Final Fantasy

Moderator: GM

Postprzez uci » N wrz 20, 09 07:52

pewnie masz rację, będzie ona pewnie postacią supportującą.
Da się to w sumie przewidzieć, od eksperymentalnej 8ski, kwadratowi jakoś co final dają nam ten sam zestaw zawodów dla bohaterów od czasu do czasu z jakimiś zmianami, mogli by jednak troche spróbować poszaleć, lub coś jak np. w Talesach.
Avatar użytkownika
uci
Uber Big Boss
 
Posty: 8409
Dołączył(a): Cz lut 23, 06 14:05
Czytam: MGS:Guns of the Patrits - Project Itoh

Postprzez ColonelAI » N wrz 20, 09 18:49

Wiedza o tym kim jest Serah w jakiejś części wyjaśnia zachowanie postaci w tej scence:

http://www.youtube.com/watch?v=LcnGJ6LNqTY
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." Stanisław Lem
Avatar użytkownika
ColonelAI
Raging Raven
 
Posty: 1039
Dołączył(a): Pn sie 27, 07 17:18
Lokalizacja: GW

Postprzez uci » N wrz 20, 09 21:17

widać że Lighting to babka z wykopem ;D

swoją drogą w XIII wraca coś w stylu materii? czy to tylko tak będzie wyglądać wezwanie Odina?
http://www.youtube.com/watch?v=4dLiE7Nocnw&feature=related
Avatar użytkownika
uci
Uber Big Boss
 
Posty: 8409
Dołączył(a): Cz lut 23, 06 14:05
Czytam: MGS:Guns of the Patrits - Project Itoh

Postprzez ColonelAI » Pn wrz 21, 09 10:29

Raczej nie. Postacie mają takie kryształy w końcu to Fabula Nova Crystalis, a z obecnych materiałów można przypuszczać, że summony będą przypisane do postaci.

Tutaj co nie co wiadomości od człowieka, który zna japoński czyli Enkidou. Jego blog http://kontownia.wordpress.com/

- punkty TP służyć będą do przywoływania summonów i innych czynności podczas walki
- przywołany summon może w każdej chwili odpalić swój Driving Mode (czyli transformować się)
- punkty przy liście komend summona posłużą do odpalania specjalnych ataków
- summon znika gdy skończą się SP (tego nie jestem na 100% pewien; raczej tak na 90%)
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." Stanisław Lem
Avatar użytkownika
ColonelAI
Raging Raven
 
Posty: 1039
Dołączył(a): Pn sie 27, 07 17:18
Lokalizacja: GW

Postprzez Pabian01 » Pn wrz 21, 09 14:09

Zgadzam się z Ucim. Także wolałbym powrót do Fantasy, a nie Star Wars, poruszanie się od początku super statkami kosmicznymi, itp. przyszłościowe sprawy. Klimaty 5 i 6 to jest to. 8 i 10 też jeszcze ujdą. Mam nadzieję, że przy 15 wrócą do prawdziwego Fantasy. Bo FF to Final Fantasy, a nie Future Fantasy ;)
Priority my butt
Avatar użytkownika
Pabian01
Jack the Ripper
 
Posty: 1654
Dołączył(a): Pn maja 07, 07 20:25
Lokalizacja: Sosnowiec

Postprzez ColonelAI » Pn wrz 21, 09 15:00

Też bym powrotem do korzeni nie pogardził. Jednak teraz możemy oczekiwać większej ilości gier z uniwersum FNC. Jak widać jak na razie znajdują się nim Agito (bardziej fantasy), XIII (mniej fantasy) i Versus (modern). Zobaczymy...
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." Stanisław Lem
Avatar użytkownika
ColonelAI
Raging Raven
 
Posty: 1039
Dołączył(a): Pn sie 27, 07 17:18
Lokalizacja: GW

Postprzez uci » Pn wrz 21, 09 17:28

14stka już wraca do klimatow fantasy, więc jest nadzieja że 15 też bedzie w klimatach magii i miecza, choć ten pseudo steam-punk z 7demki też zły nie był.
13 dalej idzie w klimaty SW, może nie będzie aż tak kosmicznie jak w 12 ;d
Avatar użytkownika
uci
Uber Big Boss
 
Posty: 8409
Dołączył(a): Cz lut 23, 06 14:05
Czytam: MGS:Guns of the Patrits - Project Itoh

Postprzez ColonelAI » Cz wrz 24, 09 21:21

Obrazek

Jadę do KKW na święta. Na serio to Japonia ma aż za dobrze pod tym względem.
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." Stanisław Lem
Avatar użytkownika
ColonelAI
Raging Raven
 
Posty: 1039
Dołączył(a): Pn sie 27, 07 17:18
Lokalizacja: GW

Postprzez uci » Cz wrz 24, 09 21:28

szkoda że nie ma czarnej. Ta biała wygląda lekko tandetnie.

Swoją drogą Japońcy mają się zawsze lepiej pod tym względem że mają FF szybciej niż my, teraz dostali na PSS FF8.
Tylko wyczekiwać aż pojawi się FF IX.
Avatar użytkownika
uci
Uber Big Boss
 
Posty: 8409
Dołączył(a): Cz lut 23, 06 14:05
Czytam: MGS:Guns of the Patrits - Project Itoh

Postprzez ColonelAI » Cz wrz 24, 09 21:36

Oni mają tematyczne konsole, a my czarne PS3...
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." Stanisław Lem
Avatar użytkownika
ColonelAI
Raging Raven
 
Posty: 1039
Dołączył(a): Pn sie 27, 07 17:18
Lokalizacja: GW

Postprzez ArecaS » Cz wrz 24, 09 21:48

Ale to z FFXIII... Biało-różowe... Zostanę przy zwykłej białej chyba. A samo FF13 na ten moment wygląda sympatycznie. Co prawda nadal czekam na powrót klimatu z części I-V, IX, czyli naprawdę CZARNI magowie, charakterystyczne kapturki dla białych, 4 kryształy od żywiołów itp, ale w VI-VIII, X wcale tego nie było, a też dało się grać. ;) Byleby nie zrobili kolejnego FFXII. :/
Avatar użytkownika
ArecaS
Miał 0 punktów w quizie
 
Posty: 2862
Dołączył(a): Cz sie 21, 08 17:26
Lokalizacja: Katowice

Postprzez SaladinAI » Pt mar 05, 10 14:26

Wprawdzie nie wnikałem w to głębiej ale:

Ostatnie oceny trzynastki:

GamesRadar: 10

Edge: 5

Coś tu jest nie tak...
To swego rodzaju błędne kolo: roboty tworzące inne roboty
Avatar użytkownika
SaladinAI
Cipher watches all
 
Posty: 7022
Dołączył(a): N maja 14, 06 12:35

Postprzez Faja » Pt mar 05, 10 15:06

Jeśli o mnie loto żadna częśc nie powinna opuścić KKW

A te oceny 13-stki są takie bo to przecież FF, ta gra musi dostać dobrą ocene, a Ci co dają jej ocene złą mają to w dupie. Na Gamerankings ma średnią na poziomie 87% więc chyba nie jest tak źle, ale że to FF to szerokim łukiem będę to omijał.
What is a man? A miserable little pile of secrets! But enough talk... Have at you!
Avatar użytkownika
Faja
Big Boss
 
Posty: 3031
Dołączył(a): Wt lip 29, 08 15:35
Lokalizacja: Sosnowiec

Postprzez ArecaS » Pt mar 05, 10 16:28

@Faja
Ty się od ładnych kilku dni starasz flejma wywołać, czy tylko ja popadłem w jakąś paranoję? Bo kolejny rzucasz na chama dosyć kontrowersyjny tekst...

A co do FFXIII, to sytuacja jest pewnie podobna co do Dwunastki, tylko odwrotnie. Tam wysokie oceny były jak ktoś oceniał gameplay, niskie za fabułę. Tutaj gameplay mamy zdrowo okrojony, a za to fabułowo wygląda to dosyć obiecująco, więc znowu kwestia tego co dany recenzent bardziej ceni w grze. W każdym razie wychodzi na to, że FFXIII mi siądzie. ;)
Avatar użytkownika
ArecaS
Miał 0 punktów w quizie
 
Posty: 2862
Dołączył(a): Cz sie 21, 08 17:26
Lokalizacja: Katowice

Postprzez Faja » Pt mar 05, 10 16:51

ArecaS napisał(a):@Faja
Ty się od ładnych kilku dni starasz flejma wywołać, czy tylko ja popadłem w jakąś paranoję? Bo kolejny rzucasz na chama dosyć kontrowersyjny tekst...


Zdecydowanie popadasz w paranoję.
What is a man? A miserable little pile of secrets! But enough talk... Have at you!
Avatar użytkownika
Faja
Big Boss
 
Posty: 3031
Dołączył(a): Wt lip 29, 08 15:35
Lokalizacja: Sosnowiec

Postprzez Gillian » Pt mar 05, 10 22:32

Saladin01 napisał(a):Ostatnie oceny trzynastki:

GamesRadar: 10

Edge: 5

Coś tu jest nie tak...
EDGE akurat korzysta z pełnej skali i ocenia w miarę sensownie, także nie ma co się dziwić. Patrząc na nasz rynek - od Neo Plus wpadło 9.0
Avatar użytkownika
Gillian
Uber Big Boss
 
Posty: 8740
Dołączył(a): Wt maja 08, 07 22:30

Postprzez uci » So mar 06, 10 18:57

no bo jednak zdania się tutaj podzielone, dla jednych liczy się grafika, dla innych gameplay a inni nie mogą strawić braku mapy świata czy sklepu przy save pointach. Dla jednych plusem jest piękna historia, dla innych liniowość.

I tak najlepsze finale skończyły się na PSXie :(
Avatar użytkownika
uci
Uber Big Boss
 
Posty: 8409
Dołączył(a): Cz lut 23, 06 14:05
Czytam: MGS:Guns of the Patrits - Project Itoh

Postprzez nobodylikeyou » So mar 06, 10 23:47

ArecaS napisał(a):A co do FFXIII, to sytuacja jest pewnie podobna co do Dwunastki, tylko odwrotnie. Tam wysokie oceny były jak ktoś oceniał gameplay, niskie za fabułę. Tutaj gameplay mamy zdrowo okrojony, a za to fabułowo wygląda to dosyć obiecująco, więc znowu kwestia tego co dany recenzent bardziej ceni w grze.

Brak:
- sklepów (poza save point'ami)
- tawern
- swobody rozmów z npc
- liniowość jakiej FF nie wiedział.
- wiarygodnych miast

Mogliby by wywalic 40% tych super duper wstawek FMV i przypomniec sobie jak się robiło dobre FF. Więcej niż stówkę szkoda by mi było na ten tytuł :P
"Chcę iść do piekła nie do nieba. W piekle cieszyć się będę towarzystwem papieży, królów i książąt, a w niebie są sami żebracy, mnisi, pustelnicy i apostołowie"
Niccolò Machiavelli
Avatar użytkownika
nobodylikeyou
Vulcan Raven
 
Posty: 197
Dołączył(a): Pn gru 22, 08 17:54

Postprzez greyfox » N mar 07, 10 00:16

I tak najlepsze finale skończyły się na PSXie :(

Smutne lecz prawdziwe.
Dlatego nawet nie zagłebiałem się w nic powyżej 9.
Tak poza tym to squaresoft wydawał duże lepsze i dużo więcej tytułow niz obecnie. Enix im raczej nie służy.....
Jedna rzecz powoduje następną.
Człowiek ma słabości, jest wadliwy.
Wada prowadzi do poczucia winy.
Poczucie winy do wstydu.
Wstyd rekompensuje sobie dumą i pychą.
A kiedy upada jego duma,
rozpacz bierze górę i prowadzi do jego destrukcji.
Avatar użytkownika
greyfox
Revolver Ocelot
 
Posty: 171
Dołączył(a): N lip 13, 08 12:55
Lokalizacja: Stalowa Wola

Postprzez uci » N mar 07, 10 11:52

coż - skupiają się na wydawaniu gier od firm które kupili - Just Cause 2 / Lara Croft & guardian of light, więc na ilość bym nie narzekał, bardziej wolałbym żeby ich (Squareenix) jakość skoczyła do przodu. Kiedyś w Fajnalach mapa świata zmieniała nam się w czasie gry, odwiedzaliśmy księżyce czy dna oceanów. Ba nawet karcianki były świetnym pomysłem.

Zamiast dowalać do FF13 te 32 gb filmów to użyli by tej przestrzeni na gameplay.

Ale sam jakoś uważam że lepiej idą im gry na PSP niż na nową generację.

PS. jeżeli oni kiedykolwiek zremake'ują ff7 na PS3 to ja się boje o ten remake.
Bo skoro oni mają problem z miastami, mapą świata w HD...
Avatar użytkownika
uci
Uber Big Boss
 
Posty: 8409
Dołączył(a): Cz lut 23, 06 14:05
Czytam: MGS:Guns of the Patrits - Project Itoh

Postprzez Gillian » N mar 07, 10 13:19

uci napisał(a):Zamiast dowalać do FF13 te 32 gb filmów to użyli by tej przestrzeni na gameplay.

Ale sam jakoś uważam że lepiej idą im gry na PSP niż na nową generację.

PS. jeżeli oni kiedykolwiek zremake'ują ff7 na PS3 to ja się boje o ten remake.
Bo skoro oni mają problem z miastami, mapą świata w HD...
Skoro oni chcieliby FFVII robić kilkanaście lat, to o czymś to świadczy.
Zachodni developerzy sobie jakoś radzą. Japończycy jakoś tak twardo siedzą w tych swoich przyzwyczajeniach, że tylko narzekać w tej generacji potrafią, a ich gry technologicznie są mocno przestarzałe.

Także to nie tyle jest problem samego SquareEnix, ale całej Japonii w tej generacji.
Avatar użytkownika
Gillian
Uber Big Boss
 
Posty: 8740
Dołączył(a): Wt maja 08, 07 22:30

Postprzez Faja » N mar 07, 10 15:11

Tutaj się zgodzę z Toba Tłajlajt. Japońce to tkwią we wczesnych latach 90-tych i to nie tylko jesli loto o technologie, ale bardziej mechanikę gry. Prosty przykład - FF13. Przez pierwsze 20 godzin mamy korytarz, walka, korytarz, walka, filmik, korytarz, walka i tak w kółko. Gdyby ta walka jeszcze była jakaś ekscytująca to rozumiem. Nie rozumiem natomiast ludzi, którzy te gry robią. Przeświadczenie , ze to co było modne 20 lat temu jest dalej na topie - tak dobrze się domyślace, chodzi o walkę turową.
What is a man? A miserable little pile of secrets! But enough talk... Have at you!
Avatar użytkownika
Faja
Big Boss
 
Posty: 3031
Dołączył(a): Wt lip 29, 08 15:35
Lokalizacja: Sosnowiec

Postprzez Gac666 » N mar 07, 10 15:15

Faja napisał(a):Tutaj się zgodzę z Toba Tłajlajt. Japońce to tkwią we wczesnych latach 90-tych i to nie tylko jesli loto o technologie, ale bardziej mechanikę gry. Prosty przykład - FF13. Przez pierwsze 20 godzin mamy korytarz, walka, korytarz, walka, filmik, korytarz, walka i tak w kółko. Gdyby ta walka jeszcze była jakaś ekscytująca to rozumiem. Nie rozumiem natomiast ludzi, którzy te gry robią. Przeświadczenie , ze to co było modne 20 lat temu jest dalej na topie - tak dobrze się domyślace, chodzi o walkę turową.


Tylko problem polega na tym, że to samo w latach 90tych miało dużo więcej swobody niż FF13.
Avatar użytkownika
Gac666
Big Boss
 
Posty: 3443
Dołączył(a): N sie 23, 09 12:22
Lokalizacja: Ultramar/Warszawa

Postprzez Gillian » N mar 07, 10 15:17

Faja napisał(a):Japońce to tkwią we wczesnych latach 90-tych i to nie tylko jesli loto o technologie, ale bardziej mechanikę gry.
Otóż to. Wystarczy spojrzeć na przykład z naszego podwórka, czyli MGS4. Choć dobrze, że Kojima akurat jest jednym z tych niewielu japońskich twórców którzy w miarę trzeźwo patrzą na to co się w tamtym kraju dzieje i chce tworzyć w bardziej zachodnim stylu. Bo jeśli obecna tendencja się utrzyma, w kolejnej generacji Japonia może się liczyć już jedynie jako producent sprzętu oraz gier, które nie opuszczą granic tego kraju.
Avatar użytkownika
Gillian
Uber Big Boss
 
Posty: 8740
Dołączył(a): Wt maja 08, 07 22:30

Postprzez Faja » N mar 07, 10 15:21

MGS4 nei był taki zły.
What is a man? A miserable little pile of secrets! But enough talk... Have at you!
Avatar użytkownika
Faja
Big Boss
 
Posty: 3031
Dołączył(a): Wt lip 29, 08 15:35
Lokalizacja: Sosnowiec

Postprzez Gillian » N mar 07, 10 15:30

Faja napisał(a):MGS4 nei był taki zły.
No ale grało się w niego jak na PSX/PS2 (vide Snejk wirujący wokół własnej osi).
Avatar użytkownika
Gillian
Uber Big Boss
 
Posty: 8740
Dołączył(a): Wt maja 08, 07 22:30

Postprzez uci » N mar 07, 10 15:35

mimo tego tytuł odbił już na zachód - co jeszcze bardziej widać przy przykładzie Peace Walkera, przynajmniej starają się zerwać z utartymi schematami.

W przypadku FF - te gry cechowały 3 ważne cechy - grywalność ,grafika i ogromny świat. 13stka odbiła chyba jednak w stronę grafiki, znikł świat - zostaje jeszcze pytanie co z grywalnością.
Avatar użytkownika
uci
Uber Big Boss
 
Posty: 8409
Dołączył(a): Cz lut 23, 06 14:05
Czytam: MGS:Guns of the Patrits - Project Itoh

Postprzez Gillian » N mar 07, 10 15:37

uci napisał(a):co jeszcze bardziej widać przy przykładzie Peace Walkera, przynajmniej starają się zerwać z utartymi schematami
No akurat PW nie jest dobrym przykładem, bo sam Koji mówił, że targetem jest głównie Japonia i to japońskie gusta ma ona zadowolić.

uci napisał(a):13stka odbiła chyba jednak w stronę grafiki
Która, jak można wyczytać z recenzji, wcale taka rewelacyjna nie jest.
Avatar użytkownika
Gillian
Uber Big Boss
 
Posty: 8740
Dołączył(a): Wt maja 08, 07 22:30

Postprzez uci » N mar 07, 10 15:49

Mimo tego że PW jest szykowany na rynek jap. to nie jest kalką silnika z PO + dodatki, a poszedł w stronę bardzo zachodniego Resistance Retribution, widać w nim też wiele innych ''zachodnich'' poprawek.

FF jednak utknął w martwym punkcie, grafika to nie wszystko, a na tyle lat pracy to jednak słaby wynik. Skoro nie radzą sobie np. z mapą świata to co za problem użyć np. mapy a'la dragon age
Avatar użytkownika
uci
Uber Big Boss
 
Posty: 8409
Dołączył(a): Cz lut 23, 06 14:05
Czytam: MGS:Guns of the Patrits - Project Itoh

Postprzez Gillian » N mar 14, 10 01:01

http://polygamia.pl/Polygamia/1,101109, ... _RPGi.html

No leżę i kwiczę...

Wystarczy, że zacytuję:

Motomu Toriyama ze Square Enix nie ma szczególnego pojęcia, które zachodnie gry zaliczają się do tej kategorii [RPG, przyp. ja]. Podczas prezentacji na temat przyszłości Final Fantasy na GDC, Toriyama nazwał RPGami takie gry jak... Tomb Raider, Uncharted czy Hitman.

Według niego, główna różnica między zachodnimi RPGami, jak tymi z Larą Croft, a japońskimi, jest to, że w zachodnich kamera skupia się na głównym bohaterze, z którym identyfikuje się gracz, podczas gdy w japońskich RPGach kamera jest oddalona, jako że gracz chce widzieć całą scenę z lotu ptaka.



To się w głowie nie mieści.
Avatar użytkownika
Gillian
Uber Big Boss
 
Posty: 8740
Dołączył(a): Wt maja 08, 07 22:30

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Gry i Konsole

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron