Wyniki wyścigu (Zawody Nascar; Twin Ring Motegi – Super Speedway; 110 okrążeń; dystans wyniósł 265,43 kilometry):1. Tar – czas: 1:07:20,200; najszybsze okrążenie: 35,262
2. Niceman – strata: + 00,078; najszybsze okrążenie:
34,9833. Luqat – strata: + 11,789; najszybsze okrążenie: 35,403
4. Namingway – strata: + 28,238; najszybsze okrążenie: 35,238
5. Heavy Ghost – strata: + 2:05,288; najszybsze okrążenie: 35,302
6. PRZESTEPCA – strata: + 2:06,091; najszybsze okrążenie: 35,258
7. Neurophate – strata: + 4 okr.; najszybsze okrążenie: 36,302
8. Ghostkasper – strata: + 19 okr.; najszybsze okrążenie: 35,675
Nowy rekord toru: Niceman (Toyota 2013 Matt Kenseth #20 Dollar General/Home Depot TOYOTA CAMRY) – 34,983
Upomnienia- Ghostkasper vs PRZESTEPCA. 7. okrążenie. Trudny w ocenie incydent pomiędzy dwoma rywalizującymi o wyższą lokatę zawodnikami. Oceną zdarzenia zajęli się zasiadający w Komisji sędziowie. Oto poszczególne stanowiska przedstawione przez sędziów:
Tar:
Ghostkasper wielokrotnie pokonywał zakręt, na którym doszło do zdarzenia, jadąc nienaturalną linią. To mogło przyczynić się do zwielokrotnienia szans na wprowadzenie samochodu w poślizg.
Przejazdy poprzez corner miały miejsce w niebezpiecznym sąsiedztwie bandy znajdującej się po zewnętrznej.
PRZESTEPCA poruszał się linią wyścigową. Widząc za bardzo wyrzucony na zewnętrzną samochód rywala, miał prawo wykorzystać wewnętrzną do ataku pozycji Kaspra.
Obu uczestników kolizji, w momencie zapalnym zdarzenia, dzieliła niewielka odległości, raczej niedostateczna do tego, ażeby wystarczająco wyhamować tak szybki pojazd, jakim jest auto klasy Nascar.
Wpadnięcie w poślizg na tak prostym zakręcie owalnego toru, może kwalifikować pomyłkę Kaspra pod kategorię Zasadniczego Błędu.
Biorąc pod uwagę wszystkie te czynniki, Tar obarczyłby winą za zdarzenie Ghostkaspra, który musiałby pogodzić się ze stratą punktów za spowodowanie w samochodzie rywala usterek ciężkich.
Luqat:
Lu zwraca uwagę na podobny aspekt jazdy Ghosta, co Tar. Mianowice - Kasper przejechał kilka okrążeń tuż pod bandą, posługując się nienaturalną linią.
Odsłonięcie wewnętrznej zakrętu dawało szanse PRZESTEPCY do podjęcia ataku.
Biorąc pod uwagę pierwszy podpunkt, PSA mógł spodziewać się błędu przeciwnika i powinien zachowywać odpowiedni odstęp do rywala. Z drugiej strony Luqat uważa, iż Kasper miał prawo do tego, by jechać swoim tempem oraz linią.
Lu ostatecznie kwalifikuje zdarzenie pomiędzy tą dwójką, jako Incydent Wyścigowy i nie obarcza karą punktową żadnego z zawodników.
Namingway:
Kasper znajdował się z przodu, obaj kierowcy walczyli o pozycję, dlatego PRZESTEPCA powinien był bardziej uważać na poprzedzającego go rywala.
Uwagi Namingway'a nie uchodzi jednakże fakt, że cała sytuacja spowodowana była poważnym błędem Ghostkaspra.
Według Namiego PRZESTEPCA mógł uniknąć kolizji. Mimo to nie próbował nawet tego zrobić. Jechał na w pełni otwartej przepustnicy aż do momentu zderzenia.
Namingway konkluduje, że, choć nie jest w 100% przekonany, co do ostatecznego werdyktu, odpowiedzialność za całe zdarzenie powinien ponieść PRZESTEPCA i to jemu sędzia skłonny jest przyznać pięć punktów kary.
Jak widać powyżej, opinie sędziów w ocenie zdarzenia pomiędzy Ghostkasprem, a PSĄ nie mogłyby być bardziej odmienne. Biorąc pod uwagę tak odmienne stanowiska członków Komisji, sędzia główny decyduje się zakwalifikować incydent z Motegi jako Incydent Wyścigowy i nie obarczać uczestników zdarzenia żadnymi upomnieniami punktowymi.
- Neurophate. 33. okrążenie. Upomnienie za zawracanie do pit stopu (jazda pod prąd). Na bazie punktu 6 działu Upomnienia, Neuro musi pogodzić się ze stratą sześciu oczek. Kara: Neurophate -6pkt
Przeczytałem setki książek, po to tylko by zrozumieć, że wcale ich nie potrzebuję