Sezon szósty GT Eventu zostanie zapamiętany głównie jako sezon licznych debiutów. W kolejnej odsłonie serii debiutowało bowiem aż siedmiu kierowców. Dwóch spośród nich, Hemimajster oraz Bollco, zaliczyło ponadto na tyle udany debiut, iż rozgrywki ukończyli oni na podium klasyfikacji generalnej. Pierwszy występ w GTE był dla Hemiego iście spektakularny. Zawodnik zdołał przerwać trwającą od pięciu sezonów dominację Tara i jako pierwszy poza nim sięgnąć po triumf w zestawieniu końcowym. Hemimajster zwyciężył aż w pięciu wyścigach i pomimo nielicznych, słabszych występów, wyprzedził drugiego w klasyfikacji Tara, który zanotował wyjątkowo mizerny początek sezonu (szesnaście punktów w dwóch pierwszych wyścigach). Hemi wyjątkowo pewnie poczynał sobie w obliczu zmieniających się warunków atmosferycznych, czego nie można niestety powiedzieć o jego głównym oponencie. Trzeci kierowca klasyfikacji generalnej, Bollco, nie zdołał co prawda odnieść chociażby jednego triumfu, jednakże stał się autorem wartej odnotowania serii pięciu wyścigów z rzędu ukończonych na podium.
W zeszłych, złożonych z aż dwudziestu zawodów rozgrywkach, jedynie trzech różnych kierowców sięgało po triumfy w wyścigach. Szczęśliwie, niedawno zakończony sezon odznaczył się znacznie większą różnorodnością zwycięzców. Na najwyższym stopniu podium stawało aż sześciu odmiennych zawodników. Pierwszymi sukcesami w historii startów w Evencie zaznaczył obecność Niceman, który długo kazał czekać na swe pierwsze wygrane. Niestety, wraz z odhaczaniem kolejnych wyścigów w kalendarzu, kierowca zanotował znaczny regres formy. Aż do zawodów na Spa, z wyłączeniem początkowych, zaskakujących zawirowań spowodowanych zmiennymi warunkami pogodowymi, rozgrywki przebiegały sprawnie. Począwszy od wyścigu na torze Brands Hatch zaczęły mnożyć się jednak dokuczliwe problemy. Nagły wzrost częstotliwości rozłączeń oraz kłopoty ze stabilnością stałego hosta, mocno osłabiły entuzjazm wielu zawodników. Nawarstwienie problemów na finiszu sezonu było tak męczące, iż chyba każdy kierowca z ulgą przywitał zwieńczenie kalendarza.
Frekwencja w sześciu rozegranych dotychczas sezonach
Sezon 1:
- liczba rozegranych wyścigów: 20
- łączna liczba kierowców, która stawiła się w lobby przed rozpoczęciem wyścigów: 114 (średnia: 5,7)
- łączna liczba kierowców, która zdołała ukończyć wyścig: 105 (średnia: 5,25)
Sezon 2:
- liczba rozegranych wyścigów: 15
- łączna liczba kierowców, która stawiła się w lobby przed rozpoczęciem wyścigów: 90 (średnia: 6)
- łączna liczba kierowców, która zdołała ukończyć wyścig: 81 (średnia: 5,4)
Sezon 3:
- liczba rozegranych wyścigów: 20
- łączna liczba kierowców, która stawiła się w lobby przed rozpoczęciem wyścigów: 136 (średnia: 6,8)
- łączna liczba kierowców, która zdołała ukończyć wyścig: 119 (średnia: 5,95)
Sezon 4:
- liczba rozegranych wyścigów: 15
- łączna liczba kierowców, która stawiła się w lobby przed rozpoczęciem wyścigów: 113 (średnia: 7,53)
- łączna liczba kierowców, która zdołała ukończyć wyścig: 91 (średnia: 6,06)
Sezon 5:
- liczba rozegranych wyścigów: 20
- łączna liczba kierowców, która stawiła się w lobby przed rozpoczęciem wyścigów: 154 (średnia: 7,7)
- łączna liczba kierowców, która zdołała ukończyć wyścig: 133 (średnia: 6,65)
Sezon 6:
- liczba rozegranych wyścigów: 15
- łączna liczba kierowców, która stawiła się w lobby przed rozpoczęciem wyścigów: 157 (średnia: 10,46)
- łączna liczba kierowców, która zdołała ukończyć wyścig: 127 (średnia: 8,46)
Łącznie wszystkie sezony:
- liczba rozegranych wyścigów: 105
- łączna liczba kierowców, która stawiła się w lobby przed rozpoczęciem wyścigów: 764 (średnio: 7,27)
- łączna liczba kierowców, która zdołała ukończyć wyścig: 656 (średnio: 6,24)
Klasyfikacja pojazdów klasy GT3
[LEGENDA] Liczba w nawiasie: ile razy wybierany był konkretny model przez kierowców. Liczba po lewej stronie ukośnika: suma nagromadzonych przez określony pojazd punktów w całym sezonie; liczba po prawej stronie ukośnika: uśredniona zdobycz punktowa danego samochodu na wyścig.
Pojazdy, które nie zdołały ukończyć wyścigu w wyniku zdarzeń losowych (np. rozłączenia połączenia internetowego, wycofanie się zawodnika, itd.), nie wniosły dodatkowych punktów do dorobku danego modelu, aczkolwiek uwzględnione zostały w całkowitej liczbie startów określonego teamu. Samochody takie potraktowane zostały jako te, który uległy w czasie wyścigu defektowi i zmuszone zostały do wycofania się z rywalizacji.
Klasyfikacja nie uwzględnia kar nałożonych na kierowców prowadzących dany model, a jedynie czysty dorobek punktowy uzyskany przez typ samochodu.
1. Mercedes-Benz SLS AMG GT3 '11 (38) – 419 pkt / 11,02 pkt
2. BMW Z4 GT3 '11 (25) – 261 pkt / 10,44 pkt
3. Audi R8 LMS ultra (Audi Sport Team Phoenix) '12 (17) – 243 pkt / 14,29 pkt
4. Nissan GT-R NISMO GT3 Base Model '13 (12) – 151 pkt / 12,58 pkt
5. GT-R NISMO GT3 Nissan GT Academy Team KJN '13 (4) – 61 pkt / 15,25 pkt
6. Nissan GT-R NISMO GT3 N24 Schulze Motorsports '13 (2) – 36 pkt / 18 pkt
7. Nissan GT-R NISMO GT3 '13 (4) – 34 pkt / 8,5 pkt
8. Audi R8 LMS ultra '12 (2) – 14 pkt / 7 pkt
Ta sama klasyfikacja bez uwzględniania typów poszczególnych modeli:
1. Mercedes-Benz SLS AMG GT3 '11 (38) – 419 pkt / 11,02 pkt
2. Nissan GT-R NISMO GT3 '13 (wszystkie typy) (22) – 282 pkt / 12,81
3. BMW Z4 GT3 '11 (25) – 261 pkt / 10,44 pkt
4. Audi R8 LMS ultra '12 (wszystkie typy) (19) – 257 pkt / 13,52 pkt
Klasyfikacja Hot Lap
[LEGENDA] Klasyfikacja pokazuje ile razy w trakcie sezonu dany kierowca uzyskiwał najszybsze okrążenie w całym wyścigu.
1. Tar - 7
2. Hemimajster - 4
3. Budyń - 2
4. Niceman & Jaha - 1
Klasyfikacja Hot Lap All Time
[LEGENDA] Klasyfikacja pokazuje ile razy od rozpoczęcia GT Eventu dany kierowca uzyskiwał najszybsze okrążenie wyścigu.
1. Tar – 57
2. Budyń – 20
3. Namingway – 8
4. PRZESTEPCA – 6
5. Niceman & Hemimajster – 4
6. Simon & Sebek & Bysiek & DoctorEgg & Plazi & Zadzior & Jaha - 1
Klasfikacja średniej ilości punktów na wyścig
[LEGENDA] Liczby w nawiasie - po lewej: łączna liczba punktów zgromadzonych przez danego kierowcę w trakcie sezonu; po prawej: ilość ukończonych przez zawodnika wyścigów w sezonie szóstym.
Liczba w nawiasie kwadratowym: spadek lub wzrost średniej punktów względem poprzedniego sezonu.
1. Tar (251 / 13) – 19,30 pkt [-0,85]
2. Hemimajster (261 / 14) – 18,64 pkt
3. Niceman (147 / 10) – 14,7 pkt [+0,93]
4. Bollco (207 / 15) – 13,8 pkt
5. Namingway (178 / 14) – 12,71 [-4,5]
6. Jaha (134 / 11) – 12,18 pkt
7. Budyń (120 / 11) – 10,9 pkt [-7,31]
8. Michasem (54 / 5) – 10,8 pkt
9. Luqat (107 / 12) – 8,91 pkt [-2,44]
10. Ziuuk (74 / 10) – 7,4 pkt
11. Simon (81 / 11) – 7,36 pkt [-3,35]
12. Tom (22 / 3) – 7,33 pkt
13. PRZESTEPCA (7 / 1) – 7 pkt [-5,18]
14. Thunder (11 / 4) – 2,75 pkt
Klasyfikacja Fair Play
[LEGENDA] Liczby w nawiasie – po lewej: łączna ilość punktów karnych nagromadzona w przeciągu sezonu przez danego kierowcę; po prawej: ilość ukończonych przez zawodnika wyścigów w sezonie szóstym.
1. PRZESTEPCA (0 / 1) – 0 punktów karnych na wyścig
2. Bollco (1 / 15) – 0,06 pkt [NAGRODA FAIR PLAY]
3. Michasem (1 / 5) – 0,2 pkt
4. Budyń (3 / 11) – 0,27 pkt
5. Tar (5 / 13) – 0,38 pkt
6. Hemimajster (7 / 14) – 0,5 pkt
7. Simon (8 / 11) – 0,72 pkt
8. Niceman (8 / 10) – 0,8 pkt
9. Namingway (13 / 14) – 0,92 pkt
10. Jaha (11 / 11) – 1 pkt
11. Luqat (15 / 12) – 1,25 pkt
12. Tom (4 / 3) – 1,33 pkt
13. Ziuuk (21 / 10) – 2,1 pkt
14. Thunder (16 / 4) – 4 pkt
Globalna Klasyfikacja Dirty & Clean
[LEGENDA] Klasyfikacja obrazuje łączną ilość punktów karnych zgromadzonych przez zawodników na przestrzeni wszystkich rozegranych jak dotąd sezonów Eventu. Warunkiem uwzględnienia zawodnika w tabeli był co najmniej jeden ukończony wyścig. W tym nietypowym zestawieniu najwięcej powodów do chluby mają ci sklasyfikowani w dolnych partiach stawki!
Liczba w nawiasie – ilość ukończonych przez kierowcę wyścigów w sześciu sezonach GT Eventu.
1. Simon (66) – 102 punkty karne / 1,54 punktu karnego na wyścig
2. Luqat (84) – 100 pkt / 1,19 pkt
3. Tar (101) – 88 pkt / 0,87 pkt
4. Budyń (65) – 68 pkt / 1,04 pkt
5. Namingway (55) – 69 pkt / 1,25 pkt
6. Plazi (29) – 58 pkt / 2 pkt
7. Bysiek (18) – 55 pkt / 3,05 pkt
8. PRZESTEPCA (54) – 48 pkt / 0,88 pkt
9. Sebek (16) – 28 pkt / 1,75 pkt
10. Adolf (5) – 22 pkt / 4,4 pkt
11. Ziuuk (10) – 21 pkt / 2,1 pkt
12. Niceman (35) – 21 pkt / 0,6 pkt
13. Ghostkasper (17) – 20 pkt / 1,17 pkt
14. DoctorEgg (11) – 17 pkt / 1,54 pkt
15. Thunder (4) – 16 pkt / 4 pkt
16. Jaha (11) – 11 pkt / 1 pkt
17. Roht (12) – 11 pkt / 0,91 pkt
18. BigBross (2) – 8 pkt / 4 pkt
19. MajorZero (3) – 7 pkt / 2,33 pkt
20. Hemimajster (14) – 7 pkt / 0,5 pkt
21. Grześ (1) – 6 pkt / 6 pkt
22. Neurophate (1) – 6 pkt / 6 pkt
23. Derat (6) – 6 pkt / 1 pkt
24. Heavy Ghost (12) – 6 pkt / 0,5 pkt
25. Tom (3) – 4 pkt / 1,33 pkt
26. Smoke (2) – 3 pkt / 1,5 pkt
27. Michasem (5) – 1 pkt / 0,2 pkt
28. Bollco (15) – 1 pkt / 0,06 pkt
29. Zadzior (1) – 0 pkt / 0 pkt
29. Pabian (1) – 0 pkt / 0 pkt
29. lalek (1) – 0 pkt / 0 pkt
29. GT -NASCAR (1) – 0 pkt / 0 pkt
33. Hany (2) – 0 pkt / 0 pkt
34. Kalten (3) – 0 pkt / 0 pkt
Statystyki Drużynowe
Procentowy wkład kierowców do dorobku punktowego ich drużyn
- Brygada Super Cool Komando:
Budyń: 94%
PRZESTEPCA: 6%
- strainHunters:
Ziuuk: 64%
Michasem: 36%
- Weedspeed:
Bollco: 62%
Jaha: 38%
- N/N Racing Team:
Namingway: 55%
Niceman: 45%
- HemiS MotorSports:
Hemimajster: 76%
Simon: 24%
- LUQ_at_giTARa:
Tar: 70%
Luqat: 30%
Frekwencja drużyn oraz ich przedstawicieli
- Brygada Super Cool Komando: 40% (12/30)
Budyń: 73% (11/15)
PRZESTEPCA: 7% (1/15)
- strainHunters: 50% (15/30)
Ziuuk: 67% (10/15)
Michasem: 33% (5/15)
- Weedspeed: 87% (26/30)
Bollco: 100% (15/15)
Jaha: 73% (11/15)
- N/N Racing Team: 80% (24/30)
Namingway: 93% (14/15)
Niceman: 67% (10/15)
- HemiS MotorSports: 83% (25/30)
Hemimajster: 93% (14/15)
Simon: 73% (11/15)
- LUQ_at_giTARa: 83% (25/30)
Tar: 87% (13/15)
Luqat: 80% (12/15)
Eventowe Hall of Fame
[LEGENDA] Klasyfikacja uwzględniająca ilość zwycięstw odniesionych przez poszczególnych kierowców w przeciągu wszystkich sześciu rozegranych jak dotąd sezonów. Zestawienie obrazuje także stosunek triumfów do ogólnej ilości startów zawodnika.
1. Tar (101 ukończonych wyścigów) – 58 zwycięstw / 0,57 zwycięstw na wyścig
2. Budyń (65) – 17 / 0,26
3. Namingway (55) – 10 / 0,18
4. Hemimajster (14) – 5 / 0,35
5. PRZESTEPCA (54) – 4 / 0,074
6. Luqat (84) – 3 / 0,035
7. Plazi (29) – 2 / 0,068
8. Niceman (35) – 2 / 0,057
9. Jaha (11) – 1 / 0,090
9. Egg (11) – 1 / 0,090
11. Sebek (16) – 1 / 0,062
12. Simon (66) – 1 / 0,015
Klasyfikacja Generalna po sześciu sezonach GT Eventu
[LEGENDA] Liczba w nawiasie: łączna ilość ukończonych przez danego kierowcę wyścigów w sześciu sezonach Eventu; liczba po lewej stronie ukośnika: łączna ilość punktów zdobytych przez zawodnika w sześciu sezonach Eventu; liczba po prawej stronie ukośnika: uśredniona ilość punktów zdobyta na wyścig.
Liczba w nawiasie kwadratowym: spadek lub awans w stosunku do poprzedniego notowania.
1. Tar (101) – 2121 pkt / 21 pkt
2. Budyń (65) – 1062 pkt / 16,33 pkt
3. Luqat (84) – 1028 pkt / 12,23 pkt
4. Namingway (55) – 815 pkt / 14,81 pkt [+1]
5. PRZESTEPCA (54) – 792 pkt / 14,66 pkt [-1]
6. Simon (66) – 640 pkt / 9,69 pkt
7. Niceman (35) – 478 pkt / 13,65 pkt [+1]
8. Plazi (29) – 398 pkt / 13,72 pkt [-1]
9. Hemimajster (14) – 261 pkt / 18,64 pkt
10. Bollco (15) – 207 pkt / 13,8 pkt
11. Sebek (16) – 178 pkt / 11,12 pkt [-2]
12. Bysiek (18) – 176 pkt / 9,77 pkt [-2]
13. DoctorEgg – (11) – 173 pkt / 15,72 pkt [-2]
14. Ghostkasper (17) – 161 pkt / 9,47 pkt [-2]
15. Roht (12) – 151 pkt / 12,58 pkt [-2]
16. Jaha (11) – 134 pkt / 12,18 pkt
17. Heavy Ghost (12) – 104 pkt / 8,66 pkt [-3]
18. Ziuuk (10) – 74 pkt / 7,4 pkt
19. Derat (6) – 68 pkt / 11,3 pkt [-4]
20. Michasem (5) – 54 pkt / 10,8 pkt
21. Adolf (5) – 41 pkt / 8,2 pkt [-5]
22. Hany (2) – 40 pkt / 20 pkt [-5]
23. MajorZero (3) – 38 pkt / 12,6 pkt [-5]
24. Kalten (3) – 32 pkt / 10,66 pkt [-5]
25. Tom (3) – 22 pkt / 7,33 pkt
26. Zadzior (1) – 20 pkt / 20 pkt [-6]
27.GT-NASCAR (1) – 16 pkt / 16 pkt [-6]
28. Smoke (2) – 16 pkt / 8 pkt [-6]
29. BigBros (2) – 15 pkt / 7,5 pkt [-6]
30. Pabian (1) – 11 pkt / 11 pkt [-6]
31. Thunder (4) – 11 pkt / 2,75 pkt
32. lalek (1) – 7 pkt / 7 pkt [-7]
33. Grześ (1) – 5 pkt / 5 pkt [-7]
34. Neurophate (1) – 3 pkt / 3 pkt [-7]