Moderator: GM
ArecaS napisał(a):
@Faja
Ale czemu podniesienie rozdzielczości i włączenie kilku bajerów graficznych więcej miałoby skutkować podniesieniem kosztów produkcji? Zwłaszcza w multiplatformach, które i tak wychodzą na PC? OK, QA, ale to są znikome rzeczy w koszcie całej gry.
Faja napisał(a):Sami deweloperzy to mówią, że robienie dwóch wersji wiąże się z większymi kosztami, dlaczego? Bo ktoś musi to zrobić, poza procesem podstawowym tworzenia softu.
Osvelot napisał(a):A od kiedy to twórcy muszą robić dwie wersje w ramach jednej platformy? Wystarczy przygotować grafikę na najwyższym potrzebnym poziomie i w razie potrzeby skalować w dół. Przecież zawsze wersją wyjściową jest ta szczytowa. Nawet w przypadku wersji na starszą generację jedyne co robią, to skalują tekstury do mniejszej rozdzielczości i obcinają bajery + ewentualnie przemeblują coś nieznacznie w mechanice gry.
Faja napisał(a):Skalowanie se mozesz wrazic w rzyc, textura wysokiej rozdzielczosci to ma byc twr a nie przeskalowany obrazek i odwrotnie
Grę i tak robisz pod full HD, a potem stajesz na głowie żeby UI i wszystko inne także działało na niższych rozdziałkach
Faja napisał(a):Ja pracuje w branży soft dev od 7 lat, znam ludzi którzy robią gry od lat 15 i jeśli myślicie, że wszystko się rozbija o suwaczki to jesteście w wielkim błędzie. To nie jest takie proste jakby się mogło wydawać. Zacytuję znajomego z tej firmy od Hatred:Grę i tak robisz pod full HD, a potem stajesz na głowie żeby UI i wszystko inne także działało na niższych rozdziałkach
Poza tym jakoś nie chce mi się wierzyć, że Sony nie wykorzysta tego jako pretekstu do wyciągnięcia większej kasy od ludzi.
Solidny napisał(a):Faja napisał(a):Ja pracuje w branży soft dev od 7 lat, znam ludzi którzy robią gry od lat 15 i jeśli myślicie, że wszystko się rozbija o suwaczki to jesteście w wielkim błędzie. To nie jest takie proste jakby się mogło wydawać. Zacytuję znajomego z tej firmy od Hatred:Grę i tak robisz pod full HD, a potem stajesz na głowie żeby UI i wszystko inne także działało na niższych rozdziałkach
Poza tym jakoś nie chce mi się wierzyć, że Sony nie wykorzysta tego jako pretekstu do wyciągnięcia większej kasy od ludzi.
Ten cytat pasuje do gier pecetowych albo mobilnych, gdzie co człek to inny sprzęt.
Solidny napisał(a):Nie wierzę jednak, że nie wymyślą zupełnie nowego sprzętu po 10 latach. Będą lepsze architektury i nowy soft do tego czasu, więc w nieskończoność takich middle-genów wydawać nie będą. Ręki za to jednak nie oddam
Faja napisał(a):W dokumentach regulujących PS4K, o ile wierzyć plotkom, jest wyraźnie napisane, że zarówno do tego modelu jak i do PS4 musi się dać podpiąć te same komponenty. Biorąc powyższe nie należy się spodziewać, że PS4K będzie specjalnie pod VR, i tak te pudełko trza będzie dodatkowo podłączyć. Tak mi się przypomniało
Ale jakie "lepsze architektury" będą? Architektura sprzętowa konsol została mniej więcej ujednolicona z pecetową. Narzędzi developerskich raczej też nikt nie będzie wywracał do góry nogami, jeśli sprzęt będzie ewoluował (bo ponownie - po co rewolucja? ani to opłacalne ani nie ma na razie sensownej alternatywy dla x86). No ale kto wie, ekspertem nie jestem, to tylko moje przywidywania z przysłowiowego tyłka
Solidny napisał(a):Nie wiem czy gdzieś to było powiedziane, ale VR ma działać tylko na Neo?.
SALADYN napisał(a):Solidny napisał(a):Nie wiem czy gdzieś to było powiedziane, ale VR ma działać tylko na Neo?.
Nope, to totalna bzdura. PS VR ma te ekstra pudełeczko z RAM i odpowiednim softem, ma to się zajmować tylko obsługą gogli i developerzy nie mają mieć możliwości wykorzystania tej ekstra mocy w grach.
Swoją drogą co myślicie o powrocie mody na przystawki do konsol, takich konkretnie zmieniających ich zastosowanie jak kiedyś napędy CD do 16 bitowców ? Załóżmy że w końcu gry na PS4.5 będzie za bardzo odbiegać grami od normalnej PS4, według mnie istnieje spora szansa że sony pokusi się w takim wypadku o wypuszczenie jakiejś przystawki która zamienia stary model w nowy, wymiana sprzętu lub jego podzespołów przez producenta raczej nie wchodzi w grę przez koszta takiej operacji, chyba że właściciele sprzętu ponosili by odpowiednie opłaty.
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości