MGS4 - ciekawostki i odkrycia (spoilery)

Wszystko o najnowszej części serii

Moderatorzy: Infernal Warrior, Snake., GM

Postprzez uci » N mar 08, 09 08:10

tak, załoz maske ktores z bb w akcie 3 i zobacz efekty
Avatar użytkownika
uci
Uber Big Boss
 
Posty: 8409
Dołączył(a): Cz lut 23, 06 14:05
Czytam: MGS:Guns of the Patrits - Project Itoh

Postprzez facecamo » Pn mar 09, 09 03:58

Uci czy mógłbys mi wyjaśnić co daje użycie skanera s.plug?
Avatar użytkownika
facecamo
Revolver Ocelot
 
Posty: 166
Dołączył(a): Śr mar 04, 09 08:57

Postprzez Kazuun » Pn mar 09, 09 05:39

Ja Ci wytłumaczę.
Każdy z wrogów jest podłączony do systemu SOP - wiadomo. Owa pluskwa wykrada informacje z ich SOPu i przekazuje je nam. Efekt jest taki, że widzimy przez ściany, podłogi, mury, sufity itp w niemałym promieniu od siebie dokładne kontury wrogich żołnierzy. Widzisz czy trzyma broń, czy stoi, czy biegnie, czy się przeciąga, czy ziewa, czy leży. Niestety trwa to tylko ułamek sekundy po jej zaaplikowaniu stąd wg mnie jest bezużyteczne. Być może lepiej sprawdzało by się na oddziałach FROGS które mogą usłyszeć Twoje Solid Eye.

Co do MGO, to w tym wypadku owa pluskwa jest genialna. Potrzebujesz CQC lvl 1, oraz Skill Scanner na dowolnym lvlu (na lvl u 2 daje ponad minutę "widzialności"). łapiesz delikwenta, wstrzykujesz i widzisz wszystkich z którymi jest połączony SOPem. Nabiera to największego znaczenia w przypadku trybu TSNK gdzie niewidzialni zostają zeskanowani i maja spooooore kłopoty :)

Dlatego w TSNK nie używać SOPu !!
Mr Oogie Boogie says there's trouble close at hand
You better pay attention now, cause I'm the Boogie Man
And if you aren't shakin' there's something very wrong
Cause this may be the last time you hear the Boogie song
Avatar użytkownika
Kazuun
The End
 
Posty: 528
Dołączył(a): N cze 25, 06 23:59
Lokalizacja: Łódź

Postprzez uci » Pn mar 09, 09 06:03

no i obok synergie S. Plus jest potrzebny do zdobycia rangi Bee
Avatar użytkownika
uci
Uber Big Boss
 
Posty: 8409
Dołączył(a): Cz lut 23, 06 14:05
Czytam: MGS:Guns of the Patrits - Project Itoh

Postprzez facecamo » Pn mar 09, 09 18:39

Ok, dzieki za wytłumaczenie.
Teraz chcialbym coś poruszyć, otóż jak widać na fotce z Mgs4 miejsce w którym Meryl została postrzelona jest całe przysypane.Natomiast na fotkach z orginalnego MGS1 widać że cały ten tunel musiał posiadać strop gdyż nie ma w nim śniegu.Czy aż tak Konami robiło MGS4 w pośpiechu że nie dopracowali tak wielu szczegółów w czwartej części?Całe to nie dopracowane Shadow Moses w czwórce odbieram jako haczyk na który złapało się wielu fanów.No ale lepszy rydz nisz nic.

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Chociaż są miejsca które naprawdę wyszły im świetnie, np. to:

Obrazek
Avatar użytkownika
facecamo
Revolver Ocelot
 
Posty: 166
Dołączył(a): Śr mar 04, 09 08:57

Postprzez uci » Pn mar 09, 09 19:13

ale ten tunel nie miał stropu (zauważ że bucha im para z ust) więc on był na dworze, tak samo jak "groty" z wilkami. Druga sprawa skoro nie ma tam śniegu to na czym zostają slady meryl kiedy pokazuje nam jak przejsć przez miny?
Avatar użytkownika
uci
Uber Big Boss
 
Posty: 8409
Dołączył(a): Cz lut 23, 06 14:05
Czytam: MGS:Guns of the Patrits - Project Itoh

Postprzez Kazuun » Pn mar 09, 09 19:14

To popatrz na to tak: niby śnieg "zapadał" cały korytarz wysokości kilkunastu/kilkudziecięciu metrów a obok nasypał tylko troszeczkę ? Mówię o screenie z MGS 4. Wg mnie to wciąż jest ten sam strop.. tylko nie jest on równy z reszta nawierzchni. Nie wiem czy jasno wyjasniełem. Pisze w przerwie na resp w TSNK xD
Mr Oogie Boogie says there's trouble close at hand
You better pay attention now, cause I'm the Boogie Man
And if you aren't shakin' there's something very wrong
Cause this may be the last time you hear the Boogie song
Avatar użytkownika
Kazuun
The End
 
Posty: 528
Dołączył(a): N cze 25, 06 23:59
Lokalizacja: Łódź

Postprzez uci » Pn mar 09, 09 19:16

BTW. jeżeli jednak tam był strop - to mógł on się zapaść stąd te kilka metrów różnicy
Avatar użytkownika
uci
Uber Big Boss
 
Posty: 8409
Dołączył(a): Cz lut 23, 06 14:05
Czytam: MGS:Guns of the Patrits - Project Itoh

Postprzez Kazuun » Pn mar 09, 09 19:22

uci napisał(a):Druga sprawa skoro nie ma tam śniegu to na czym zostają slady meryl kiedy pokazuje nam jak przejsć przez miny?

No tez fakt. Ale w takim razie czemu śnieg był tylko na początku tunelu, a potem nie? rury ciepłownicze nagle w ścianach i podłodze? :)

Ale fakt, intrygujące. Nigdy się nad tym nie zastanawiałem.
Mr Oogie Boogie says there's trouble close at hand
You better pay attention now, cause I'm the Boogie Man
And if you aren't shakin' there's something very wrong
Cause this may be the last time you hear the Boogie song
Avatar użytkownika
Kazuun
The End
 
Posty: 528
Dołączył(a): N cze 25, 06 23:59
Lokalizacja: Łódź

Postprzez facecamo » Pn mar 09, 09 20:33

Tam musiałby być strop, gdyż wewnątrz było by tak dużo śniegu jak w snowfild albo jak w heliporcie.Zamieszam fotke z MGS1, lokalizacje znacie i widać że na chodniku jest śnieg ale ten w tunelu to nie śnieg tylko może to być ziemia, piasek bądź znikome ilości śniegu czy szronu.Gdyby wszystko tak dopracowali jak heliport ;)

Obrazek
Avatar użytkownika
facecamo
Revolver Ocelot
 
Posty: 166
Dołączył(a): Śr mar 04, 09 08:57

Postprzez uci » Pn mar 09, 09 22:48

cóż dopracowali i dodali śnieg wszędzie już w 4ce ot co:P
Avatar użytkownika
uci
Uber Big Boss
 
Posty: 8409
Dołączył(a): Cz lut 23, 06 14:05
Czytam: MGS:Guns of the Patrits - Project Itoh

Postprzez facecamo » Wt mar 10, 09 05:25

Mam pytanie:P.Zauwarzyłem że podczas używania broni z latarką świeci ona tylko przez 2s.Tak ma być?
Avatar użytkownika
facecamo
Revolver Ocelot
 
Posty: 166
Dołączył(a): Śr mar 04, 09 08:57

Postprzez uci » Wt mar 10, 09 06:01

tak, latarka w MGS4 nie służy do oświetlania pomieszczeń tylko do oślepiania przeciwników, spróbuj podejść do kogoś i błysnąć mu latarką po oczach
Avatar użytkownika
uci
Uber Big Boss
 
Posty: 8409
Dołączył(a): Cz lut 23, 06 14:05
Czytam: MGS:Guns of the Patrits - Project Itoh

Postprzez Hal » Śr mar 11, 09 22:41

O jakim stropie w ogóle mowa? Droga wiodąca do pierwszej Wieży komunikacyjnej została wybudowana pod lodowcem. Wspomina o tym Mantis przed swoją śmiercią. W czasie akcji MGS4 miejsce to jest już całkowicie zasypane, a to ze względu na ocieplenie klimatu w rejonach archipelagu Fox. O wszystkim mówi Mei Ling w briefingu do Aktu czwartego.
Przeczytałem setki książek, po to tylko by zrozumieć, że wcale ich nie potrzebuję
Avatar użytkownika
Hal
Zanzibar
 
Posty: 1246
Dołączył(a): Pn wrz 18, 06 15:30
Lokalizacja: Brandy Hall
Gram: Gran Turismo 6

Postprzez facecamo » N mar 15, 09 12:05

Hal Emmerich napisał(a):O jakim stropie w ogóle mowa? Droga wiodąca do pierwszej Wieży komunikacyjnej została wybudowana pod lodowcem. Wspomina o tym Mantis przed swoją śmiercią. W czasie akcji MGS4 miejsce to jest już całkowicie zasypane, a to ze względu na ocieplenie klimatu w rejonach archipelagu Fox. O wszystkim mówi Mei Ling w briefingu do Aktu czwartego.

Dla mnie z tym co mówią a z tym co było w MGS1 a jest w MGS4 jest sprzeczne.W MGS1 w tym pomieszczeniu nie było śniegu wiec musiało być zadaszenie, widać że sciany są wykonane z elementów prefabrykowanych.W MGS4 jest wszystko zasypane, no ale nie wiemy czy pod sniegiem jest nadal tak jak było w MGS1.Ale namieszałem :P
Avatar użytkownika
facecamo
Revolver Ocelot
 
Posty: 166
Dołączył(a): Śr mar 04, 09 08:57

Postprzez uci » N mar 15, 09 23:18

moze ktoś z TTS by mogł to wyjaśnić, czy tam jest strop, lodowiec czy gołe niebo?
Avatar użytkownika
uci
Uber Big Boss
 
Posty: 8409
Dołączył(a): Cz lut 23, 06 14:05
Czytam: MGS:Guns of the Patrits - Project Itoh

Postprzez facecamo » Pn mar 16, 09 09:03

uci napisał(a):moze ktoś z TTS by mogł to wyjaśnić, czy tam jest strop, lodowiec czy gołe niebo?


Miałem i grałem ww TTS i nie zauwarzylem jakiś zmian wobec MGS :P .Zobacz na tej CUTSCENCE że w pewnym momencie widać jak wysoko lecą ściany w ciemność.W heliport jest śnieg a tutaj nie ma, a jak nie ma śniegu to musi być ajkieś zadaszenie. :)
Avatar użytkownika
facecamo
Revolver Ocelot
 
Posty: 166
Dołączył(a): Śr mar 04, 09 08:57

Postprzez uci » Pn mar 16, 09 13:23

no ale jest ciemność - cóż akcja dzieje się w nocy, z drugiej strony w korytarzu śniegu nie ma ale skąd jest na tym mini polu minowym?
Avatar użytkownika
uci
Uber Big Boss
 
Posty: 8409
Dołączył(a): Cz lut 23, 06 14:05
Czytam: MGS:Guns of the Patrits - Project Itoh

Postprzez facecamo » Pn mar 16, 09 14:17

uci napisał(a):no ale jest ciemność - cóż akcja dzieje się w nocy, z drugiej strony w korytarzu śniegu nie ma ale skąd jest na tym mini polu minowym?


A skąd wiemy że to jest śnieg?A może jednak jest to śnieg?No chyba że jest to piasek albo ziemia?A może jest jakaś nie szczelność w stropie?A może odśnieżyli ten wezeł komunkacyjny?Hmmmm napewno to pomieszczenie jest nie ogrzewane, ale jak dokladnie sie przyjżeć w tej cutscence TTS to widac ze snieg wystepuje w znikomych ilościach, bo jak rozumiem to snieg jest bialy a nie zielonkawy :) .Zreszta caly ten temat rozwinął się z nie dopracowania przez twórców.

[ Dodano: Sro Mar 18, 09 09:32 ]
Powracajac do tematu nie dostepnych lokacji w snowfield, nie da sie ich otworzyc ani za pomocą MkIII ani przy użyciu C4.Może jakoś musimy zmusić Crying Wolf by je wyłamała tak jak łamie drzewa?

Obrazek
Avatar użytkownika
facecamo
Revolver Ocelot
 
Posty: 166
Dołączył(a): Śr mar 04, 09 08:57

Postprzez Madis » So sie 14, 10 16:19

Witam nie wiem czy ktos juz o tym pisal ale po 3 przejsciu gry gdy zaczolem znowu zauwazylem, "dopiero" w akcie 3 gdy sledzimy tego kolesi i dochodzimy do parku, jemu zachciewa sie lac. Niestety nie mam fotek tzn. mam ale nie wiem jak je wrzucic w kompa z ps3. Wracajac do tematu gdy koles leje a my ustawimy sie niedaleko 2 straznikow stojacych w parku zauwazylem ze kiedy ten sie odpreza to zza krzakow obok niego wylania sie postac w kapeluszu i plaszczu, nie widac twarzy, mozna popstrykac pare fotek ale jak sie celuje z broni postac znika, ktoz to moze byc ? Spotkal sie ktos z tym ?
Madis
Inkarnacja VR
 
Posty: 1
Dołączył(a): N sie 24, 08 15:21
Lokalizacja: Kwidzyn

Postprzez SALADYN » So sie 14, 10 23:16

Nie są to przypadkiem Dwarf Gekko które później spotykamy w kościele ???
Avatar użytkownika
SALADYN
I was made to fight. I AM a gun
 
Posty: 10247
Dołączył(a): Cz maja 29, 08 09:53

Postprzez SincoderFX » N sie 15, 10 09:44

SALADYN napisał(a):Nie są to przypadkiem Dwarf Gekko które później spotykamy w kościele ???


Dokładnie:)
SincoderFX
Pyro Bison
 
Posty: 138
Dołączył(a): Śr wrz 10, 08 00:36

Postprzez uci » N paź 17, 10 13:56

taka nowa ciekawostka, zauważyłem niedawno - kiedy spojrzymy na twarz Snejka i nagle właczy sie alarm, mozna zauważyc jak nasz hero zmienia minę na bardziej zdenerwowaną i rusza do boju :)

Uwielbiam takie detale
Avatar użytkownika
uci
Uber Big Boss
 
Posty: 8409
Dołączył(a): Cz lut 23, 06 14:05
Czytam: MGS:Guns of the Patrits - Project Itoh

Postprzez Albi_Saint » Wt paź 19, 10 23:08

Ja czytałem, że kiedy po wizycie w koszu na śmieci wokół Snake'a latają muchy i potrząśniemy kontrolerem to Wąż zacznie się od nich odganiać. U mnie ten patent nie działa a u was? I jak w końcu zdobyć corpse camo? Bo po ukończeniu gry nic takiego nie dostałem.
Avatar użytkownika
Albi_Saint
Marionette Owl
 
Posty: 128
Dołączył(a): Śr paź 13, 10 07:41
Lokalizacja: Łódź/Koluszki

Postprzez uci » Śr paź 20, 10 07:03

w czasie gry mussisz umrzeć około 80 (nie pamiętam dokładnie ale coś koło tego) razy a corpse camo wpadnie ci po przejściu gry
Avatar użytkownika
uci
Uber Big Boss
 
Posty: 8409
Dołączył(a): Cz lut 23, 06 14:05
Czytam: MGS:Guns of the Patrits - Project Itoh

Postprzez Albi_Saint » So paź 23, 10 16:51

Zauważyliście, że w kamerze trzecioosobowej Snake trzyma nóż w lewej dłoni, a gdy przejdziemy do widoku pierwszoosobowego automatycznie ląduje w prawej.

Co do tej sprawy stropu, w cutscence z TTS na linach zjeżdżają żołnierze którzy otaczają Snake'a więc strop najwyraźniej jest, a raczej był.
Avatar użytkownika
Albi_Saint
Marionette Owl
 
Posty: 128
Dołączył(a): Śr paź 13, 10 07:41
Lokalizacja: Łódź/Koluszki

Re: MGS4 - ciekawostki i odkrycia (spoilery)

Postprzez Aszyn » Pt sie 24, 12 11:01

Mój ostatni raz z MGS4 był gdzieś w 2009 roku i chyba nie było jeszcze wtedy DualShocka3, a może powoli wchodził do użycia. Nie wiem od kiedy jest patch do MGS4, ale jak teraz grałem, to w 5 akcie Psycho Mantis mówi coś w stylu "Vibration is back!". Fajny motyw, bo pamiętam, że wcześniej był zły, że nie ma wibracji jak grałem na sixaxisie. Muszę wyłączyć wibrę i zobaczyć co teraz powie :D
Obrazek
Avatar użytkownika
Aszyn
The End
 
Posty: 524
Dołączył(a): Pn maja 15, 06 15:10
Lokalizacja: Katowice
Gram: Destiny
Czytam: Solaris

Re: MGS4 - ciekawostki i odkrycia (spoilery)

Postprzez uci » Pt sie 24, 12 13:18

powie to samo co przy zwykłym six axisie
Avatar użytkownika
uci
Uber Big Boss
 
Posty: 8409
Dołączył(a): Cz lut 23, 06 14:05
Czytam: MGS:Guns of the Patrits - Project Itoh

Re: MGS4 - ciekawostki i odkrycia (spoilery)

Postprzez SALADYN » Śr sie 29, 12 00:42

Temat rozległy i na tyle stary że nie chce mi się go całego czytać.
Zauważyliście że podczas tych reklam które pokazują na początku nowej gry można zmieniać kanały i oglądać resztę reklam albo dwa kanały Hideo ?
Avatar użytkownika
SALADYN
I was made to fight. I AM a gun
 
Posty: 10247
Dołączył(a): Cz maja 29, 08 09:53

Re: MGS4 - ciekawostki i odkrycia (spoilery)

Postprzez Solidny » Śr sie 29, 12 02:17

SALADYN napisał(a):Temat rozległy i na tyle stary że nie chce mi się go całego czytać.
Zauważyliście że podczas tych reklam które pokazują na początku nowej gry można zmieniać kanały i oglądać resztę reklam albo dwa kanały Hideo ?

Tak
Avatar użytkownika
Solidny
Zanzibar
 
Posty: 2727
Dołączył(a): Pt lut 24, 06 16:10
Lokalizacja: Gduńsk
Gram: hipsterskie badziewia
Czytam: Komentarze na YT

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Metal Gear Solid 4

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

cron