Gameplay

Początek rewolucji Big Bossa i przekształcenie serii jaką znamy

Re: Gameplay

Postprzez ArecaS » Pt lip 17, 15 11:20

Co innego, gdyby takiego wyboru kamuflażu trzeba było dokonać w bazie przed misją.
Avatar użytkownika
ArecaS
Miał 0 punktów w quizie
 
Posty: 2862
Dołączył(a): Cz sie 21, 08 17:26
Lokalizacja: Katowice

Re: Gameplay

Postprzez SALADYN » Pt lip 17, 15 11:41

Tak właśnie to wygląda, tylko że kamuflaż raczej nie ma większego wpływu na twoją "widzialność", w każdym razie nie tak jak w MGS3 czy MGS4. W czasie misji też można się przebrać, tylko że trzeba wezwać śmigłowiec który zrobi zrzut sprzętu.
Avatar użytkownika
SALADYN
I was made to fight. I AM a gun
 
Posty: 10247
Dołączył(a): Cz maja 29, 08 09:53

Re: Gameplay

Postprzez Zielakpl » Pt lip 17, 15 12:02

z tego co kojarzę to sneaking suit (ten czarny wzorowany na mgs1) niweluję odgłosy wydawane przez bossa i jeżeli umażemy się krwią to jesteśmy bardziej widoczni
Avatar użytkownika
Zielakpl
Psycho Mantis
 
Posty: 217
Dołączył(a): Śr maja 28, 14 11:47

Re: Gameplay

Postprzez ArecaS » Pt lip 17, 15 13:03

Tylko to niewiele ma wspólnego z systemem z MGS3 i 4. Szkoda, bo wystarczyłoby go tylko z głową implementować i sprawdziłby się świetnie moim zdaniem. Zwłaszcza, że pozwoliłby na wprowadzenie dylematów typu dodatkowy pancerz albo mniejsza widoczność.
Avatar użytkownika
ArecaS
Miał 0 punktów w quizie
 
Posty: 2862
Dołączył(a): Cz sie 21, 08 17:26
Lokalizacja: Katowice

Re: Gameplay

Postprzez SALADYN » Pt lip 17, 15 15:39

Nie widzę żadnego sensownego rozwiązania jak w trakcie misji zmieniać kamuflaż z częstotliwością z MGS3 i MGS4.
Avatar użytkownika
SALADYN
I was made to fight. I AM a gun
 
Posty: 10247
Dołączył(a): Cz maja 29, 08 09:53

Re: Gameplay

Postprzez SaladinAI » Pt lip 17, 15 16:35

Ale to w ogóle nie ma sensu jeżeli w każdym momencie możemy się ewakuować do bazy po zapasy - co eliminuje konieczność odpoczynku/pożywiania się/regeneracji. W Snake Eaterze to był bardziej wynik pozostawienia Snake'a na obcym terenie przez kilka dni bez wsparcia.
To swego rodzaju błędne kolo: roboty tworzące inne roboty
Avatar użytkownika
SaladinAI
Cipher watches all
 
Posty: 7022
Dołączył(a): N maja 14, 06 12:35

Re: Gameplay

Postprzez SALADYN » Pt lip 17, 15 16:58

O właśnie to kolejny powód. Gameplay MGSV zmienił się na tyle że stary pomysł stracił całkowicie sens.
Avatar użytkownika
SALADYN
I was made to fight. I AM a gun
 
Posty: 10247
Dołączył(a): Cz maja 29, 08 09:53

Re: Gameplay

Postprzez SaladinAI » Pt lip 17, 15 17:07

Oczywiście w piątce, bo nie miałbym nic przeciwko nowej opowieści tym razem z Solidem, której bazą dla rozgrywki byłby pomysł z przetrwaniem.
To swego rodzaju błędne kolo: roboty tworzące inne roboty
Avatar użytkownika
SaladinAI
Cipher watches all
 
Posty: 7022
Dołączył(a): N maja 14, 06 12:35

Re: Gameplay

Postprzez ArecaS » Pt lip 17, 15 17:14

Ja mam na myśli zostawienie tylko modyfikatora widoczności w zależności od użytego kamuflażu i terenu. Odpowiedni strój wybieramy oczywiście w bazie. Nie widzę powodu, dla którego miałoby się to nie sprawdzić.
Avatar użytkownika
ArecaS
Miał 0 punktów w quizie
 
Posty: 2862
Dołączył(a): Cz sie 21, 08 17:26
Lokalizacja: Katowice

Re: Gameplay

Postprzez SALADYN » Pt lip 17, 15 18:50

ArecaS napisał(a):Ja mam na myśli zostawienie tylko modyfikatora widoczności w zależności od użytego kamuflażu i terenu. Odpowiedni strój wybieramy oczywiście w bazie. Nie widzę powodu, dla którego miałoby się to nie sprawdzić.

Wyżej ci napisałem że tak to dokładnie wygląda. W ostatnich gameplayach, Sean wybierając się na misje zagląda do działu uniforms i tam można przeczytać że kamuflaż "Tiger Stripes" utrudnia wypatrzenie cię na skalnym podłożu. Wywalono więc procentowy licznik widzialności i uogólniono system niwelując konieczność zmiany ubioru za każdym razem jak wgramolisz się w krzaki czy położyłeś na skale.
Avatar użytkownika
SALADYN
I was made to fight. I AM a gun
 
Posty: 10247
Dołączył(a): Cz maja 29, 08 09:53

Re: Gameplay

Postprzez Gillian » Pt lip 17, 15 22:24

Co? Jezu jakie te kamuflaze w MGS3 byly upierdliwe. Po kilku h calkiem to olalem i po prostu ubieralem cos mniej wiecej pasujacego do scenerii i zmienialem ubior co wieksza lokacje. Leczenie tez bylo kiepsko rozwiazane.
Avatar użytkownika
Gillian
Uber Big Boss
 
Posty: 8740
Dołączył(a): Wt maja 08, 07 22:30

Re: Gameplay

Postprzez SALADYN » Pt lip 17, 15 22:55

Leczenie w takiej formie jak było w MGS3 mogłoby zostać i mieć taką samą funkcjonalność. Jednak koniecznie musiałoby się odbywać w bardziej imersyjny sposób. Na przykład po zadymie, bunkrujemy rannego węża w bezpiecznej lokacji i wyjmujemy podręczną apteczkę z pomocą której leczymy się, tym razem w logicznej kolejności. Takie połączenie menusów Dead Space i leczenia z MGS3. To co jest, ten spray, jest po prostu debilny, widać że nie mieli pomysłu jak to rozwiązać.
Avatar użytkownika
SALADYN
I was made to fight. I AM a gun
 
Posty: 10247
Dołączył(a): Cz maja 29, 08 09:53

Re: Gameplay

Postprzez uci » So lip 18, 15 07:55

ale to kolejne nawiązanie do Resident evil :)
Avatar użytkownika
uci
Uber Big Boss
 
Posty: 8409
Dołączył(a): Cz lut 23, 06 14:05
Czytam: MGS:Guns of the Patrits - Project Itoh

Re: Gameplay

Postprzez Pabian01 » So lip 18, 15 08:24

Przecież mamy mnóstwo klawiszy na padzie...
Moglibyśmy brać 3 camo na misję i w trakcie niej zmieniać je skrótami.
Ogólnie kamuflaże i leczenie w 3 były zajebistym pomysłem, ale nie do końca rozwiązanym tak jak trzeba.
Priority my butt
Avatar użytkownika
Pabian01
Jack the Ripper
 
Posty: 1654
Dołączył(a): Pn maja 07, 07 20:25
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Gameplay

Postprzez Faja » So lip 18, 15 09:32

Nie były. To obok staminy było najgorsze w tej grze :)
What is a man? A miserable little pile of secrets! But enough talk... Have at you!
Avatar użytkownika
Faja
Big Boss
 
Posty: 3031
Dołączył(a): Wt lip 29, 08 15:35
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Gameplay

Postprzez uci » So lip 18, 15 10:16

stamina by mi bardziej pasowała do dzisiejszych gier - samoleczenie bohatera i jego szybkość zależne od ilości staminy, pasowało by np. do uncharted gdzie w strzelaninie na głodnego leczymy sie 3x wolniej niż najedzeni:P

Co do camo - pewnie bedzie jak w MGS:PW - sneaking suit do skradania i battle dress do walki, nic wiecej nie trzeba
Avatar użytkownika
uci
Uber Big Boss
 
Posty: 8409
Dołączył(a): Cz lut 23, 06 14:05
Czytam: MGS:Guns of the Patrits - Project Itoh

Re: Gameplay

Postprzez Zielakpl » So lip 18, 15 10:20

co ja się wczoraj nakląłem grając w MGS4
zrobić tam jakaś fajną akcję gdzie już byłem przyzwyczajony do mechaniki z GZ było bardzo ciężko
Avatar użytkownika
Zielakpl
Psycho Mantis
 
Posty: 217
Dołączył(a): Śr maja 28, 14 11:47

Re: Gameplay

Postprzez SALADYN » Cz sie 06, 15 00:40

http://metalgearsolid.pl/2015/08/06/gameplay-z-bazy-matki/

Fajnie że nikt nie będzie mógł moich owiec zajumać. Jeszcze fajniej że bazę można obronić wspólnie z znajomym, teraz jeszcze niech dadzą możliwość wspólnej infiltracji wrogiej placówki co przy tych patentach całkowicie zdyskredytuje sztuczny coop z Peace Walkera.
Avatar użytkownika
SALADYN
I was made to fight. I AM a gun
 
Posty: 10247
Dołączył(a): Cz maja 29, 08 09:53

Re: Gameplay

Postprzez Pabian01 » Cz sie 06, 15 06:57

Gdzie jest mowa o kradzieży owiec? Chyba pominąłem ten fragment.

Ogólnie wygląda to bardzo fajnie. Oby tylko było to mądrze rozwiązane (wychodzenie graczy w środku infiltracji, dobieranie graczy o zbliżonym poziomie).
Priority my butt
Avatar użytkownika
Pabian01
Jack the Ripper
 
Posty: 1654
Dołączył(a): Pn maja 07, 07 20:25
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Gameplay

Postprzez Kyokushinman » Cz sie 06, 15 10:07

Avatar użytkownika
Kyokushinman
Coward Duck
 
Posty: 36
Dołączył(a): So kwi 12, 14 23:17

Re: Gameplay

Postprzez Zancudo » Pt sie 14, 15 23:07

Ostatnio edytowano Pt cze 26, 20 17:58 przez Zancudo, łącznie edytowano 1 raz
Zancudo
Jack the Ripper
 
Posty: 1209
Dołączył(a): Cz sty 03, 13 21:33

Re: Gameplay

Postprzez Zancudo » Śr sie 19, 15 22:59

Ostatnio edytowano Pt cze 26, 20 17:57 przez Zancudo, łącznie edytowano 1 raz
Zancudo
Jack the Ripper
 
Posty: 1209
Dołączył(a): Cz sty 03, 13 21:33

Re: Gameplay

Postprzez Solidny » Śr sie 19, 15 23:53

Tymi procentami nie ma się co sugerować. W GZ też wyglądało to podobnie i głowna misja fabularna (jedyna) nie dawała nawet 10% jak dobrze pamiętam. Pytanie tylko czy tak jak w PW, konieczny będzie grind do ukończenia głównego wątku. Z tego co widzę to nie, chyba że dadzą makabrycznie silnych bossów.
Avatar użytkownika
Solidny
Zanzibar
 
Posty: 2727
Dołączył(a): Pt lut 24, 06 16:10
Lokalizacja: Gduńsk
Gram: hipsterskie badziewia
Czytam: Komentarze na YT

Re: Gameplay

Postprzez SALADYN » Cz sie 20, 15 00:34

W ogóle przeliczanie zawartości gry na procenty to chybiony pomysł. W takim GZ sporo tych procentów to były pierdołowate zadania pokroju wybijania kruków, oznaczania przeciwników czy wyrażania drzwi. Nie chciało mi się nawet tego robić.
Avatar użytkownika
SALADYN
I was made to fight. I AM a gun
 
Posty: 10247
Dołączył(a): Cz maja 29, 08 09:53

Re: Gameplay

Postprzez Osvelot » Cz sie 20, 15 11:58

Kruki się nie podliczają - liczyło się tylko odblokowywanie czelendżów. Tj. na poziomie easy dostawałeś procenty za ukończenie dowolnego jednego wyzwania, bo odblokowywało to kolejne. Z tych odblokowanych już nie trzeba było robić żadnego dla %. Na poziomie hard tak samo, ale było to jeszcze bardziej niezauważalne, bo jednym z wyzwań było ukończenie misji (na czas, ale nie miało to wpływu na odblokowanie - nawet jak przeszedłeś w godzinę, to było zaliczone). Więc na poziomie easy wystarczyło najpierw przejść misję raz i dostać w ogóle pierwsze wyzwania, a potem zrobić jedno z nich, żeby odblokować drugą pakę. Na hard wystarczyło przejść misję dwa razy.

A że % były kompletnie z dupy, to inna historia. Też się zdziwiliłem, jak niewiele wpadło za główną misję. Potem za to poszło bardzo z górki.

PS. Jedna rzecz, potencjalnie ważna w TPP, bo ponoć uwzględniona w transferze save'a, która nie dawała żadnych %, to ewakuowanie konkretnych żołnierzy/jeńców. Też trochę z dupy, bo to byłyby w zasadzie jedne z najprzydatniejszych "%" do wyświetlenia graczowi (tj. informacja "zrobiłeś coś istotnego").
Obrazek
"From now on... call me Big Bonus."
Avatar użytkownika
Osvelot
Solidus Snake
 
Posty: 2143
Dołączył(a): Śr lip 14, 10 14:37
Gram: w pici-polo na małe bramki

Re: Gameplay

Postprzez Metyl » Śr sie 26, 15 22:31

Gdyby ktoś chciał zobaczyć misję "Hero's Way" w ostatecznej wersji (tj. prosto z gry) to jest już na youtube...
Metyl
Black Viper
 
Posty: 153
Dołączył(a): N lip 06, 08 23:12

Re: Gameplay

Postprzez SALADYN » Śr sie 26, 15 22:35

Nikt już nie chce oglądać "Hero's Way".
Avatar użytkownika
SALADYN
I was made to fight. I AM a gun
 
Posty: 10247
Dołączył(a): Cz maja 29, 08 09:53

Re: Gameplay

Postprzez Metyl » Śr sie 26, 15 23:01

Nikt już nie chce oglądać "Hero's Way".


Jeszcze co najmniej raz będziesz musiał - przechodząc samemu...;) Chodziło mi o to, że na yt jest już walkthrough stworzony przez ludzi, którzy już zdążyli położyć swoje brudne łapska na własnym egzemplarzu gry...
Metyl
Black Viper
 
Posty: 153
Dołączył(a): N lip 06, 08 23:12

Re: Gameplay

Postprzez SALADYN » Śr sie 26, 15 23:31

Broń boże przed szukaniem takich rzeczy na youtube, toż to wylęgarnia spoilerów.
Avatar użytkownika
SALADYN
I was made to fight. I AM a gun
 
Posty: 10247
Dołączył(a): Cz maja 29, 08 09:53

Re: Gameplay

Postprzez SALADYN » Cz sie 27, 15 10:31

https://www.youtube.com/watch?v=zrTqNg9_SNY

Filmik oczywiście wolny od spoilerów, wyjaśnienie mikrotransakcji w MGSV. Nie bardzo mi się to podoba, wszyscy spodziewali się tego co konami zapowiadało, opcji dla leniwych i bogatych a na razie wygląda to na typowe żerowanie na portfelu gracza. Przez wewnętrzną walutę w trybach multiplayer cały balans zazwyczaj idzie na grzyby.
Avatar użytkownika
SALADYN
I was made to fight. I AM a gun
 
Posty: 10247
Dołączył(a): Cz maja 29, 08 09:53

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Metal Gear Solid V

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

cron