybieram End. Czyli w sumie kosztu nak ońcu tury mam 8. więc teraz przeciwnicy też mają tylko do wykorzystania 8? Znaczy każdy po 8, i nie mogą tego limitu przekroczyć?
What is a man? A miserable little pile of secrets! But enough talk... Have at you!
Avatar użytkownika
Faja
Big Boss
 
Posty: 3031
Dołączył(a): Wt lip 29, 08 15:35
Lokalizacja: Sosnowiec

Postprzez MrPayne » N cze 28, 09 14:03

Koszt to czas, który idzie dla każdego tak samo. Zobrazuję to na Twoim przykładzie.

Snake strzela z karabinu w przeciwnika mającego 6 Kosztu i kończy turę, nie wykorzystując drugiej karty. Karabin kosztował 8 punktów. Przeciwnik niemalże zginął, ale jednak nadal żyje.

Mija 6 punktów Kosztu. Wtedy rusza się przeciwnik. Koszt zmniejsza się jakby na zasadach odliczania - punkty mijają, aż u kogoś będą wynosiły zero. Wtedy nadchodzi ruch tej postaci.

Przeciwnik leczy się racją żywnościową za 4 punkty i strzela do Ciebie z SOCOMA za 5. Kończy turę z 9 punktami.

Zauważ, że ruszył się on po 6 punktach, kiedy ty miałeś naliczone na koniec swej tury 8. Mijają zatem po jego turze kolejne 2 punkty i ruszasz się Ty.

Naprawdę warto zwracać uwagę na koszt, minimalizować go u siebie i zwiększać go u wrogów. Dzięki temu możesz np. użyć większej ilości kart, niż zazwyczaj - w dobrym momencie zakończyć turę i rozpocząć jeszcze kolejną przed adwersarzem.

To chyba tyle na ten temat, coś jeszcze? ^_^
"I am the bone of my sword. Steel is my body, and fire is my blood. I have created over a thousand blades. Unknown to death.
Nor known to life. Have withstood pain to create many weapons. Yet, those hands will never hold anything. So as I pray... Unlimited Blade Works."

http://ja.gram.pl/MrPayne
Avatar użytkownika
MrPayne
Zanzibar
 
Posty: 278
Dołączył(a): Pn cze 09, 08 07:31
Lokalizacja: kościół na wzgórzu

Postprzez SALADYN » Pn mar 08, 10 16:04

Ja też ostatnio męczę pierwszego Acida i powiem wam że im dłużej się w to gra tym system staje się coraz bardziej przejrzysty a nawet można sobie wypracować własną strategię pokonywania każdej planszy.
Tak jeszcze od siebie dodam że bronie typu Equip nie trzeba ładować taką samą kartą broni a jedynie inną kartą broni z takim samym typem amunicji , na przykład najlepszy jak dotąd karabin w mojej talii czyli R5 da się załadować kartą M4 co ma wymierne skutki bo M4 ma mniejszy koszt użycia a R5 znacznie lepsze statystyki i do tego można oszczędzić miejsce w ekwipunku , wyposażając obie postacie w karabiny czy pistolety zwracajcie uwagę na rodzaj amunicji.
Koszt natomiast nie ma większego znaczenia jeśli jesteśmy dość daleko od wroga , warto ten element gry na początku każdej planszy wykorzystać do podniesienia levelu ekwipunku i dozbrojenia się.
Z granatami też jest pewien trik który ułatwia wyjście cało z pewnych sytuacji , wszystkie ładunki w MGA można zdetonować strzelając w nie z którejś broni , także wystarczy na początku tury podrzucić granat do grupki wroga po czym użyć dowolnej broni palnej i po sprawie , jeżeli w pobliżu znajduje się kilka beczek to można to wykorzystać do zwiększenia zasięgu eksplozji i zadanych obrażeń wrogowi przy minimalnym koszcie.
Avatar użytkownika
SALADYN
I was made to fight. I AM a gun
 
Posty: 10247
Dołączył(a): Cz maja 29, 08 09:53

Postprzez Coldman » Pt paź 08, 10 16:14

A ja mam takie pytanie. Zapytam powoli, tak po chłopsku XD
Jestem sobie Snake'm i zaczynam misję. W swojej turze mogę się RUSZAĆ. I teraz fundamentalne pytanie, bo trochę przy tej grze ogłupiałem. MOVE jest dla mnie dostępny zawsze na turę, choćbym kart nie miał? Chodzi mi o to, czy mając kupę kart z jakimiś broniami, to czy one także determinują, tj. zawierają w sobie możliwości ruchu? Proszę o odp., bo po 2 misjach musiałem dać sobie na wstrzymanie, bo grać bez wiedzy tego nie mogę, a weryfikacja niewiele mi mówi.
"All those moments will lost in time like tears in the rain..."
Avatar użytkownika
Coldman
banan
 
Posty: 539
Dołączył(a): N kwi 11, 10 18:03

Postprzez SALADYN » Pt paź 08, 10 19:27

Karty masz zawsze bo co turę dobierasz sobie dwie nowe , czasami warto zaczekać w ustronnym miejscu żeby odnowiła się cała talia bo wtedy jest większe pole do popisu.
I tak Prawie każda karta umożliwia poruszanie się tylko że nie zawsze jest to warte zachodu bo np taka karta której użycie daje 30 cost wykorzystana do ruchu doliczy nam 20 cost a można zamiast tego odpowiednio skonstruować talie i mieć karty takie jak Genome Soldier które za zaledwie 2-3 cost da nam możliwość poruszenia się o kilka pól więcej.

Moja rada aby kart które wykorzystuje sie tylko do ruchu mieć jak najwięcej.
Avatar użytkownika
SALADYN
I was made to fight. I AM a gun
 
Posty: 10247
Dołączył(a): Cz maja 29, 08 09:53


Powrót do Metal Gear Ac!d i Ac!d 2

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

cron