Rising czyli New Hope?

Analizy, opinie, dyskusje fanów.

Rising czyli New Hope?

Postprzez SaladinAI » Pn wrz 06, 10 11:24

"Ponad dekadę po wydaniu oryginalnego Metal Gear Solid możemy spojrzeć na drogę jaką przebyliśmy. Nastolatkowie którzy z wypiekami na twarzy śledzili przygody Snake'a, dorośli. Ale czy dorosła sama seria? Przyszła pora na nowe pokolenie, ludzi o innych, jakże różnych doświadczeniach. Jeśli twórczość Kojimy, była zakorzeniona w czasach mojej młodości, zrozumiałe stało się że trzeba przekształcić ją na wzór wymagań współczesnego pokolenia i nowej technologii. To w sposób naturalny zrodziło Rising.

Mam odwagę powiedzieć że dopiero Rising przyniesie nam pełne doświadczenie skradanki. To nie tak że wcześniej tego nie było. Cicha infiltracja brała się jednak z typowej dla twórczości Kojimy mechaniki, tak na poziomie możliwości bohatera jak też w konstrukcji samych poziomów - do bólu ograniczonej. Przed graczem rosły mury, za każdym razem gdy chciał spróbować innego podejścia. Gra nie oferowała nam zakradania się do celu jako możliwości, to było sztuczne i narzucone ścianami schematów przewidzianych przez programistów. Rzadko oferowano inną drogę przejścia, wymuszano na nas by iść w tym kierunku, pośród czterech ciasnych ścian a to wymagało większego skupienia na próbie ominięcia wroga. Bo przecież nikt nie zezwolił na przejście dachem, studzienka kanalizacyjna zawsze była niedostępna, a gzyms na ścianie...cóż, tam też nie można było wejść. Ograniczenia, które zrodziły kalekie pojęcie skradanki - faktycznie niedostępnej, bo co to za skradanie gdy nie masz innego wyboru? Rising ma przygotować nam inną ścieżkę - sam kreuj swoją drogę. Swoboda i podatne na zniszczenia środowisko, szykują grunt pod szerzej rozumiane pojęci skradanki. Sam decyduje gdzie iść, jakich broni użyć, jak użyć otoczenia. Zarzucacie twórcom że odchodzą od wizji Kojimy. Bzdura, on tego chciał od dłuższego czasu, dopiero teraz przyszła pora na realizację jego marzeń." - Saladin01


"Tnij do woli!

Nie wiem co myśleć o nadchodzącej serii. Nowy kierunek, w którym dąży Kojima Productions, prowadzi do świeżych odbiorców – stąd udostępnienie Rising dla posiadaczy Xboxa360. Również czerwcowy trailer, skupiający się na możliwościach bojowych oraz interakcji z otoczeniem, świadczy o nowoczesnym podejściu i otwartości na innowacyjne rozwiązania. Nie mam wątpliwości, że w celu stworzenia nowej serii, są to działania niezbędne i słuszne.

Z drugiej jednak strony, mam wrażenie, że Kojima Productions usiłuje złapać węża za pysk. Skupianie się na nowych graczach, zapominając o znakomitej większości, przyzwyczajonej do kojimowskich motywów, jest bardzo ryzykowne, bowiem ciężkostrawna siekanka o miałkiej fabule, nastawiona wyłącznie na walkę, z punktu widzenia otulonego kojimowskimi skrzydłami, może być nie do zaakceptowania. Zadaję sobie pytanie, czy Kojima Productions jest w stanie takie ryzyko przedsięwziąć? Nie. Mają zbyt wiele do stracenia, dlatego wierzę, że na najbliższej konferencji poczujemy duszka przeszłości, na którego fundamentach powinna powstać nowa historia. Niewybaczalnym grzechem byłoby całkowite odcięcie się od korzeni.

Nadchodzące Tokio Game Show może odpowiedzieć na pytanie, czego powinniśmy oczekiwać po Rising. Marzy mi się zaprezentowanie systemu skradania. Bo przecież nie samą walką cyborg żyje." - Snake.


Zapraszamy do dyskusji!
To swego rodzaju błędne kolo: roboty tworzące inne roboty
Avatar użytkownika
SaladinAI
Cipher watches all
 
Posty: 7022
Dołączył(a): N maja 14, 06 12:35

Postprzez Snake_VR5 » Pt wrz 16, 11 13:06

Saladin01 napisał(a):Nadchodzące Tokio Game Show może odpowiedzieć na pytanie, czego powinniśmy oczekiwać po Rising. Marzy mi się zaprezentowanie systemu skradania. Bo przecież nie samą walką cyborg żyje." - Snake.


TGS 2011 dał jak już wiemy w kwestii Rising jedną odpowiedz, a mianowicie ''Work in Progress'' czyli nic nowego. Trwa tworzenie i dopieszczanie produktu, tak więc pozostaje cierpliwie czekać. Ciekawe tylko co się stanie gdy wreszcie ujrzymy Rising i się nie spodoba. Zastanawiam się tez nad tym czy Metal Gear Solid: Rising nie będzie MGSem tylko z nazwy, jak sam stwierdziłeś wyżej gra ma przygotować nam inną ścieżkę. Pytanie jak bardzo będzie ona inna od tego co mieliśmy poprzednio ? Osobiście chciałbym Rising odszedł do typowego skradania jakiego serwowała nam seria do tej pory, bardziej widział bym grę na zasadzie że tak powiem szkicu jaki dostaliśmy przy okazji Virtual Mission i poziomów z Cyborgiem Ninja. Postawienie więc na szybkość i atak z zaskoczenia, wykorzystywanie umiejętności jakie daje egzoszkielet oraz flagowego dla tej odsłony serii elementu cięcia. Natomiast jeśli chodzi już postać Raidena, egzystencjalizm, alienacja, zaburzenia związane z osobowością i z człowieczeństwem.

Przeciwnicy, prócz żołnierzy armii Liquida Ocelota również Gekko, FROGs oraz wszelkiej maści inne jednostki które stanowiły by wyzwanie dla głównego bohatera. Bossowie ? cyborgi może nawet tak groźne jak Raiden który uległ przecież wbrew swojej woli procesowi cyborgizacji.

Saladin01 napisał(a):Niewybaczalnym grzechem byłoby całkowite odcięcie się od korzeni.


Na całkowite nie ma raczej szans ale spodziewam się gry po prostu innej pod wieloma aspektami. Czy Rising będzie jednak New Hope ?, będzie czymś innym. Być może nawet kontynuowanym w MGS5, choć tu spodziewam się najpierw kolejnego epizodu z życia Big Bossa na przenośną konsolkę nowej generacji. Rising będzie więc swoistym przejściem lub pomostem które KojiPro kieruje do starych jak i nowych odbiorców serii.
Snake_VR5
Jack the Ripper
 
Posty: 1373
Dołączył(a): Wt kwi 20, 10 17:13
Lokalizacja: Konami

Postprzez SaladinAI » Wt wrz 20, 11 17:38

Teraz to już zdecydowanie Mroczne Widmo
To swego rodzaju błędne kolo: roboty tworzące inne roboty
Avatar użytkownika
SaladinAI
Cipher watches all
 
Posty: 7022
Dołączył(a): N maja 14, 06 12:35

Postprzez Snake_VR5 » Wt wrz 20, 11 19:16

Saladin01 napisał(a):Teraz to już zdecydowanie Mroczne Widmo


Powiedział bym raczej że za mgłą i że to wizja osnuta tajemnicą
Snake_VR5
Jack the Ripper
 
Posty: 1373
Dołączył(a): Wt kwi 20, 10 17:13
Lokalizacja: Konami

Postprzez Coldman_3 » Pn lis 07, 11 02:05

Jeśli faktycznie to nie Kojima będzie trzymał stery aż do premiery, wówczas możliwa jest zmiana priorytetów - najpierw rozgrywka, potem fabuła. O tym mówili twórcy już z chwilą ogłoszenia Rising (czerwiec 2009), a takie podejście na fabule... źle wcale nie musi się odbić. Popatrzmy np. na serię God of War, gdzie na 1. miejscu mamy napakowany akcją slasher, a jednak opowiada ciekawe historie, z czego fabuła GoW II to już rzecz niemal fenomenalna. Niezależnie od tego, jakie zmiany przyniesie końcówka roku, wierzę, że taki kierunek jest dla serii odpowiedni - koniec z 10-minutowym Codekiem i scenami na minut 20 - chcę zgrabniej, szybciej, co nie znaczy, że głupio i pobieżnie. A mnóstwo pozycji w tej generacji pokazało, że tak jak najbardziej można.
"Revenge with a Vengeance"
Avatar użytkownika
Coldman_3
banan
 
Posty: 253
Dołączył(a): Pt lis 04, 11 21:01
Lokalizacja: Universyty for Peace

Postprzez Snake_VR5 » Pn lis 07, 11 11:04

Angel de la Paz napisał(a):Niezależnie od tego, jakie zmiany przyniesie końcówka roku, wierzę, że taki kierunek jest dla serii odpowiedni - koniec z 10-minutowym Codekiem i scenami na minut 20 - chcę zgrabniej, szybciej, co nie znaczy, że głupio i pobieżnie.

Mówisz o kierunku dla serii, ale kto powiedział że seria właśnie taki na stałe obierze. Rising będzie prequelem i grą na pewno pod wieloma względami inną od tych poprzednich. Jednak równie dobrze może to być jednorazowy wyskok twórców, nie kontynuowany w MGS5 jeśli takowy powstanie. Twórcy chcą zgrabniej, szybciej, co oczywiście wynika z tego kim jest główny bohater, jednak czy to będzie dobre się jeszcze okaże tak naprawdę.
Snake_VR5
Jack the Ripper
 
Posty: 1373
Dołączył(a): Wt kwi 20, 10 17:13
Lokalizacja: Konami

Postprzez Coldman_3 » Pn lis 07, 11 14:30

Raiden napisał(a):Twórcy chcą zgrabniej, szybciej, co oczywiście wynika z tego kim jest główny bohater


Bohater nie ma nic do rzeczy. Po prostu półgodzinnych szaleństw z MGS2 czy MGS4 już się dziś nie robi. Szczególnie, jeśli te same w sobie nie są za ciekawe.

Raiden napisał(a):Mówisz o kierunku dla serii, ale kto powiedział że seria właśnie taki na stałe obierze


Zgadza się, tego nie wiemy. Ale myślę, że skoro Peace Walker podsumował znaną nam od smarkacza rozgrywkę, czas ruszyć w nowym kierunku.
"Revenge with a Vengeance"
Avatar użytkownika
Coldman_3
banan
 
Posty: 253
Dołączył(a): Pt lis 04, 11 21:01
Lokalizacja: Universyty for Peace

Postprzez Snake_VR5 » Pn lis 07, 11 14:37

Angel de la Paz napisał(a):Bohater nie ma nic do rzeczy.

Akurat ma dużo, skoro Raiden przechodzi w grze cyborgizację i posiada egzoszkielet wiadomo że jego umiejętności będą się teraz znacznie różnić. Po tym co widzieliśmy w MGS4 gdy walczył z Gekko i Vampem, oraz po pierwszym trailerze z Rising logicznym jest że gra będzie szybsza i dynamiczniejsza. Taki jest bohater, taka będzie gra. Nikt a przynajmniej ja nie spodziewam się teraz ślamazarnego skradania się w wykonaniu takiego Raidena, bo przecież była by to jakaś głupota. Będzie to raczej szło w kierunku Virtual Mission i poziomów z Cyborgiem Ninja.

Raiden napisał(a):Ale myślę, że skoro Peace Walker podsumował znaną nam od smarkacza rozgrywkę, czas ruszyć w nowym kierunku.

W kierunku dalszym epizodów z Big Bossem, to jasne.
Ostatnio edytowano Pn lis 07, 11 14:42 przez Snake_VR5, łącznie edytowano 5 razy
Snake_VR5
Jack the Ripper
 
Posty: 1373
Dołączył(a): Wt kwi 20, 10 17:13
Lokalizacja: Konami

Postprzez Coldman_3 » Pn lis 07, 11 14:38

Raiden napisał(a):Po tym co widzieliśmy w MGS4 gdy walczył z Gekko i Vampem, oraz po pierwszym trailerze z Rising logicznym jest że gra będzie szybsza i dynamiczniejsza.


Ja piję do prezentacji fabuły w tym punkcie, a nie do rozgrywki, która - masz rację - będzie szybsza i dynamiczniejsza.
"Revenge with a Vengeance"
Avatar użytkownika
Coldman_3
banan
 
Posty: 253
Dołączył(a): Pt lis 04, 11 21:01
Lokalizacja: Universyty for Peace

Postprzez Snake_VR5 » Pn lis 07, 11 14:43

Angel de la Paz napisał(a):Bohater nie ma nic do rzeczy.


Angel de la Paz napisał(a):Ja piję do prezentacji fabuły w tym punkcie


No to nie rozumiem cię, gdzie tu logika i punkt zaczepienia ?
Snake_VR5
Jack the Ripper
 
Posty: 1373
Dołączył(a): Wt kwi 20, 10 17:13
Lokalizacja: Konami

Postprzez Coldman_3 » Pn lis 07, 11 14:46

Raiden napisał(a):No to nie rozumiem cię, gdzie tu logika i punkt zaczepienia ?


Przecież zacząłem tutaj wywód, że fabuła będzie zgrabniej opowiedziana, podając na przykład takiego God of War, któremu wychodzi to bardzo dobrze. Ty zaś o Raidenie i dynamicznej rozgrywce... Co prawdą jest, tyle że nie o tym pisałem.

Raiden napisał(a):W kierunku dalszym epizodów z Big Bossem, to jasne.


W ogóle tego zdania nie czaję... Chcesz polemizować z tym, że PW podsumowało znany nam od 1998 model zabawy? To życzę powodzenia... I rób to w innym miejscu.
"Revenge with a Vengeance"
Avatar użytkownika
Coldman_3
banan
 
Posty: 253
Dołączył(a): Pt lis 04, 11 21:01
Lokalizacja: Universyty for Peace

Postprzez Snake_VR5 » Pn lis 07, 11 14:51

Angel de la Paz napisał(a):Przecież zacząłem tutaj wywód

Część z nich przestałem czytać po dyskusji w temacie Solid Snake na przestrzeni serii
Chcesz polemizować z tym, że PW podsumowało znany nam od 1998 model zabawy?

W żadnym wypadku
Snake_VR5
Jack the Ripper
 
Posty: 1373
Dołączył(a): Wt kwi 20, 10 17:13
Lokalizacja: Konami


Powrót do Droga do Zanzibaru

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

cron