Acid - ciekawy pomysl czy pomylka serii?

Tutaj rozmawiamy o Metal Gear Ac!d i Ac!d 2

Moderatorzy: uci, GM

Acid - ciekawy pomysl czy pomylka serii?

Postprzez IgoM » Pt sty 25, 08 09:31

Właśnie skończyłem Acida. powiem szczerze że dopiero przy końcu zgłębiłem wszystkie tajniki i zasady tej gry. I powiem że jestem pod wrażeniem. Kojima wymyślił coś zupełnie nowego a jednocześnie genialnego. I wizualnie (karty i plansze) i w grywalności (zasady gry) wszystko pasuje bezbłędnie. Nowe i nowe karty sprawiają że co każdy etap gra sprawia przyjemność i oczekuje się wypróbowania nowych możliwości czy strategii. No i najlepsze, jak zawsze w MGS zresztą - fabuła. Pokręcona ale sensowna i pasująca. Naprawdę byłem zaskoczony niektórymi zwrotami choć może trochę za bardzo się zakręciło na koniec. Moim zdaniem nie warto porównywać Acida z Ops'em. To inny rodzaj gry i to właśnie jest piękne. W ulubionym temacie MG mamy dwie kompletnie inne gry. I to jedne z lepszych które wyszły na PSP.

Ogólnie jak najbardziej polecam! Sam nie mogę się już doczekać aż zacznę dwójkę ;-))
IgoM
Inkarnacja VR
 
Posty: 2
Dołączył(a): Cz sty 17, 08 09:19

Postprzez Gac666xx » Pt sty 25, 08 11:32

" Kojima wymyślił coś zupełnie nowego a jednocześnie genialnego."

W tym rzecz, że Kojima w tym nie maczał palców.
What the frag ya lookin' at huh?
Gac666xx
Big Boss
 
Posty: 3036
Dołączył(a): So cze 09, 07 13:34

Postprzez siddhartha » Pt sty 25, 08 16:19

Zupełnie nie trafiony pomysł, ja wolę tradycyjną formułę mgs
Avatar użytkownika
siddhartha
Black Color
 
Posty: 51
Dołączył(a): Śr lis 21, 07 20:23
Lokalizacja: skąd ja jestem?

Postprzez uci » Pt sty 25, 08 19:23

Dlaczego?

Ac!d bardzo podoba mi się fabułowo, jest naprawde zakecony, stawia pytania itd. Co do samej rozgrywki, przypomina mi Mix karcianki z strategią na kwadracikach, wciąga o ile się człowiek nauczy grać.

napewno ciekawa odskocznia od seri i sam pomysł, to przyznam, widac że i bez Kojimy można coś świerzego z MGSów wyciagnąć.
Avatar użytkownika
uci
Uber Big Boss
 
Posty: 8409
Dołączył(a): Cz lut 23, 06 14:05
Czytam: MGS:Guns of the Patrits - Project Itoh

Postprzez MrPayne » Pn cze 09, 08 19:26

Metal Gear AC!D to mimo zbytniej inspiracji oryginalnym Metal Gear Solid naprawdę konkretna gra. System kart naprawdę tu działa! Mimo, że dotychczas byłem uczulony na karcianki (ba, na karty w grach wideo w ogóle - długo nie mogłem przekonać się do systemu action RPG z elementem karcianym w Kingdom Hearts: Chain of Memories), to MGA naprawdę przyciągnęło mnie do ekranika. Nie można porównywać tego do serii właściwej, ponieważ mimo podobnych klimatów gameplay jest zupełnie odmienny... i to stanowi jego największą zaletę, bo jest naprawdę oryginalny! Pietyzm w wykonaniu kart i ich opisów, zakręcona historia, świetny i nawet dobrze zbalansowany system... Może przeszkadzają pewne niewygody interfejsu, ale są poprawione w "dwójce". Naprawdę polecam. Jedynie design samego Metal Geara jest zbyt... dziwaczny.
"I am the bone of my sword. Steel is my body, and fire is my blood. I have created over a thousand blades. Unknown to death.
Nor known to life. Have withstood pain to create many weapons. Yet, those hands will never hold anything. So as I pray... Unlimited Blade Works."

http://ja.gram.pl/MrPayne
Avatar użytkownika
MrPayne
Zanzibar
 
Posty: 278
Dołączył(a): Pn cze 09, 08 07:31
Lokalizacja: kościół na wzgórzu

Postprzez uci » Cz cze 12, 08 06:48

bo MG w Ac!d to nie typowym metal gear - czołg z głowicą, ale ruchoma baza wojskowa.
Stad taki desing, w Ac!d 2 juz jest bardziej podobny do rexa czy raya
Avatar użytkownika
uci
Uber Big Boss
 
Posty: 8409
Dołączył(a): Cz lut 23, 06 14:05
Czytam: MGS:Guns of the Patrits - Project Itoh

Postprzez MrPayne » Cz cze 12, 08 18:41

Wiem, ale i tak jaskrawe kolorki i "power-rangersowatość" owego MG mi się nie podobały. Nie wspominając, że samą misję z nim powtarzałem 3 razy, co wzbudziło we mnie szczerą nienawiść do niego... Losowe wystrzeliwanie rakiet dawało w kość, potrzeba bezbłędnego ułożenia talii też. A w AC!D 2 Metal Gear nadrabia zmianę designu nazwą... Metal Gear Chaioth Ha Qadesh - ciężko mi było spamiętać. :D
"I am the bone of my sword. Steel is my body, and fire is my blood. I have created over a thousand blades. Unknown to death.
Nor known to life. Have withstood pain to create many weapons. Yet, those hands will never hold anything. So as I pray... Unlimited Blade Works."

http://ja.gram.pl/MrPayne
Avatar użytkownika
MrPayne
Zanzibar
 
Posty: 278
Dołączył(a): Pn cze 09, 08 07:31
Lokalizacja: kościół na wzgórzu

Postprzez SALADYN » N maja 30, 10 15:25

W końcu ukończyłem AC!D'a , czwarty raz ;)
Wziąłem sobie do serca że muszę zdobyć i wypróbować wszystkie karty i w końcu się udało , jak dla mnie genialny spinoff , chętnie zagram w druga część i z równie wielką ochotą zobaczyłbym kolejne odsłony.
Avatar użytkownika
SALADYN
I was made to fight. I AM a gun
 
Posty: 10247
Dołączył(a): Cz maja 29, 08 09:53

Postprzez Gillian » So kwi 09, 11 15:18

Ostatnio coś mówiliśmy o spinoffach MGS i mnie tak naszło, że może bym i zagrał. Tylko w co? A zupełnie zapomniałem o tych Acidach. To teraz groszowe sprawy, jednak i tak musiałbym skombinować PSP.

O tych Acidach mówi się przede wszystkim z perspektywy gameplayu. Że karcianka itp. Mnie za to interesuje to, jaki w nich klimat panuje? Do czego im najbliżej, również fabularnie? W sumie nawet nie wiem czy jedynka jest kontynuacją dwójki czy to są różne gry?
Avatar użytkownika
Gillian
Uber Big Boss
 
Posty: 8739
Dołączył(a): Wt maja 08, 07 22:30

Postprzez uci » So kwi 09, 11 17:27

dwójka nie kontynuuje fabuły jedynki - w pewnym sensie fabuły obu tytułów są niezależne, łączy ich tylko osoba gł. bohatera - Solida.

Co do klimatu - jak dla mnie był on MGSowo/Turowy, gra wygląda jak MGS ale grało mi sie jak w jakiegoś PSPkowego RPG z lepszej półki.

Za to fabuła jest na przyzwoitym poziomie, nie urywa głowy ale jest wystarczająco ciekawa żeby chciało sie w nia grac ( jak i tłumaczyć)
Avatar użytkownika
uci
Uber Big Boss
 
Posty: 8409
Dołączył(a): Cz lut 23, 06 14:05
Czytam: MGS:Guns of the Patrits - Project Itoh

Postprzez SALADYN » So kwi 09, 11 20:03

Ac!d'y można fabularnie porównać do Ghost Babel czy Peace Walker , Snake ma swoją historię którą doskonale znamy z klasycznych odsłon , postacie mają go za legendę która powstrzymała zapędy Outer Heaven co potwierdza fakt że zostaje zwerbowany do nowej misji wprost z Alaski , fakt jest to taki mały fabularny miszmasz jak zresztą cała seria ale całkowicie ona nie przeszkadza soczystej i wciągającej jak cholera rozgrywce którą z miejsca ukończyłem trzy razy , jeden po drugim.
Naprawdę warto , zwłaszcza patrząc na stosunek ceny do jakości.
Avatar użytkownika
SALADYN
I was made to fight. I AM a gun
 
Posty: 10247
Dołączył(a): Cz maja 29, 08 09:53

Postprzez Coldman_3 » Pt lis 04, 11 22:39

Pomyłka serii. Tyle, jeśli miałbym odpowiedzieć na pytanie z tematu :) Skrypt dostał po dupie przez zbyt duże naleciałości z jakiegoś przeciętnego anime mystery, turowa mechanika wymaga mnóstwo umowności i strażników jeszcze bardziej ślepych i głuchych, niż w MGS1 z PSone'a. W dodatku okazuje się, ekhem, że jedynym łącznikiem Ac!d z serią MG jest postać domniemanego starego zboka z MGS4 :) Jeśli ktoś nosi się z zakupem, bo chce ograć jeszcze coś z uniwersum, to zdecydowanie odradzam.
"Revenge with a Vengeance"
Avatar użytkownika
Coldman_3
banan
 
Posty: 253
Dołączył(a): Pt lis 04, 11 21:01
Lokalizacja: Universyty for Peace

Postprzez SALADYN » So lis 05, 11 00:06

Wiadomo że gusta i guściki ale w ogóle sie z tobą zgadzam.
Fabularnie to rzeczywiście gra jest zakręcona jak tampon ale moim zdaniem ocenianie Acidów pod kątem głównej serii mija sie z celem, seria Acid nigdy nie aspirowała do jakiegoś kolejnego missing linka jakie namiętne trzaska Kojima i to wyszło tytułowi na dobre bo w końcu dostaliśmy coś świeżego bez kolejnego mieszania w kanonie.

Angel de la Paz napisał(a):, turowa mechanika wymaga mnóstwo umowności i strażników jeszcze bardziej ślepych i głuchych, niż w MGS1 z PSone'a.


Toż to karcianka jest inaczej nie mogło to wyjść.
Avatar użytkownika
SALADYN
I was made to fight. I AM a gun
 
Posty: 10247
Dołączył(a): Cz maja 29, 08 09:53

Postprzez La-Li-Lu-Le-Lo » N lis 06, 11 18:04

Dla mnie AC!D'y to dobre odskocznie od serii, chciałbym zobaczyć w przyszłości więcej takich gier mgs (nie koniecznie z tym samym systemem). Szkoda że nie zdobyły większej popularności bo odbiegają formą od głównego nurtu. Zwłaszcza że mają dobrą grywalność i można je nabyć obecnie za grosze. Nie są idealne ale jeśli chcesz pograć w coś świeżego, odmiennego, a zarazem związanego z MGS, sięgaj po serię MGA.

W MGA2 można walczyć nawet z Ocelotem i Vampem, nikt o tym nie wspomniał. To niby ma zachęcić do zagrania? Nie to taka ciekawostka.
Obrazek
Unfortunately, killing is just one of those things that gets easier the more you do it.
Avatar użytkownika
La-Li-Lu-Le-Lo
Fortune
 
Posty: 307
Dołączył(a): N cze 22, 08 15:29
Lokalizacja: GW

Postprzez Gillian » N lis 06, 11 18:32

Ja szalenie jestem zainteresowany tymi AC!Dami. Nawet mam jednego na półce, tylko że nie chcę kupować na razie PSP. Choć mam nadzieję, że kiedyś ktoś wyskoczy z wersją na PS3 np na PSN.
Avatar użytkownika
Gillian
Uber Big Boss
 
Posty: 8739
Dołączył(a): Wt maja 08, 07 22:30

Postprzez Coldman_3 » N lis 06, 11 18:40

twilite kid napisał(a):mam nadzieję, że kiedyś ktoś wyskoczy z wersją na PS3 np na PSN


Nie licz na to, podobnie jak na Portable Ops. Z tak wykonanymi lokacjami, te gry wyglądałyby na PS3/X360 jak kocie rzygi.
"Revenge with a Vengeance"
Avatar użytkownika
Coldman_3
banan
 
Posty: 253
Dołączył(a): Pt lis 04, 11 21:01
Lokalizacja: Universyty for Peace

Postprzez Gillian » N lis 06, 11 18:49

Angel de la Paz napisał(a):Z tak wykonanymi lokacjami, te gry wyglądałyby na PS3/X360 jak kocie rzygi.
Yyyy czyli tak samo jak inne reedycje w HD z PSP czy starych konsol ; ) ? To akurat nie ma znaczenia. Sony i tak zapowiedziało większą aktywność w przenoszeniu gier z PSP na PS3, więc kto wie. Konami jak na razie szuka kasy gdzie popadnie, więc nie zdziwiłbym się.
Avatar użytkownika
Gillian
Uber Big Boss
 
Posty: 8739
Dołączył(a): Wt maja 08, 07 22:30

Postprzez Coldman_3 » N lis 06, 11 18:52

twilite kid napisał(a):czyli tak samo jak inne reedycje w HD z PSP czy starych konsol ; )


Nieprawda. Wykonanie MGS: Peace Walker i GoW: Duch Sparty a MGS: Portable Ops czy Ac!d-y, to PRZEPAŚĆ ;)
"Revenge with a Vengeance"
Avatar użytkownika
Coldman_3
banan
 
Posty: 253
Dołączył(a): Pt lis 04, 11 21:01
Lokalizacja: Universyty for Peace

Postprzez Gillian » N lis 06, 11 18:53

No dobra dobra, ale mówię że wciąż nie o to chodzi bo gorzej wyglądające gry trafiają na XBLA. Takie jest przeznaczenie tego typu kanałów dystrybucji.
Avatar użytkownika
Gillian
Uber Big Boss
 
Posty: 8739
Dołączył(a): Wt maja 08, 07 22:30

Postprzez Coldman_3 » N lis 06, 11 18:59

twilite kid napisał(a):Takie jest przeznaczenie tego typu kanałów dystrybucji.


I tu Ac!d-y mogą trafić, pod warunkiem jednak, że będę schodziły za psie pieniądze. Ale i tak te gry ci nie podejdą, chyba że naprawdę lubisz turówki.
"Revenge with a Vengeance"
Avatar użytkownika
Coldman_3
banan
 
Posty: 253
Dołączył(a): Pt lis 04, 11 21:01
Lokalizacja: Universyty for Peace

Postprzez kALWa888 » N lis 06, 11 19:45

Nie ma to jak zakładanie z góry, że komuś coś się nie spodoba. Mnie też te gry bardzo ciekawią. No i lubię turówki.
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
kALWa888
Liquid Snake
 
Posty: 2700
Dołączył(a): Pn cze 01, 09 12:28

Postprzez Coldman_3 » N lis 06, 11 20:38

kALWa888 napisał(a):Nie ma to jak zakładanie z góry, że komuś coś się nie spodoba


Z tego, co napisałem, wyraźnie wynika, że jeśli ktoś nie lubi turówek, wówczas nie ma w Ac!dach czego szukać. Jeśli z twilite'm lubicie podział na tury, możliwe, że wam się spodoba. Ja się bardzo do Ac!da nakręcałem, dałem mu duży kredyt, mimo że turówek nie cierpię. I w końcu gdzieś po drodze musiałem wysiąść...
"Revenge with a Vengeance"
Avatar użytkownika
Coldman_3
banan
 
Posty: 253
Dołączył(a): Pt lis 04, 11 21:01
Lokalizacja: Universyty for Peace

Postprzez kALWa888 » N lis 06, 11 21:23

Niekoniecznie jest tak, że jak ktoś nie lubi turówek to się nie przekona. Dany tytuł może kogoś przekonać do walk turowych.
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
kALWa888
Liquid Snake
 
Posty: 2700
Dołączył(a): Pn cze 01, 09 12:28

Postprzez SALADYN » Pn lis 07, 11 01:50

Mnie też za pierwszym razem odrzuciło zabierałem sie za pierwszego Acida kilka razy ale zawsze przerywałem na początku, ciężko mi było skapować jak tu sie skradać albo w ogóle grać ano skradać sie nie dało ale jednak podłapałem podstawy systemu i przepadłem na cztery przejścia.
Avatar użytkownika
SALADYN
I was made to fight. I AM a gun
 
Posty: 10247
Dołączył(a): Cz maja 29, 08 09:53

Postprzez Gillian » Pn lis 07, 11 10:19

Lubie ciekawe pomysly na gry - turowka nie torowka, AC!Dy wydaja mi sie ciekawymi pomyslami. No i fabularnie mnie interesuja. MGS:GB to byl fajny spinoff i dalem sie wkrecic.
Avatar użytkownika
Gillian
Uber Big Boss
 
Posty: 8739
Dołączył(a): Wt maja 08, 07 22:30

Postprzez Gillian » Pt gru 23, 11 22:31

Pooglądałem sobie trochę gameplayów z AC!Da jedynki. Szalenie ciekawie to wygląda. Połączenie turówki z karcianką i całkiem inne podejście do skradanki. Wygląda to tak, że rzeczywiście trzeba pokombinować, grać z głową. Jakoś wcześniej nie pomyślałem, żeby zobaczyć, jak w to się gra...
Klimacik w pierwszych misjach i zawiązanie akcji całkiem MGSowe i również mi podeszło. Bardzo spodobała mi się muzyka. Typowo suspensowy klimacik i wmieszanie klasycznych motywów.

Naręciłem się tak, że przez głowę mi przeszło jakieś PSP złapać w niskiej cenie ; )
Avatar użytkownika
Gillian
Uber Big Boss
 
Posty: 8739
Dołączył(a): Wt maja 08, 07 22:30

Postprzez SALADYN » So gru 24, 11 00:51

Niestety skradanki w tej grze niewiele, praktycznie nie da się przejść planszy bez alarmu tylko wymijając strażników, zamiast tego musiałem sie skupić na ich jak najszybszej eliminacji najlepiej z dystansu.
Avatar użytkownika
SALADYN
I was made to fight. I AM a gun
 
Posty: 10247
Dołączył(a): Cz maja 29, 08 09:53

Postprzez Gillian » So gru 24, 11 22:01

Z tego co widziałem, to człowiek grał tak, żeby nie wchodzić w drogę strażnikom. Co wymaga innej taktyki niż w zwyczajnych turówkach.
Avatar użytkownika
Gillian
Uber Big Boss
 
Posty: 8739
Dołączył(a): Wt maja 08, 07 22:30

Postprzez SALADYN » So gru 24, 11 22:50

Wierz mi nie da się, próbowałem przechodzić plansze w stylu MGS'a z unikaniem alarmu a już na pewno zabijania ale jedno z drugim się wyklucza, nie chcesz alarmu to snajperka w łapie i likwidujesz pojedynczo, nie chcesz zabijać to lecisz na pałę do celu.
Zresztą zagrasz to sie przekonasz.
Avatar użytkownika
SALADYN
I was made to fight. I AM a gun
 
Posty: 10247
Dołączył(a): Cz maja 29, 08 09:53

Postprzez Gillian » So gru 24, 11 23:22

No może i tak jest, ja oglądałem dwie pierwsze misje bo nie chciałem sobie spoilować, a koleżka wydawał się też wymiatać. Tak czy inaczej - jak się obronię miejmy nadzieję w lutym to za mgr inż sprezentuję sobie PSP ; )
Avatar użytkownika
Gillian
Uber Big Boss
 
Posty: 8739
Dołączył(a): Wt maja 08, 07 22:30

Następna strona

Powrót do Metal Gear Ac!d i Ac!d 2

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

cron