MGS: TTS a MGS1

Posty o grach Metal Gear Solid i Metal Gear Solid: Ghost Babel na Gameboy Color

Moderatorzy: Snake., Bizon, GM

Postprzez Helerek » Pn paź 18, 10 16:17

Zawsze ufałem snake'owi i nigdy mnie nie zawiódł i nie popieram tego co ty piszesz. Bo nie widziałem gry gdzie jeden żołdak zabija swojego mistrza niszczy jego bazę i broń której boi się CAŁE PAŃSTWO, TAK CAŁE!! Był nie tylko wyjątkowy dzięki umiejętnościom, ale także charakterowi, los jaki go spotkał i osoby jakie go otaczały. Bo MGS 4 bez raidena albo otacona to nie to samo.

W TTS może pokazują go lepiej. Po za tym pokazał, że jest wyjątkowy, pokonał deepthroat, exoszkielet.
Avatar użytkownika
Helerek
Revolver Ocelot
 
Posty: 171
Dołączył(a): N sty 31, 10 23:37

Postprzez Snake_VR5 » Pn paź 18, 10 17:34

SincoderFX napisał(a):Jest od cholery FPSów na przykład, gdzie zwykły żołdak (tak, tu podkreślę: ZWYKŁY ŻOŁDAK) rozwala helikopter (i to nie jeden), o czołgach już nawet nie mówiąc.


Podaj w takim razie kilka

Natomiast niestandardowy jest przewrót w tył i podbicie snajperki nogą


Typowy efekciarki filmowy trik, jakich wiele w produkcjach np Johna Woo

A gracz mówi pod nosem: "dalej Snake, dokop im"


By to powiedzieć wystarczy mi jednak MGS i w lecący utwór ''Duel''
Snake_VR5
Jack the Ripper
 
Posty: 1373
Dołączył(a): Wt kwi 20, 10 17:13
Lokalizacja: Konami

Postprzez Helerek » Pn paź 18, 10 17:44

Natomiast niestandardowy jest przewrót w tył i podbicie snajperki nogą To jest w MGS 1 normalnym ;].

A gracz mówi pod nosem: "dalej Snake, dokop im"
ta? to czemu nie może skakać jak na filmach i robić takich uników? Chyba raczej
Dalej SNAKE! WŁĄCZ FILMIKI xd

"Podaj w takim razie kilka"
Raiden on ma rację. NP: MEDAL OF HONOR niszczysz łodzie podwodne : p. Snajper rozwalasz helikopter.
Wiele jest takich gier. Tylko w żadnej nie bło czegoś takiego co ma MGS, takie uczucie w trakcie walki.
Avatar użytkownika
Helerek
Revolver Ocelot
 
Posty: 171
Dołączył(a): N sty 31, 10 23:37

Postprzez SincoderFX » Pn paź 18, 10 21:57

Helerek napisał(a):"Podaj w takim razie kilka"
Raiden on ma rację. NP: MEDAL OF HONOR niszczysz łodzie podwodne : p. Snajper rozwalasz helikopter. Wiele jest takich gier. Tylko w żadnej nie bło czegoś takiego co ma MGS, takie uczucie w trakcie walki.


Nic dodać nic ująć.
SincoderFX
Pyro Bison
 
Posty: 138
Dołączył(a): Śr wrz 10, 08 00:36

Postprzez kALWa888 » Cz paź 21, 10 19:19

Sam w TTS nie grałem (nie mam Nintendo Game Cube) ale bardzo chętnie bym zagrał dlatego że kumpel o podobnym guście do mojego (który w przeciwieństwie do mnie uważa że to MGS jest najlepszą częścią serii i żadna następna jej nie dorówna) stwierdził że remake jest bardzo udany szczególnie przypadły mu do gustu efektowne cut-scenki właśnie. I to jest też właśnie to o czym mówi Helerek. Jest wiele gier w którym kierujesz poczynaniami super żołnierzy. Inny przykład Medal of honor... Gra pokazuje nam że możliwe jest wygranie wojny w pojedynkę ;) ale nie pokazuje tego w tak piękny i uniosły sposób jak MGS. Snake jest postacią niesamowitą, tak samo jak osoby go otaczające (Gray Fox, Liquid). Myślę że to dobrze że powstał ten remake, mam nadzieję że jak w końcu w niego zagram będę wniebowzięty.
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
kALWa888
Liquid Snake
 
Posty: 2700
Dołączył(a): Pn cze 01, 09 12:28

Postprzez SALADYN » Cz paź 21, 10 20:03

Z całego serca życzę ci żebyś się nie rozczarował tak jak ja , na tym dwudziestominutowym trailerze gra jawiła sie jako ideał jednak nieźle się przejechałem.
Avatar użytkownika
SALADYN
I was made to fight. I AM a gun
 
Posty: 10247
Dołączył(a): Cz maja 29, 08 09:53

Postprzez maciej1- » Cz paź 21, 10 20:41

KaLwA888 napisał(a):Jest wiele gier w którym kierujesz poczynaniami super żołnierzy.


Jeżeli dla Ciebie skaczący ~30 m. w stronę Metal Geara Snake jest super efektownym dodatkiem to... no cóż każdy ma prawo do swojego zdania.

Z mojej strony powiem tylko tyle, że nie grałem w MGS:TTS, ale oglądałem cut-scenki na YT i nie pasuje mi to do MGS'a (któregokolwiek). Snake zawsze był superżołnierzem, ale poprzez swój profesjonalizm i perfekcyjne wyszkolenie w zakresie misji wykonywanych w pojedynkę.

Skaczący jak Vamp Snake ? Odbijający pociski kopniakami ? To zawsze były akcje zarezerwowane dla wynaturzonych boss'ów. I ten czar prysł w TTSie. Nie chodzi o realizm tylko o balans samej gry, skoro w cut-scenkach odwala takie akcje to czemu w gameplay'u tego nie uwzględniono ? Przecież to według ich wizji Snake takie akcje odwala.

Podsumowując jest coś takiego jak ZA DUŻO bajerów. TTS udowodnił to. Niestety.
maciej1-
Predator
 
Posty: 97
Dołączył(a): Pn mar 09, 09 19:39

Postprzez Helerek » Cz paź 21, 10 22:14

Dlatego gracze grając w tts mówią sobie"Dalej SNAKE! WŁĄCZ FILMIKI xd ", po za tym że tts kosztuje 200zł?! Gdyby 60-80 zł to bym kupił, ale 200?! To już przegięcie.
Avatar użytkownika
Helerek
Revolver Ocelot
 
Posty: 171
Dołączył(a): N sty 31, 10 23:37

Postprzez Snake_VR5 » Pt paź 22, 10 19:47

SALADYN napisał(a):na tym dwudziestominutowym trailerze gra jawiła sie jako ideał


Prawda, esencja tego co już znamy z MGS w nowej odsłonie. Chociaż muszę stwierdzić że już wtedy przedobrzyli z efektami w niektórych scenach (wyjątkiem są tu chyba te z Gray Foxem z racji możliwości tej postaci), poza tym ten dwudziestominutowy trailer wydaje się zbyt długi. W sumie mi najbardziej się podoba w - 23:55
Snake_VR5
Jack the Ripper
 
Posty: 1373
Dołączył(a): Wt kwi 20, 10 17:13
Lokalizacja: Konami

Postprzez kALWa888 » So paź 23, 10 15:34

No cóż, mam nadzieję że nie zawiodę się jakoś szczególnie. Ale nie słyszałem o tym że Snake skacze jak Vamp czy kopie nadlatujące pociski. To fakt, przegięli. Tak czy siak póki co nie oczekuję zbyt wiele od tego MGSa i jego uzbieram sobie dopiero jakoś na końcu. Cóż z opowiadań mojego kumpla prezentowało się to lepiej. Pozostaje tylko przekonać się na własnej skórze.
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
kALWa888
Liquid Snake
 
Posty: 2700
Dołączył(a): Pn cze 01, 09 12:28

Postprzez K4thos » So paź 23, 10 17:22

"Directed, designed, and written by Hideo Kojima". To właśnie połączenie tych trzech elementów zapewniło niesamowity sukces pierwszego MGS'a. Problemem TTS jest to, że remake powierzono zewnętrznemu developerowi, a reżyserią zajął się producent filmów akcji. Oryginalna wizja Hideo versus efekciarstwo Ryūhei Kitamura. Werdykt wydaje się oczywisty ;) Druga sprawa to design samej gry, który został stworzony na potrzeby pierwszego PS i oryginalnego silnika gry. Nowe elementy zaczerpnięte z MGS2 po prostu nie mają większego znaczenia z uwagi na praktycznie niezmieniony design leveli, walk z bossami i sposobu rozgrywki. Trzecia sprawa to sentyment - jeśli Twój kolega zagrał najpierw w TTS, a później w oryginalną część, lub po prostu nie jest przyzwyczajony do grafiki z 98 r., to właśnie to może być powodem wywyższania remake'u. Oczywiście to samo tyczy się zwolenników oryginału - przykładowo osobie, która najpierw miała do czynienia z oryginalnym dubbingiem, ciężko przełknąć ponownie nagrane dialogi, w których pewnym scenom starano się nadać większej dramaturgii etc.

edit: literówka poprawiona. A już myślałem Simon, że masz coś ciekawego do dodania w temacie ;)
Ostatnio edytowano Pn paź 25, 10 20:43 przez K4thos, łącznie edytowano 2 razy
Avatar użytkownika
K4thos
Machinegun Kid
 
Posty: 17
Dołączył(a): N sie 20, 06 20:54

Postprzez Simon » Pn paź 25, 10 17:12

K4thos napisał(a):"Directed, designed, and writed by Hideo Kojima".

w r i t t e n*
'A cornered fox is more dangerous than a jackal!'

Obrazek
Avatar użytkownika
Simon
Liquid Snake
 
Posty: 2505
Dołączył(a): Wt maja 27, 08 23:50
Lokalizacja: Skwierzyna
Gram: MGSV The Phantom Pain

Postprzez kALWa888 » N paź 31, 10 22:44

Nie, mój kolega absolutnie nie wywyższa remake'u ponad oryginał. Twierdzi tylko że jest dobry, no i że zrobił na nim dobre wrażenie. Jak wspominałem wcześniej jest fanem jedynki i wciąż uważa że to właśnie pierwszy MGS jest najlepszy i nie do pokonania. Dlatego zastanawia mnie czy może coś jest nie tak z jego gustem (wypaczenie jakieś czy coś ;) ) czy może faktycznie da się lubić i oryginał i remake (pewnie że się da). Ale powiem jeszcze raz: kumpel uważa MGS (1) za ideał mgsów
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
kALWa888
Liquid Snake
 
Posty: 2700
Dołączył(a): Pn cze 01, 09 12:28

Postprzez Helerek » Pn lis 01, 10 15:55

Bo w mgs 1 nie ma non lethal broni, tylko ogłuszanie. To jest prawdziwa skradanka ; p.
Avatar użytkownika
Helerek
Revolver Ocelot
 
Posty: 171
Dołączył(a): N sty 31, 10 23:37

Postprzez Gillian » Pn lis 01, 10 19:30

Coś w tym jest. W MGS1 trzeba było kombinować, potem już waliło się ze strzałkowców.
Avatar użytkownika
Gillian
Uber Big Boss
 
Posty: 8739
Dołączył(a): Wt maja 08, 07 22:30

Postprzez solidussnake111 » Wt lut 01, 11 23:00

Jedno co mnie bardzo raziło od samego początku przygody z tts to nie tyle plastikowy wygląd, ale słaba moim zdaniem jakość (w porównaniu do mgs1) dialogów, niby to samo, ale ewidentnie całość pachnie strasznie sztucznie, brakuje mi emocji w tts pod tym względem, aktorzy wydają się zmęczeni, wydaje mi się, że robili to od niechcenia...Zawsze zwracałem uwagę bardziej na dialogi i ich jakość niż na jakość grafiki w całej serii mgs. Dialogi w tts są poniżej krytyki:( niestety
solidussnake111
Machinegun Kid
 
Posty: 10
Dołączył(a): Wt sty 11, 11 14:26

Postprzez Gillian » Śr lut 02, 11 00:23

No. I dlatego jeśli trzeba by wybierać między oryginałem a TTS w ewentualnej trylogii to wolimy MGS1 :D
Avatar użytkownika
Gillian
Uber Big Boss
 
Posty: 8739
Dołączył(a): Wt maja 08, 07 22:30

Postprzez kALWa888 » Śr lut 02, 11 01:58

No skoro dialogi są słabe to kiepsko. Dialogi to jedna z rzeczy za które kocham MGS. Ale cóż wciąż chcę kupic i zobaczyć. Może niedługo będę miał okazję
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
kALWa888
Liquid Snake
 
Posty: 2700
Dołączył(a): Pn cze 01, 09 12:28

Postprzez facecamo » Śr mar 09, 11 13:39

KaLwA888 napisał(a):No skoro dialogi są słabe to kiepsko. Dialogi to jedna z rzeczy za które kocham MGS. Ale cóż wciąż chcę kupic i zobaczyć. Może niedługo będę miał okazję


Nie tylko dialogi, również podkład dźwiękowy chcieli chyba poprawić i coś im nie wyszło. Po za tym jakoś o wiele łatwiej jest przejść TTS.
Avatar użytkownika
facecamo
Revolver Ocelot
 
Posty: 166
Dołączył(a): Śr mar 04, 09 08:57

Postprzez Osvelot » Śr mar 09, 11 17:30

No i właśnie to jest najgorsze, psują co mogą i robią z emgieesa dziwkę sprzedajną na inne platformy, złodzieje, doiciele piniondzów, jeno czyhają na moje duże kieszonkowe, trzeba ich zaorać.
Obrazek
"From now on... call me Big Bonus."
Avatar użytkownika
Osvelot
Solidus Snake
 
Posty: 2143
Dołączył(a): Śr lip 14, 10 14:37
Gram: w pici-polo na małe bramki

Postprzez Simon » Śr mar 09, 11 18:10

Wprawdzie znów mnie rozśmieszyłeś, Ocwelą, ale skończ[cie] już bo to się robi nudne.
'A cornered fox is more dangerous than a jackal!'

Obrazek
Avatar użytkownika
Simon
Liquid Snake
 
Posty: 2505
Dołączył(a): Wt maja 27, 08 23:50
Lokalizacja: Skwierzyna
Gram: MGSV The Phantom Pain

Postprzez facecamo » Śr mar 09, 11 19:19

Simon napisał(a):Wprawdzie znów mnie rozśmieszyłeś, Ocwelą, ale skończ[cie] już bo to się robi nudne.


Nie, niech nie kończy. Dzieci z ADHD trzeba wysłuchać xD
Avatar użytkownika
facecamo
Revolver Ocelot
 
Posty: 166
Dołączył(a): Śr mar 04, 09 08:57

Postprzez SALADYN » Cz mar 10, 11 00:49

Żarty żartami ale jednak facecamo, ma rację co do TTS , muzyka wpada jednym uchem i wypada drugim , dialogi też już nie te a patenty z MGS2 (FPP i M9 w szczególności) rozłożyły poziom trudności na łopatki , no i ten nieszczęsny Kitamura którego nie wiadomo po co Koji zaangażował do współpracy.
Avatar użytkownika
SALADYN
I was made to fight. I AM a gun
 
Posty: 10247
Dołączył(a): Cz maja 29, 08 09:53

Postprzez Simon » Cz mar 10, 11 01:29

SALADYN napisał(a):Żarty żartami ale jednak facecamo, ma rację co do TTS , muzyka wpada jednym uchem i wypada drugim

Nieprawda. Mi większość bardzo przypasowała a szczerze mówiąc, dla mnie alert theme z TTS jest lepszy niż w oryginale...
'A cornered fox is more dangerous than a jackal!'

Obrazek
Avatar użytkownika
Simon
Liquid Snake
 
Posty: 2505
Dołączył(a): Wt maja 27, 08 23:50
Lokalizacja: Skwierzyna
Gram: MGSV The Phantom Pain

Postprzez Gillian » Cz mar 10, 11 09:42

Altert theme z oryginału to jest kvlt :D

Akurat co by nie mówić, tu z facecamo częściowo się zgadzam. Częściowo, bo w gre grałem tylko na youtube i potwierdzam gorszą muzyke i dialogi bez tego zadziora co w oryginale, a poziomu trudności nie jestem w stanie zweryfikować. Ale i tak panuje powszechna opinia, że mechanika MGS2 uprościła znacznie mapy z MGS1.
Avatar użytkownika
Gillian
Uber Big Boss
 
Posty: 8739
Dołączył(a): Wt maja 08, 07 22:30

Postprzez Osvelot » Cz mar 10, 11 15:01

twilite kid napisał(a):Altert theme z oryginału to jest kvlt :D


Owszem, nic nie przebije "Encountera", nie ma takiej opcji, ale Hibino z ekipą poszli w inną stronę i nie powiem, że poszło im źle:
http://www.youtube.com/watch?v=fxGgzj0aYTY
Sam alert jest od około 12 minuty. Dla kogoś, komu podobał się MGS2 a MGS1 pamięta jak przez mgłę (albo przynajmniej nie grał tydzień), to jest smakołyk.

Ogólnie cała gra jest jednym wielkim remixem i jeśli ktoś nie jest hardo konserwatywny i nie ma za często uczucia "ONI SZARGAJO MOJE ŚWIĘTOŚCI", to jest parę lepszych elementów w OST, które mogą zapaść w pamięć.

http://www.youtube.com/watch?v=W_B12n6YUEU - walka z Mantisem

http://www.youtube.com/watch?v=_3AScSr6y6M - winda

Plus, gdyby nie TTS, nie dostalibyśmy na uszy nigdy nowej, a naprawdę godnej wersji motywu głównego:
http://www.youtube.com/watch?v=iiZA1ZD2 ... re=related

Soundtrack z Twin Snakes nigdy nie miał być "lepszy" niż z MGS1, sama gra nie miała być "lepsza" (Kojima wiedział, co robi...), dlatego jest najzwyczajniej w świecie inny.
Obrazek
"From now on... call me Big Bonus."
Avatar użytkownika
Osvelot
Solidus Snake
 
Posty: 2143
Dołączył(a): Śr lip 14, 10 14:37
Gram: w pici-polo na małe bramki

Postprzez Simon » Cz mar 10, 11 16:00

Ja miałem na myśli ten http://www.youtube.com/watch?v=cXqlun_t ... re=related alert theme. W armory po prostu świetnie współgrał z potęgowanym napięciem.
'A cornered fox is more dangerous than a jackal!'

Obrazek
Avatar użytkownika
Simon
Liquid Snake
 
Posty: 2505
Dołączył(a): Wt maja 27, 08 23:50
Lokalizacja: Skwierzyna
Gram: MGSV The Phantom Pain

Postprzez SALADYN » Cz mar 10, 11 16:48

Ocwelot napisał(a):(Kojima wiedział, co robi...)


Akurat przy angażowaniu Kitamury (oby sczezł) musiał zasłabnąć lub był mocno skacowany po ostatniej bibie , poza tym nie wiemy jaki wkład miał Kojima w prace nad TTS skoro grę tworzono w Kanadzie.
Avatar użytkownika
SALADYN
I was made to fight. I AM a gun
 
Posty: 10247
Dołączył(a): Cz maja 29, 08 09:53

Postprzez Osvelot » Pt mar 11, 11 02:45

SALADYN napisał(a):Akurat przy angażowaniu Kitamury (oby sczezł) musiał zasłabnąć lub był mocno skacowany po ostatniej bibie , poza tym nie wiemy jaki wkład miał Kojima w prace nad TTS skoro grę tworzono w Kanadzie.


Wiedział co robił, dyrygując powstanie remake'u, którego nie da się porównywać z oryginałem na równych zasadach, rzekłem.
Obrazek
"From now on... call me Big Bonus."
Avatar użytkownika
Osvelot
Solidus Snake
 
Posty: 2143
Dołączył(a): Śr lip 14, 10 14:37
Gram: w pici-polo na małe bramki

Postprzez kALWa888 » Pn mar 14, 11 13:30

[quote="twilite kid"]w gre grałem tylko na youtube i potwierdzam gorszą muzyke i dialogi bez tego zadziora co w oryginale, a poziomu trudności nie jestem w stanie zweryfikować. Ale i tak panuje powszechna opinia, że mechanika MGS2 uprościła znacznie mapy z MGS1.[/quote]

Grałeś na YT? Fajnie, fajnie. To ja sobie teraz pogram... no niech będzie w MGS3 SE, ale tutaj na tym forum. Anyway, myślałem że grę tudzież różne jej aspekty ocenia się dopiero po jej przejściu? Chyba czasy cholernie się zmieniają.

Co do poziomu trudności, to w MGS2 jest to samo. Chyba nie oczekiwaliście że w remake'u pozostanie gameplay czysto jedynkowy? Poza tym jest wybór, prawda? Ktoś chce hardkoru to niech sobie wmówi "strzałkowiec nie istnieje" i niech kombinuje. Też można. MGS to gra która zawsze daje wybór. Chcesz zabijać to zabijaj, nie chcesz to nie zabijaj. Omijaj przeciwników lub eliminuj ich w taki czy inny sposób.
Avatar użytkownika
kALWa888
Liquid Snake
 
Posty: 2700
Dołączył(a): Pn cze 01, 09 12:28

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Metal Gear Solid

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron