Obadałem update - przynajmniej jego offline'ową część.
Bronie są jakie są. Nie testowałem jeszcze, bo się robią. Nie wiem nawet, czy inaczej wyglądają i czy nie dało się ich złożyć wcześniej samemu przy użyciu customize weapon (wtedy tylko i wyłącznie zyskałyby FOBy, gdzie ochroniarzom nie możemy modować broni). Za to wszystkie itemy poziomu 6-7 to tylko usprawnienia typu albo "longer duration" albo "more carrying ammo", nic więcej.
Ma być więcej dozwolonych materiałów i GMP, ale to chyba dotyczy jakiejś puli online, bo nic jeszcze nie było jak sprawdzałem, cap na 5 milionów jak był tak jest. Materiały też nie więcej niż 200k, po staremu. Gra mnie informowała przy uruchamianiu, że jeszcze jest maintenance i nie mam dostępu do onlajnowej puli kasy - wtedy myślałem, że coś niedoczytałem, ale chyba faktycznie będzie coś takiego, jak sałata trzymana w FOBach i do tego się sprowadzi "podwyższenie limitu". Co do materiałów online - cóż, nie wiem czy do tej pory miały capa, a nie wiem czy jest sens, żeby istniało coś takiego, jak "pula online materiałów offline". Zobaczymy. Mówiąc "zobaczymy", mam na myśli "zobaczymy, na ile ten update to nic ciekawego". Bo póki co wygląda to marnie, cała nadzieja w tym, że do FOB wprowadzą coś ciekawego.
Aha - ziomeczki w internetach twierdzą, że zaczęli spotykać w misjach / side-opsach żołnierzy o statsach S+ i wyżej, którzy do tej pory byli dostępni tylko jako nagroda za infiltrację jakiegoś przegiętego zajebistego FOBa (chyba), albo jako nagroda za progress przy końcu gry. I znowuż nie wiadomo, czy to wypuszczenie do dziczy wysokorangowych żołnierzy, czy ulepszenie skilla "boaster". Póki co spotkane przypadki miały tego skilla, a zdania są podzielone - jedni twierdzą, że łapali tych boasterów z S+, a potem okazywali się "tylko" S. Inni twierdzą, że skoro widzisz, że kolo ma skilla boaster, to znaczy że przejrzałeś go na wylot i widzisz jego prawdziwe staty. Że ponoć tak działa ostatni poziom analyzera.
Aha - napis "CHECKPOINT" jest teraz dużą czcionką, żebyś widział lepiej, ślepy graczu, kiedy możesz resetować misję w trakcie farmienia materiałów czy ki хуй.
No i ogólnie odnoszę wrażenie, że te paręnaście minut co pograłem to dziwnie mi przyjmowało żołnierzy - niby mam pełną bazę i jestem już w trybie "albo nie przyjmuję, albo Miller wyrzuca kogoś słabego ze starej ekipy". Ale wydaje mi się, że kilku ewidentnie fultoniętnych żołnierzy S mi się nie pojawiło w bazie, a S-ów mi jeszcze nie odfiltrowują. Może fixną to wraz z końcem maintenance'a.
Co jeszcze? W sumie nic. Jestem ciekaw tych alternatywnych FOBów - zalatuje jakimś singleplayerowym wariantem, że niby nie najeżdżasz kogoś, tylko komputr i nie musisz się obawiać rewanżu. Ale chyba się nie zorientowali, że to jedyne co dodawało trudności temu trybowi to potencjalna zemsta ze strony drugiego gracza. Raz, że nie chcę wbić jakiemuś mocarzowi do bazy rozwiniętej na maxa, bo pewnie siedzi non-stop i jak wpadnie na obronę to będzie po mnie. Dwa, że nie pobiegnę full nuclear zabijając każdego, bo to jest najzwyklejsze w świecie podkurwianie drugiego człowieka i może się skończyć upierdliwościami w moim kierunku. A tak? Biorę ten nowy granatnik poziomu 7-go i koszę typów jak leci, misja wykonana - gratulacje, Macieju.
Najważniejsze na koniec - de facto cały update to naganiacz na wydawanie MB coinsów. Dodali sporo możliwości wydawania kasy w grze poprzez mikropłatności, stwarzając równocześnie nowe zapotrzebowanie na ich wykorzystanie - każdy kto myślał, że śpi na kontenerach pełnych diamentów, może się nieźle rozczarować. Jedna broń wymaga 20 000 Precious Metals. Czyli 20 milionów GMP, pozdro.Chcesz mieć święty spokój od inwazji? Płać. Chcesz szybko mieć dużo surowców? Płać. Chcesz ominąć absurdalne czasy oczekiwania? Płać.
BLEH.
EDIT: Lista wszystkiego co update dodał do developmentu:
Submachine Guns
Ze'ev 6 (1019100 GMP, R&D Lv 59, 10000 Precious Metal)
Shotguns
S1000 Air-S 7 (1430800 GMP, R&D Lv 71, 8000 Fuel Resources, 6000 Precious Metal, Gunsmith (Shotguns) Skill)
Bullhorn SG 7 (1226400 GMP, R&D Lv 67, 6000 Precious Metal)
Grenade Launchers
DGL 103-LB 7 (1303800 GMP, R&D Lv 63, 30000 Minor Metal)
Hail MGR-4 7 (1681000 GMP, R&D Lv 65, 15000 Precious Metal)
Sniper Rifles
AM MRS-71 Rifle 7 (1568000 GMP, R&D Lv 71, 20000 Precious Metal)
Machine Guns
ALM 48 7 (1946500 GMP, R&D Lv 70, 20000 Precious Metal)
Placed Weapons
ATB-Mine 6 (830000 GMP, R&D Lv 60, 20000 Biological Material, 12000 Minor Metal)
EMN-Mine 6 (1050000 GMP, R&D Lv 62, 20000 Biological Material, 6000 Precious Metal)
Items
Acceleramin 7 (1040000 GMP, Combat Lv 65, Medical Lv 65, 100 Tarragon, 100 Haoma)
Parasite (Mist) 6 (830000 GMP, Medical Lv 59, 12 Mist Parasites, 30000 Biological Material)
Parasite (Camouflage) 6 (850000 GMP, Medical Lv 61, 12 Camouflage Parasites, 30000 Biological Material)
Parasite (Armor) 6 (870000 GMP, Medical Lv 63, 12 Armor Parasites, 30000 Biological Material)
Uniforms
Parasite Suit 6 (1030000 GMP, R&D Lv 65, Medical Lv 65, 50000 Biological Material)
D-Walker Armament
Flamethrower 6 (550000 GMP, R&D Lv 57, 10000 Fuel Resources, 20000 Common Metal)
H-Discharger 6 (810000 GMP, R&D Lv 58, Security Lv 45, 3000 Minor Metal, 7200 Common Metal)
F-Ballista 6 (870000 GMP, R&D Lv 63, Support Lv 63, 2000 Precious Metal, 3000 Minor Metal)