Scenariusz gry - czyli Kojima miesza dalej

Początek rewolucji Big Bossa i przekształcenie serii jaką znamy

Re: Scenariusz gry - czyli Kojima miesza dalej

Postprzez Faja » Śr lip 10, 13 23:19

Nie
What is a man? A miserable little pile of secrets! But enough talk... Have at you!
Avatar użytkownika
Faja
Big Boss
 
Posty: 3031
Dołączył(a): Wt lip 29, 08 15:35
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Scenariusz gry - czyli Kojima miesza dalej

Postprzez Gillian » Śr lip 10, 13 23:45

ArecaS napisał(a):
Gillian Seed napisał(a):Byl ;). DC byl w stanie emulowac PSXa.

Jednak gry z początków DC technicznie jakoś wcale dużo lepiej od gier z szaraka nie wypadały. Wiem co mówię, bo chwilowo katuję Sonic Adventure i to w wersji na PC, która ma rzekomo odświeżone technikalia. Wydany na DC MGS jakoś dużo lepiej by nie wyglądał. Najwyżej różnice byłyby porównywalne jak w wypadku Soul Reavera.

Zawsze tak jest, ze na poczatku nie widac wielkiego skoku. Ale rok po premierze konsoli wyszedl Soul Calibur ;)
Avatar użytkownika
Gillian
Uber Big Boss
 
Posty: 8740
Dołączył(a): Wt maja 08, 07 22:30

Re: Scenariusz gry - czyli Kojima miesza dalej

Postprzez SALADYN » Cz lip 11, 13 09:32

Doskonale rozumiemy jakie są różnice miedzy tymi sprzętami, ja w każdym razie nie rozumiem jaki to ma wpływ na fabułę dwóch gier z tej samej serii ? Dam ci inny przykład Curtis, MGS1 i Ghost Babel, gry wydane w odstępie roku z czego GB ukazał się później na bardziej niż przestarzałym GameBoyu a mimo wszystko fabularnie stoi na mniej więcej takim samym poziomie co MGS z PSX'a. Tu ci oczywiście przyznam racje że platforma docelowa ma niebagatelny wpływ na całość projektu, jednak zazwyczaj ten wpływ ogranicza się do technikaliów lub zmiany charakterystyki ale scenariusz jest tym niezmiennym elementem którego poziom zależy tylko od jego autora.
Nie zgodzę się również jakoby PW nie miał w sobie niczego nowego, co prawda podział na misje miał już właśnie GB a z MPO zaczerpnięto koncept rozwoju Outer Heaven jednak PW podał to wszystko w znośnej i nieprzekombinowanej formie wraz masą usprawnień zgodnie z dzisiejszymi standardami.

Co do zamieszania jakie powoduje SE. Nie byłoby problemu gdyby Hideo pozwolił po prostu funkcjonować fabule SE tak sobie, indywidualnie. To znaczy pozostawić to wszystko co było tam powiedziane ale po prostu do tego nie wracać w GotP. Niepotrzebnie namieszał, że Dr. Clark to Para-medic skoro w MGS 1 Dr. Clark był... Facetem. Zostawić Majora Zero i resztę w spokoju i wtedy nikomu SE by nie wadził. W końcu nie bez powodu dla wielu jest to najlepszy Metal w całej sadze.

Dokładnie to mam na myśli, skoro ludziom fabuła MGS2 a właściwie jej pewne składowe się nie spodobały to po co brnął dalej w to bagno ? Drobiazgowe i logiczne wyjaśnianie każdego wątku z poprzedniej gryw MGS4 to kolejny przykład twórczej prostytucji jaką Kojima uprawia od czasów MGS2.
Avatar użytkownika
SALADYN
I was made to fight. I AM a gun
 
Posty: 10247
Dołączył(a): Cz maja 29, 08 09:53

Re: Scenariusz gry - czyli Kojima miesza dalej

Postprzez Curtis » Cz lip 11, 13 11:52

W sumie z tego co kojarzę Ghost babel to nie kanon więc tam można było pozwolić sobie na wszystko.

Ja po prostu uważam, że materia MGS nie współgra do końca z PSP, ponieważ koncepcja gry poszatkowanej na indywidualne misje nie pasuje do tej konkretnej gry.

Namieszał to fakt ale trzeba przyznać, że musisz być nieźle obyty z serią by pewne błędy wyłapać, czego przykładem jest fakt, że wielu recenzentów MGS4 tego nie zrobiło/nie potrafiło zrobić.
Osvelot jest Bogiem
Avatar użytkownika
Curtis
The Sorrow
 
Posty: 661
Dołączył(a): Śr sty 09, 08 15:06
Czytam: Nie podam bo jak skończę będzie nieaktualne

Re: Scenariusz gry - czyli Kojima miesza dalej

Postprzez Gillian » Cz lip 11, 13 12:00

Ghost Babel to nie kanon, więc fabuła w grze przenośnej może być lepsza? :D
Avatar użytkownika
Gillian
Uber Big Boss
 
Posty: 8740
Dołączył(a): Wt maja 08, 07 22:30

Re: Scenariusz gry - czyli Kojima miesza dalej

Postprzez Curtis » Cz lip 11, 13 13:14

Nie to nie kanon więc pewnych kwestii ustalonych wcześniej/później trzymać się nie musisz.
Osvelot jest Bogiem
Avatar użytkownika
Curtis
The Sorrow
 
Posty: 661
Dołączył(a): Śr sty 09, 08 15:06
Czytam: Nie podam bo jak skończę będzie nieaktualne

Re: Scenariusz gry - czyli Kojima miesza dalej

Postprzez uci » Cz lip 11, 13 16:05

Ghost babel jest wspominany w MGS4 wiec nie koniecznie gra musi być niekanoniczna
Avatar użytkownika
uci
Uber Big Boss
 
Posty: 8409
Dołączył(a): Cz lut 23, 06 14:05
Czytam: MGS:Guns of the Patrits - Project Itoh

Re: Scenariusz gry - czyli Kojima miesza dalej

Postprzez Curtis » Cz lip 11, 13 16:26

Naprawdę jest wspomniany w MGS 4 ? Muszę sprawdzić bo nie kojarzę...
Osvelot jest Bogiem
Avatar użytkownika
Curtis
The Sorrow
 
Posty: 661
Dołączył(a): Śr sty 09, 08 15:06
Czytam: Nie podam bo jak skończę będzie nieaktualne

Re: Scenariusz gry - czyli Kojima miesza dalej

Postprzez SALADYN » Cz lip 11, 13 16:54

Curtis napisał(a):W sumie z tego co kojarzę Ghost babel to nie kanon więc tam można było pozwolić sobie na wszystko.

Fakt mimo to Ghost Babel pokazuje że gra na przenośną o wiele słabszą konsolę może mieć świetną fabułę, gdzie tu więc związek poziomu scenariusza do specyfiki platformy skoro tutaj postacie składają się z pikseli a dialogi się przewija jak w JRPG.
Avatar użytkownika
SALADYN
I was made to fight. I AM a gun
 
Posty: 10247
Dołączył(a): Cz maja 29, 08 09:53

Re: Scenariusz gry - czyli Kojima miesza dalej

Postprzez Gillian » Cz lip 11, 13 17:29

Jezu ta dyskusja zahacza o jakis absurd...
Avatar użytkownika
Gillian
Uber Big Boss
 
Posty: 8740
Dołączył(a): Wt maja 08, 07 22:30

Re: Scenariusz gry - czyli Kojima miesza dalej

Postprzez Tidus93x » Cz lip 11, 13 19:52

Kanon kanonem, każdy uznaje co chce. Dla mnie PO jest w kanonie i sram na pierdzielenie Kojimy. Curtis nie przyjmuje PW i PO i cacy, jego sprawa. A faktem jest, że powinno było się skończyć na MGS3, które powinno być bezpośrednią kontynuacją dwójki, tak jak mówi TK.
Obrazek
Avatar użytkownika
Tidus93x
Jack the Ripper
 
Posty: 1827
Dołączył(a): N sty 31, 10 22:54
Lokalizacja: Zanarkand

Re: Scenariusz gry - czyli Kojima miesza dalej

Postprzez Wombat » Cz lip 11, 13 19:55

Faktycznie Kojima mógłby "trójkę nazwać" MGS: Episode of Big Boss i też było ok. Główną linię fabularną pociągnął by inaczej, a epizod Naked Snake'a to byłaby taka ciekawostka, ot taka odskocznia, a jednocześnie bardzo dobra gra.
"Życie mnie nie ominęło. Usiadło mi na głowie"- Al Bundy
Avatar użytkownika
Wombat
The Sorrow
 
Posty: 649
Dołączył(a): So sty 19, 13 10:26
Lokalizacja: Końskie

Re: Scenariusz gry - czyli Kojima miesza dalej

Postprzez SaladinAI » So lip 13, 13 11:45

Wracając do tematu...

Skull Face mówi do Chico że dziewczyna nie cierpiała długo - jeśli chodzi o zabójstwo, może to dotyczyć Amandy gdyż Paz jeszcze wtedy żyje.
To swego rodzaju błędne kolo: roboty tworzące inne roboty
Avatar użytkownika
SaladinAI
Cipher watches all
 
Posty: 7022
Dołączył(a): N maja 14, 06 12:35

Re: Scenariusz gry - czyli Kojima miesza dalej

Postprzez SALADYN » So lip 13, 13 12:33

Mogło też chodzić o przesłuchanie Paz a nie koniecznie jej zgon w męczarniach.
Avatar użytkownika
SALADYN
I was made to fight. I AM a gun
 
Posty: 10247
Dołączył(a): Cz maja 29, 08 09:53

Re: Scenariusz gry - czyli Kojima miesza dalej

Postprzez Curtis » So lip 13, 13 18:40

No ale Chico był raczej bliżej związany z Amandą ... Poza tym nigdzie nie jest powiedziane, że Amanda albo Strangelove zginęły ?

W śmierć Strangelove akurat wątpię dlatego że "V has come to" mówi Vanessa Marshall, więc sądzę, że sama pani doktor się pojawi. Swoją drogą najfajniejsza żeńska postać od czasów Meryl z MGS 1.
Osvelot jest Bogiem
Avatar użytkownika
Curtis
The Sorrow
 
Posty: 661
Dołączył(a): Śr sty 09, 08 15:06
Czytam: Nie podam bo jak skończę będzie nieaktualne

Re: Scenariusz gry - czyli Kojima miesza dalej

Postprzez SaladinAI » Pt wrz 06, 13 18:23

Snake w demie szuka czerwonej naszywki, którą z śmigłowca wyrzucili żołnierze.

Obrazek

Potem ją przypina. Zauważcie, że jest na niej tradycyjne logo liska. Na czym polega jej wyjątkowość?
To swego rodzaju błędne kolo: roboty tworzące inne roboty
Avatar użytkownika
SaladinAI
Cipher watches all
 
Posty: 7022
Dołączył(a): N maja 14, 06 12:35

Re: Scenariusz gry - czyli Kojima miesza dalej

Postprzez SALADYN » Pt wrz 06, 13 18:29

A to te z śmigłowca nie były przypadkiem lustrzanym odbiciem ?
Avatar użytkownika
SALADYN
I was made to fight. I AM a gun
 
Posty: 10247
Dołączył(a): Cz maja 29, 08 09:53

Re: Scenariusz gry - czyli Kojima miesza dalej

Postprzez SaladinAI » Pt wrz 06, 13 18:33

Tam były naszywki z logiem XOF, ta jedyna się różni.

Obrazek
To swego rodzaju błędne kolo: roboty tworzące inne roboty
Avatar użytkownika
SaladinAI
Cipher watches all
 
Posty: 7022
Dołączył(a): N maja 14, 06 12:35

Re: Scenariusz gry - czyli Kojima miesza dalej

Postprzez SALADYN » Pt wrz 06, 13 18:39

W trailerze Ground Zeroes wszystkie były jednakowe, czyżby jeden z ludzi w śmigłowcu był kiedyś członkiem FOX ?
Avatar użytkownika
SALADYN
I was made to fight. I AM a gun
 
Posty: 10247
Dołączył(a): Cz maja 29, 08 09:53

Re: Scenariusz gry - czyli Kojima miesza dalej

Postprzez Simon » Pt wrz 06, 13 18:57

To jest logo KP Los Angeles.
'A cornered fox is more dangerous than a jackal!'

Obrazek
Avatar użytkownika
Simon
Liquid Snake
 
Posty: 2505
Dołączył(a): Wt maja 27, 08 23:50
Lokalizacja: Skwierzyna
Gram: MGSV The Phantom Pain

Re: Scenariusz gry - czyli Kojima miesza dalej

Postprzez Suomi993 » Pt wrz 06, 13 19:41

Mam nadzieje, że te Ground Zeroes nie będzie żadną oddzielną grą, tylko, to będzie całość.
Avatar użytkownika
Suomi993
Black Viper
 
Posty: 145
Dołączył(a): Cz mar 28, 13 11:15

Re: Scenariusz gry - czyli Kojima miesza dalej

Postprzez kALWa888 » Pt wrz 06, 13 19:41

Ja myślę że to będzie tak jak z MGS2. Tanker i Plant. Już niejednokrotnie padło tutaj takie przypuszczenie.
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
kALWa888
Liquid Snake
 
Posty: 2700
Dołączył(a): Pn cze 01, 09 12:28

Re: Scenariusz gry - czyli Kojima miesza dalej

Postprzez Simon » Pt wrz 06, 13 19:44

Bardziej obstawiam prolog-DLC:/
'A cornered fox is more dangerous than a jackal!'

Obrazek
Avatar użytkownika
Simon
Liquid Snake
 
Posty: 2505
Dołączył(a): Wt maja 27, 08 23:50
Lokalizacja: Skwierzyna
Gram: MGSV The Phantom Pain

Re: Scenariusz gry - czyli Kojima miesza dalej

Postprzez uci » So wrz 07, 13 06:37

Może być, jak Vergil Downfall do DmC - tylko że przed głowną gra a nie po
Avatar użytkownika
uci
Uber Big Boss
 
Posty: 8409
Dołączył(a): Cz lut 23, 06 14:05
Czytam: MGS:Guns of the Patrits - Project Itoh

Re: Scenariusz gry - czyli Kojima miesza dalej

Postprzez Simon » So wrz 07, 13 09:13

No oczywiście, że przed:] Byłyby też jaja gdyby nie można było odpalić TPP bez ukonczenia GZ...
'A cornered fox is more dangerous than a jackal!'

Obrazek
Avatar użytkownika
Simon
Liquid Snake
 
Posty: 2505
Dołączył(a): Wt maja 27, 08 23:50
Lokalizacja: Skwierzyna
Gram: MGSV The Phantom Pain

Re: Scenariusz gry - czyli Kojima miesza dalej

Postprzez SALADYN » So wrz 07, 13 09:31

No Tankera i Plant też można było ogrywać w odmiennej kolejności i ludziskom nie przeszkadzał WTF gdy trafiali na Big Shell nie wiedząc o co lotto.
GZ jako DLC albo coś w stylu Gran Turismo to będzie cios poniżej pasa i olbrzymi minus ode mnie dla tej gry, oba epizody na jednej płytce i nie chcę niczego innego widzieć chyba że jako opcja do wyboru.
Avatar użytkownika
SALADYN
I was made to fight. I AM a gun
 
Posty: 10247
Dołączył(a): Cz maja 29, 08 09:53

Re: Scenariusz gry - czyli Kojima miesza dalej

Postprzez Curtis » So wrz 07, 13 10:39

Ja cały czas trzymam się swojej teorii o dwóch grach, przy czym tylko jedna trafi jeszcze na obecną generację.
Osvelot jest Bogiem
Avatar użytkownika
Curtis
The Sorrow
 
Posty: 661
Dołączył(a): Śr sty 09, 08 15:06
Czytam: Nie podam bo jak skończę będzie nieaktualne

Re: Scenariusz gry - czyli Kojima miesza dalej

Postprzez SALADYN » So wrz 07, 13 10:42

Nie nie nie, to zagrywka w stylu EA, po takim czymś spadają akcje firmy. Tylko oba epizody na płytce i/lub osobno w cyfrowej dystrybucji za łączną cenę nie przekraczającej świeżej premierówki.
Avatar użytkownika
SALADYN
I was made to fight. I AM a gun
 
Posty: 10247
Dołączył(a): Cz maja 29, 08 09:53

Re: Scenariusz gry - czyli Kojima miesza dalej

Postprzez Curtis » So wrz 07, 13 10:46

Kurcze jestem dość konserwatywny w kwestii dystrybucji gier i tylko i wyłącznie cyfrowy epizod w MGS V trochę by mnie mierził...
Osvelot jest Bogiem
Avatar użytkownika
Curtis
The Sorrow
 
Posty: 661
Dołączył(a): Śr sty 09, 08 15:06
Czytam: Nie podam bo jak skończę będzie nieaktualne

Re: Scenariusz gry - czyli Kojima miesza dalej

Postprzez SALADYN » So wrz 07, 13 10:50

W obecnych czasach raczej nie ma szans na wyłączność gry takiego kalibru w cyfrowej dystrybucji a wydawanie dwóch epizodów tej samej gry na osobnych płytkach z pełną ceną nie przejdzie po prostu.
Avatar użytkownika
SALADYN
I was made to fight. I AM a gun
 
Posty: 10247
Dołączył(a): Cz maja 29, 08 09:53

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Metal Gear Solid V

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

cron