IgoM napisał(a):Co więc w przypadku gdy REA jest zero (np karabin snajperski)? czy to znaczy że nigdy się nie aktywuje??
To znaczy, że nigdy nie zaaktywuje się w odpowiedzi na atak wroga.
Wytumaczę to tak - załóżmy, że masz założoną kamizelkę kuloodporną o REA: 50%. Wówczas masz 50% szans, że Snake użyje jej i zmniejszy obrażenia, jeśli wróg go zaatakuje.
Dlatego tak dobre są kart blokujące REA wroga. Blokują wszelkie kontry!
IgoM napisał(a):Jak aktywować broń <equip> w ataku??
Musisz załadować ją tą samą sztuką broni - założyć ją na założoną broń. Wtedy wybierasz cel i strzelać.
Więcej z tym zachodu niż z bronią typu USE, ale siła i inne statystyki to wynagradzają.
Faja napisał(a):Co oznaczają te symbole przy każdej postaci (prostokąt, zegarek, znaczek 'play'). Może mi to ktoś wyklarować łopatologicznie.
To oznacza, że jest tura wrogów, kończy się, lub przeciwnicy zastanawiają się... Trochę niejasno to wytłumaczyłeś, ale chyba chodzi Ci o to.
Faja napisał(a):o co chodzi z tym kosztem ?
Koszt to jakby upływ czasu w grze - nazwijmy go emgieesową sekundą. Załóżmy, że Snake ma na końcu tury naliczone 20 punktów Kosztu. Wówczas musi odczekać te 20 punktów - i jeśli są wrogowie o mniejszej liczbie, przykładowo 7, to po upływie tego czasu oni przejmują inicjatywę. Dzięki Kosztowi ustala się kolejność tur, innymi słowy.
Jak to jest z granatami? Kiedy one w ogóle wybuchają, bo zauważyłem, że niekiedy na końcu tury, niekiedy na początku.
Kwestia jest ściśle powiązana z Kosztem. Jeśli w opisie granatu pisze, że wybucha po 8 punktach Kosztu, to eksploduje dopiero po ich upływie. Jeśli wróg, któremu go podrzuciłeś, ma wtedy mniej punktów (od 1 do 7), to wówczas ma czas na ucieczkę z zasięgu wybuchu. Jeśli nie - tym gorzej dla niego.
Koszt wrogów i Snake'a jest wyświetlony na ekranie - używaj go, by planować swoje ruchy.
Jeśli są jeszcze jakieś pytania - zadawajcie je śmiało.