GT Event - Regulamin

Moderator: Hal

GT Event - Regulamin

Postprzez Hal » Cz maja 09, 13 21:24

GT EVENT


Obrazek




REGULAMIN


1. Uczestnik zobowiązany jest do zapoznania się z regulaminem i podporządkowania do jego zasad. Nieznajomość regulaminu nie zwalnia ze stosowania się do niego.

2. W przypadku wystąpienia sytuacji nietypowej, nieokreślonej w regulaminie, decyzje podejmuje trójka sędziowska. Jej skład może się zmieniać pomiędzy sezonami, ale sędzią głównym pozostaje Tar-Elendil.

3. Do rozgrywek dołączyć można w dowolnym momencie sezonu. Zgłoszenia przyjmowane są w temacie Dyskusja Ogólna albo poprzez PSN (profil: Tar-Elendil). Nie trzeba zgłaszać udziału za każdym razem. Jeżeli raz wpiszesz się na listę, będziesz uwzględniany przy kolejnych startach. W przypadku ewentualnej nieobecności (lub całkowitej rezygnacji), wymagane jest jednak wcześniejsze poinformowanie.

4. Każdy uczestnik zobowiązany jest do zachowania ostrożności na torze, przestrzegania zasad fair play oraz ducha czystej jazdy wyścigowej. Należy zaznajomić się z przepisami CRC (Clean Racers Club) http://pl.lfsmanual.net/wiki/Zasady_CRC i szczególną uwagę zwrócić na pojęcie overlapu i barge passing. Nieznajomość tych dwóch aspektów wyprzedzania owocuje znaczną ilością niebezpiecznych sytuacji na torze.

5. Obszar toru wyznacza ciągła biała linia (nie dotyczy tras miejskich). Celowe wyjazdy poza nią w celu zyskania czasu bądź pozycji jest zabronione i będzie karane. Zabrania się ścinania zakrętów, szykan oraz zbyt szerokich wyjazdów poza tor. Zgodnie z zasadami CRC należy jechać tak, by co najmniej dwa kola zawsze znajdowały się w kontakcie z torem. Do toru nie nalezą odcinki drogi ulokowane poza ciągłą białą linią, a także tarki i kerby.

6. Surowo zabronione jest wypychanie innych kierowców poza obszar toru.

7. Zawodnik broniący pozycji ma na prostej prawo do jednokrotnej zmiany linii jazdy. Zobowiązany jest jednak wykonać taki manewr na tyle wcześnie, aby nie spowodować zagrożenia dla rywala. Przy dojeździe do najbliższego zakrętu broniący pozycji może powrócić do poprzednio używanej linii. Blokować należy wcześnie albo wcale.

8. W przypadku opuszczenia toru, powracający na niego ma obowiązek zachowania szczególnej ostrożności. Każdy wypadek spowodowany nieostrożnym powrotem na jezdnie będzie surowo karany i rozstrzygany zawsze na niekorzyść powracającego na tor. Kiedy auto znajdzie się co najmniej trzema kołami poza ciągłą biała linią wyznaczającą obszar trasy, uznaje się, iż taki samochód opuścił tor.

9. Zawodnik dublowany zobowiązany jest do nieutrudniania manewru wyprzedzania dublującemu. Przepuszczanie kierowców dublujących powinno odbywać się poprzez opuszczenie najszybszej linii jazdy i racjonalne ograniczenie prędkości pojazdu, najlepiej poprzez delikatne odpuszczenie gazu.

10. Podczas kwalifikacji należy zachowywać na torze ostrożność i nie utrudniać jazdy innym kierowcom. Zaleca się poruszanie się w bezpiecznym oddaleniu od poszczególnych zawodników.

11. Poszkodowani w różnorakich zdarzeniach mają prawo wnieść protest po zakończeniu wyścigu do kogoś z trójki sędziowskiej. Zgłoszenie powinno zawierać zwięzły opis zdarzenia (uczestnicy, numer okrążenia, zakręt).

12. Zaleca się unikać najmniejszych kontaktów z innymi samochodami. Każdy, niegroźny nawet kontakt, można zgłosić.

13. Obowiązkiem spoczywającym na kierowcy uszkodzonego samochodu jest dołożenie wszelkich starań w celu minimalizacji stwarzanego przez jego wóz zagrożenia. Uszkodzony pojazd nie ma żadnych praw ponad inne samochody. Żaden punkt regulaminu nie broni zawodnika prowadzącego auto podlegające defektowi, które spowoduje wypadek albo narazi rywala na straty czasowe. Uszkodzony samochód naprawić można w pit stopie.

14. Na torze zachowywać należy się możliwie jak najbardziej przewidywalnie. Przestrzega się przed nieoczekiwanymi, gwałtownymi manewrami, dohamowaniami w miejscach, gdzie nie jest to konieczne, itd. Większa przewidywalność = większe bezpieczeństwo na torze.

15. Komunikat do rozpoczęcia wyścigu i samo rozpoczęcie zawodów może wyjść jedynie ze strony prowadzącego Event lub, w przypadku jego nieobecności, któregoś z sędziów.

16. Kierowca, który nie zdołał ukończyć wyścigu za sprawą utracenia połączenia z pokojem, może mimo to otrzymać punkty. W takim wypadku gracz sklasyfikowany zostaje na ostatnim miejscu spośród kierowców, którzy ukończyli zawody. Jeśli rozłączenie z lobby spotkało większą ilość uczestników, o ich kolejności w klasyfikacji decyduje pokonany dystans.

17. Zaleca się, aby osoba dołączająca do eventowego pokoju wykonała wcześniej następujące czynności:


- wyczyściła pamięć podręczną systemu:


Opcje (z poziomu menu głównego lub z poziomu Ustawień) → Różne → Sieć →

Wyczyść pamięć podręczną systemu → zaznaczamy i potwierdzamy wykonanie tej czynności.


Zaleca się wykonywać przed każdym niedzielnym startem.


- wyłączyła muzykę w trakcie jazdy


Opcje (z poziomu menu głównego lub z poziomu Ustawień) → Sprzęt →

Ustawienie audio → Muzyka podczas wyścigu → Wyłącz → Muzyka podczas powtórek → Wyłącz

→ Muzyka użytkownika → Wyłącz


Są to środki zaradcze, mające na celu zminimalizowanie ryzyka rozłączeń z serwerem.


18. W przypadku sytuacji, w której w klasyfikacji końcowej danego cyklu dwóch (bądź więcej) kierowców uzyska taką samą ilość punktów, o kolejności zawodników w tabeli decydować będzie liczba ukończonych wyścigów. Kierowca, który ukończył mniejszą ilość wyścigów znajdzie się przed zawodnikiem, który na zdobycie identycznej liczby punktów potrzebował większą ilość startów.

19. Minimalna frekwencja na starcie potrzebna do przeprowadzenia wyścigu w Sezonie 7. to sześć osób




UPOMNIENIA


Za każdym razem, gdy zaobserwujecie lub będziecie uczestnikiem podobnych zdarzeń, możecie je zgłosić. Nie po to, by donieść na kogoś i dokonać zemsty za udział rywala w incydencie, ale by dany kierowca mógł wysunąć konstruktywne wnioski przed kolejnym wyścigiem i zwyczajnie poprawić jakość swojej jazdy.


1. Spowodowanie wypadku, w wyniku którego poszkodowany odniesie uszkodzenie ciężkie (silnik): -5 pkt

2. Spowodowanie wypadku, w wyniku którego poszkodowany odniesie uszkodzenie lekkie (koło): -3 pkt

3. Jeżeli kierowca, prowadzący samochód zmagający się już z lekkim uszkodzeniem, poniesie w wyniku incydentu wyścigowego uszkodzenie pogarszające stopień defektu z lekkiego na ciężki, albo dodatkowe lekkie, wówczas winowajca otrzymuje upomnienie: -3 pkt

4. Spowodowanie wypadku na jednym z trzech pierwszych zakrętów wyścigu, w wyniku którego poszkodowany odniesie jakiekolwiek uszkodzenia: -6 pkt

Pierwsze okrążenie jest często najbardziej newralgiczną częścią wyścigu. Wszyscy uczestnicy poruszają się blisko siebie i nietrudno o dotkliwą kolizję, która pociągnęłaby za sobą cały łańcuch kolejnych. Zaleca się wyjątkową ostrożność i unikanie najdrobniejszych kontaktów z samochodami przeciwników. Nie należy pchać się za wszelką cenę na czoło stawki, wyścig jest wystarczająco długi i szans na wyprzedzanie będzie wiele.

5. Spowodowanie wypadku z uszkodzeniami przy powracaniu na tor: -6 pkt

Na tor zaleca się wjeżdżać z umiarkowaną prędkością, pod jak najmniejszym kątem. Przydatna przy tym manewrze okazuje się mapka, na której można sprawdzić, czy powracając na obszar trasy nie stworzymy zagrożenia dla osób jadących bezpośrednio za nami.

6. Rozbijanie się po torze i niestosowanie się do pryncypalnych zasad CRC (jeżdżenie pod prąd, celowe prokurowanie wypadków, zawracanie w celu szybszego dostania się do boksu, itp): -6 pkt

7. Spowodowanie kolizji z uszkodzeniami w trakcie prowadzenia samochodu podlegającego już defektowi: -6 pkt

8. Wypychanie przeciwnika z toru na odcinku prostym: -6 pkt

9. Wypychanie przeciwnika z toru na zakręcie: -4 pkt

10. Blokowanie dublującego rywala / utrudnianie manewru dublowania: -3 pkt

11. Niedozwolona obrona pozycji (zmiana kierunku jazdy więcej niż jeden raz): -2 pkt

12. Blokowanie lub utrudnianie przejazdu podczas kwalifikacji: -2 pkt

13. Ścinanie zakrętów (więcej niż dwa koła poza ciągłą białą linią) z jednoczesnym odniesieniem korzyści: -1 pkt za każde ścięcie.

14. Zbyt szerokie wyjazdy (więcej niż dwa koła poza ciągłą białą linią) poza tor, przy których kierowca odnosi korzyść: -1 pkt za każdy wyjazd.

15. Jeżeli kierowca pojazdu w wyniku incydentu spowodowanego przez rywala nie odniesie uszkodzeń, ale poniesie dotkliwe straty czasowe (bądź ogumienie samochodu ulegnie dodatkowemu zużyciu), poszkodowany ma prawo zgłosić zdarzenie po wyścigu. Opis sytuacji powinien zawierać numer okrążenia, uczestników incydentu i charakterystykę straty (np. obrócenie auta o 180 stopni; poślizg, w którym opony uległy zużyciu; wyrzucenie pojazdu poza tor). Niezgłoszone zdarzenia tego typu nie będą w ogóle rozpatrywane. Kara punktowa za tego rodzaju wykroczenie uzależniona jest od poniesionych strat i oscylować może w granicach 1-4 pkt karnych.

16. Kary punktowe z jednego wyścigu mogą się sumować. Kierowca nie może jednak stracić więcej punktów niż zdobył w danym wyścigu.

17. Jazda drużynowa

W przypadku niedostosowania pojazdu / ów pod wymagania teamu (nieprawidłowy kolor lakieru, brak numeru, itp.), zespół otrzymuje żółtą kartkę ostrzegawczą. Przy ponownym złamaniu zasad przez drużynę, otrzymuje ona upomnienie w wysokości 3 punktów karnych. Kara obejmuje jedynie klasyfikacje zespołowe.






OGÓLNE USTAWIENIA LOBBY


- siła korytarza aerodynamicznego: realistyczna

- zużycie: szybkie

- uszkodzenia mechaniczne: ciężkie

- opóźnienia zakończenia wyścigu: 180 sekund

- utrata przyczepności na mokrej nawierzchni: realistyczna

- start: z pozycji stojącej z jednoczesnym sprawdzaniem falstartu




TERMIN ROZGRYWANIA EVENTU


- dzień tygodnia: niedziela

- utworzenie pokoju: 21:30

- kwalifikacje w Jeździe Próbnej: 21:30 – 22:00

- planowy start wyścigu: 22:00




ZASADY PUNKTACJI


1. miejsce - 25 pkt

2. miejsce - 20 pkt

3. miejsce - 16 pkt

4. miejsce - 13 pkt

5. miejsce - 11 pkt

6. miejsce - 10 pkt

7. miejsce - 9 pkt

8. miejsce - 8 pkt

itd.




LISTA AKTYWNYCH KIEROWCÓW


1. Tar

2. Simon

3. AEROLEG

4. Namingway

5. Roht

6. Luqat

7. Budyń

8. Niceman

9. Michasem

10. Hemimajster

11. Jaha

12. Bollco

13. Ziuuk

14. Thunder






SEZON 7.




Spis pojazdów wymaganych w Sezonie 7. (wszystkie do nabycia w salonach poszczególnych producentów)




Samochody na cykl Porsche Challenge:


[S] RUF 3400S '00

Cena: 77 730 Cr.


[S] RUF BTR '86

Cena: 112 480 Cr.


[S] RUF RGT '00

Cena: 143 250 Cr.


[S] RUF CTR „Yellow Bird” '87

Cena: 236 630 Cr.


[S] RUF CTR2 '96

Cena: 297 110 Cr.




Ustawienia samochodów na serię Porsche Challenge


Tuning niedozwolony

Niedozwolone wspomagacze: TCS (system kontroli trakcji), ASM, Skid Recovery Force (wychodzenie z poślizgu), wspomaganie kierownicy, linia pomocnicza,.

Dozwolone modyfikacje: olej, balans hamulców, poprawienie i przywrócenie sztywności nadwozia, remont silnika, zmiana felg, koloru lakieru oraz numeru.

Niedozwolone modyfikacje: pozostałe.

Opony: sportowe twarde / wyścigowe deszczowe




Samochód na serię Caterham Cup:


[S] Caterham Seven Fireblade '02

Cena: 60 000 Cr.




Ustawienia samochodów na serię Caterham Cup


Tuning dozwolony

Ograniczenie osiągów: 570 PO

Niedozwolone wspomagacze: wszystkie

Dozwolone modyfikacje: wszystkie za wyjątkiem Nitro

Niedozwolone modyfikacje: Nitro

Opony: sportowe twarde / wyścigowe deszczowe


[UWAGA] W serii Caterham Cup obwiązuje jeden obowiązkowy zjazd do pit stopu.






Kalendarz – Sezon 7.


Obrazek


Faza I – Porsche Challenge

Planowany czas rozegrania serii: 4.X.2015 – 1.XI.2015


1. Special Stage Route 5 / Odwrócony

[S] RUF 3400S '00


2. Red Bull Ring (tor krótki)

[S] RUF BTR '86


3. Tokyo R246 / Odwrócony

[S] RUF RGT '00


4. Mid-Field Raceway

[S] RUF CTR „Yellow Bird” '87


5. Nurburgring Nordschleife

[S] RUF CTR2 '96



Cafe Break* - 8.XI.2015


Faza II – Caterham Cup

Planowany czas rozegrania serii: 15.XI.2015 – 13.XII.2015


1. Circuito de la Sierra

2. Circuito de Madrid / Odwrócony

3. Twin Ring Motegi (tor drogowy)

4. Silverstone International Circuit

5. Matterhorn Dristelen





Klasyfikację Generalną za Sezon 7. utworzy łączny dorobek punktowy zawodników / drużyn uzyskany w obu seriach.

* - w terminie przeznaczonym w kalendarzu na tzw. Przerwę Na Kawę uczestnicy Eventu mogą zorganizować wyścig towarzyski o dowolnej formie. Wyniki uzyskane w Cafe Break nie wliczają się do punktacji żadnej z serii, ani do klasyfikacji generalnej.
Przeczytałem setki książek, po to tylko by zrozumieć, że wcale ich nie potrzebuję
Avatar użytkownika
Hal
Zanzibar
 
Posty: 1246
Dołączył(a): Pn wrz 18, 06 15:30
Lokalizacja: Brandy Hall
Gram: Gran Turismo 6

Powrót do Gran Turismo Club

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron