Fox Engine

Początek rewolucji Big Bossa i przekształcenie serii jaką znamy

Re: Fox Engine

Postprzez SaladinAI » So wrz 07, 13 18:55

Na targi 19 września dostaniemy wizualnie podkręcony pod next-geny gameplay. Tylko ten obecny nie wywarł na dziennikarzach aż tak dużego wrażenia. Niestety taka praktyka prezentowania oficjalnie lepszej wersji to z mojej perspektyw nic dobrego a to już będzie drugi raz.
To swego rodzaju błędne kolo: roboty tworzące inne roboty
Avatar użytkownika
SaladinAI
Cipher watches all
 
Posty: 7022
Dołączył(a): N maja 14, 06 12:35

Re: Fox Engine

Postprzez SALADYN » So wrz 07, 13 19:06

Dziennikarze są przecież zblazowani na punkcie technikaliów w grach więc ich wrażenie mnie nie obchodzi.
Avatar użytkownika
SALADYN
I was made to fight. I AM a gun
 
Posty: 10247
Dołączył(a): Cz maja 29, 08 09:53

Re: Fox Engine

Postprzez SaladinAI » So wrz 07, 13 20:45

Raczej miałem na myśli stawianie przy dużych imprezach na siłą rzeczy prezentującą się lepiej wersję a cichaczem puszczanie obrazu mniej imponującego, unikanie przepuszczania zwyczajnie gorszego materiału do świadomości szerszego widza.
To swego rodzaju błędne kolo: roboty tworzące inne roboty
Avatar użytkownika
SaladinAI
Cipher watches all
 
Posty: 7022
Dołączył(a): N maja 14, 06 12:35

Re: Fox Engine

Postprzez Curtis » N wrz 08, 13 12:42

Ale czy to ma aż takie znaczenie ? Chyba wszyscy wiemy, że kolejny MGS tak jak wszystkie poprzednie mają swoją grupę docelową, którą większość stanowią ludzie jak SALADYN. Mający gdzieś dziennikarski ból dupy o technologiczne fajerwerki ? Każdy z nas ma pewno swoje oczekiwania względem nowego Metala i chyba nie jest to raczej związane głównie z szatą graficzną.
Osvelot jest Bogiem
Avatar użytkownika
Curtis
The Sorrow
 
Posty: 661
Dołączył(a): Śr sty 09, 08 15:06
Czytam: Nie podam bo jak skończę będzie nieaktualne

Re: Fox Engine

Postprzez SaladinAI » Cz paź 31, 13 12:13

To swego rodzaju błędne kolo: roboty tworzące inne roboty
Avatar użytkownika
SaladinAI
Cipher watches all
 
Posty: 7022
Dołączył(a): N maja 14, 06 12:35

Re: Fox Engine

Postprzez SaladinAI » Cz lut 06, 14 14:27

Hideo Kojima miał wizję ale rzeczywistość rozdupczyła jego marzenia (dobry slogan na grę):

Transfarring

Czy ktoś jeszcze to pamięta?

Szybsza produkcja tytułów

Czas się nie zmienił, developing trwa tyle samo a nawet jeżeli produkcje są większe to należałoby postawić pytanie, czy nie lepiej byłoby wrócić do mniej eksperymentalnej formy na rzecz jednej gry raz na rok lub dwa. Summa summarum oprócz jednego metala wydanego na pół gwizdka na horyzoncie nie pojawił się żaden oryginalny projekt. Obecnie mówi się o początku 2016 jako premierze The Phantom Pain.

Fox Engine

Słyszeliśmy zapowiedzi twórców, że silnik ma służyć obecnej generacji ale jest też "next-gen ready". Teraz Kojima ilekroć wypowiada się o grze, zachęca ludzi do grania na nowszych systemach, ze względu na sterowanie oraz względy estetyczne. Tak jest optymalnie, siłą rzeczy jest to zrozumiałe, kolejna generacja wypiera poprzednią, tak opcjonalna wartość silnika stała się jego dominującą stroną.

Marudzę? Może. A może deklaracje Kojimy znowu okazały się pustosłowiem.
To swego rodzaju błędne kolo: roboty tworzące inne roboty
Avatar użytkownika
SaladinAI
Cipher watches all
 
Posty: 7022
Dołączył(a): N maja 14, 06 12:35

Re: Fox Engine

Postprzez Solidny » Cz lut 06, 14 15:03

Jeśli chodzi a czas tworzenia, to przypominam, że takie GTAIV czy RDR powstawały po około pół dekady, więc nie czepiałbym się tak bardzo, gdyby TPP miał wyjść za dwa lata. Jak już, to problemem była wczesna zapowiedź. Poza tym Fox Engine miał być takim skokiem w zachodni porządek robienia gier, więc względem rozmiarów czas produkcji faktycznie mógł się zmniejszyć.

Zdecydowanie nie zgadzam się z wprowadzeniem "mniej eksperymentalnej formy na rzecz jednej gry raz na rok lub dwa". Nie dość, że byłoby mało innowacji między epizodami, to na dodatek materiał bardzo szybko by się zmęczył przez taśmowe wydawanie w każdym roku fiskalnym. Assassin's Creed ledwo uciągnął tę strategię wydawniczą (choć mnie zmęczyło w połowie serii), a to i tak dlatego, że pracują nad nim dwa studia jednocześnie.
TPP podobno jest jak serial, podzielony na różne wątki, które gracz odkrywa według uznania. Gdyby to podzielić na odcinki w stylu Telltale i wydawać regularnie, to czemu nie. Seria jednak jest na tyle zmęczona, że częstsze sequele raczej by jej zaszkodziły.

W kwestii FOX Engine i next-gen ready, sytuacja zmieniła się przez premiery konsol oczywiście, więc nie wiem co w tym dziwnego.
Avatar użytkownika
Solidny
Zanzibar
 
Posty: 2727
Dołączył(a): Pt lut 24, 06 16:10
Lokalizacja: Gduńsk
Gram: hipsterskie badziewia
Czytam: Komentarze na YT

Re: Fox Engine

Postprzez SaladinAI » Cz lut 06, 14 15:13

Solidny napisał(a):W kwestii FOX Engine i next-gen ready, sytuacja zmieniła się przez premiery konsol oczywiście, więc nie wiem co w tym dziwnego.


Pracę na silnikiem trwają od ukończenia MGS 4 i hasło robienia szybciej gier dotyczyło tej generacji - tzn. innej produkcji już nie uświadczymy a takie były nadzieje przy P.Ogre.

Nie sądzę natomiast, żeby MGS V był aż tak bardzo innowacyjny. I nie mam na myśli jednej gry z serii na rok lecz raczej częstsze tytuły kompletnie nie związane z sagą. Jak na razie kurs obrany na Zachód nie idzie zbyt dobrze.
To swego rodzaju błędne kolo: roboty tworzące inne roboty
Avatar użytkownika
SaladinAI
Cipher watches all
 
Posty: 7022
Dołączył(a): N maja 14, 06 12:35

Re: Fox Engine

Postprzez Pabian01 » Cz lut 06, 14 19:06

Nie zapominaj, że zachęca by grać na nowych systemach ze względów finansowych ;)
Priority my butt
Avatar użytkownika
Pabian01
Jack the Ripper
 
Posty: 1654
Dołączył(a): Pn maja 07, 07 20:25
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Fox Engine

Postprzez SaladinAI » Pt lut 07, 14 11:42

Dobra, będzie trailer uwypuklający różnice między systemami

Obrazek
To swego rodzaju błędne kolo: roboty tworzące inne roboty
Avatar użytkownika
SaladinAI
Cipher watches all
 
Posty: 7022
Dołączył(a): N maja 14, 06 12:35

Re: Fox Engine

Postprzez Solidny » Pt lip 18, 14 22:22

Avatar użytkownika
Solidny
Zanzibar
 
Posty: 2727
Dołączył(a): Pt lut 24, 06 16:10
Lokalizacja: Gduńsk
Gram: hipsterskie badziewia
Czytam: Komentarze na YT

Re: Fox Engine

Postprzez SALADYN » Pt lip 18, 14 22:28

Będzie z tego dobry news, dzięki.
Avatar użytkownika
SALADYN
I was made to fight. I AM a gun
 
Posty: 10247
Dołączył(a): Cz maja 29, 08 09:53

Re: Fox Engine

Postprzez SALADYN » So lip 19, 14 01:25

Avatar użytkownika
SALADYN
I was made to fight. I AM a gun
 
Posty: 10247
Dołączył(a): Cz maja 29, 08 09:53

Re: Fox Engine

Postprzez Gac666 » So lip 19, 14 10:09

Lol
Obrazek
Avatar użytkownika
Gac666
Big Boss
 
Posty: 3443
Dołączył(a): N sie 23, 09 12:22
Lokalizacja: Ultramar/Warszawa

Re: Fox Engine

Postprzez ArecaS » So lip 19, 14 10:15

Spoko. Assassin's Creed doznał kiedyś podobnego honoru. :P
Avatar użytkownika
ArecaS
Miał 0 punktów w quizie
 
Posty: 2862
Dołączył(a): Cz sie 21, 08 17:26
Lokalizacja: Katowice

Re: Fox Engine

Postprzez SaladinAI » Pt wrz 19, 14 11:59

Jak widzę te lasy, te gęste miejscówki to już czuje dreszcze na widok drzew wyrastających metr przed postacią na starej generacji.

Dokładne zobrazowanie wszystkiego co było nie tak z Ground Zeroes:

Obrazek
To swego rodzaju błędne kolo: roboty tworzące inne roboty
Avatar użytkownika
SaladinAI
Cipher watches all
 
Posty: 7022
Dołączył(a): N maja 14, 06 12:35

Re: Fox Engine

Postprzez Solidny » Pt wrz 19, 14 13:15

Co zrobić, bardziej otwarte środowisko ma swoją cenę, Kojima zresztą uprzedzał. Ja z kolei tam się dopatrzyłem chamskiej, sześciokątnej opony stojącej gdzieś jako ozdoba.
Avatar użytkownika
Solidny
Zanzibar
 
Posty: 2727
Dołączył(a): Pt lut 24, 06 16:10
Lokalizacja: Gduńsk
Gram: hipsterskie badziewia
Czytam: Komentarze na YT

Re: Fox Engine

Postprzez gnysek » Pt wrz 19, 14 14:04

Solidny napisał(a):Co zrobić, bardziej otwarte środowisko ma swoją cenę, Kojima zresztą uprzedzał. Ja z kolei tam się dopatrzyłem chamskiej, sześciokątnej opony stojącej gdzieś jako ozdoba.

Polecam przyjrzenie się uszom na screenach z wizyty Quiet w MB. Górna połowa to raptem 4-5 kątów... http://i.imgur.com/tnrDGlT.jpg
Obrazek
Avatar użytkownika
gnysek
Black Viper
 
Posty: 153
Dołączył(a): N maja 18, 08 21:30

Re: Fox Engine

Postprzez Zancudo » Pt wrz 19, 14 14:48

Ostatnio edytowano So cze 27, 20 18:52 przez Zancudo, łącznie edytowano 1 raz
Zancudo
Jack the Ripper
 
Posty: 1209
Dołączył(a): Cz sty 03, 13 21:33

Re: Fox Engine

Postprzez Gillian » Pt wrz 19, 14 23:45

Gdyby to od poczatku powstawalo na next geny takich kfiotkow by nie bylo...
Avatar użytkownika
Gillian
Uber Big Boss
 
Posty: 8740
Dołączył(a): Wt maja 08, 07 22:30

Re: Fox Engine

Postprzez uci » So wrz 20, 14 07:16

6 kątne opony?

to mi jeszcze PSPiem zalatuje :P
Avatar użytkownika
uci
Uber Big Boss
 
Posty: 8409
Dołączył(a): Cz lut 23, 06 14:05
Czytam: MGS:Guns of the Patrits - Project Itoh

Re: Fox Engine

Postprzez Solidny » So wrz 20, 14 10:10

uci napisał(a):6 kątne opony?

to mi jeszcze PSPiem zalatuje :P


Ktoś też na to zwrócił uwagę :D
Obrazek
A tak konkretniej, to mój kolega zauważył, nie ja. Chyba wolałem żyć iluzją, ale od tego przecież są gry :P
Avatar użytkownika
Solidny
Zanzibar
 
Posty: 2727
Dołączył(a): Pt lut 24, 06 16:10
Lokalizacja: Gduńsk
Gram: hipsterskie badziewia
Czytam: Komentarze na YT

Re: Fox Engine

Postprzez Pabian01 » So wrz 20, 14 10:20

Oczywisty Easter Egg nawiązujący do heksagonalnego MGS2 :)
Priority my butt
Avatar użytkownika
Pabian01
Jack the Ripper
 
Posty: 1654
Dołączył(a): Pn maja 07, 07 20:25
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Fox Engine

Postprzez gnysek » So wrz 20, 14 10:53

To może być jakiś błąd wczytywania obiektów z odległosci (wtedy są uproszczone), albo błąd teselacji, bo w środku koło ma już więcej kątów :) Nie mniej faktycznie straszy.
Obrazek
Avatar użytkownika
gnysek
Black Viper
 
Posty: 153
Dołączył(a): N maja 18, 08 21:30

Re: Fox Engine

Postprzez Zielakpl » So wrz 20, 14 12:30

Avatar użytkownika
Zielakpl
Psycho Mantis
 
Posty: 217
Dołączył(a): Śr maja 28, 14 11:47

Re: Fox Engine

Postprzez bolekSM » N wrz 21, 14 11:01

Bardzo boję się tego doczytywania tekstur i tych dziwów typu "kwadratowe koła". Osobiści wolałbym te 30 fps przy lepszej grafice. Nie wiem po co na siłę 60 klatek w skradance, to może mocno popsuć wrażenia wizualne z gry.
bolekSM
Coward Duck
 
Posty: 38
Dołączył(a): Śr mar 27, 13 23:12

Re: Fox Engine

Postprzez Kyokushinman » So wrz 27, 14 14:42

Grafa w tej grze jest past genowa i z tych konsol Konami właśnie wyciska ostatnie soki, ale o tym już pisałem dużo wcześniej. To co otrzyma PS4 jako rekompensatę to właśnie 60 klatek i 1080p, trochę lepsze tekstury i właśnie mniej doczytujące się obiekty. Co do tego ostatniego to doczytywanie się ich też na mocniejszych konsolach jest według mnie winą silnika lub braku czasu z powodu multiplatformowości tytułu.
Avatar użytkownika
Kyokushinman
Coward Duck
 
Posty: 36
Dołączył(a): So kwi 12, 14 23:17

Re: Fox Engine

Postprzez gnysek » N wrz 28, 14 10:10

Prawdopodobnie silnik działa tak, że doczytuje tylko obiekty w odległości X od BigBossa. Jak patrzysz przez binokle i przybliżasz, to ten X się zmienia i wtedy konsola doczytuje brakujące obiekty - na past genach prawdopodobnie musi chwilowo jakieś wywalać z pamięci. Więc trochę wina silnika, trochę odgórne założenie buforowania tylko pewnej strefy. Może w pełnej wersji nieco to poprawili, bo gracze jak to gracze są najlepszymi testerami - szczerze to i tak jak na dzisiejsze standardy MGS:GZ nie ma jakichś wielkich bugów. Chociaż majstersztykiem pozostaje MGS4 który jako jedna z niewielu gier na całą tamtą generację nie miał patchy poprawiających błędy... i coś czuję, a przynajmniej mam nadzieję, że MGS:V pójdzie w te ślady i też tych bugów za dużo nie będzie, a jeśli jakiś patch to najwyżej w związku z trybem online lub DLC.

A jak wyglądać będzie MGSV na Xbox360, przecież on się chyba na jednej płycie nie zmieści? :D
Obrazek
Avatar użytkownika
gnysek
Black Viper
 
Posty: 153
Dołączył(a): N maja 18, 08 21:30

Re: Fox Engine

Postprzez Gillian » N wrz 28, 14 11:19

GTAV sie zmiescilo, to sie wszystko zmiesci.
Avatar użytkownika
Gillian
Uber Big Boss
 
Posty: 8740
Dołączył(a): Wt maja 08, 07 22:30

Re: Fox Engine

Postprzez Kyokushinman » N wrz 28, 14 11:29

Na X360 przy takiej grafie jak w MGS5:GZ to minimum 2 płyty plus jakaś gruba instalacja tekstur na dysk około 10 GB.

GTA 5 nie miało aż tak wyjebanej grafy jak GZ.
Avatar użytkownika
Kyokushinman
Coward Duck
 
Posty: 36
Dołączył(a): So kwi 12, 14 23:17

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Metal Gear Solid V

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron