
Po półtoramiesięcznej przerwie, kierowcy spragnieni wirtualnych zmagań na torze ponownie zasiądą za kółkiem samochodów, po to by rozegrać kolejny sezon Eventu. Tak jak pisałem wcześniej, 6. Sezon naszej zabawy będzie mniej złożony i czasochłonny niż poprzedni, którego skomplikowaną budowę wielu odczuło w trakcie na własnej skórze. Nadchodzące rozgrywki składać się będą łącznie z 15 wyścigów, które tworzyć będą dwie odrębne serie. Sezon złożony z takiej ilości zawodów nie będzie co prawda nowością w Evencie (patrz: Sezon 2. oraz 4.), jednakże należy zwrócić uwagę na to, że tym razem oba składające się na niego cykle zostaną całkowicie od siebie rozdzielone. Nie będzie już więc dochodzić do sytuacji z przeszłości Eventu, gdzie, przykładowo, po jeździe samochodami klasycznymi przerzucaliśmy się w kolejnym tygodniu na gokarty, by następnym zaś razem powrócić do modeli klasycznych, a zaraz potem zasiąść w kabinie pojazdów klasy Nascar. I chociaż takie rozwiązanie niosło ze sobą pewną dozę urozmaicenia, na dłuższą metę okazało się fiaskiem, było męczące i frustrujące, nie pozwalało kierowcom skupić się dostatecznie na jednym temacie sezonu. Tym razem, zanim rozpoczniemy drugą z serii wchodzącą w skład Sezonu 6., pierwsza będzie już domknięta. Pozwoli to uczestnikom skoncentrować się na jednym typie pojazdów, zwiększy pośród uczestników wrażenie „życia” daną serią i zagwarantuje spójność poszczególnych cyklów. Wyraźne rozróżnienie sezonu na dwa odrębne etapy pozwoli też, o ile kierowcy uznają to za konieczne, na chwilowe zawieszenie rozgrywek. Dwie serie będą mogły zostać rozdzielone czasowo, tak by uczestnicy mogli odpocząć po dopiero co zakończonym kalendarzu, zregenerować się oraz poczuć głód gry przed zakończeniem sezonu. Wszystko pozostaje jednak w gestii osób biorących udział oraz zależy od tego, jak będą przebiegały rozgrywki.
Drobną nowością będzie ograniczenie wyścigów z cyklu FIA GT3 do konkretnych ram czasowych. Starcia pojazdów wyścigowych będą trwały 60 minut. Po upływie tego czasu, kolejne przekroczenie linii mety będzie oznaczało koniec wyścigu dla każdego z zawodników. Skąd taka zmiana? Seria FIA GT3 będzie rozegrana (z jednym warunkiem) na torach ze zmiennymi warunkami pogodowymi. Deszcz może okazać się poważnym wrogiem kierowców. Ograniczenie zawodów do 60 minut pozwoli uniknąć sytuacji, w której w wyniku kiepskiej pogody, wyścigi przedłużałyby się do niebotycznych rozmiarów (co też zwiększałoby ryzyko rozłączeń). Zastrzegam sobie jednak możliwość wydłużenia tego limitu czasowego do 90 minut. Niewykluczone, że wyścig finałowy serii, a może także kilka innych, potrwają dłużej niż standardowe 60 minut. W trakcie sezonu okaze się bowiem, jak bardzo dotkliwe będą dla nas tym razem problemy z rozłączeniami z serwerami gry. Jeśli zaś chodzi o warunki atmosferyczne w trakcie FIA GT3, to poziom zmienności pogody będzie przeze mnie ustalany losowo z wykorzystaniem tej strony:
http://www.losowe.pl/liczba O wylosowanym współczynniku zmienności warunków dowiecie się naturalnie z forumowej zapowiedzi poprzedzającej wyścig.
Kolejną nowością będzie, wyłącznie w serii FIA GT3, udostępnienie uczestnikom możliwości skorzystania z ustawień samochodów. Nie ma jednak tak wesoło. Nie wszystkie elementy będzie można zainstalować. Szczegóły dla wybranych modeli znajdziecie w odpowiedniej sekcji tego posta. Samochody biorące udział w zawodach GT3, mimo iż dość nieliczne, są na tyle zróżnicowane, że właściwe ich zrównoważenie wymagałoby sporego nakładu czasu i wielu prób. Chciałbym jeszcze móc przeprowadzić dodatkowe testy, ale nawet nie wiem czy to pomogłoby zniwelować rozdźwięk pomiędzy maszynami. Tak naprawdę dopiero sezon pokaże nam, które z aut wybiją się ponad resztę na przestrzeni rozmaitych warunków, jakie będą nam towarzyszyć. Mimo wszystko, zachęcam uczestników do korzystania z całego spektrum dopuszczonych do serii pojazdów, tak by uniknąć sytuacji, w której stawka biorąca udział w wyścigu okazałaby się zbyt monotonna. Poszczególne samochody GT3 radzą sobie różnie w zależności od warunków oraz charakterystyki torów, więc kto wie czy moje obawy, co do róźnicy w ich osiągach nie są jeszcze przedwczesne. Samochody na FIA GT3 można zmieniać pomiędzy wyścigami dowolną ilość razy. Nie ma też limitu wykorzystania konkretnej maszyny. Jedynym ograniczeniem pozostaje naturalnie to, w którym członkowie zespołu muszą jechać tym samym modelem.
Spis pojazdów wymaganych w Sezonie 6 (wszystkie do nabycia w salonach poszczególnych producentów)Samochody na cykl FIA GT3:[P] BMW Z4 GT3 '11
Cena: 350 000 Cr.
[P] Mercedes-Benz SLS AMG GT3 '11
Cena: 435 000 Cr.
[P] Nissan GT-R NISMO GT3 '13
Cena: 350 000 Cr.
[P] Nissan GT-R NISMO GT3 Base Model '13
Cena: 350 000 Cr.
[P] GT-R NISMO GT3 Nissan GT Academy Team KJN '13
Cena: 350 000 Cr.
[P] Nissan GT-R NISMO GT3 N24 Schulze Motorsports '13
Cena: 350 000 Cr.
[S] Audi R8 LMS (Team PlayStation) '09
Cena: 1 575 000 Cr.
[S] Audi R8 LMS '09
Cena: 1 575 000 Cr.
[P] Audi R8 LMS ultra (Audi Sport Team Phoenix) '12
Cena: 400 000 Cr.
[P] Audi R8 LMS – Team Oreca '10
Cena: 1 575 000 Cr.
[P] Audi R8 LMS ultra '12
Cena: 400 000 Cr.
Ustawienia samochodów na serię FIA GT3Tuning dozwolonyNiedozwolone wspomagacze: TCS (system kontroli trakcji), ASM, Skid Recovery Force (wychodzenie z poślizgu), linia pomocnicza, wspomaganie kierownicy.
Dozwolone modyfikacje: konfigurowalna skrzynia biegów, zawieszenie, siła docisku, rozkład siły hamowania, konfigurowalny mechaniczny dyferencjał z ograniczonym poślizgiem. Ponadto: olej (tam, gdzie udostępnione), sztywność nadwozia, remont silnika, lakier, numer.
Niedozwolone modyfikacje: zestaw turbo (każdy zakres obrotów), tuning silnika (etap 3).
Opony: wyścigowe twarde
Ograniczenia dla poszczególnych modeli GT3:BMW Z4 GT3 '11 – samochód nabyty w salonie, bez wymienianego oleju, z nałożonym 10 kg. balastem. Specyfikacja:
592 PO; 516 KM; 1200 kg.
Zakaz montażu zestawu turbo (dla każdego zakresu obrotów) oraz tuningu silnika (etap 3).Mercedes-Benz SLS AMG GT3 '11 – samochód nabyty w salonie, bez wymienianego oleju. Specyfikacja:
610 PO; 578 KM; 1350 kg.
Zakaz montażu zestawu turbo (dla każdego zakresu obrotów) oraz tuningu silnika (etap 3).Nissan GT-R NISMO GT3 '13 – samochód nabyty w salonie, bez wymienianego oleju. Specyfikacja:
609 PO; 600 KM; 1350 kg.
Zakaz montażu zestawu turbo (dla każdego zakresu obrotów).Nissan GT-R NISMO GT3 Base Model '13 – samochód nabyty w salonie, bez wymienianego oleju. Specyfikacja:
609 PO; 600 KM; 1350 kg.
Zakaz montażu zestawu turbo (dla każdego zakresu obrotów).GT-R NISMO GT3 Nissan GT Academy Team KJN '13 – samochód nabyty w salonie, bez wymienianego oleju. Specyfikacja:
609 PO; 600 KM; 1350 kg.
Zakaz montażu zestawu turbo (dla każdego zakresu obrotów).Nissan GT-R NISMO GT3 N24 Schulze Motorsports '13 – samochód nabyty w salonie, bez wymienianego oleju. Specyfikacja:
609 PO; 600 KM; 1350 kg.
Zakaz montażu zestawu turbo (dla każdego zakresu obrotów).Audi R8 LMS ultra (Audi Sport Team Phoenix) '12 – samochód nabyty w salonie, bez wymienianego oleju. Specyfikacja:
599 PO; 536 KM; 1250 kg.
Zakaz montażu zestawu turbo (dla każdego zakresu obrotów) oraz tuningu silnika (etap 3).Audi R8 LMS ultra '12 – samochód nabyty w salonie, bez wymienianego oleju. Specyfikacja:
588 PO; 536 KM; 1250 kg.
Zakaz montażu zestawu turbo (dla każdego zakresu obrotów) oraz tuningu silnika (etap 3).Audi R8 LMS – Team Oreca '10 – samochód nabyty w salonie, z wymienionym olejem. Specyfikacja:
594 PO; 562 KM; 1340 kg.
Zakaz montażu zestawu turbo (dla każdego zakresu obrotów) oraz tuningu silnika (etap 3).Audi R8 LMS (Team PlayStation) '09 – samochód nabyty w salonie, z wymienionym olejem. Specyfikacja:
596 PO; 562 KM; 1300 kg.
Zakaz montażu zestawu turbo (dla każdego zakresu obrotów) oraz tuningu silnika (etap 3).Audi R8 LMS '09 – samochód nabyty w salonie, z wymienionym olejem. Specyfikacja:
596 PO; 562 KM; 1300 kg.
Zakaz montażu zestawu turbo (dla każdego zakresu obrotów) oraz tuningu silnika (etap 3).
[UWAGA] Przekroczenie ograniczeń uniemożliwi kierowcy start w wyścigu. W przypadku jazdy samochodem niedostosowanym do ww. specyfikacji, kierowcy grozi całkowita utrata punktów za dany wyścig. Przy drugim wykroczeniu tego typu, zawodnik zostanie zbanowany na całą serię FIA GT3.Samochody na serię Corvette Tribute:[S] Chevrolet Corvette Convertible (C1) '54
Cena: 100 000 Cr.
[P] Chevrolet Corvette Coupe (C2) '63
Cena: 84 890 Cr.
[P] Chevrolet Corvette Stingray Convertible (C3) '69
Cena: 50 000 Cr.
[P] Chevrolet Corvette Z06 (C6) '06
Cena: 94 500 Cr.
[P] Chevrolet Corvette Stingray (C7) '14
Cena: 51 000 Cr.
Ustawienia samochodów na serię Corvette TributeTuning niedozwolonyNiedozwolone wspomagacze: TCS (system kontroli trakcji), ASM, Skid Recovery Force (wychodzenie z poślizgu), wspomaganie kierownicy, linia pomocnicza,.
Dozwolone modyfikacje: olej, felgi, balans hamulców, sztywność nadwozia, remont silnika, kolor lakieru, numer.
Niedozwolone modyfikacje: pozostałe.
Opony: zależnie od modelu samochodu (domyślne)
Kalendarz – Sezon 6Faza I – FIA GT3
Planowany czas rozegrania serii: 7.XII.2014 – 8.II.2015
1. Apricot Hill Raceway
2. Suzuka Circuit 2014
3. Fuji Speedway F
4. Mount Panorama Motor Racing Circuit (Bathurst)
5. Nurburgring GP/F
6. Silverstone Grand Prix Circuit
7. Circuit de Spa-Francorchamps
8. Brands Hatch Grand Prix Circuit
9. Red Bull Ring
10. Circuit de la Sarthe 2013Faza II – Corvette Tribute
Planowany czas rozegrania serii: 22.II.2015 – 22.III.2014
1. Indianapolis Road Course
[P] Chevrolet Corvette Z06 (C6) '06
2. Cape Ring – Tor Północny
[P] Chevrolet Corvette Stingray (C7) '14
3. Ascari Race Resort
[P] Chevrolet Corvette Stingray Convertible (C3) '69
4. Willow Springs International Raceway: Streets of Willow Springs
[P] Chevrolet Corvette Coupe (C2) '63
5. Circuito de la Sierra
[S] Chevrolet Corvette Convertible (C1) '54
Klasyfikację Generalną za Sezon 6. utworzy łączny dorobek punktowy zawodników / drużyn uzyskany w obu seriach.Rozgrywki drużynoweWzorem poprzedniego sezonu, dobieramy się w dwuosobowe pary, które stworzą zespoły rywalizujące ze sobą przez całe nadchodzące rozgrywki.
Teamy ponownie utworzone zostaną na bazie specjalnie przygotowanej klasyfikacji z poprzedniego sezonu. W przypadku nowych graczy, którzy dołączą do Eventu dopiero w nadchodzących rozgrywkach, ich przynależność grupowa zostanie wyłoniona z ich własnej inicjatywy. Niezrzeszone osoby powinny same zadbać o poszukiwania współpartnera, który będzie im towarzyszył przez cały sezon. Osoby pozbawione pary będą tymczasowo tworzyły 'zespół' jednoosobowy, do chwili gdy nie znajdą zainteresowanego dołączeniem do grupy towarzysza.
Oto klasyfikacja średniej ilości punktów zdobytych na wyścig w Sezonie 5., według której wyłoniona zostanie część zespołów. W klasyfikacji nie zostali uwzględnieni kierowcy, mający mniej niż 10 ukończonych wyścigów.
1. Tar (403 / 20) – 20,15 pkt
2. Budyń (255 / 14) – 18,21 pkt
3. Namingway (327 / 19) – 17,21 pkt
4. Niceman (248 / 18) – 13,77 pkt
5. PRZESTEPCA (134 / 11) – 12,18
6. Luqat (193 / 17) – 11,35 pkt
7. Simon (150 / 14) – 10,71 pkt
Z klasyfikacji tej usuwamy Simona (nieparzyste miejsce) i pozostałą trójkę łączymy w trzy pierwsze zespoły. Dobór odbywa się na zasadzie – pierwszy z ostatnim, drugi z przedostatnim, itd. W efekcie powstają następujące teamy:
Tar & Luqat
PRZESTEPCA & Budyń
Niceman & Namingway
Przed rozpoczęciem swojego udziału w Evencie, członkowie poszczególnych drużyn powinni:- wybrać nazwę dla swojego teamu (w przypadku Najsa oraz Namiego istnieje oczywiście możliwość zachowania starej nazwy)
- wybrać konkretny kolor lakieru karoseri (ten sam dla zespołu; dotyczy cyklu Corvette Tribute oraz tzw. Base Modelów z serii GT3) oraz numery startowe dla każdego z członków grupy (dotyczy cyklu Corvette Tribute, a także Base Modelów GT3)
Raz utworzone zespoły będą reprezentowane przez kierowców we wszystkich wyścigach 6. Sezonu. O kolejności wyboru koloru lakieru, który reprezentował będzie team oraz numerów startowych, decydować będzie kolejność zgłoszeń. Swoje kandydatury wpisywać należy do tematu GT Event – Dyskusja Ogólna.
Przykładowe zgłoszenie:
Nazwa teamu: Gra giTARa
Członkowie: Tar & Luqat
Kolor lakieru (Corvette Tribute): Rouge Lucifer
Kolor lakieru (GT3 Base Model): Pearl White
Numery startowe zawodników: Tar (nr 7) & Luqat (nr 69)
Godzina startu- utworzenie pokoju: 21:50
- kwalifikacje w Jeździe Próbnej: 21:50 - 22:15
- start wyścigu: 22:15
Przeczytałem setki książek, po to tylko by zrozumieć, że wcale ich nie potrzebuję