Seria Red Dead

Moderator: GM

Postprzez SaladinAI » Śr gru 28, 11 21:08

twilite kid napisał(a): Pałeczkę GOTY 2010 przejął Red Dead Redemption.


Bo ja wiem...motywy związane z survivalem chyba robiły największe wrażenie. Podobnie atmosfera i dopracowanie świata, fabuła zmuszała do zastanowienia i w kilku momentach potrafiłem uronić łezkę. Tylko ten system zostawił niedosyt. Mamy kapitalnie opracowany sposób władania bronią, ale zadania, czyli trzon, mogły być bardziej pomysłowe. W sumie spora ich część to już powtórka z okresu GTA czy innych tego typu gangsterek więc na pewno nie poczułem się zaskoczony, brakowało czegoś bardziej oryginalnego. I te ograniczenia - jak utopiłem się w wodzie po kostki, a do pustej budy na środku pustyni nie dało się wejść to miałem wrażenie że to zeszła generacja mimo wszytko jest.
To swego rodzaju błędne kolo: roboty tworzące inne roboty
Avatar użytkownika
SaladinAI
Cipher watches all
 
Posty: 7022
Dołączył(a): N maja 14, 06 12:35

Postprzez Gillian » Śr gru 28, 11 21:24

Saladin01 napisał(a):miałem wrażenie że to zeszła generacja mimo wszytko jest
Ja się z tym już dawno pogodziłem. I juz pogodziłem się z faktem, że i kolejna generacja będzie pełna ograniczeń, które myślałem kiedyś, że wraz z wprowadzeniem niesamowitego Emotion Engine w PS2 znikną :D.

Dla mnie RDR to przede wszystkim atmosfera. Wiem, że pi razy oko 70% zadań to głupia strzelanka. Moc RDR to możliwość wybrania się do lasu, obserwowania fauny i flory. Pogapienia się w zachód słońca. Żadna gra nie dała mi takiego poczucia nostalgicznej tęsknoty za czymś nieuchwytnym. Są gry takie, w które się gra i takie, które się przeżywa. RDR załapał się u mnie do tej drugiej grupy. Dlatego tak go cenię.
Avatar użytkownika
Gillian
Uber Big Boss
 
Posty: 8740
Dołączył(a): Wt maja 08, 07 22:30

Postprzez SaladinAI » Śr gru 28, 11 21:29

Zgoda, nie mówię że jest źle choć szkoda że nie dali więcej takich misji jak ta w której skradasz się z nożami do rzucania w zacinającym deszczu ;) Zapomniałem dodać o dość mocnym potraktowaniu moralności bohatera, nie chodzi o wybór ale oto że przez pół gry walimy do osób które na to nie zasługują. To jednak odmiana, bo nawet w GTA dziurawimy persony do których ciężko mieć współczucie. A tutaj ciągle coś mnie kuło :)
To swego rodzaju błędne kolo: roboty tworzące inne roboty
Avatar użytkownika
SaladinAI
Cipher watches all
 
Posty: 7022
Dołączył(a): N maja 14, 06 12:35

Postprzez Gillian » Śr gru 28, 11 21:52

Ból jest taki, że przesadzono z tym, iż Marston walczy po obu stronach jednego konfliktu. Nie dość, że to moralnie mogło budzić wątpliwości (choć John robił wszystko co musiał, aby osiągnąć swój cel), ale było po prostu z logicznego punktu widzenia głupie.

Ale przyznać trzeba że kilka misji niszczy system. Ta wspomniana przez Ciebie, ale choćby te z samego początku i końca gry. Zawierają pewien emocjonalny ładunek. Ale nie będę za dużo zdradzał, SALADYN teraz gra ; )
Avatar użytkownika
Gillian
Uber Big Boss
 
Posty: 8740
Dołączył(a): Wt maja 08, 07 22:30

Postprzez SaladinAI » Śr gru 28, 11 22:00

Nie? Jakby nie patrzeć prostytutek nie ruszył, bo był wierny żonie ale zmasakrowanie tysięcy powstańców i widok zgwałconych kobiet spływał po nim jak gówno po kaczce.
To swego rodzaju błędne kolo: roboty tworzące inne roboty
Avatar użytkownika
SaladinAI
Cipher watches all
 
Posty: 7022
Dołączył(a): N maja 14, 06 12:35

Postprzez Gillian » Śr gru 28, 11 22:17

No to jest na dobrą sprawę mój największy zarzut względem gry. Ale to jest też ogólny problem sandboksów od Rockstar.
Avatar użytkownika
Gillian
Uber Big Boss
 
Posty: 8740
Dołączył(a): Wt maja 08, 07 22:30

Postprzez SALADYN » Śr gru 28, 11 22:32

To jest raczej ogólny problem branży gier gdzie ciężko wykreować bohatera który nie będzie jednoznacznie czarnym czy białym charakterem, zazwyczaj próby stworzenia takiego antagonisty kończą sie właśnie na takich John'ach Marstonach czy Drake'ach, porządnych chłopów bez mrugnięcia okiem zabijający ludzi stojącym im na drodze co jednak nie przeszkadza im w podrywaniu Eleny czy przesadnej dziko zachodniej uprzejmości czy uczynności.
Avatar użytkownika
SALADYN
I was made to fight. I AM a gun
 
Posty: 10247
Dołączył(a): Cz maja 29, 08 09:53

Postprzez SaladinAI » Pt gru 30, 11 14:22

To jest (ta uprzejmość) wynik konstrukcji osobowości delikwenta, nadaje się mu w ten sposób charakter. Te sprzeczności wynikają już czegoś innego, mianowicie z braku ewolucji postaci - nie rozwija się a właściwie ma przypisaną odgórnie rolę w scenariusz, przejście od punktu A do B bez zmian w psychice wynikających z drastycznych przejść. Wszystkie jest już założone z góry i nie ma możliwości modyfikacji w osobowości kogoś takiego.
To swego rodzaju błędne kolo: roboty tworzące inne roboty
Avatar użytkownika
SaladinAI
Cipher watches all
 
Posty: 7022
Dołączył(a): N maja 14, 06 12:35

Postprzez SALADYN » Pt gru 30, 11 14:48

W takim wypadku wystarczy aby bohater był tylko avatarem gracza jak w pierwszym Dead Space gdzie Isaac nie miał nawet własnego głosu, co prawda w takiej grze jak DS bohater powinien być z krwi i kości ale w RDR niemowa spisałaby sie znacznie lepiej skoro nie potrafili odpowiednio wyewoluować charakteru postaci albo mogli przynajmniej stworzyć dwa profile aktywujące się w zależności od naszych poczynań jak w drugim Infamous gdzie pierwszy wybór moralny miał od razu niebagatelny wpływ na to co sie dzieje w kolejnej scence.
Avatar użytkownika
SALADYN
I was made to fight. I AM a gun
 
Posty: 10247
Dołączył(a): Cz maja 29, 08 09:53

Postprzez SaladinAI » Pt gru 30, 11 15:38

Tak, ale to kupa roboty więc developerzy sobie to odpuszczają. Ale taki Raiden to jednak przechodzi zmiany aż miło :)

Na niemych bohaterów się nie zgadzam - wole postacie wadliwe ale z charakterem niż pustaki do którego mogę tylko dopisać własne imię. Marston może nie jest idealny, ale ma swoją filozofię, poglądy i pokazuje się ścierają się z tym ciężkim środowiskiem. Może nie potrzebnie tak narzekam, bo sam protagonista uważa że radykalne warunki decydują o kształcie człowieka, a on mimo wszystko stara utrzymać się na powierzchni - wie na czym polega przetrwanie ponieważ wie co formuje ludzi i się temu nie poddaje chociaż musi w tym uczestniczyć.
To swego rodzaju błędne kolo: roboty tworzące inne roboty
Avatar użytkownika
SaladinAI
Cipher watches all
 
Posty: 7022
Dołączył(a): N maja 14, 06 12:35

Postprzez ArecaS » Pt gru 30, 11 15:39

Saladin01 napisał(a):niż pustaki do którego mogę tylko dopisać własne imię

Polecam Persony 3 i 4 w celu zmiany podejścia do pustaków. :)
Avatar użytkownika
ArecaS
Miał 0 punktów w quizie
 
Posty: 2862
Dołączył(a): Cz sie 21, 08 17:26
Lokalizacja: Katowice

Postprzez SaladinAI » Pn sty 09, 12 17:31

SALADYN napisał(a): stado niedźwiedz


Są takie miejsca gdzie z konia lepiej nie schodzić, albo najlepiej się w ogóle nie zatrzymywać :)
To swego rodzaju błędne kolo: roboty tworzące inne roboty
Avatar użytkownika
SaladinAI
Cipher watches all
 
Posty: 7022
Dołączył(a): N maja 14, 06 12:35

Postprzez Gillian » Pn sty 09, 12 17:55

SALADYN http://mgs.gram.pl/forum/viewtopic.php?p=91412#91412 napisał(a):Całości mogę zarzucić tylko lekkie niedopracowanie ot choćby inteligencji ujeżdżanych koni które potrafiły same wbiec w rzekę lub przepaść czy błędy skryptów jak stado niedźwiedzi co skutkowało łatwym pucharkiem.
Nie przypominam sobie takich rzeczy. Choć zdarzyło mi sie pare razy że koń sobie po prostu zdechł.


PS. A nie mówiłem? Gra jest genialna, końcówka wyśmienita.
Ostatnio edytowano Wt sty 10, 12 14:17 przez Gillian, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Gillian
Uber Big Boss
 
Posty: 8740
Dołączył(a): Wt maja 08, 07 22:30

Postprzez SALADYN » Pn sty 09, 12 23:55

Przesadzam z tym stadem ale i tak było strasznie, jadę sobie na koniu i widzę na polanie dwa misie, tu już pierwsza nieścisłość jeżeli sie czepiać bo grizzly są samotnikami a ja zawsze spotykałem parę (małżeństwa czy jak ?), myślę sobie że je upoluje i oskóruje w końcu jest za to trofeum, ledwo odstrzeliłem obie ofiary a już szarżował na mnie następny i następny i następny, po prostu gdzieś tam się respawnowały na tyle szybko że nie zdążyłem ich z zabijać, na polanie w pewnym momencie leżało kilkanaście martwych misiów a wciąż pojawiały sie nowe gdy się ulatniałem.

Saladin01 napisał(a):Są takie miejsca gdzie z konia lepiej nie schodzić, albo najlepiej się w ogóle nie zatrzymywać :)


To było w miejscu gdzie znajduje się litera "A" w napisie Tall Trees a tak poza tym to chyba tylko pumy były niebezpieczne też często występujące parami.
Avatar użytkownika
SALADYN
I was made to fight. I AM a gun
 
Posty: 10247
Dołączył(a): Cz maja 29, 08 09:53

Postprzez SaladinAI » Wt sty 10, 12 12:17

Ale częstotliwość występowania zwierzaków zależy od wielu czynników - pory dnia, bo w określonych godzinach jest ich zawsze więcej. Na skunksy polowałem o północy ;)

W Tall Trees jest takie miejsce, obok tej dziury z sklepem oraz stacją, gdzie jak stanę to miśki zawsze biegną na mnie trójkami. Miałem ubaw po pachy jak chciałem załatwić wszystkie za pomocą noża. Huh.
To swego rodzaju błędne kolo: roboty tworzące inne roboty
Avatar użytkownika
SaladinAI
Cipher watches all
 
Posty: 7022
Dołączył(a): N maja 14, 06 12:35

Postprzez Gillian » Wt sty 10, 12 13:24

Ileż ja się uszukałem bobrów... Też chyba w dwóch miejscach o konkretniej porze można było je znaleźć. No ale cóż - dziwne zachowanie skryptów to klasyk w grach Rockstar. W GTA to bywało tak, że jadąc danym samochodem mijaliśmy mnóstwo takich samych i raptem kilka innych modeli. Potem skrypt znów sie mieszał i mieliśmy zestawik innych samochodów. Pewnie ma to jakieś technicznie podstawy (do pamięci ładuje się pewna pula modeli, które są dynamicznie z czasem podmieniane, whatever). Choć i tak w GTA na PS2 miażdżyła losowość tego co się działo poza obszarem widzenia kamery. Jedzie samochód - obrót - zniknął samochód - obrót - pojawia sie zupełnie inny samochód.
Avatar użytkownika
Gillian
Uber Big Boss
 
Posty: 8740
Dołączył(a): Wt maja 08, 07 22:30

Postprzez SaladinAI » Wt sty 10, 12 13:29

To też pewnie miało strudnić grę, bo niektóre gatunki są powszechne a przy innych nie wiesz jak to to wygląda.

BTW my chyba udzielamy się w złym temacie...
To swego rodzaju błędne kolo: roboty tworzące inne roboty
Avatar użytkownika
SaladinAI
Cipher watches all
 
Posty: 7022
Dołączył(a): N maja 14, 06 12:35

Postprzez Coldman_3 » Cz sty 12, 12 15:55

Miał ktoś z was w Undead Nightmare na PS3 (wersja pudełkowa) taki bug, że po 1/3 gry konie skręcały w przeciwną stronę od zamierzonej? :/
"Revenge with a Vengeance"
Avatar użytkownika
Coldman_3
banan
 
Posty: 253
Dołączył(a): Pt lis 04, 11 21:01
Lokalizacja: Universyty for Peace

Postprzez Gillian » Cz sty 12, 12 16:06

This is a feature, not a bug!


http://reddead.wikia.com/wiki/Undead_Horse
Avatar użytkownika
Gillian
Uber Big Boss
 
Posty: 8740
Dołączył(a): Wt maja 08, 07 22:30

Postprzez Coldman_3 » Cz sty 12, 12 16:11

Faktycznie :) Ale dzięki za odp.
"Revenge with a Vengeance"
Avatar użytkownika
Coldman_3
banan
 
Posty: 253
Dołączył(a): Pt lis 04, 11 21:01
Lokalizacja: Universyty for Peace

Postprzez SALADYN » Wt sty 17, 12 00:00

100% w Red Dead Redemption stało sie faktem, zostało mi teraz kilka pucharków online więc jakby sie znalazło paru chętnych to możemy zrobić ustawkę żeby sie za bardzo nie stresować.
Dodatek z zombiakami już do mnie leci więc znowu będzie wygrzew.

A tak przy okazji to wiecie że spora liczba graczy nie ukończyła gry, znaczy się fabułę zrobili ale napisów końcowych nie obejrzeli a jak wiecie żeby zobaczyć sekcje kredytową to trzeba jeszcze wykonać jedno zadanie poboczne, wśród znajomych z forum znalazłem dwie osoby bez odpowiedniego pucharka za ten quest.
Avatar użytkownika
SALADYN
I was made to fight. I AM a gun
 
Posty: 10247
Dołączył(a): Cz maja 29, 08 09:53

Postprzez Gillian » Wt sty 17, 12 01:21

No niektórzy skończyli grę i rzucili w kąt nie wiedząc nawet, że jej tak naprawdę nie skończyli :D.
Avatar użytkownika
Gillian
Uber Big Boss
 
Posty: 8740
Dołączył(a): Wt maja 08, 07 22:30

Postprzez SaladinAI » Wt sty 17, 12 14:28

Jak tylko przeczytałem gazetę to wiedziałem w którym kierunku się udać :]

Choć to już taki epilog, zwykła formalność.
To swego rodzaju błędne kolo: roboty tworzące inne roboty
Avatar użytkownika
SaladinAI
Cipher watches all
 
Posty: 7022
Dołączył(a): N maja 14, 06 12:35

Postprzez Faja » Wt sty 17, 12 14:56

To jest to co się gra [spoiler]kilkanaście lat później[/spoiler] tak?
Ostatnio edytowano Wt sty 17, 12 17:39 przez Faja, łącznie edytowano 1 raz
What is a man? A miserable little pile of secrets! But enough talk... Have at you!
Avatar użytkownika
Faja
Big Boss
 
Posty: 3031
Dołączył(a): Wt lip 29, 08 15:35
Lokalizacja: Sosnowiec

Postprzez SALADYN » Śr sty 18, 12 02:11

Faja napisał(a):To jest to co się gra [spoiler]kilkanaście lat później[/spoiler] tak?


Tak dokładnie.
Avatar użytkownika
SALADYN
I was made to fight. I AM a gun
 
Posty: 10247
Dołączył(a): Cz maja 29, 08 09:53

Postprzez SaladinAI » Śr sty 18, 12 13:14

Chyba 3 lata później.
To swego rodzaju błędne kolo: roboty tworzące inne roboty
Avatar użytkownika
SaladinAI
Cipher watches all
 
Posty: 7022
Dołączył(a): N maja 14, 06 12:35

Postprzez SALADYN » Cz sty 26, 12 01:42

Saladin01 napisał(a):Chyba 3 lata później.


Raczej zdecydowanie więcej.
Avatar użytkownika
SALADYN
I was made to fight. I AM a gun
 
Posty: 10247
Dołączył(a): Cz maja 29, 08 09:53

Postprzez kul » Cz sty 26, 12 08:42

Nie, zdecydowanie tylko trzy lata.
I bought a ceiling fan the other day. Complete waste of money. He just stands there applauding and saying "Ooh, I love how smooth it is."
Avatar użytkownika
kul
Niewidzialna Armia
 
Posty: 1044
Dołączył(a): N sie 23, 09 11:49
Lokalizacja: Lanzhou, Gansu, ChRL
Gram: O kurde...
Czytam: ...

Postprzez SALADYN » Cz sty 26, 12 15:13

W sumie nigdy się tym [spoiler]nagrobkom[/spoiler] tak dokładnie nie przyjrzałem ale Jack wydaje sie zdecydowanie starszy.

Mniejsza o to, jak myślicie Rockstar kiedyś zrobi jakąś kontynuacje ?
Avatar użytkownika
SALADYN
I was made to fight. I AM a gun
 
Posty: 10247
Dołączył(a): Cz maja 29, 08 09:53

Postprzez SaladinAI » Cz sty 26, 12 17:04

SALADYN napisał(a):W sumie nigdy się tym nagrobkom tak dokładnie nie przyjrzałem ale Jack wydaje sie zdecydowanie starszy.


19 lat, dłuższe włosy, broda i taki też efekt.

SALADYN napisał(a): Mniejsza o to, jak myślicie Rockstar kiedyś zrobi jakąś kontynuacje ?


Raczej odrębną grę w tym samym sosie - ale żeby była bardziej niezależna, mniej kalkowała GTA.
To swego rodzaju błędne kolo: roboty tworzące inne roboty
Avatar użytkownika
SaladinAI
Cipher watches all
 
Posty: 7022
Dołączył(a): N maja 14, 06 12:35

Następna strona

Powrót do Gry i Konsole

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

cron