Sezon 7.Półroczna przerwa to wystarczająco długi czas, by zatęsknić za szeroką gamą emocji, jaką niesie ze sobą GT Event. Oczekiwanie na sezon siódmy sieciowych zmagań jest już jednak za nami. W pierwszą niedzielę października powrócimy na tor, by rozpocząć kolejne, miejmy nadzieję, niezapomniane rozgrywki. Tym razem zawody potrwają krócej niż zazwyczaj, bowiem rozegranych zostanie 'jedynie' dziesięć wyścigów. Sezon zostanie podzielony na dwie serie, z których to łączna punktacja utworzy klasyfikację generalną. Standard. Podobnie jak z kolejnym, trzecim już grupowaniem się zawodników w drużyny. Drobną nowinką będzie podniesienie o jeden stopień szybkości zużycia w ustawieniach lobby. Kategoria ta decyduje o prędkości ścierania się opon oraz spalania paliwa.
Powrócą warunki pogodowe i, podobnie jak w sezonie ubiegłym, stopień ich zmienności zostanie również sztucznie ograniczony, tym razem nie o 50%, a o 40%. O pogodzie panującej na torze w dniu wyścigu tradycyjnie dowiecie się z forumowej zapowiedzi, a stopień zmienności warunków zostanie ustalony tak jak poprzednio, z wykorzystaniem strony
http://www.losowe.pl/liczbaWszystkie startujące w Sezonie 7. samochody wyposażone domyślnie zostały w komplet opon sportowych twardych. Dotychczas w Evencie korzystanie z pojazdów korzystających z tego typu ogumienia wykluczało jednoczesne cieszenie się dobrodziejstwami dynamicznej pogody. Ustawienia pokoju niwelowały do zera szanse na wystąpienie opadów, gdyż zestawy sportowych opon uniemożliwiają korzystanie z ogumienia deszczowego. Tym razem jednakże będzie istniała możliwość zmiany opon na deszczowe, a tym samym w wyścigach będziemy mogli skonfrontować się z oberwaniami chmur. Taka możliwość przynosi ze sobą jednak pewne ograniczenia. Zastrzeżeniem będzie zakaz korzystania z innego typu opon niż dopuszczona dwójką zestawów (sportowe twarde oraz wyścigowe deszczowe). Użycie w wyścigu któregokolwiek z pozostałych typów opon będzie równało się utracie punktów uzyskanych w zawodach przez kierowcę. Bądźcie ostrożni, gdyż do zakazanego typu opon zaliczają się również wyścigowe pośrednie. Ich zastosowanie w samochodach biorących udział w Sezonie 7. oznaczałoby uzyskiwanie znacznie lepszych czasów okrążeń niż na domyślnym zestawie. I to nawet w warunkach suchych, na które to warunki opony te nie są przecież nawet przeznaczone.
Minimalną frekwencją, niezbędną do przeprowadzenia wyścigu w Sezonie 7., jest sześciu zawodników. Brak takiej liczby kierowców przed startem zawodów będzie zawsze skutkował przeniesieniem starcia na inny termin. Dodatkowo, w obliczu niepokojącego wzrostu liczby rozłączeń z eventowym pokojem w końcówce minionego sezonu, przypominam, iż wprowadzono do regulaminu istotną zmianę. Teraz każdy z kierowców, który rozpoczął wyścig, a któremu przytrafiła się utrata połączenia z pokojem, może mimo to zdobyć punkty. Reguła ta działa podobnie do poprzednio obowiązującej Zasady 80%, z tą jednak różnicą, iż nie jest teraz konieczne pokonanie żadnego konkretnego dystansu. Po dalsze szczegóły odsyłam do 16. punktu Regulaminu.
To by było na tyle spraw formalnych. Bez zbędnego przedłużania, przyjrzyjmy się bliżej temu, co czeka nas w sezonie siódmym Eventu, a także rozdysponujmy zawodników tak, by utworzyli oni nowe zespoły.
Rozgrywki drużynoweWzorem poprzednich sezonów, dobieramy się w pary, które stworzą zespoły rywalizujące ze sobą przez całe nadchodzące rozgrywki.
Teamy ponownie utworzone zostaną na bazie specjalnie przygotowanej klasyfikacji z poprzedniego sezonu. W przypadku nowych graczy, którzy dołączą do Eventu dopiero w nadchodzących rozgrywkach, ich przynależność grupowa zostanie wyłoniona z ich własnej inicjatywy. Niezrzeszone osoby powinny same zadbać o poszukiwania współpartnera, który będzie im towarzyszył przez cały sezon. Osoby pozbawione pary będą tymczasowo tworzyły 'zespół' jednoosobowy, do chwili gdy nie znajdą zainteresowanego dołączeniem do grupy towarzysza.
Oto klasyfikacja średniej ilości punktów zdobytych na wyścig w Sezonie 6., według której wyłoniona zostanie część zespołów. W klasyfikacji nie zostali uwzględnieni kierowcy, mający mniej niż 8 ukończonych wyścigów.
1. Tar (251 / 13) – 19,30 pkt
2. Hemimajster (261 / 14) – 18,64 pkt
3. Niceman (147 / 10) – 14,7 pkt
4. Bollco (207 / 15) – 13,8 pkt
5. Namingway (178 / 14) – 12,71
6. Jaha (134 / 11) – 12,18 pkt
7. Budyń (120 / 11) – 10,9 pkt
8. Luqat (107 / 12) – 8,91 pkt
9. Ziuuk (74 / 10) – 7,4 pkt
10. Simon (81 / 11) – 7,36 pkt
Wyłonioną w ten sposób dziesiątkę łączymy w pięć nowych zespołów. Dobór odbywa się na zasadzie – pierwszy z ostatnim, drugi z przedostatnim, itd. W efekcie powstają następujące teamy:
Tar & Simon
Hemimajster & Ziuuk
Niceman & Luqat
Bollco & Budyń
Namingway & Jaha
Kierowcy, którzy będą brali udział w zawodach przynależących do 7. Sezonu, a jeszcze nie zostali przyporządkowani w ten sposób do żadnego konkretnego zespołu, powinni poszukać partnera jeszcze przed startem rozgrywek pośród innych niezrzeszonych.
Przed rozpoczęciem swojego udziału w pierwszym wyścigu sezonu, członkowie poszczególnych drużyn powinni:- wybrać nazwę dla swojego teamu (istnieje oczywiście możliwość zachowania starej nazwy, o ile los ponownie skojarzył dwóch zawodników)
- wybrać konkretny kolor lakieru karoserii (ten sam dla zespołu; dotyczy cyklu Porsche Challenge i Caterham Cup) oraz numery startowe dla każdego z członków grupy (dotyczy jedynie serii Porsche Challenge)
Raz utworzone zespoły będą reprezentowane przez kierowców we wszystkich wyścigach 7. Sezonu. O kolejności wyboru koloru lakieru, który reprezentował będzie team oraz numerów startowych, decydować będzie kolejność zgłoszeń. Swoje kandydatury wpisywać należy do tematu GT Event – Dyskusja Ogólna.
Przykładowe zgłoszenie:Nazwa teamu: Gra giTARa
Członkowie: Tar & Luqat
Kolor lakieru (Porsche Challenge): Rouge Lucifer
Kolor lakieru (Caterham Cup): Pearl White
Numery startowe zawodników: nie dotyczy
Spis pojazdów wymaganych w Sezonie 7. (wszystkie do nabycia w salonach poszczególnych producentów)Samochody na cykl Porsche Challenge:[S] RUF 3400S '00
Cena: 77 730 Cr.
[S] RUF BTR '86
Cena: 112 480 Cr.
[S] RUF RGT '00
Cena: 143 250 Cr.
[S] RUF CTR „Yellow Bird” '87
Cena: 236 630 Cr.
[S] RUF CTR2 '96
Cena: 297 110 Cr.
Ustawienia samochodów na serię Porsche ChallengeTuning niedozwolonyNiedozwolone wspomagacze: TCS (system kontroli trakcji), ASM, Skid Recovery Force (wychodzenie z poślizgu), wspomaganie kierownicy, linia pomocnicza,.
Dozwolone modyfikacje: olej, balans hamulców, poprawienie i przywrócenie sztywności nadwozia, remont silnika, zmiana felg, koloru lakieru oraz numeru.
Niedozwolone modyfikacje: pozostałe.
Opony: sportowe twarde / wyścigowe deszczowe
Samochód na serię Caterham Cup:[S] Caterham Seven Fireblade '02
Cena: 60 000 Cr.
Ustawienia samochodów na serię Caterham CupTuning dozwolonyOgraniczenie osiągów: 570 PO
Niedozwolone wspomagacze: wszystkie
Dozwolone modyfikacje: wszystkie za wyjątkiem Nitro
Niedozwolone modyfikacje: Nitro
Opony: sportowe twarde / wyścigowe deszczowe
[UWAGA] W serii Caterham Cup obwiązuje jeden obowiązkowy zjazd do pit stopu.Kalendarz – Sezon 7.Faza I – Porsche Challenge
Planowany czas rozegrania serii: 4.X.2015 – 1.XI.2015
1. Special Stage Route 5 / Odwrócony
[S] RUF 3400S '00
2. Red Bull Ring (tor krótki)
[S] RUF BTR '86
3. Tokyo R246 / Odwrócony
[S] RUF RGT '00
4. Mid-Field Raceway
[S] RUF CTR „Yellow Bird” '87
5. Nurburgring Nordschleife
[S] RUF CTR2 '96Cafe Break* - 8.XI.2015Faza II – Caterham Cup
Planowany czas rozegrania serii: 15.XI.2015 – 13.XII.2015
1. Circuito de la Sierra
2. Circuito de Madrid / Odwrócony
3. Twin Ring Motegi (tor drogowy)
4. Silverstone International Circuit
5. Matterhorn DristelenKlasyfikację Generalną za Sezon 7. utworzy łączny dorobek punktowy zawodników / drużyn uzyskany w obu seriach.* - w terminie przeznaczonym w kalendarzu na tzw. Przerwę Na Kawę uczestnicy Eventu mogą zorganizować wyścig towarzyski o dowolnej formie. Wyniki uzyskane w Cafe Break nie wliczają się do punktacji żadnej z serii, ani do klasyfikacji generalnej.
Godzina startu- utworzenie pokoju: 21:30
- kwalifikacje w Jeździe Próbnej: 21:30 - 22:00
- planowy start wyścigu: 22:00
Przeczytałem setki książek, po to tylko by zrozumieć, że wcale ich nie potrzebuję